Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 30, 2024, 02:01:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: dempen van airbox  (gelezen 2810 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Gepost op: Mei 10, 2009, 19:00:53 »

ik kwam op het motor forum het volgende topic tegen ivm geluid problemen tijdens circuit rijden.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/235288/Tip-geluidsproblemen-Zolder-1.html

veel DB's die worden geproduceerd komen vanuit de Airbox, mensen met geen standaard filter en of Renagade Kit kit kunnen dit ws wel beamen. nu is de vraag hoe dit te reduceren zonder de lucht toevoer te belemmeren?

2 tips worden gegeven om het geluid te reduceren:

- isolatie buis voor CV buis in beide luchtkokers van voor tot aan het luchtfilter
en
- de binnen zeide van de lucht inlaat en de onderzijde van de airbox ed (tank) te bekleden met de zachte zeide van klittenband.

nu gaat optie 1 bij mijn RSV niet echt op en ik ben niet enthousiast over het vernauwen van de inlaat.
maar optie 2 spreekt me wel aan, hoewel het gekozen materiaal ws minimaal is.

maarrrrr heeft iemand anders hier misschien ook ervaring of tips over?


Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 10, 2009, 19:28:06 »

Gewoon je originele airboxdeksel meenemen naar een circuitdag lijkt mij het makkelijkst.
Word je er af gehaald dan zet je het orgineel erop.

Ik neem naar Assen m'n originele uitlaat en airboxdeksel mee voor de zekerheid, ik vermoed dat ze op Assen wat strenger gaan controleren dan op Zandvoort .
Ik heb op Zandvoort geen last gehad  tot nu toe, met een mivv met db-killer en open airbox.
Gelogd
MarK
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 10, 2009, 20:04:41 »

Had op Assen ook geen enkel probleem met volledig open airbox en Leo's met killerts.
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 15, 2009, 13:57:16 »

airbox herrie is vooral aanwezig bij de 4 cilinder suzuki's... zware v-twins hebben minder last van db-perikelen.  Smiley
Gelogd

teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 17, 2009, 11:19:26 »

ik ben ook niet benauwd. heb een origineel luchtfilter en een leovincie circuit pijp met e-keur en db killer van 35 cm lang 
maar ik hoor dat je op Assen een transponder op de kont krijgt om exact te kunnen zie wie wat waar. want zelfs met originele spullen knal je snel over het limiet.
maar al is dat niet zo dan is een aanpassen als dempen van de kuip of airbox zeker het over wegen waard als dat geen verdere beperkingen van het vermogen met zich mee brengt.
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 17, 2009, 12:19:42 »

Ik ben er afgelopen donderdag afgehaald op assen met een E-keur mivv, in de tweede sessie toen het gas wat verder openging.102,7 db gemeten.
Standaard pijp erop gezet en geen last meer gehad, hoewel ik op het stuk waar de meetpaal staat , niet vol door durfde te rammen en zo vlot mogelijk doorschakelde.
2x eraf gehaald is nl einde oefening, en dat wilde ik niet riskeren.
Gelogd
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 17, 2009, 13:29:45 »

Ik ben er afgelopen donderdag afgehaald op assen met een E-keur mivv, in de tweede sessie toen het gas wat verder openging.102,7 db gemeten.
Standaard pijp erop gezet en geen last meer gehad, hoewel ik op het stuk waar de meetpaal staat , niet vol door durfde te rammen en zo vlot mogelijk doorschakelde.
2x eraf gehaald is nl einde oefening, en dat wilde ik niet riskeren.

hijs fijn....
ik heb mn originele demper verkocht ivm het gewicht en hij produceerde tenslotte ook 96 DB.
ik heb een circuit pijpje gekocht met e-keur en db killer, meer kan ik tenslotte niet doen.

maar dan bedoel ik wel een degelijk DB killer als deze:
27 cm lang waarbij in "kop" 1 mm rondom overlaat en inlaat heeft van ongeveer 7mm.


en niet deze:
waarbij de killer maar 6 mm kleiner is dan de uitlaat zelf.


ik hoop dat het voldoende is.
ik heb trouwens eerder met een Leovincie gerend maar met een killer als het 2e plaatje. was toen geen probleem...




Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 19, 2009, 15:41:16 »

Ik rijd met originele airbox met origineel luchtfilter en met e-gekeurde uitlaatdempers met nog eens db-killers er in. Toch kan ik aardig rond komen.

Dus als ik moet kiezen ga ik liever met origineel spul de baan op, want het potentiele vermogensverlies weegt mij niet op tegen het risico dat ik na 2 sessies in moet pakken en naar huis kan.

En als we ons allemaal aan de geluidsregels houden, kunnen we volgend jaar ook nog op Assen rijden, ook wel fijn.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 19, 2009, 17:15:06 »



En als we ons allemaal aan de geluidsregels houden, kunnen we volgend jaar ook nog op Assen rijden, ook wel fijn.

 With stupid
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10077 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Caponord op de testbank, het resultaat! lummelke 10 6189 Laatste bericht Oktober 11, 2010, 19:20:18
door Bikeman
99 mille wil niet starten.. « 1 2 » nobby 15 7558 Laatste bericht November 01, 2010, 12:04:52
door Han
Aprilia RSVR 2001 project « 1 2 » RSVisch 22 8288 Laatste bericht Maart 25, 2015, 12:28:05
door RSVisch
RSV1000R (2004) problemen met stationair « 1 2 3 » ElSjiepo 30 11738 Laatste bericht Maart 14, 2013, 00:58:37
door menno_s

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!