Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 17:25:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: CVT techniek MANA  (gelezen 4373 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Benn
Gast
« Gepost op: Februari 16, 2009, 18:57:44 »

Het is al aan bod gekomen maar voor mijn eindwerk mototechnieker heb ik gedetaileerde info nodig over welk type CVT er in de Mana zit (hydrostatisch,?).  Als er iemand een goeie link weet, graag naar bendb2005@yahoo.com
Gelogd
m.w.
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: April 09, 2009, 18:50:29 »

Ik kan je er niet mee helpen. Ik weet wel dat de gilera GP800 hetzelfde motorblok en transmissie heeft als de 850 mana, en de GP800 is een stukje bekender. Ik zou daar eens naar zoeken.
Gelogd
willy_1957
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 01, 2011, 19:55:13 »

Het is al aan bod gekomen maar voor mijn eindwerk mototechnieker heb ik gedetaileerde info nodig over welk type CVT er in de Mana zit (hydrostatisch,?).  Als er iemand een goeie link weet, graag naar bendb2005@yahoo.com

Misschien heb je gevonden wat je zocht en anders moet je je melden bij Piaggio Nederland, daar zal men je allicht graag helpen
Gelogd
Aprilioot
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 23, 2011, 20:22:42 »

De Mana 850 heeft een "Constante Variabele Transmissie" aandrijving waarvan de poelie electrisch kan worden beinvloed in 6 standen.

De voorste poelie wordt door de krukas aangedreven en middels de V-snaar wordt de koppelingspoelie aangedreven, deze staat dan weer in verbinding met het kettingtandwiel
en de ketting voor de eindaandrijving naar het achterwieltandwiel.


* Vario-1.jpg (29.31 KB, 342x297 - bekeken 301 keer.)
« Laatste verandering: Juli 23, 2011, 20:26:44 door Aprilioot » Gelogd
willy_1957
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 08, 2011, 18:52:06 »

Geniale motorfiets die uiterst aangenaam rijdt, zelfs na 500 km geen pijnlijke rug of vermoeidheid.Wanneer je als ik van een yamaha T-Max komt is de Mana toch wel een openbaring,toch na 1000 km was de pret toch even gedrukt, daar ik onderweg naar een treffen stil viel na 10km. Na depannage bleek er een zekering door,maar een nieuwe gaf geen soelaas daar ook na 100 m direct kapot, dus gaat het hier om een kortsluiting. Is dit een euvel eigen aan de Mana of aan Aprilia in het algemeen? By the way, mijn Mana was niet nieuw maar een demobike met 15 duizend km op de teller, dus goed ingereden:-), maar na iets meer dan 1000 km was de pret(hopelijk tijdelijk)voorbij, graag ervaringen en of tips. Kan het bv aan water gelegen hebben? Voor ik hem afhaalde hadden ze de bike nog een wasbeurt gegeven met hoge druk reiniger, vandaar, en als ik me niet vergis wordt dat toch afgeraden, al begrijp ik dat men dit toch doet om tijd te sparen
Gelogd
Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 11, 2011, 11:17:52 »

Een motor wassen! Vind ik zoal een vies woord en zeker bij de Italianen. Water is niet de grootste vriend van Aprilia. Lees ook de problemen met vocht maar na.

Helaas ik kan je met de weinige info ook niet helpen en ik denk dat je tot nog toe de enige Mana rijder bent van dit forum. Dit gaat wel snel veranderen want morgen ga ik mijn Mana ophalen.

Verder een meer dan goede motor die ondergewaardeerd wordt.

Gr, Onno
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 11, 2011, 13:15:52 »

nee je zegt het verkeerd, een wasbeurt met een hoge drukspuit daar wordt een aprilia niet vrolijk van.

Gewoon een sopje en afspoelen is niks mis mee
Gelogd
Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 13, 2011, 11:32:18 »

weet ik ook wel Hoge drukspuit is voor geen enkele motor de "grootste vriend"! Maar de elektrische afdeling is bij geen van de Italiaanse motor merken het sterkste punt. Met name de connectors is iets wat toch wel wat extra aandacht verdiend.

gr Onno
Gelogd
willy_1957
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 13, 2011, 11:47:56 »

Een motor wassen! Vind ik zoal een vies woord en zeker bij de Italianen. Water is niet de grootste vriend van Aprilia. Lees ook de problemen met vocht maar na.

Helaas ik kan je met de weinige info ook niet helpen en ik denk dat je tot nog toe de enige Mana rijder bent van dit forum. Dit gaat wel snel veranderen want morgen ga ik mijn Mana ophalen.

Verder een meer dan goede motor die ondergewaardeerd wordt.

Gr, Onno

Na onderzoek bij de dealer bleek dat het om de electronica van de benzinepomp gaat die korstsluiting veroorzaakt, het onderdeel zou volgende week toekomen en ingebouwd worden
Gelogd
willy_1957
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 13, 2011, 11:53:37 »

weet ik ook wel Hoge drukspuit is voor geen enkele motor de "grootste vriend"! Maar de elektrische afdeling is bij geen van de Italiaanse motor merken het sterkste punt. Met name de connectors is iets wat toch wel wat extra aandacht verdiend.

gr Onno

Is het dan niet mogelijk gevoelige delen en of kabels beter te isoleren of ligt het aan de algemene kwaliteit van de electronica bij Aprilia?
Gelogd
Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 13, 2011, 14:45:28 »

Helaas is er achteraf weinig aan te doen. Heeft deels met componenten keuze (connectors), plaats enz te maken. Als achteraf blijkt dat een bepaalde connecter problemen geeft zijn een aantal opties mogelijk. Een nieuwe orginele of een betere opzoeken of eventueel doorsolderen (dus zonder connector).

Deze laatste oplossing is de meest betrouwbare maar alleen mogelijk als deze nooit meer of bijna nooit meer losgemaakt hoeft te worden.

In de fabriek worden vaak kabelbomen gebruikt voor de bedrading met veel connectors. Dit is makkelijk met de systeem assemblage van de motor en evt. testen.

Dus bij connectie problemen afwegen wat de beste oplossing is.

gr. Onno
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44099 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
Powerbrake een nieuw remsysteem « 1 2 » futuristie rosso 16 15350 Laatste bericht Augustus 04, 2009, 17:27:18
door Roy R
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 58147 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
28 t/m 30 mei DCR 2010 « 1 2 ... 8 9 » Gertjan 121 32801 Laatste bericht Juni 05, 2010, 07:42:25
door FastJ
Internationaal Appie treffen in Duitsland « 1 2 ... 16 17 » Deefski 253 82494 Laatste bericht Juni 22, 2008, 21:16:05
door Bonetec

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!