Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 23:19:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 23 24 [25]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Eprom topic.  (gelezen 98755 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mich69
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 41


Netherlands
« Antwoord #360 Gepost op: Oktober 17, 2014, 16:17:12 »

Nadat ik gisteravond mijn dubbele Akra's onder mijn fiets had gesleuteld (men nemen een goede doppenset met een knik en wat geduld), vandaag mijn Gabro F255 eprom er in gelepeld.

Helaas, de motor draait wel rond maar slaat niet aan.
In de display knipperen de letters EFI.

Oude prom er in en lopen.

Nu kan de eprom kapot zijn, ik heb hem echter voorzichtig in de voet gezet met een polsbandje om tegen de statische elektriciteit.

Wat zou er nog meer loos kunnen zijn?
Gelogd
Dark Vision
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 10


« Antwoord #361 Gepost op: Oktober 20, 2014, 09:49:05 »

Uit nieuwsgierigheid net ook mijn EPROM bekeken, zie foto. Nu heb ik gezien dat een A63 een standaard EPROM is, maar ik zag wel dat de CDI unit al eens is geopend en mij lijkt dat de lijm/kit die op de EPROM zit ook later er op is gekomen. Zou deze EPROM aangepast kunnen zijn o.i.d.?



* a63.jpg (139.02 KB, 640x480 - bekeken 273 keer.)
Gelogd
Willie-84
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 171

Netherlands
« Antwoord #362 Gepost op: Oktober 20, 2014, 10:43:53 »

Nee die kans is erg klein.

Een vorige eigenaar zal ooit een andere eprom geplaatst hebben, waarschijnlijk in combi met andere uitlaat en deze later voor bijvoorbeeld verkoop motor, weer omgewisseld met origineel.
Gelogd
Willie-84
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 171

Netherlands
« Antwoord #363 Gepost op: Oktober 20, 2014, 10:46:53 »

Nadat ik gisteravond mijn dubbele Akra's onder mijn fiets had gesleuteld (men nemen een goede doppenset met een knik en wat geduld), vandaag mijn Gabro F255 eprom er in gelepeld.

Helaas, de motor draait wel rond maar slaat niet aan.
In de display knipperen de letters EFI.

Oude prom er in en lopen.

Nu kan de eprom kapot zijn, ik heb hem echter voorzichtig in de voet gezet met een polsbandje om tegen de statische elektriciteit.

Wat zou er nog meer loos kunnen zijn?

Je weet zeker dat je de eprom er correct indrukt hebt? Geen kromme pootjes? Verder kan er niets anders zijn. Dus defecte eprom. Gabro mailen dat ie een andere moet sturen, of heb je hem niet nieuw bij hem gekocht?
Gelogd
Dark Vision
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 10


« Antwoord #364 Gepost op: Oktober 20, 2014, 10:48:06 »

Nee die kans is erg klein.

Een vorige eigenaar zal ooit een andere eprom geplaatst hebben, waarschijnlijk in combi met andere uitlaat en deze later voor bijvoorbeeld verkoop motor, weer omgewisseld met origineel.

Ja dat zal inderdaad het meest waarschijnlijke zijn dan. Nu heb ik er een Titanium demper op gezet en persoonlijk vind ik het qua gevoel goed rijden. Zeg je, niks aan doen of is het toch écht aan te raden die ergens apart te laten afstellen?
Gelogd
Mich69
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 41


Netherlands
« Antwoord #365 Gepost op: Oktober 20, 2014, 20:55:26 »

Ja prommetje zit er goed in.
Heb ook nog de rpom met Kat getest, starten lopen.
Gelukkig wel direct bij Gabro bestelt, even mailen naar Italy dus, zal wel goed komen. 


[/quote]

Je weet zeker dat je de eprom er correct indrukt hebt? Geen kromme pootjes? Verder kan er niets anders zijn. Dus defecte eprom. Gabro mailen dat ie een andere moet sturen, of heb je hem niet nieuw bij hem gekocht?
[/quote]
Gelogd
mona-toetje
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 44


« Antwoord #366 Gepost op: Oktober 20, 2014, 21:25:02 »

Heb nu rsv met 2-2 akra systeem. Met bijbehorende SBK replica eprom. ben van plan evoluzione style luchtfilter te maken met inlaatmof zonder restrictie. Is het dan verstandig om Gabro te mailen voor een nieuwe Eprom. Of zal deze SBK eprom volstaan?

Oja mss domme vraag maar hoe weet je of je de eprom er de goede richting inklikt?
Gelogd
Mich69
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 41


Netherlands
« Antwoord #367 Gepost op: Oktober 20, 2014, 21:34:35 »

Of je een andere eprom nodig hebt weet ik niet. Ik weet wel dat met een Gabro prom iedereen met een grote  Grin rondrijdt.
Goede richting eprom: Er zit op de eprom een klein inkepinkje aan de zijkant (soort half cirkeltje). Ook op het voetje (op de printplaat) zit zo'n inkeping.  Deze moeten beide aan dezelfde kant zitten. De inkeping op het voetje is soms moeilijk te zien vanwege een klodder siliconen die er fabriek af op zit voor het trillen/hechten van de eprom. Subtiel opzij duwen en je kan de inkeping zien zitten. Voordat je de eprom monteert even de randaarde van een stopcontact aanraken om je statisch te ontladen.

Heb nu rsv met 2-2 akra systeem. Met bijbehorende SBK replica eprom. ben van plan evoluzione style luchtfilter te maken met inlaatmof zonder restrictie. Is het dan verstandig om Gabro te mailen voor een nieuwe Eprom. Of zal deze SBK eprom volstaan?

Oja mss domme vraag maar hoe weet je of je de eprom er de goede richting inklikt?
Gelogd
Mich69
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 41


Netherlands
« Antwoord #368 Gepost op: Oktober 20, 2014, 21:39:41 »

Even blitsen met mijn Akra's.
Lang naar op zoek geweest, titanium headers met carbon dempers.
Alleen al voor de looks was het de moeite waard.  

http://youtu.be/Ehc_ZxjHuLk




« Laatste verandering: Oktober 21, 2014, 10:26:51 door Mich69 » Gelogd
mona-toetje
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 44


« Antwoord #369 Gepost op: Oktober 21, 2014, 17:29:25 »

Oke thanks mich! Mooie akras btw!
Gelogd
Mich69
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 41


Netherlands
« Antwoord #370 Gepost op: November 02, 2014, 23:05:34 »

Ik heb van de week een nieuwe F255 eprom van Gabro gekregen en deze met mijn Roke prom gewisseld.
Op advies van Gabro is pin 16 doorverbonden dit ivm mijn niet open luchtfilter.
Vanaf 5000 toeren knalt het apparaat stevig van zijn plaats, onderin rond de 3000 toeren lijkt hij een tikkie meer schokkerig te rijden bij constante lage snelheid.
Ik ben zeker niet ontevreden maar ervaar niet heel veel verschil tussen de Gabro en de Roke eprom. Heb ook met de Roke eprom nog niet heel veel hoge snelheidsritten gedaan dus mijn referentiekader is wat beperkt.
Ik heb dit jaar mijn fiets af laten stellen bij Roke met de Roke eprom en mijn enkele systeem. Hierna liep de motor ook bij lage toeren zonder schokken prachtig rond.
Nu dus dubbele Akra's.
Ik zal om te testen pin 16 weer loshalen (iets rijker meen ik) om te zien of dit verschil brengt.
Opnieuw afstellen zal ook geen overbodige luxe zijn met een 2 in 2.

Iemand nog andere tips of suggesties voor een smeuig motorloopje van stationair tot aan +/- 3500 toeren met de F255 eprom?
Gelogd
Pagina's: 1 ... 23 24 [25]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51560 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10070 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10347 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8913 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109866 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!