Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 10:38:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Bobine doormeten  (gelezen 6252 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Diremasa
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 181


Netherlands
« Gepost op: Maart 03, 2009, 20:38:15 »

Heeft er iemand een idee hoe je een bobine doormeet? Bij mijn oude Pegaso haalde ik gewoon de bougie los en hield hem tegen het chassis. Zodra de bougie vonkte was de bobine in orde. Nu met mijn Capo heb ik dus vier bougies, het lijkt mij niet handig om er één los te halen en tegen het chassis te houden. Iemand??
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 03, 2009, 21:07:36 »

Als de Capo qua ontsteking hetzelfde is als de RSV heb je 4 bobines......met een extra bougie een voor een testen lijkt me (met een volle accu )
maar ze lijken me niet allemaal stuk dus hij loopt om een andere reden niet....
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Diremasa
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 181


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 04, 2009, 20:06:22 »

Een Capo heeft inderdaad 4 bobines, maar hoe kan ik nu testen welke defect is. Mijn Capo loopt een beetje onregelmatig en houdt bij lage toeren, b.v. in de file, af en toe een beetje in. Ook slaat hij af bij hevig afremmen en snel terugschakelen. Roke heeft pas wel CO afgesteld, dus daar kan het niet aan liggen.
Wie o wie weet dus hoe je een bobine door meet.
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 04, 2009, 21:21:55 »

Je moet de weerstand van de primaire en secundaire wikkeling meten, dus de laagspanningkant en de hoogspanningskant, ik kan je wel wat waardes geven maar die zijn van een s*z*k* dus weet niet of dat ongeveer gelijk is met de aprilia, lijkt mij trouwens eerder dat het aan de bougies,kabels,of onstekingsunit ligt bobines gaan niet zo snel stuk.
Gelogd
mandos
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 05, 2009, 09:52:21 »

Je kan ook proberen een voor een de bougiekabels te verwijderen en daarna terug te plaatsen, als ie bij een niet beroerder gaat lopen zit het probleem bij die bougie/kabel/bobine enz.

succes met zoeken
Gelogd
Bikeman
# Pegaso cube 650 #
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.260


Aprilia-gek of is het "gewoon gek"

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 05, 2009, 21:09:51 »

De waardes weet ik ook niet, maar dat maakt op zich ook niet uit angel
Je hebt er VIER en ze zijn zeker niet alle vier stuk, dus gewoon met elkaar vergelijken de waardes,

Het kan alleen nog wel zo zijn dat onder belasting er een hogere weerstand optreed en das een beetje lastig te vinden.

Vroeger hadden we op het werk een bobine tester staan !! maar ja das tig werkgevers geleden en vele jaren later Angry maar er zal bij een werkplaats nog wel ergens een zweven hoor.

Eerst maar eens alles door meten en niet de kabels vergeten.

Suc6  Ab
Gelogd

Er gaat niets boven Groningen ! (is ook niets meer Wink )

rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 05, 2009, 22:30:02 »

 With stupid gewoon de weerstanden dus even vergelijken, ongeveer gelijk: bobine's goed, had laatst bij mijn suzuki brik ook zo'n vaag probleem, alles doorgemeten maar soms viel de vonk gewoon weg, bobines onderling verwisselt, pick up spoelen nagekeken, allemaal niks, toen kreeg ik een tippie van iemand om de printplaat van de onstekings unit opnieuw te solderen, dat gedaan en probleem opgelost, was aan de hele printplaat niets te zien maar daar zat toch echt het probleem, dit was dan wel een fiets van 25 jaar oud maar het is toch echt een kwestie van 1 voor 1 dingen uitsluiten, succes 
Gelogd
mandos
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 06, 2009, 09:35:23 »

Heb vroeger met brommert weleens gehad dat bougie los goed vonkte maar onder "druk" niet. Daarom altijd oude bougie's die het nog goed doen bewaren voor testen.
Bougies's gingen vroeger net zolang mee tot de laatste vonk eruit was.
Gelogd
Diremasa
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 181


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 12, 2009, 10:45:59 »

Oke jongens, allen bedankt voor de tips. Ga er van het weekend maar eens mee aan de slag. De resultaten laat ik weten.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
ZAC Assen 9 september « 1 2 3 4 5 » robz 61 33668 Laatste bericht September 13, 2009, 16:26:51
door FastJ
Update « 1 2 » emielfellinger 24 10711 Laatste bericht December 16, 2011, 13:38:44
door emielfellinger
Falco start niet « 1 2 » roow 25 7449 Laatste bericht Januari 07, 2012, 11:19:59
door Tuono GR66
29 jaar terug en gevonden, net of je een kinderschat vindt rolf 11 4702 Laatste bericht November 29, 2008, 16:12:39
door Sjaakie
Afslaan RSV1000R '04 tijdens het terugschakelen ?? « 1 2 3 » martin_rc 34 13120 Laatste bericht Januari 30, 2010, 21:12:57
door martin_rc

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!