Heeft iemand nog het tijdschema?
Graag ff mailen naar breed30
apestaart zonnet
punt nl

Beste Racer,
Over anderhalve week is het zover en gaan we rijden op het TT circuit van Assen ! Lees onderstaande informatie goed door, dit voorkomt onduidelijkheid en onplezierige verrassingen.
Graag je aandacht voor de volgende zaken:
Belangrijk
Zoals je inmiddels weet is er een groot probleem met de overschrijding van de geluidsnorm op het circuit van Assen. Als er teveel geluid wordt gemaakt riskeren we een boete van 10.000,00 euro en zal de circuitdag voortijdig beëindigd worden zonder restitutie van het inschrijfgeld !!!
Hierdoor zijn wij genoodzaakt tot het nemen van een aantal geluidsbeperkende maatregelen:
1. Het is alleen toegestaan om om met je originele uitlaatdemper of een EC-gekeurde uitlaat te rijden !
Zorg er dus voor dat de originele uitlaatdemper of een EC-gekeurde uitlaat is gemonteerd (wij zullen hier samen met de circuitorganisatie streng op controleren).
Een aantal tips: zorg ervoor dat je ketting en tandwielen in goede staat en gesmeerd zijn, als je een racekuip hebt plak dan geluidsisolatie aan de binnenkant (dit scheelt al gauw 1-2 DB), zorg dat er niet al te veel speling op je rem-en koppelingshendel zit (rammelen) en monteer het originele luchtfilter.
Motoren die desalniettemin toch nog te veel geluid maken, krijgen één waarschuwing: mocht men constateren dat bij een 2e keer de geluidslimiet weer wordt overschreden dan mag er niet meer gereden worden en wordt het inschrijfgeld niet gerestitueerd.
2. Procedure op- en afrijden circuit !
Je dient 10 minuten voor aanvang de sessie aanwezig zijn in het Parc-fermé. Het Parc-fermé ligt tussen het restaurant en de toren. Daar word je gecontroleerd op je rijnummer welke is verbonden aan je groep en wordt je transponder op de motorfiets bevestigd. Deze dus niet zelf bevestigen !!! Iedereen wordt dan gedoseerd het circuit op gelaten zodat je niet allemaal tegelijkertijd langs de geluidspaal op de Veenslang rijdt.
De sessie is ten einde als met een zwart-wit geblokte vlag wordt “afgevlagd” bij de Start-Finish op het rechte stuk voor de hoofdtribune. Na het passeren van de vlag is je sessie voorbij en je wordt dan meteen bij de eerste bocht (einde pitsstraat) van de baan gehaald. Als je afgevlagd wordt minder dan gelijkmatig je snelheid !!! Blijf dus niet volgas doorrijden of knijp niet vol in je rem. Deze methode is vorig jaar getest bij onze circuittrainingen en KNMV-cup races en hierdoor kunnen we het daggemiddelde van het geluid weer een stuk omlaag brengen omdat dit op één dag honderden passages langs de geluidspaal scheelt.
3. Probeer niet constant in een groepje te rijden !
Het kan goed mogelijk zijn dat als je alleen langs de geluidspaal rijdt, je binnen de geluidsnorm valt maar dat als je in een groep langskomt je er toch uitgehaald wordt ! Dit komt omdat dan het geluid zogenaamd wordt vermenigvuldigt ! We weten dat dit niet altijd mogelijk is maar hou er wel rekening mee.
Veiligheid
Een rugprotector is verplicht !
Er gebeuren nog steeds veel te veel ongevallen met ernstig rugletsel waarbij de voornaamste oorzaak het niet dragen van een rugprotector is. Wij stellen het dragen van een rugprotector verplicht en zullen er streng op controleren. Mocht je nog geen (goede) rugprotector hebben dan is deze eventueel vooraf te bestellen op
www.race-shop.nl of kun je deze ter plaatse kopen bij de Pirelli servicetrailer. Dit is een investering in je eigen veiligheid ! Daarnaast is het niet toegestaan om zonder integraalhelm, lederen combi cq overall, laarzen en handschoenen het circuit te betreden met de motorfiets.
Je motorfiets dient in algehele goede staat te verkeren en remblokken en banden mogen niet versleten zijn. Eventuele aanwezigheid van koplamp, achterlicht, richtingaanwijzers dient verwijderd c.q. afgeplakt te worden en de kentekenplaat dient verwijderd te worden.
Inschrijving
De inschrijving vindt maandagochtend plaats van 7:00u - 8:00u in het Mediacenter dat gelegen is op de eerste verdieping, boven pitboxen 3 t/m 8. De inschrijving gaat op achternaam; dus deelnemers wiens achternaam begint met de letter A t/m E melden zich aan bij “inschrijftafel A t/m E”, deelnemers wiens achternaam begint met de letter F t/m K melden zich aan bij “inschrijftafel F t/m K” enz. enz. Je krijgt dan je rijnummer toegewezen, tevens dien je een aansprakelijkheidsstelling in te vullen en te ondertekenen. De transponder haal je daarna op bij "Time keeping", deze vind je ook op de eerste verdieping in de toren. De transponder is niet bedoeld voor tijdwaarneming maar voor meting van het geluid van je motorfiets. Er worden deze dag dus geen rondetijden uitgegeven !
Briefing
De briefing vindt plaats van 8:30u - 8:50u in het Mediacenter. Het is voor iedereen verplicht om daarbij aanwezig te zijn omdat er informatie wordt verstrekt over allerlei belangrijke zaken.
Tip: ga naar de briefing in rij-uitrusting en zorg dat je motorfiets rijklaar is/staat vóór aanvang van de briefing. Denk eraan dat groep 2 onmiddellijk na de briefing moet rijden.
Tijdsindeling groepen
De eerste ronde van iedere sessie wordt er rustig gereden in alle groepen. Dit is zeer belangrijk om het circuit te verkennen en om de banden op te warmen.
De groepen zijn als volgt ingedeeld:
- Groep 1, rijnummers 1 t/m 40.
- Groep 2, rijnummers 41 t/m 80.
- Groep 3, rijnummers 81 t/m 120.
- Groep 4, rijnummers 121 t/m 160.
- Groep 5, rijnummers 161 t/m 200.
Ochtend
09:00u – 09:25u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
09:25u – 09:50u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
09:50u – 10:15u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
10:15u – 10:40u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
10:40u – 11:05u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
11:05u – 11:30u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
11:30u – 11:55u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
11:55u – 12:20u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
12:20u – 12:45u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
12:45u – 13:10u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
Middag
14:10u – 14:30u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
14:30u – 14:50u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
14:50u – 15:10u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
15:10u – 15:30u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
15:30u – 15:50u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
15:50u – 16:10u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
16:10u – 16:30u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
16:30u – 16:50u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
16:50u – 17:10u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
17:10u – 17:30u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
Vlaggencodes
Zorg dat je de onderstaande vlaggencodes goed kent:
Rode vlag
Sessie gestopt. Snelheid verminderen en rustig doorrijden tot de pitstraat of een door official (baco) aangegeven plaats. Inhalen verboden!
Witte vlag
Voertuig (ambulance) in het baanvak na deze vlag, inhalen verboden! Als men het voertuig is gepasseerd, geldt een groene vlag situatie, dus inhalen toegestaan!
Groene vlag
Baan weer vrij, rijders mogen voluit.
Gele vlag
Gevaar in baanvak(ken) erna. Snelheid verminderen. Inhalen verboden!
Geel/rood gestreepte vlag
Ook wel de olievlag genoemd. Olie, vloeistof of regen op het hiernavolgende baanvak. Glad asfalt!
Zwart/wit geblokte vlag
Finishvlag. Einde sessie. Rustig doorrijden tot het punt waar met een rode vlag wordt aangeduid dat het circuit moet worden verlaten.
Je rijdt volledig op eigen risico !
Regels
- Het is uitdrukkelijk verboden om burn outs, wheelies, stoppies e.d. op het rennerskwartier, in de pitstraat en op het circuit zelf te maken.
- In het rennerskwartier dient stapvoets gereden te worden.
- Oude banden e.d. dien je zelf af te voeren en mogen dus niet achter gelaten worden !
- De deelnemer dient te allen tijde de instructies op te volgen van organisator, instructeurs en baancommissarissen ten einde de veiligheid te waarborgen, overtreding hiervan kan met uitsluiting van de circuittraining worden bestraft zonder restitutie van het inschrijfgeld.
Circuitservice
Pirelli bandenservice
De kosten voor montage en balanceren van een zelf meegebrachte band zijn € 10,00. Bij aanschaf van een nieuwe Pirelli of Metzeler band zijn kosten voor montage en balanceren € 5,00 per wiel. Er worden speciale raceprijzen gehanteerd door de Pirelli Raceservice bij aanschaf van een nieuwe Pirelli of Metzeler band. De prijs van bijv. een set Pirelli Supercorsa Pro in de maten 120/70/17 + 180/55/17 is 275,00 euro, de setprijs van de nieuwe Pirelli Diablo Supercorsa is 360,00 euro.
De courante maten Pirelli banden (120/70/17, 180/55/17 en 190/55/17) en regenbanden zijn op voorraad. Wil je een ander type Pirelli band, een speciale maat en/of wil je verzekerd zijn van banden dan dien je deze uiterlijk 1 week voor aanvang te bestellen via
info@circuitrijden.nl.
HK Suspension veringservice
HK Suspension is aanwezig voor advies en het afstellen van de vering van je motorfiets. Tevens kunnen er kleine reparaties e.d. ter plaatse uitgevoerd worden.
Onderdelenservice
Bij de Pirelli servicetrailer zijn vele onderdelen verkrijgbaar zoals o.a. remblokken, oliën, smeermiddelen, kettingen, tandwielen, hendels, kuipruiten, clip-ons, rem-schakelsets, valblokken, motorbokken, etc,etc.
Total Tankstation
Het tankstation op het circuit is deze dag geopend.
Fotografie
Voor de mooiste foto's kun je terecht bij Ad Kievit van Wegraceinfo. Deze kun je ter plaatse bestellen of via zijn website
www.wegraceinfo.nl.
Tot ziens op 25 mei in Assen !
Met Sportieve Groet,
Jeroen Versteeg
Road Race Promotion
Postbus 53
9422 ZH Smilde
The Netherlands
Tel: +31(0)592-420011
Fax: +31(0)592-420194
www.race-shop.nlwww.circuitrijden.nl