Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 11:33:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Anti hop koppeling op een RSV-R 2001 ?  (gelezen 15206 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
v-TWim
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: November 23, 2008, 15:23:54 »

Ff denken, vanuit het gasklephuis is er een vacuum die middels een membraan bij het terugschakelen de koppelingsplaten ietjes uit elkaar trekt. Daardoor heb je dus minder overbrengingswrijving tussen je achterband en het wegdek. De terugslagklep voorkomt dat het vacuum wegvloeit en dus het hele verhaal niet werkt. En je dus wel last van een blokkerend achterwiel krijgt. Ook moet de bediening van je koppeling iets lichter gaan. Bij mij werkt het in ieder geval wel want ik moet wel achtelijk lomp terugschakelen wil ik mijn achterwiel aan het blokkeren krijgen.

Welke veervoorspanning staat niet fijn? Voor of achter? Of beide?

Ja, nu snap ik het... duidelijk 

Denk dat de veerspanning achter iets te strak (stug) staat. Dat is wel lekker als je uit de bocht (na apex) op het gas gaat... lekker stabiel... alleen met het aanremmen komt de achterkant eerder omhoog.

Blijf het afstellen van vering een lastig verhaal vinden, is er niet iets van een cursus die je kan volgen om het helemaal zelf te doen ? Zal een uitkomst zijn....

Veel mensen denken dat je de veer strakker zet als je de voorspanning omhoog draait. Dat is pertinent niet waar. Je draait alleen de achterkant/voorkant omhoog. Waardoor je minder negatieve veerweg krijgt. De veerstrakte (ofzo...) blijft gelijk. Die negatieve veerweg ben je achter nu juist nodig bij stevig aanremmen naar een bocht. Wil je iets doen aan de veersterkte dan zit je simpelweg aan een andere veer vast. Heb jij een R? Dan kun je op die fijne öhlins de rijhoogte achter bijstellen.
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: November 23, 2008, 15:45:11 »

heel makkelijk: gewoon later terug schakelen................................word de motor zowiezo rusiger van
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
Huub1983
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: November 23, 2008, 17:00:59 »

Ff denken, vanuit het gasklephuis is er een vacuum die middels een membraan bij het terugschakelen de koppelingsplaten ietjes uit elkaar trekt. Daardoor heb je dus minder overbrengingswrijving tussen je achterband en het wegdek. De terugslagklep voorkomt dat het vacuum wegvloeit en dus het hele verhaal niet werkt. En je dus wel last van een blokkerend achterwiel krijgt. Ook moet de bediening van je koppeling iets lichter gaan. Bij mij werkt het in ieder geval wel want ik moet wel achtelijk lomp terugschakelen wil ik mijn achterwiel aan het blokkeren krijgen.

Welke veervoorspanning staat niet fijn? Voor of achter? Of beide?

Ja, nu snap ik het... duidelijk 

Denk dat de veerspanning achter iets te strak (stug) staat. Dat is wel lekker als je uit de bocht (na apex) op het gas gaat... lekker stabiel... alleen met het aanremmen komt de achterkant eerder omhoog.

Blijf het afstellen van vering een lastig verhaal vinden, is er niet iets van een cursus die je kan volgen om het helemaal zelf te doen ? Zal een uitkomst zijn....

Veel mensen denken dat je de veer strakker zet als je de voorspanning omhoog draait. Dat is pertinent niet waar. Je draait alleen de achterkant/voorkant omhoog. Waardoor je minder negatieve veerweg krijgt. De veerstrakte (ofzo...) blijft gelijk. Die negatieve veerweg ben je achter nu juist nodig bij stevig aanremmen naar een bocht. Wil je iets doen aan de veersterkte dan zit je simpelweg aan een andere veer vast. Heb jij een R? Dan kun je op die fijne öhlins de rijhoogte achter bijstellen.

Ja een "R" goede keus geweest, met de Ohlins.
Had hem achter al een beetje bij gesteld, maar volgens mij ben je nooit klaar met je vering in te stellen...
De eerste keer dat ik me vering had ingesteld vond ik het een hele verbetering... maar een tijd laten, nu dus denk ik dat het nog wel weer een stukje beter kan. Rij nu ook sneller  Grin
Gelogd
mille108
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: November 23, 2008, 17:12:13 »

Ff denken, vanuit het gasklephuis is er een vacuum die middels een membraan bij het terugschakelen de koppelingsplaten ietjes uit elkaar trekt. Daardoor heb je dus minder overbrengingswrijving tussen je achterband en het wegdek. De terugslagklep voorkomt dat het vacuum wegvloeit en dus het hele verhaal niet werkt. En je dus wel last van een blokkerend achterwiel krijgt. Ook moet de bediening van je koppeling iets lichter gaan. Bij mij werkt het in ieder geval wel want ik moet wel achtelijk lomp terugschakelen wil ik mijn achterwiel aan het blokkeren krijgen.

Welke veervoorspanning staat niet fijn? Voor of achter? Of beide?

Ja, nu snap ik het... duidelijk 

Denk dat de veerspanning achter iets te strak (stug) staat. Dat is wel lekker als je uit de bocht (na apex) op het gas gaat... lekker stabiel... alleen met het aanremmen komt de achterkant eerder omhoog.

Blijf het afstellen van vering een lastig verhaal vinden, is er niet iets van een cursus die je kan volgen om het helemaal zelf te doen ? Zal een uitkomst zijn....

Veel mensen denken dat je de veer strakker zet als je de voorspanning omhoog draait. Dat is pertinent niet waar. Je draait alleen de achterkant/voorkant omhoog. Waardoor je minder negatieve veerweg krijgt. De veerstrakte (ofzo...) blijft gelijk. Die negatieve veerweg ben je achter nu juist nodig bij stevig aanremmen naar een bocht. Wil je iets doen aan de veersterkte dan zit je simpelweg aan een andere veer vast. Heb jij een R? Dan kun je op die fijne öhlins de rijhoogte achter bijstellen.

Ook op Sachs kun je je rijhoogte afstellen..
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: November 23, 2008, 19:04:38 »

Ook op de eerste series? Ik heb nu een '03 en daarmee kan het inderdaad ook.
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: November 23, 2008, 19:13:06 »

 
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: November 23, 2008, 19:19:34 »

Wis ik niet...
Gelogd
Huub1983
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: December 11, 2008, 12:14:39 »

nr.10 is de slang en nr.13 de terugslagklep

Bedankt voor de techmische info 

Het klepje is inderdaad stuk, rubbertje was gescheurd.
Heb een nieuwe besteld, ben benieuwd hoe het rijdt met een nieuwe klep... denk een stuk beter.
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #38 Gepost op: December 11, 2008, 20:15:35 »

nr.10 is de slang en nr.13 de terugslagklep

Bedankt voor de techmische info 

Het klepje is inderdaad stuk, rubbertje was gescheurd.
Heb een nieuwe besteld, ben benieuwd hoe het rijdt met een nieuwe klep... denk een stuk beter.
Ga je zeker merken!
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
v-TWim
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: December 12, 2008, 11:45:10 »

Ah, kijk. Mooi dat het zo opgelost is.
Gelogd
Patrickg
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 593


Netherlands
« Antwoord #40 Gepost op: Mei 03, 2009, 16:49:43 »

nr.10 is de slang en nr.13 de terugslagklep


Waar zit hij nou? Ik kan nummer 13 niet identificeren 


* DSC00259.JPG (194.58 KB, 1365x1024 - bekeken 323 keer.)
Gelogd

Triumph Street Triple 2008
Patrickg
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 593


Netherlands
« Antwoord #41 Gepost op: Mei 03, 2009, 17:49:44 »

Ohhhhh, hij zit aan de andere kant Wink

Nou nog dat irritante slangenklemmetje netjes loskrijgen zodat ik die weer kan herbruiken Smiley
Gelogd

Triumph Street Triple 2008
Huub1983
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: Mei 03, 2009, 20:22:08 »

Ohhhhh, hij zit aan de andere kant Wink

Nou nog dat irritante slangenklemmetje netjes loskrijgen zodat ik die weer kan herbruiken Smiley

Als je hem vernieuwd zal je het verschil zeker merken  Smiley
Gelogd
Patrickg
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 593


Netherlands
« Antwoord #43 Gepost op: Mei 04, 2009, 17:23:40 »

De Brezan had geen terugslagklepje Sad
Dan maar naar Roké rijden of zo..
Oh, Bruggeman zou ook nog kunnen
Gelogd

Triumph Street Triple 2008
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #44 Gepost op: Mei 04, 2009, 20:55:44 »

De Brezan had geen terugslagklepje Sad
Dan maar naar Roké rijden of zo..
Oh, Bruggeman zou ook nog kunnen
Bij Roké hebben ze hem zeker liggen. Ga je echt merken!
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5179 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10034 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Vers van de pers: Aprilia nieuws voor beurs Big Chris 4 5226 Laatste bericht Februari 25, 2011, 23:18:00
door plutomille
KNMV- Cup, Juniorcup, SV-cup en CRT-C « 1 2 ... 10 11 » Bitaktus_Snellus 154 59956 Laatste bericht Oktober 12, 2011, 14:06:37
door Bitaktus_Snellus
tips ter voorkoming van kramp. « 1 2 » rolf 29 31340 Laatste bericht Mei 10, 2013, 12:50:24
door hanske

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!