Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 20:42:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 29 jaar terug en gevonden, net of je een kinderschat vindt  (gelezen 4715 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Gepost op: November 25, 2008, 07:19:26 »

afgelopen zaterdag de schuur bij mijn moeder opgeruimd, tja een hoop rommel maar als 17 jarige stop je wel eens iets weg achter een balk of profiel en dan 29 jaar later vindtje dit Grin achter dit zelfde stuk profiel. Jawel mijn brommerplaatje van 1979 is gevonden. Mijn broer en ik moesten hier toch wel erg om lachen.
Het is net alsof je een kinderschat vindt, je stopt iets in een doosje, begraaft het en na tig jaar dit weer opgraven.

Verder heb ik een hoop oud gereedschap in de aanbieding van mijn vader die behalve een zeer historische waarde vertegenwoordigen mogelijk ook veel opbrengen op de oud ijzer markt. Grin
Gelogd
The Marshall
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.810


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: November 25, 2008, 19:16:53 »

Ik dacht al,....................... hij heeft een vriendin Wink
Gelogd

Ouder worden betekent dat je botten zijn uitgegroeid maar je vel nog niet ;-)
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #2 Gepost op: November 25, 2008, 19:55:05 »

Ook toen al n gevaar op de weg   
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: November 25, 2008, 20:00:52 »

ik heb hem ingescanned, Wink

Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: November 25, 2008, 21:50:11 »

 

Die van mij waren altijd zichtbaar van de achterkant.

en dan in het nieuwejaar de letters weer in de goede kleur spuiten.

Ach breng me terug naar die goeie oude tijd. en geef me mn kreidler met van veen 6bakkie en waterkoeling terug Cry Cry

zucht.......
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: November 26, 2008, 07:09:19 »

hahaha inderdaad kreidler met RS of 6.3 zoals deze ook wel genoemd werd, ik heb altijd het standaard blok gehad en alleen andere cilinder, carborateurs en uitlaat.

Zo had je inderdaad een super breidwand en 70cc.

Maar waren er ook 6 versnellingen, ik dacht standaard 4 en het speciale blok voor de super breidwand met 5 versnellingen.

Okee het is alweer 29 jaar geleden en dat is een hele tijd. In 1980 kocht ik mijn eerste motor een CB550.

grtjs rolf
Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: November 26, 2008, 22:03:22 »

hahaha inderdaad kreidler met RS of 6.3 zoals deze ook wel genoemd werd, ik heb altijd het standaard blok gehad en alleen andere cilinder, carborateurs en uitlaat.

Zo had je inderdaad een super breidwand en 70cc.

Maar waren er ook 6 versnellingen, ik dacht standaard 4 en het speciale blok voor de super breidwand met 5 versnellingen.

Okee het is alweer 29 jaar geleden en dat is een hele tijd. In 1980 kocht ik mijn eerste motor een CB550.

grtjs rolf

Ja maar dan ben je iets ouder als ik want toen was ik 10
Ik kocht een Van Veen Racertje en daar reed ik Heel kort mee op straat. Dat ding woog 2 vloeitjes en had zo'n 16 pk (voorzichtige schatting in de race hadden ze toendertijd 21 pk bij 19500 tpm) Had ik een cross achtertandwiel ingezet omdat 65 in je eerste versnelling niet lekker rijdt en noggal slecht is voor de droge plaat koppeling (werd te heet) van stadsverkeer.
Doordat ie zo licht was kon je er niet normaal mee rijden over het fietspad. Wel over de weg maar altijd moeten vluchten voor de  police wordt vervelend. Ze hebben me nooit gepakt maar ik moest elke dag kruipend de kelder uit en dan een vluchtweg kiezen.  police stond zeker 2 dagen in de week te wachten
Later rijwiel gedeelte verkocht en blok onder florett gebouwd Koppeling omgebouwd naar nat en alles achter de kappen van de geforceerde koeling. Alleen de radiateur zat vol in het zicht. Heb ik toen van die orginele Kreidler been kappen opgebouw. Was het echt een oude lulle brommer om te zien. Ik had een 6 bak met roterende inlaat en een accu bobine ontsteking dat ding draaide zeker 16500 tpm en het geluid was echt onvergetelijk. Maar je zag er in feite niets van. Een zuigertje woog 36 gram en had 1 gietijzeren L-Veer van 2mm. De zuigers bestelde ik bij Mahle zonder zuigerpengat en dan maakte we die er zelf in. Doordat we het gat er hoger in maakte konden we de cilindervoet afdraaien en kregen we een kleiner carter wat weer ten goede kwam van de spoeling. Wat ik ook wel deed voor sommige gasten in de buurt was een cilinderwand uitdraaien totdat de spoelkanalen helemaal bloot lagen en dan werden in het aluminium extra spoelkanalen gefreesd die van de bestaande kanalen afkwamen. Daarna een gietijzeren bus er in en voila.

Weet je waar ik echt van baal ik heb helemaal niks meer uit die periode Geen foto of sproeiertje of wat dan ook.
Het aandenken wat je hebt gevonden is echt goud waard.
Het brengt mij ook mooie herinneringen Bedankt

sander
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: November 26, 2008, 22:07:54 »

Dat waren nog eens tijden.... Grin
Gelogd
Freeze
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: November 28, 2008, 23:06:28 »

Leuk verhaal, doet me denken aan vroeger.

Ik heb nog een heleboel Kreidler spul liggen, waaronder mn school brommert.
Op de Mts heb ik als eindproject een enkelzijdige achterwiel ophanging ontworpen en gebouwd.
Staat ook nog op zolder.
Zo heb ik ook nog een paar 5-bakken en een splinternieuwe 6-bak liggen, heeft nog nooit in elkaar gezeten.

Ga ik allemaal nog eens opbouwen als ik met pension ga, over 80 jaar ofzo Grin

Groeten,

Erik
Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: November 29, 2008, 06:58:59 »

Stelletje ouwe l*llen 
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: November 29, 2008, 11:18:31 »

Stelletje ouwe l*llen 

Zegt een wegmisbruiker die zelf ook op een Mobylette begonnen is  Grin
Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: November 29, 2008, 16:12:39 »

Stelletje ouwe l*llen 

Zegt een wegmisbruiker die zelf ook op een Mobylette begonnen is  Grin

Foutje, dit was men eerste brommer 
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21819 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10907 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109752 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
Olie specificatie Bikeman 1 5696 Laatste bericht Maart 10, 2009, 19:59:26
door koekeroe
Naar Ruud Fredriks in Goes met mijn Falco (en overige modificaties) « 1 2 » muja 18 14089 Laatste bericht November 10, 2014, 16:50:33
door Big Chris

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!