Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 11:54:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM)  (gelezen 44828 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
andreb
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431

Netherlands
WWW
« Antwoord #15 Gepost op: December 17, 2008, 10:32:08 »

Thanks   

De squish staat nu op 0.75,
de ontsteking is vervroegd (dmv een vervroegingsspi)

we denken zo'n 40 pk te gaan scoren 

is 0.75 niet veel te krap??
en met welke sproeier bezetting ga je dan rijden ??

grt Andre
Gelogd
RicM
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: December 17, 2008, 13:03:29 »

Thanks   

De squish staat nu op 0.75,
de ontsteking is vervroegd (dmv een vervroegingsspi)

we denken zo'n 40 pk te gaan scoren 

is 0.75 niet veel te krap??
en met welke sproeier bezetting ga je dan rijden ??

grt Andre

0.75 is inderdaad aan de krappe kant...

Dat filmpje van de compressie. Zoveel compressie heeft een tweetakt nooit!
Dit is vanwege de olie waarme je je zuiger en cilinder hebt ingesmeerd bij de montage....

Als je motor eventjes gedraaid heeft is die enorme compressie weg....

Ontsteking vroeger gezet?? Ben ik heel erg benieuwd hoe de ontstekings-curve er origineel uitziet!!

De powervalve motors zijn rotdingen. Trekken mega veel stroom en kunnen alleen maar open/dicht.

Je kunt er beter een servo opzetten van een RS250. In combinatie met een andere ontsteking zijn dan alle standen volledig programmeerbaar en geen overmatig stroomverbruik meer!
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: December 17, 2008, 13:18:02 »

Ik zou de powervalve eruit halen, enige wat ze doen is idd stroom trekken, kortsluiten en vast komen te zitten.
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: December 17, 2008, 14:51:17 »

Ik zou de powervalve eruit halen, enige wat ze doen is idd stroom trekken, kortsluiten en vast komen te zitten.

leuk voor de schop onder de kont, minder leuk voor het vermogen bij lage en middenhoge toeren.
Gelogd

Itakura
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: December 17, 2008, 18:08:35 »

Thanks   

De squish staat nu op 0.75,
de ontsteking is vervroegd (dmv een vervroegingsspi)

we denken zo'n 40 pk te gaan scoren 

is 0.75 niet veel te krap??
en met welke sproeier bezetting ga je dan rijden ??

grt Andre

0.75 is inderdaad aan de krappe kant...

Dat filmpje van de compressie. Zoveel compressie heeft een tweetakt nooit!
Dit is vanwege de olie waarme je je zuiger en cilinder hebt ingesmeerd bij de montage....

Als je motor eventjes gedraaid heeft is die enorme compressie weg....

Ontsteking vroeger gezet?? Ben ik heel erg benieuwd hoe de ontstekings-curve er origineel uitziet!!

De powervalve motors zijn rotdingen. Trekken mega veel stroom en kunnen alleen maar open/dicht.

Je kunt er beter een servo opzetten van een RS250. In combinatie met een andere ontsteking zijn dan alle standen volledig programmeerbaar en geen overmatig stroomverbruik meer!

De ontsteking is helemaal origineel, hij is vroeger gezet dmv een vervroegings Spie Wink

De squish is origineel 1.5 mm ... VEEL te groot Tongue maar hebben we verlaagd naar een veilige 0.75, in de racerij is het 0.6 

die powervalvemotor doet het weer, hij zat vol met zand en troep 
maarja ff eten en dan gaan we voor de eerste keer starten 

komt uiteraard ook een filmpje 
Gelogd
RicM
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: December 17, 2008, 22:35:46 »

Thanks   

De squish staat nu op 0.75,
de ontsteking is vervroegd (dmv een vervroegingsspi)

we denken zo'n 40 pk te gaan scoren 

is 0.75 niet veel te krap??
en met welke sproeier bezetting ga je dan rijden ??

grt Andre

0.75 is inderdaad aan de krappe kant...

Dat filmpje van de compressie. Zoveel compressie heeft een tweetakt nooit!
Dit is vanwege de olie waarme je je zuiger en cilinder hebt ingesmeerd bij de montage....

Als je motor eventjes gedraaid heeft is die enorme compressie weg....

Ontsteking vroeger gezet?? Ben ik heel erg benieuwd hoe de ontstekings-curve er origineel uitziet!!

De powervalve motors zijn rotdingen. Trekken mega veel stroom en kunnen alleen maar open/dicht.

Je kunt er beter een servo opzetten van een RS250. In combinatie met een andere ontsteking zijn dan alle standen volledig programmeerbaar en geen overmatig stroomverbruik meer!

De ontsteking is helemaal origineel, hij is vroeger gezet dmv een vervroegings Spie Wink

De squish is origineel 1.5 mm ... VEEL te groot Tongue maar hebben we verlaagd naar een veilige 0.75, in de racerij is het 0.6 

die powervalvemotor doet het weer, hij zat vol met zand en troep 
maarja ff eten en dan gaan we voor de eerste keer starten 

komt uiteraard ook een filmpje 

In de racerij 0.6mm?? Met 54mm slag? Dat betwijfel ik, zou wel erg krap zijn.

Zelfs op onze 50cc expi gebruik ik een squish van 0.65 tot 0.7....

Als je een coureur hebt die nogal fanatiek terug schakelt, dan is 0.6 al snel te krap hoor... (de datalogger geeft dan af en toe 18000 toeren aan  )

Gelogd
Itakura
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: December 17, 2008, 22:54:45 »

Thanks   

De squish staat nu op 0.75,
de ontsteking is vervroegd (dmv een vervroegingsspi)

we denken zo'n 40 pk te gaan scoren 

is 0.75 niet veel te krap??
en met welke sproeier bezetting ga je dan rijden ??

grt Andre

0.75 is inderdaad aan de krappe kant...

Dat filmpje van de compressie. Zoveel compressie heeft een tweetakt nooit!
Dit is vanwege de olie waarme je je zuiger en cilinder hebt ingesmeerd bij de montage....

Als je motor eventjes gedraaid heeft is die enorme compressie weg....

Ontsteking vroeger gezet?? Ben ik heel erg benieuwd hoe de ontstekings-curve er origineel uitziet!!

De powervalve motors zijn rotdingen. Trekken mega veel stroom en kunnen alleen maar open/dicht.

Je kunt er beter een servo opzetten van een RS250. In combinatie met een andere ontsteking zijn dan alle standen volledig programmeerbaar en geen overmatig stroomverbruik meer!

De ontsteking is helemaal origineel, hij is vroeger gezet dmv een vervroegings Spie Wink

De squish is origineel 1.5 mm ... VEEL te groot Tongue maar hebben we verlaagd naar een veilige 0.75, in de racerij is het 0.6 

die powervalvemotor doet het weer, hij zat vol met zand en troep 
maarja ff eten en dan gaan we voor de eerste keer starten 

komt uiteraard ook een filmpje 

In de racerij 0.6mm?? Met 54mm slag? Dat betwijfel ik, zou wel erg krap zijn.

Zelfs op onze 50cc expi gebruik ik een squish van 0.65 tot 0.7....

Als je een coureur hebt die nogal fanatiek terug schakelt, dan is 0.6 al snel te krap hoor... (de datalogger geeft dan af en toe 18000 toeren aan  )



ik heb nogal leuke connecties haha dus ik weet waar ik over praat Wink
0.75 werd mij aangeraden dusja 

maargoed straks komen foto's 

Gelogd
Itakura
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: December 17, 2008, 23:15:25 »

de foto's










Gelogd
andreb
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431

Netherlands
WWW
« Antwoord #23 Gepost op: December 17, 2008, 23:47:17 »

Sterker nog de originele squis was bij ons 1,9mm (type2006/07)
maar 0,7 in de race  dan loopt toch alles op een hoop aan het einde van het eerste rechte stuk???
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: December 18, 2008, 12:24:52 »

Sterker nog de originele squis was bij ons 1,9mm (type2006/07)
maar 0,7 in de race  dan loopt toch alles op een hoop aan het einde van het eerste rechte stuk???


Misschien een idee om de squish een klein beetje te verhogen inderdaad, tot 0,9. Het heeft weinig zin om het boeltjes nu in de soep te laten draaien.
Gelogd
Itakura
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: December 19, 2008, 20:24:02 »

nah die 0.75 doet z'n werk, hij heeft nu ongeveer net zo veel vermogen als eerst (die 35pk) alleen dan zonder slippende koppeling haha   

kapot lopen zal die niet doen als het aan mij ligt, hij word professioneel behandeld en het onderhoud gaat gebeuren volgens het boekje 


- De motor pakt nu ontzettend goed op, is lekker stabiel in het complete toerengebied (4takt wat onderin maar dat is normaal) en trekt stabiel door naar de 12K toeren.

het enige rare is dat hij een veel te lichte vertanding heeft!!!! hij heeft nu 40-17 maar hij trekt hem door alsof het niks is .
Hiervoor komt er achter een 38 achtertandwiel in de plaats. hopen dat dat verschil gaat maken.


maargoed binnekort maar eens een stukje rijden op straat   
Gelogd
andreb
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431

Netherlands
WWW
« Antwoord #26 Gepost op: December 19, 2008, 21:50:58 »

nah die 0.75 doet z'n werk, hij heeft nu ongeveer net zo veel vermogen als eerst (die 35pk) alleen dan zonder slippende koppeling haha   

kapot lopen zal die niet doen als het aan mij ligt, hij word professioneel behandeld en het onderhoud gaat gebeuren volgens het boekje 


- De motor pakt nu ontzettend goed op, is lekker stabiel in het complete toerengebied (4takt wat onderin maar dat is normaal) en trekt stabiel door naar de 12K toeren.

het enige rare is dat hij een veel te lichte vertanding heeft!!!! hij heeft nu 40-17 maar hij trekt hem door alsof het niks is .
Hiervoor komt er achter een 38 achtertandwiel in de plaats. hopen dat dat verschil gaat maken.


maargoed binnekort maar eens een stukje rijden op straat   

je had het eerder over 40pk(krukas)  is deze 35 aan het achterwiel??

Als je overstapt naar smalle ketting win je nog 1,5pk en dan kun je ook langer gieren
Met Mike rijden we 20-43 met Kim 19-44
Gelogd
Itakura
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: December 20, 2008, 20:55:37 »

Die 35pk is nu op het achterwiel ja, en die 40pk is het doel voor op het achterwiel 
maar weet niet of dit te behalen valt ..

Mooie tandwielverhoudingen maar past een 20 tands VTW op een rotax 122 blok?  Cheesy
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #28 Gepost op: December 21, 2008, 13:58:48 »

De motor is i.i.g zo op de foto's te zien mooi schoongepoets  Grin
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
andreb
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431

Netherlands
WWW
« Antwoord #29 Gepost op: December 22, 2008, 16:11:45 »

Die 35pk is nu op het achterwiel ja, en die 40pk is het doel voor op het achterwiel 
maar weet niet of dit te behalen valt ..

Mooie tandwielverhoudingen maar past een 20 tands VTW op een rotax 122 blok?  Cheesy

we hebben ook nog een 21 tands  voor de echt lange stukken
is dan wel de dunne ketting he'  niet de orginele

klik hier voor een overzicht van tandwielen

heb voor de liefhebber nog een setje orginele tandwielen met ketting liggen (vanaf 2006) 250km mee gereden  45euro
« Laatste verandering: December 24, 2008, 20:42:39 door andreb » Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verplichte vermogensbegrenzer op motoren « 1 2 ... 5 6 » Sjaakie 89 38230 Laatste bericht Augustus 20, 2008, 13:35:04
door aprilia.racing
Thomas zijn RS50 OM projecten - update « 1 2 3 » *Thomas* 38 26575 Laatste bericht December 26, 2008, 09:54:16
door *Thomas*
Moppen - 2014 « 1 2 3 » Deefski 44 15314 Laatste bericht November 21, 2014, 18:43:30
door The Marshall
Motorrijders aan banden gelegd « 1 2 » Cyclonus 27 10983 Laatste bericht April 15, 2011, 16:31:45
door baggerboer
eindelijk stel ik mij even voor... Dierick 10 5209 Laatste bericht Januari 28, 2012, 16:40:07
door Dierick

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!