Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 27, 2024, 16:18:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: wie red mijn appie van de brandstapel  (gelezen 18726 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Roddy
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 629


Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: Maart 07, 2009, 22:18:19 »

Als er een lekje in je membraan zit rookt hij verschrikkelijk......(als de slang aangesloten is)
is het slippen nu weg??? of haal je halfgas al 230?

hij slipt alleen bij volle belasting gashendel meer dan half open en bij snel open

heb de 230 gehaald door vroeg op te schakelen en dan rustig dooracceleren dan is er geen slip alleen bij vollast(meer dan 50% open) of snel aant gas
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #16 Gepost op: Maart 07, 2009, 22:26:07 »

en als je de ontluchtingsnippel even open en dicht draait..is het dan ff weg? (spuugt hij er wat vloeistof uit?? (pazzop, slecht voor de lak enzo))
als dat zo is komt hij niet helemaal drukloos en moet je het zoeken in de bediening
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Roddy
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 629


Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Maart 07, 2009, 22:30:45 »

en als je de ontluchtingsnippel even open en dicht draait..is het dan ff weg? (spuugt hij er wat vloeistof uit?? (pazzop, slecht voor de lak enzo))
als dat zo is komt hij niet helemaal drukloos en moet je het zoeken in de bediening

jah die vloeistof is rommel i know.

maar hoe bedoel je dat precies?

als ik nu motor staat nu af te koelen het nippel even open en dicht doe en er komt vloeistof uit dan is er iets mis met het systeem?

ik loop nu naar de garage om het te bekijken




GEDAAN EN ER LOOPT LEES MAX 2 DRUPPELS aan vloeistof uit motor staat wel op jiffy dus hij leunt iets naar de pomp zijde
 
« Laatste verandering: Maart 07, 2009, 22:34:49 door Roddy » Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #18 Gepost op: Maart 07, 2009, 22:41:11 »

Ik vroeg me af of het systeem drukloos is als de koppelinghandle niet ingetrokken wordt, als dat niet zo is kan het zijn dat niet alle veerkracht op het platenpakket terecht komt (met slippen als gevolg) en dan zit ik te denken aan de koppelingscilinder op je stuur
ik weet niet precies hoe dat met een radiale pomp zit, maar het lijkt me dat hij ook een compensatiegaatje heeft en dat moet open zijn in rust..anders bouw je druk op in het systeem..
als dit wel ok is zal je het platenpakket en inwendige van de koppeling ff moeten bekijken
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Roddy
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 629


Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: Maart 07, 2009, 22:43:27 »

had het probleem ook met de oude pomp dus denk niet dat dat het is denk dat het in de kopp cylinder zit of tog de platen welke ik zo ff loshaal
Gelogd
Roddy
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 629


Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Maart 07, 2009, 23:40:33 »

koppeling is eruit niks vreemds aan te zien alleen het koppelingshuis vertoon op de binnenste mm een blauw achtig ranje zou het dan tog een oud koppelingshuis zijn?

zit een pen in die loop t naar de koppelingspomp die moet eruit om de korf los te krijgen kan denk ik wel ff proberen of ik em morgen kan laten afdraaien.
Gelogd
Roddy
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 629


Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: Maart 08, 2009, 01:36:51 »

plan de champagne

heb alles los koppeling is goed ga morgen just to be sure de stalen platen zandstralen.

koppelingscylinder loopt niet soepel maar in etappes heb een nieuwe besteld

zoektocht naar t vacuum terugslagklepje iemand advies/tips?

heb mijn korf en drukplaat bekeken en gemeten zijn allebei zo vlak als een glasplaat dus die hoef ik niet te replacen.

mochten er nog meer wilde ideen bij mensen opdoemen ik sta voor alles open
Gelogd
Shrek!
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: Maart 08, 2009, 09:07:02 »

En de juiste olie is heel belangrijk (maar ik neem aan dat je dat er al ingegooid hebt) 
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #23 Gepost op: Maart 08, 2009, 09:37:25 »

de lengte van je koppelingsveren is de moeite waard van het opmeten.. als ze verzwakt zijn allemaal vernieuwen


* koppeling.JPG (62.55 KB, 640x449 - bekeken 215 keer.)
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: Maart 08, 2009, 10:00:57 »

de lengte van je koppelingsveren is de moeite waard van het opmeten.. als ze verzwakt zijn allemaal vernieuwen

Yep dacht ik ook aan, koppelingsveren opmeten.

BTW een kapot terugslagklepje in de vacuumleiding heeft geen invloed op het slippen onder acceleratie.
De slipfunctie werkt dan alleen niet meer.
.

Terugslagklepje kun je bij iedere automaterialenzaak kopen


* Sliper%20Clutch%20pbtlsys.jpg (90.98 KB, 788x1070 - bekeken 224 keer.)
« Laatste verandering: Maart 08, 2009, 10:08:58 door rsvfrank » Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: Maart 08, 2009, 10:31:18 »

Was er niet iemand die de schuine kant van het koppelings huis of geleiding wat vlakker had gedraaid ?

Zoek ff 

(ja ik weet het .... ergens de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt )
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: Maart 08, 2009, 10:39:49 »

heb dit probleem gehad met mijn 2001 falco , deze bleef ook bij volgas slippen na het opschakelen .

bij roke is er toen een upgrade / modificatie uitgevoerd en daarna nooit meer een probleem mee

gehad dus als je nog geen modificatie hebt gedaan aan de koppeling zou ik daar ook ff naar kijken

sterkte en succes
Gelogd

if it runs , race it
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: Maart 08, 2009, 11:03:05 »

Wat was die modificatie ook al weer?, iets met een schuin kantje ergens?
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #28 Gepost op: Maart 08, 2009, 11:07:43 »

Ik heb het draadje
http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=12115.0
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
teun
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: Maart 08, 2009, 11:36:51 »

Heren, hij geeft toch aan dat de zowel de drukplaat als de korf zo glad als een glasplaat zijn Wink
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10074 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 182292 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45123 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39585 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
Powerbrake een nieuw remsysteem « 1 2 » futuristie rosso 16 15349 Laatste bericht Augustus 04, 2009, 17:27:18
door Roy R

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!