Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 27, 2024, 02:54:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 25   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Eprom topic.  (gelezen 98811 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
v-TWim
Gast
« Gepost op: December 15, 2008, 21:05:55 »

Ik dacht dat ik een andere eprom had ivm mijn Akra. NOT dus... Nu ben ik wat aan het lezen geslagen maar door de bomen zie ik het bos niet helemaal meer... Is het een idee om een overzicht te maken van welke eproms er zijn. Welke goed zijn af te stellen, of niet. En of er wel of geen scrambler voetje voor nodig is. Misschien een idee om er een sticky topic van te maken omdat deze vraag regelmatig voorkomt?

Dus wat is een goede afstelbare en passende chip voor mijn '98er oermille en is er wel of geen scramblervoet voor nodig? Of kan ik beter even sparen voor een PC? Dan kunnen we misschien een gezamelijke inkoopactie van maken en ze in de USA te bestellen en misschien ergens een gezamelijke afstelsessie te organiseren?

* A63 = standaard voor '98. Geen voetje nodig dus.

* Bitaktus: Aprilia RSV '99, Mivv X-cone + John uit Oss Eprom (geen scramblervoetje). 107 nm bij 7000 en 118 pk bij 9000. (ff snel afgelezen van de uitdraai) 

* RP58 (origineel Aprilia) passend op alle Milles tot '03 en oertuono's. Potmeters kunnen dan worden gebruikt en is niet duur in aanschaf. GĂ©Ă©n scramblervoet nodig. Kan ook in combi met open pijp en open luchtfilter.
« Laatste verandering: December 22, 2008, 09:28:21 door V-TWim » Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: December 15, 2008, 21:14:08 »

Tja, een bekende eprom is natuurlijk die van John uit Oss, hoor je ook goede en slechte verhalen over, misschien is een orginele titanium evo wat voor bij zo'n akra, komt wel aardig overeen dacht ik.
Gelogd
RSVJOB
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: December 15, 2008, 21:51:55 »

Na veel eproms proberen ben ik tot de conclusie gekomen dat de originele nog het beste is van allemaal..Open uitlaat of luchtfilter oid maakt niet uit, voor mij origineel ( mits goed afgesteld) 
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: December 15, 2008, 21:53:17 »

Na veel eproms proberen ben ik tot de conclusie gekomen dat de originele nog het beste is van allemaal..Open uitlaat of luchtfilter oid maakt niet uit, voor mij origineel ( mits goed afgesteld) 

Welk bouwjaar?
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: December 15, 2008, 22:27:15 »

Ik ben bezig met een gabro eprom te bestellen.
Moet uit Italie komen , dus kan even duren.
Hij verandert de timing iets o.a. en past hem aan op je motorconfigratie.open luchtfilter wel/geen open demper etc.
Op het af1 forum is iedereen unaniem enthousiast.
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #5 Gepost op: December 15, 2008, 22:53:09 »

Interessant onderwerp altijd met genoeg stof tot discussie. Ik wacht even met het sticky tot er echt wat waardevols dreigt te ontstaan  Wink

Interessant=

Eprom soort + welke luchtfilter + welke uitlaat + afstelling van .......... = welke PK en Koppelkromme (liefst met bewijs  angel )

Ik daag een ieder uit om bovenstaande formule in te vullen  Evil

(mooi topic Wim  )

svp de off topic opmerkingen achterwege laten zodat het een echt research-topic kan worden.
« Laatste verandering: December 15, 2008, 22:55:27 door zeeslot » Gelogd
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: December 16, 2008, 07:34:58 »



Eprom soort + welke luchtfilter + welke uitlaat + afstelling van = welke PK en Koppelkromme (liefst met bewijs  angel )


precies het moet wel een compleet verhaal zijn.

de Erpom van John zou zorgen voor een beter kromme, maar is minder Fel op het gas.
de A63 van Aprilia is voor standaard montage en Fel op het gas is.

ervaring:
ik had een open uitlaat en kreeg er naderhand een eprom van John in. motor bleek zuiniger, bokt niet meer in lage vernellingen, trek soepeler en is minder fel. vorig jaar naar duitsland geweest en de standaard demper er op gegooid..... wat een drama het was alsof er geen puf meer in zat.

maar een testbank sessie kan daadwerkelijk uitwijzen of er vermogen winst is. voor mij moet een motor gewoon lekker lopen zonder bokken.
1 a 2 pk winst of verlies is te verwaarlozen.
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: December 16, 2008, 08:24:33 »

Aprilia RSV '99, Mivv X-cone + John uit Oss Eprom (geen scramblervoetje).



« Laatste verandering: December 16, 2008, 10:13:28 door Bitaktus_Snellus » Gelogd

v-TWim
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: December 16, 2008, 09:43:22 »

@Bitaktus: Wat is het bouwjaar van de Mille en was je ook een scramblervoetje nodig?

@Zeeslot, ik kan het topic niet vullen maar ik hoop dat het in ieder geval een beetje een leesbaar overzicht oplevert.
« Laatste verandering: December 16, 2008, 09:47:46 door V-TWim » Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: December 16, 2008, 10:13:48 »

@Bitaktus: Wat is het bouwjaar van de Mille en was je ook een scramblervoetje nodig?

@Zeeslot, ik kan het topic niet vullen maar ik hoop dat het in ieder geval een beetje een leesbaar overzicht oplevert.


aangepast Wink
Gelogd

v-TWim
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: December 16, 2008, 11:11:11 »

 
Gelogd
dave_
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 96


Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: December 16, 2008, 11:50:42 »

eproms orgineel aprilia :

a63 : orgineel 98-01 model : geen voetje, en niet instelbaar

rp58 : orgineel 01-03 model : geen voetje, wel instelbaar

voor een titanium,evo,edwards enz eprom wel een voetje nodig..

Gelogd

Je gaat pas echt hardt, als de strepen op de weg 1 rechte lijn wordt!
novaterra
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: December 16, 2008, 19:25:26 »

Ik ben bezig met een gabro eprom te bestellen.
Moet uit Italie komen , dus kan even duren.
Hij verandert de timing iets o.a. en past hem aan op je motorconfigratie.open luchtfilter wel/geen open demper etc.
Op het af1 forum is iedereen unaniem enthousiast.

heb er ook eentje van hem gehad, getest en snel weer verwijderd.
de titanium evo had meer vermogen, was sterker in het midden gebied en bij hogere motortemp kakte het vermogen eerder in dan een tit evo.
gemeten vermogen bij Roke op de bank, 127pk en 107Nm op het wiel, moet ik wel bij vermelden dat ik er 54mm gasklephuizen op heb zitten en het aanzuigtraject van een Edwards en een Laser hotcam(nu vervangen door een Akra), het gaat trouwens om een 2003 R
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: December 16, 2008, 19:40:29 »

Tuono 2003/5 model

Een Eprom RP58 laten plaatsen om de afstellings potmeters te kunnen gebruiken.
Met de standaard Eprom is geen afstelling mogelijk , met de RP58 wel

Kost een paar tientjes
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
v-TWim
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: December 16, 2008, 19:58:07 »

Tuono 2003/5 model

Een Eprom RP58 laten plaatsen om de afstellings potmeters te kunnen gebruiken.
Met de standaard Eprom is geen afstelling mogelijk , met de RP58 wel

Kost een paar tientjes

Ja, ik heb al een aanbod van zo'n RP58 die past zonder voetje toch?
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 25   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51592 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10073 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10352 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8918 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109959 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!