Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 08:10:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: olie verversen RSV Mille  (gelezen 64803 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #45 Gepost op: Juli 22, 2009, 22:41:11 »

wat voor olie (+ merk) gebruiken jullie?
Ik was net bij Roke en die vertelden me dat ze 15w60 volsyntheet gebruiken. Klinkt goed, maar ook prijzig.

Hebben ze er bij mijn beurt ook in gedaan volgens mij. Loopt als een zwitsers uurrwerk. Grin
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
Ziko
Gast
« Antwoord #46 Gepost op: Augustus 04, 2009, 11:48:59 »

Hoe vervang je in godsnaam de oliefilter??

olie eraf laten, dekseltje van de filter eraf
filter eruit
nieuwe filter erin!
en dan het dekseltje met rubberen ring er terug op....

als de motor draait dan drupt de olie eruit....

dus opnieuw olie eraf, dekseltje eraf
een hoop vloeibare pakking er mee tussen gesmeerd
en weer lekt ie...

wat doe ik verkeerd?
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #47 Gepost op: Augustus 04, 2009, 19:01:43 »

Vloeibare pakking hoort er zeker niet tussen, rubber misschien niet meer in goede staat?, of verkeerde filter voor jou type gebruikt waardoor het dekseltje niet meer goed sluit?
Gelogd
Horndog
Gast
« Antwoord #48 Gepost op: Augustus 13, 2009, 20:02:41 »

Ik heb nog een dichte 4 liter fles Shell Advance Ultra 4T 10w40 staan.

Iemand hier ervaring mee voor in de RSV 1999? Is dit oke?
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #49 Gepost op: Augustus 13, 2009, 20:13:18 »

Je kunt het proberen, over het algemeen wordt 15w50 aangeraden, heeft je mille de koppelings modificatie al wel gehad?
Gelogd
Horndog
Gast
« Antwoord #50 Gepost op: Augustus 13, 2009, 20:19:02 »

Je kunt het proberen, over het algemeen wordt 15w50 aangeraden, heeft je mille de koppelings modificatie al wel gehad?

Zo dat is een snelle reactie

Wat betreft de koppelingsmodificatie: dat weet ik niet. Denk het wel als ik zo de oude eigenaar ff heb 'leren kennen'.
Hij heeft in ieder geval geen slippende koppeling. Anders probeer ik de Shell Ultra 10w40 wel terug te brengen en Motul Halfsyntheet 15w50 te regelen.

Heb de RSV nu een week. Afgelopen zondag gelaserd met 37km te hard .. gaat echt heeel makkelijk is mij opgevallen. Misschien komt het ook wel door de originele demper die erop zit. Je hebt echt geen idee dat je al redelijk aan het scheuren bent gezien het feit dat je hem amper hoort.
« Laatste verandering: Augustus 13, 2009, 20:33:30 door Horndog » Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #51 Gepost op: Augustus 13, 2009, 20:40:46 »

Gaat inderdaad ongemerkt redelijk snel als je bijvoorbeeld een 4 cilinder gewend bent  ,  staat hier nog wel een leuke vervanginsdemper te koop in het marktplaats deel 
Gelogd
Horndog
Gast
« Antwoord #52 Gepost op: Augustus 13, 2009, 20:50:57 »

Gaat inderdaad ongemerkt redelijk snel als je bijvoorbeeld een 4 cilinder gewend bent  ,  staat hier nog wel een leuke vervanginsdemper te koop in het marktplaats deel 

Ja heb hiervoor een Fireblade gehad.. Wat een slagschip in vergelijking de RSV.  En die tank, dat viel mij direct op.. wat zit die heerlijk. Je zit echt helemaal in de motorfiets. 

Gaat ff in het verkooptopic kijken Smiley tnx voor de tip Smiley
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #53 Gepost op: Augustus 14, 2009, 08:37:06 »

denk inderdaad dat het je pakking was/is , had dit zelf met de koppeling gewoon een nieuwe pakking halen en idd 15w50 erin daar doet mijn
2000 het ook prima op 
Gelogd

if it runs , race it
niels178
Gast
« Antwoord #54 Gepost op: Augustus 18, 2009, 10:35:43 »

ik heb nu bij mijn mille '99 de olie + oliefilter vervangen. daarna had ik het oliepeil precies goed gepeild. maar als ik dan ga rijden en ik trek hem door tot 8000rpm... schakel dan een versnelling omhoog en vervolgens bij het volledig loslaten van de koppeling.. slipt de koppeling!?!? en voor het olie verversen had ik dit niet. hoe kan dit?

er zit de voor geschreven olie in (15w50 half)
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #55 Gepost op: Februari 24, 2010, 08:36:34 »

Moguh 

Er is hier al een hoop geschreven maar nog niet alles naar mijn mening  Grin Ik ben van plan om a.s. zaterdag de olie te gaan wisselen (had ik eerder moeten doen maar toen werd het ineens hĂ©Ă©l erg koud in Nederland...  )

Ik moet 'em dus eerst even warm gaan rijden voordat ik de oude olie eruit kan halen. Logisch want dan stroomt de olie er beter uit. Maar is de kans dan niet heel groot dat je erg warme olie over je handjes krijgt??  Embarrassed

Als de olie er eenmaal uit stroomt is er natuurlijk geen houden meer aan. Er moet dus een bak onder liggen van tenminste 4 liter. Maar omdat de Mille dry-sump is zal het waarschijnlijk even duren voordat dat gekke ding helemaal leeg is. Hoe lang?  Dat ligt natuurlijk aan de temperatuur van de olie en welke type olie er in zit maar kan iemand me iig een indicatie geven? Smiley

Ennuh, áls alles er eenmaal uit is, waar laten jullie die troep dan? De frituur lijkt me niet ideaal denk ik... Wink
Gelogd

Happy Mille
MAC7R
Gast
« Antwoord #56 Gepost op: Februari 24, 2010, 08:46:11 »

Moguh 

Er is hier al een hoop geschreven maar nog niet alles naar mijn mening  Grin Ik ben van plan om a.s. zaterdag de olie te gaan wisselen (had ik eerder moeten doen maar toen werd het ineens hĂ©Ă©l erg koud in Nederland...  )

Ik moet 'em dus eerst even warm gaan rijden voordat ik de oude olie eruit kan halen. Logisch want dan stroomt de olie er beter uit. Maar is de kans dan niet heel groot dat je erg warme olie over je handjes krijgt??  Embarrassed

Als de olie er eenmaal uit stroomt is er natuurlijk geen houden meer aan. Er moet dus een bak onder liggen van tenminste 4 liter. Maar omdat de Mille dry-sump is zal het waarschijnlijk even duren voordat dat gekke ding helemaal leeg is. Hoe lang?  Dat ligt natuurlijk aan de temperatuur van de olie en welke type olie er in zit maar kan iemand me iig een indicatie geven? Smiley

Ennuh, áls alles er eenmaal uit is, waar laten jullie die troep dan? De frituur lijkt me niet ideaal denk ik... Wink

FF warm laten draaien(15 a 20 min) of een stukkie rijden idd.
Wat betreft olie over je handen, als je een beetje snel bent gebeurt er nix.
Olie in een bak van minimaal 5 liter opvangen, duurt ongeveer een minuut of 3 a 5. Dan gooi ik de olie in een oude wasmiddelfles, ik zelf gooi het altijd ook nog door een zeef(papieren trechter met zeefje erin)
Daarna breng ik het naar de stort bij het chemisch afval.
Gelogd
Roddy
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 629


Netherlands
« Antwoord #57 Gepost op: Februari 24, 2010, 10:39:29 »

ik doe met olie wissel het volgende:

stukkie rijden(30 min)

kuipwerk eraf.

olie filter eruit en beide aftappluggen los(heb er ooit eens 1 vergeten dom dom dom dom)

motor staat dan op de zijstandaard

ik ga rustig een koppie koffie doen broodje eten en na 20 min eens kijken en verrek er drup geen olie meer uit dan issie leeg:)

plugjes terug, motor op de bok.

3 liter olie erin. rijden(30 min)

afvullen kuipwerk erom en klaar is roddy Afro
Gelogd
mikem
Gast
« Antwoord #58 Gepost op: Februari 24, 2010, 11:44:24 »

Waar halen jullie je 15w50 trouwens? Ben al een paar motorzaken af geweest, maar die hadden het niet.
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #59 Gepost op: Februari 24, 2010, 12:30:16 »

Ik gebruik zelf Belray 5W60 op advies van Roké. Gekocht bij Mototravel.nl
Gelogd

Happy Mille
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10041 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50195 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16313 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
RIP Marcel Aprilia 2000) « 1 2 3 » scarfaces 39 26003 Laatste bericht April 08, 2009, 11:28:07
door zeeslot

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!