Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 17:28:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Automatische activering van de laptimer  (gelezen 8349 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict

zac #25

Netherlands
« Gepost op: Februari 07, 2009, 17:03:40 »

Dit lijkt mij wel handig voor de circuitrijders onder ons.

Gabro (bekent van de eproms) heeft samen met een bekende van hem een apparaatje ontwikkelt welke aangesloten word op de standaard aanwezige laptimer van een rsv mille.
Deze pikt automatisch het infarood signaal op van de zender die op het circuit staat opgesteld en activeert dan de onboard laptimer.

Lijkt mij wel een leuke gadget, hoef je niet meerte wachten tot de lijsten opgehangen worden.

Misschien een groupbuy?
hier de link
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=171113

Ik heb het maar bij circuitevenementen gezet ,aangezien hier de circuitrijders zitten, maar aan de moderators om het evt te verplaatsen

cees
ARA Addict

Geslacht: Man

Belgium
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 07, 2009, 18:13:47 »

Ik heb wel interesse voor een collectieve koop.

Shit doesn't happen, it's made by assholes!
Renébagpipe
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 07, 2009, 20:24:07 »

Maakt het nog wat uit welk soort baken er dan staat?? Stel er staan er meerdere?  Opeen laptimer kun je een delay-tijd instellen.

Weet ik ook pas sinds ik er zelf 1 heb, hoor.

rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict

zac #25

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 08, 2009, 14:41:21 »

Maakt volgens mij niet uit , als het maar infrarood is.

quote:

Dimensions are 35x58x16mm

it can be used on any bike that have an in built dash board lap timer activate from a push button (usually the high beam lamp flashing), Ducati's too

it's an IR receiver that self-actuate the lap timer functions the dashboards already have from the factory.
It read any IR beam up to 8 meters, it has been developed using AIM and GPT turrets. Therefore you don't need to use a specific turret, the receiver just read the first IR signal it see. After the activation it will be blind for a user defined time (by a simple 5 position pot: 30s, 55s, 80s, 105s, 130s); during this time it will not see any other turret present on the track.
In this manner you don't need to buy the IR emitter, you just steal the signal from the others

My friend is actually working on a specific coded turret too, and the receiver is already predisposed to use coded signals, it's present to switch to activate the encoding and disable the "blind time" feature
You can buy the coded IR emitter in a second time (it will be powerfull and cheap too!).

The receive connection are very simple, it has only 3 wires:
the positive, the negative and the activating signal to the LAP push button
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict

zac #25

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 08, 2009, 15:16:04 »

Ik heb Gab een mailtje gestuurd of er evt wat met de prijs gedaan kan worden bij aankoop van meerdere apparaatjes.
Dus meld het even als je serieus geinterreseerd bent.
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict

zac #25

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 09, 2009, 08:20:08 »

Korting is mogelijk, e.a. afhankelijk van het aantal ( uiteraard)

Verder geen gegadigden behalve Cees?
irish wolfie
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 09, 2009, 17:08:57 »

Misschien wel, maar korting op wat? Een richtprijs zou toch wel makkelijk zijn, korting of niet.
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict

zac #25

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Februari 09, 2009, 17:49:32 »

Misschien wel, maar korting op wat? Een richtprijs zou toch wel makkelijk zijn, korting of niet.

Normale prijs is 75 euro, korting afhankelijk van aantal
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict

zac #25

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Februari 11, 2009, 09:21:19 »

Ik las in een topic elders http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=6663.0 dat Redmer iets dergelijks op z'n laptimer heeft aangesloten.

Deze link zat daarbij http://www.vego.nl/kemo/32/32.htm .

Scheelt aardig wat centen , en de ontvanger is ook sterker als degene die Gabro aanbied nl 30m tov 8 meter (al weet ik niet waar een 30 mtr breed circuit te vinden is Grin)

Volgens mij werkt een aim tijdwaarneming trouwens anders, je hebt dan toch juist een zendertje aan boord ipv een ontvanger? Je moet dus een ir signaal oppikken van andere lui die een ir laptimer hebben en hun baken ergens op het circuit hebben neergezet.

irish wolfie
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Februari 11, 2009, 14:54:49 »

Assen bijvoorbeeld is 11m breed, je zal maar juist aan de verkkerde kant van de weg zitten Wink
Renébagpipe
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 11, 2009, 15:16:12 »

Frank,

De AIM werkt ook met een IR-baken (zender) vanaf langs de baan. Ontvanger op de motor, heb het spul net vorige week erop gezet.
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict

zac #25

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Februari 11, 2009, 17:12:13 »

Frank,

De AIM werkt ook met een IR-baken (zender) vanaf langs de baan. Ontvanger op de motor, heb het spul net vorige week erop gezet.

Ah, ok mercie, dan zou ik dus jouw signaal kunnen misbruiken  Wink

AndroidX
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Februari 11, 2009, 22:36:31 »

HI
I want to introduce myself (i haven't found a section for this)
I'm AndroidX, an happy and very satisfied rider of an tuono R 2005.
I live near ROME in Italy.

I'm the Gabro's italian friend that had developed the IR Sensor.
The original idea was rappresented to me by Gabro.
The idea is: We have a very nice an precise crono implemented in the dash;
 ....the finger to push the "lap" button is not perfect....and some riders push it before the "white Line" to take best lap.....:crowbar:
.....aprilia riders have very small budget..... (because the fuel costs) :cool:
.....in track there are IR turrets (beacons) placed by other riders...
So the idea is to detect and catch one IR signal from one existing turret to drive the "LAP" signal.

My actual version of the system catch a wide variety of turret, is not code sensitive and can work with every turret placed in the track.
So you don't have to buy a IR turret (you don't spend this money)

And if there are other turrets on the track??
I have implemented a DELAY TIME.....so when the sensor catch an IR signal, the sistem put the ir sensor in STBY for a time than you can select with a rotative switch (i can change these time if requested without costs).
So for example....if on the track you have 5 IR turret on the start, and other 6 ir turret after 45 sec. for the 1st middle time, you can put the "black time" at 50 sec. so you catch only the first one.
I hope that have explain clearly.

The sensor:
- have only 3 wires to connect (+12;ground; lap)
- have a good sunlight / vibration rejection;
- Have a rotative switch to select in a fast way the BLACK TIME;
- Have an on/off switch;
- Have two part cable with connector to easily remove the sensor (you can leave the other part of cable on the motorcycle)
- Have an alghorithm to reject false detection, sunlight or vibration;
- Catch only coded IR turret on every frequency transmit;
- It's upgradable;
- the circuit is well noise rejected;
- The wire is flexible;
- have two coloured led to explain how it work instantly;
- Is very beautiful :lover: (the cap on it is black not brown like in the pictures)
- The distance of 8 meter is decided in function of italian track and the necessity to reject false revelation...is not a problem to catch over 16 or more meters .

The VEGO sensor that you show link here seem be a car-door sensor ( i translate the page with babelfish)
So if you pass the door with you car while it's closing the IR beam is interrupted....the relais change state
and the door stop immediatly.
This sensor don't have the "black delay time"
don't have the led for function
Is not sunlight or vibration free (rejection of false revelation....see the instruction about black tube)
can't catch all turrets on the track
more than 3 wires to connect
it's not upgradable
it's not wonderful like mine 
and so on

If you need more information don't hexitate to contact me by email
The system is under continuous development...so i'm working to update a new switch position (a new position...so you can select the old mode or the new mode) to sincronize the sensor with a coded turret.....and Gabbro ask to develope a LOW cost coded ir turret for the sensor.
If you need an english version of the manual contact me (andromaniak@tele2.it) ...i'll send a copy by email Wink
I'll try to post it in this topic too
Bye

Renébagpipe
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Februari 11, 2009, 22:57:07 »

Frank,

Als ik zo'n apparaat (baken) zou hebben....... misschien.

als dat een vierkant kastje is, met een aantal "ledjes" aan de voorzijde...... verhips,die zat erbij 

Wil mijn signaal in voorkomend geval wel onder- c.q.door-verhuren.......

zal mij benieuwen hoelang het duurt voordat Stefan reageerd
Gertjan
ApriliaMembers
ARA Addict

Geslacht: Man

RSV4 >> Italien rules....

Italy
« Antwoord #14 Gepost op: Februari 12, 2009, 10:04:17 »

Frank,

Als ik zo'n apparaat (baken) zou hebben....... misschien.

als dat een vierkant kastje is, met een aantal "ledjes" aan de voorzijde...... verhips,die zat erbij 

Wil mijn signaal in voorkomend geval wel onder- c.q.door-verhuren.......

zal mij benieuwen hoelang het duurt voordat Stefan reageerd

Hé René,
We gaan toch niet dmv. onderverhuur onder die afwas proberen uit te komen!
Volgens mij hadden we daar al een hele duidelijke afspraak over 

The most important things in live ..... aren't things.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50267 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
goedkoop 2 of/en 3 oktober zandvoort « 1 2 ... 5 6 » patrickhenr 85 26410 Laatste bericht Oktober 09, 2010, 09:21:27
door black bee
Clubweekend Zuid-Limburg 10-12 september « 1 2 ... 5 6 » Mille Merckel 79 19693 Laatste bericht September 17, 2010, 15:17:28
door Henk RS 250
Zaterdag 5 Juni Assen MSH « 1 2 » Party Marty 17 5069 Laatste bericht Juni 06, 2010, 09:50:25
door Melanie.
25 en of 26aug. Danhoff Cpz « 1 2 » rsvfrank 26 6604 Laatste bericht Augustus 26, 2014, 09:35:46
door rsvfrank

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum