Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 00:37:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 14   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: olie verversen RSV Mille  (gelezen 64793 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
stanley
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: April 02, 2009, 15:34:41 »

Dat er olie in het buisje zit terwijl hij koud is lijkt mij ook wel er vreemd en klinkt naar teveel olie?

Wat bitaktus snellus schrijft is ook mijn ervaring. Bij koude motor geen olie in he buisje bij warm blok wel olie in het buisje.

Grt,
Dennis
Gelogd
denish41
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.168


Netherlands Antilles
« Antwoord #31 Gepost op: April 02, 2009, 15:51:25 »

 With stupid With stupid With stupid



Groeten Dennis
Gelogd

Het gaat niet om de grootte van de ploeg maar om het vertoeven op de akker
Drexarr
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 143


Netherlands
« Antwoord #32 Gepost op: April 02, 2009, 18:43:51 »


Even een snel vraagje, ik heb afgelopen weekend mijn olie vervangen volgens de voorschriften. 3,5 liter bijgevuld, stukkie gaan rijden (20 min) en toen met een stationair lopende motor het oliepeil bijgevuld tot het juist niveau. Nu, na een aantal dagen staat er nog steeds olie in het aflees buisje. Ik heb er toch niet teveel ingegooid? Of trekt dit recht na weer een stukje rijden?

maarreh, volgens mij moet je niet bijvullen terwijl ie loopt hoor. Gewoon goed warm rijden, uitzetten en dan na een paar minuten kijken hoe hoog de olie staat in het buisje en dan eventueel bijvullen.
Gelogd
Den The Man
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: April 06, 2009, 13:03:47 »


Even een snel vraagje, ik heb afgelopen weekend mijn olie vervangen volgens de voorschriften. 3,5 liter bijgevuld, stukkie gaan rijden (20 min) en toen met een stationair lopende motor het oliepeil bijgevuld tot het juist niveau. Nu, na een aantal dagen staat er nog steeds olie in het aflees buisje. Ik heb er toch niet teveel ingegooid? Of trekt dit recht na weer een stukje rijden?

maarreh, volgens mij moet je niet bijvullen terwijl ie loopt hoor. Gewoon goed warm rijden, uitzetten en dan na een paar minuten kijken hoe hoog de olie staat in het buisje en dan eventueel bijvullen.

Dat is de fout die veel mensen maken. je moet een RSV peilen met stationair draaiende motor!!!
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #34 Gepost op: April 06, 2009, 17:13:34 »


Even een snel vraagje, ik heb afgelopen weekend mijn olie vervangen volgens de voorschriften. 3,5 liter bijgevuld, stukkie gaan rijden (20 min) en toen met een stationair lopende motor het oliepeil bijgevuld tot het juist niveau. Nu, na een aantal dagen staat er nog steeds olie in het aflees buisje. Ik heb er toch niet teveel ingegooid? Of trekt dit recht na weer een stukje rijden?

maarreh, volgens mij moet je niet bijvullen terwijl ie loopt hoor. Gewoon goed warm rijden, uitzetten en dan na een paar minuten kijken hoe hoog de olie staat in het buisje en dan eventueel bijvullen.

Dat is de fout die veel mensen maken. je moet een RSV peilen met stationair draaiende motor!!!
Dan hebben de instuctieboekjes en werkplaatshandboeken (van Aprilia zelf) het fout 
n.l; Warmrijden, uitzetten horizonaal zetten en peilen.
Gelogd
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: April 06, 2009, 18:49:20 »


Even een snel vraagje, ik heb afgelopen weekend mijn olie vervangen volgens de voorschriften. 3,5 liter bijgevuld, stukkie gaan rijden (20 min) en toen met een stationair lopende motor het oliepeil bijgevuld tot het juist niveau. Nu, na een aantal dagen staat er nog steeds olie in het aflees buisje. Ik heb er toch niet teveel ingegooid? Of trekt dit recht na weer een stukje rijden?

maarreh, volgens mij moet je niet bijvullen terwijl ie loopt hoor. Gewoon goed warm rijden, uitzetten en dan na een paar minuten kijken hoe hoog de olie staat in het buisje en dan eventueel bijvullen.

Dat is de fout die veel mensen maken. je moet een RSV peilen met stationair draaiende motor!!!
Dan hebben de instuctieboekjes en werkplaatshandboeken (van Aprilia zelf) het fout 
n.l; Warmrijden, uitzetten horizonaal zetten en peilen.


Precies. De sergeant niet tegenspreken 
Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: April 06, 2009, 18:59:57 »


Even een snel vraagje, ik heb afgelopen weekend mijn olie vervangen volgens de voorschriften. 3,5 liter bijgevuld, stukkie gaan rijden (20 min) en toen met een stationair lopende motor het oliepeil bijgevuld tot het juist niveau. Nu, na een aantal dagen staat er nog steeds olie in het aflees buisje. Ik heb er toch niet teveel ingegooid? Of trekt dit recht na weer een stukje rijden?

maarreh, volgens mij moet je niet bijvullen terwijl ie loopt hoor. Gewoon goed warm rijden, uitzetten en dan na een paar minuten kijken hoe hoog de olie staat in het buisje en dan eventueel bijvullen.

Dat is de fout die veel mensen maken. je moet een RSV peilen met stationair draaiende motor!!!
Dan hebben de instuctieboekjes en werkplaatshandboeken (van Aprilia zelf) het fout 
n.l; Warmrijden, uitzetten horizonaal zetten en peilen.
Zo doe ik het ook idd warmdraaien en daarna peilen.


Vincent
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #37 Gepost op: April 06, 2009, 19:24:20 »

Hoe snel de olie weer daalt na het uitzetten van de motor is geen maat voor, heeft verschillende oorzaken zoals de dichtheid van je pompen, oliesoort en viscositeit, temperatuur etc. als hij na een kwartiertje ofzo maar weer een stabiel peil heeft in de omgeving van de hoogste streep.
Je kan het ook ff proberen wat het verschil is..........dan weet je het
in mijn boekje staat ook gewoon uitzetten.

P.S. de Rotaxmotor heeft twee oliepompen, de ene pompt de olie je motor in naar de dure onderdelen, de andere pompt het weer terug je tank in.
als je een paar dagen niet rijdt kan het zijn dat de olie in je peilglas verdwenen is en in het motorblok rondhangt , komt na enkele minuten weer terug in je tank het volume verandert aan de hand van de temperatuur en mag niet een te hoog peil aannemen, daarom alleen goed warm peilen 
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Den The Man
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: April 08, 2009, 01:33:18 »

Het is algemeen bekend dat je beter kunt peilen met een warme, stationair draaiende motor.
Check ook het AF1 forum maar eens 
Gelogd
Sniep
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: April 08, 2009, 09:38:33 »

Hadden ze hier niet iets anders op kunnen verzinnen.

Ben van de week bezig geweest met olie vervangen. Heb er nou +- 3,7 L inzitten en nou kan ik het in het buisje zien bij stationair draaien. wanneer ik hem uit zet is het vrij snel weer uit het buisje vertrokken. Hoop dat ie genoeg smering heeft.

Gr Sniep
Gelogd
Kupers
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: April 08, 2009, 18:58:47 »

Alleen ff stationair laten draaien is niet voldoende schijnt, je blokje moet ff op temperatuur komen en dat is ie nog niet wanneer de meter @ dashboard dit aangeeft.
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #41 Gepost op: April 08, 2009, 19:08:58 »

Alleen ff stationair laten draaien is niet voldoende schijnt, je blokje moet ff op temperatuur komen en dat is ie nog niet wanneer de meter @ dashboard dit aangeeft.
De dashbord meter geeft de koelvloeistof temperatuur aan, niet de olie temperatuur! Olie heeft wat meer tijd nodig om op bedrijfstemp te komen.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Kupers
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: April 08, 2009, 19:10:56 »

precies
Gelogd
mikem
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: Juli 22, 2009, 18:39:20 »

wat voor olie (+ merk) gebruiken jullie?
Ik was net bij Roke en die vertelden me dat ze 15w60 volsyntheet gebruiken. Klinkt goed, maar ook prijzig.
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #44 Gepost op: Juli 22, 2009, 18:57:22 »

De meeste gebruiken de olie die Aprilia zelf voorschrijft. En die hebben totaal geen klachten...
Gelogd

Happy Mille
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 14   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10041 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50191 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16313 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
RIP Marcel Aprilia 2000) « 1 2 3 » scarfaces 39 26003 Laatste bericht April 08, 2009, 11:28:07
door zeeslot

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!