Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 22:46:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: olie verversen RSV Mille  (gelezen 64783 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Chakotay
Lick here to continue
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 71


Netherlands
WWW
« Antwoord #165 Gepost op: Maart 24, 2012, 14:33:53 »

Ik heb net ook eens de olie van mijn RSV vervangen, alles zit makkelijk bereikbaar Smiley

Wat me opviel, de nieuwe olie (Motorex 15W50 van de motozoom) was groen/blauwig. Is dat altijd zo? Apart kleurtje.
Gelogd

Aprilia RSV Mille (2001) || Suzuki GSX-R 600 (2001)
Bart-Jan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 472


TUONOSTRUCK

Netherlands
« Antwoord #166 Gepost op: Maart 26, 2012, 07:42:44 »

Ja, is blauwe olie. Als de koppeling straks gaat onder vollast gaat slippen en schakelen opeens veel stroever gaat dan weet je waar het aan ligt: Motorex. Meerdere forumleden hebben gemerkt dat deze olie niet past bij een mille: koppeling gaat dus slippen en schakelen gaat erg stroef.
Gelogd

ride the lightning!
Chakotay
Lick here to continue
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 71


Netherlands
WWW
« Antwoord #167 Gepost op: Maart 26, 2012, 11:15:17 »

Hmmm, goed om te weten. Wel raar dat iemand dan een Motorex-sticker op de olietank geplakt heeft...
Gelogd

Aprilia RSV Mille (2001) || Suzuki GSX-R 600 (2001)
Stuono
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 539


Modding the "T"

Netherlands
« Antwoord #168 Gepost op: Mei 08, 2013, 11:21:31 »

Ik heb net de motor warmgereden en de olie afgetapt.
Tap plug uit reservoir eruit en filter is er nu ook uit.

Nu probeer ik alleen de tweede tap plug uit het blok te draaien, zit muurvast en lijkt erop dat iemand die de olie al eens vervangen heeft de plug een beetje vernield heeft. De inbus past er niet lekker meer in, is bijna dolgedraaid.

Ben ik mooi klaar mee!
Ik weet niet hoeveel olie er nog uit komt als die plug eruit is.
Is het echt noodzakelijk om die ook te verwijderen? want anders laat ik hem nu liever zitten, heb geen zin om hem te moeten uitboren.
Dan bestel ik na mijn lange weekend eiffel wel een nieuwe plug en vervang ik hem alsnog.
Gelogd

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Stuono
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 539


Modding the "T"

Netherlands
« Antwoord #169 Gepost op: Mei 08, 2013, 11:39:29 »

Ik heb net de motor warmgereden en de olie afgetapt.
Tap plug uit reservoir eruit en filter is er nu ook uit.

Nu probeer ik alleen de tweede tap plug uit het blok te draaien, zit muurvast en lijkt erop dat iemand die de olie al eens vervangen heeft de plug een beetje vernield heeft. De inbus past er niet lekker meer in, is bijna dolgedraaid.

Ben ik mooi klaar mee!
Ik weet niet hoeveel olie er nog uit komt als die plug eruit is.
Is het echt noodzakelijk om die ook te verwijderen? want anders laat ik hem nu liever zitten, heb geen zin om hem te moeten uitboren.
Dan bestel ik na mijn lange weekend eiffel wel een nieuwe plug en vervang ik hem alsnog.

Nevermind, ik heb hem gelukkig al los gekregen.
Kwam nog aardig wat olie uit, dus wel noodzakelijk om die ook los te halen.
Nu ff nieuw plugje bestellen.
Zat nagenoeg geen ijzervijlsel aan.
Gelogd

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Bart-Jan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 472


TUONOSTRUCK

Netherlands
« Antwoord #170 Gepost op: Mei 08, 2013, 12:26:21 »

Hey Stuono, is dat de eerste keer dat je je olie ververst? Hoeveel heb je er mee gereden dan?

Tip: Ga niet voor de originele aprilia-aftapplug, maar voor eentje van KTM. Die hebben een zeskantkop die je dus met een normale dopsleutel kunt losdraaien. AF1 heeft overigens ook zo'n alternatief
Gelogd

ride the lightning!
Stuono
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 539


Modding the "T"

Netherlands
« Antwoord #171 Gepost op: Mei 08, 2013, 16:53:42 »

Hey Stuono, is dat de eerste keer dat je je olie ververst? Hoeveel heb je er mee gereden dan?

Tip: Ga niet voor de originele aprilia-aftapplug, maar voor eentje van KTM. Die hebben een zeskantkop die je dus met een normale dopsleutel kunt losdraaien. AF1 heeft overigens ook zo'n alternatief

Wel de eerste keer dat ik het zelf doe.
Heb zomaar het idee dat de dealer hem bij de laatste beurt heeft verprutst.
Wil vanaf nu meeste onderhoud gewoon zelf doen.

Zal eens kijken naar het alternatief, bedankt voor de tip.
Gelogd

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #172 Gepost op: Mei 08, 2013, 18:29:51 »

Ik gebruik al jaren gewoon de 15w50 4tec van AGIP, prima olie
Bij www.olietekoop.nl gewoon 7,95 per liter dus valt best mee.
Nooit problemen mee gehad, en (natuurlijk niet voor niets) de voorgschreven olie.
Gelogd

DONDER-PILOOT
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #173 Gepost op: Mei 08, 2013, 22:58:38 »

Net afgelopen weekend nieuwe Motul 15w50 erin gestopt met nieuw oliefiltertje van champion. Met deze olie ook nog nooit problemen gehad 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Greppel
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 67


Netherlands
« Antwoord #174 Gepost op: Maart 01, 2014, 23:24:00 »

Nu ga ik morgen waarschijnlijk mijn olie verversen van de mille, volgens de beschrijvingen moet je de motor even draaien laten om dan vervolgens de olie eruit te laten lopen.  Maarrrrrrrr...... mijn mille heeft nu zeker 2 maanden stil gestaan,  dus alle olie is naar beneden gezakt dus lijkt mij beter om het eruit laten lopen dan heb je echt alle oude olie eruit.

Hoe denken jullie hier over,  het is maar een theorie waar ik aan dacht Grin
Gelogd

V60°
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #175 Gepost op: Maart 02, 2014, 02:07:47 »

Het idee is, dat als jeje motor eerst even laat lopen, de olie warm is en dus dunner. Is het dunner, dan loopt het beter uit alle hoeken en goaten uit je blok. Kouwe olie is redelijk dik namelijk, iets met viscositeit (geen haring)  Grin.
Gelogd

Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #176 Gepost op: Maart 02, 2014, 07:18:56 »

2 weken geleden ook de olie ververst zonder warm te laten lopen.
Aftapplug en magnetische plug er uit en lekker een tijdje laten staan zo boven een bak.
Gelogd

bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #177 Gepost op: Maart 02, 2014, 08:32:13 »

2 weken geleden ook de olie ververst zonder warm te laten lopen.
Aftapplug en magnetische plug er uit en lekker een tijdje laten staan zo boven een bak.
maar wel goed je inbussleutel erop zetten 
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #178 Gepost op: Maart 02, 2014, 09:06:58 »

maar wel goed je inbussleutel erop zetten 

Ik wist dat die slecht was die magnetische plug maar gelukkig had jij de oplossing.
Gelogd

Greppel
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 67


Netherlands
« Antwoord #179 Gepost op: Maart 02, 2014, 09:49:43 »

2 weken geleden ook de olie ververst zonder warm te laten lopen.
Aftapplug en magnetische plug er uit en lekker een tijdje laten staan zo boven een bak.

Aaah kijk, het word dus wel gedaan Grin voordeel van warm draaien is natuurlijk ook dat de plug (theoretisch) makkelijker los draait doordat het blok warm is.
Gelogd

V60°
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10041 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50191 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16312 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
RIP Marcel Aprilia 2000) « 1 2 3 » scarfaces 39 26002 Laatste bericht April 08, 2009, 11:28:07
door zeeslot

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!