Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 10:56:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 25 mei assen  (gelezen 25450 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Gepost op: Mei 23, 2009, 18:19:56 »

wie rijden er?

iig

Emille
teddek
breed
mikem
party marty
eus

?
rsvfrank (maar moet nog wel iemand ff bellen  Wink)?

« Laatste verandering: Mei 24, 2009, 18:53:42 door breed » Gelogd

ZAC #65  DCR #365
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 24, 2009, 06:11:53 »

 Grin Grin :sorry:gaat echt niet lukken  Cry Cry
Gelogd
mikem
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 24, 2009, 06:50:44 »

ik ben er morgen ook.
(ben nu nog wel een beetje brak van spa-francorchamps afgelopen vrijdag...)
Gelogd
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 24, 2009, 11:34:32 »

Grin Grin :sorry:gaat echt niet lukken  Cry Cry

jammer
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 24, 2009, 11:35:49 »

Heeft iemand nog het tijdschema?
Graag ff mailen naar breed30 apestaart zonnet punt nl

 
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
Party Marty
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 24, 2009, 18:24:28 »

Ben er morgen ook, kom wel 'gezellig' met m'n Jap bij jullie staan Grin
Gelogd
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 24, 2009, 18:29:58 »

ben aanwezig en heb dr zin an! 

e-keur dempertje en db killer gemonteerd en denk dat ik dadelijk alvast mn spiegeltjes dr af draai.
dus jha ik ben dr ook bijna klaar voor!

heb ook nog een poging ondernomen om koplamp ed af te plakken, maar die tape blijft niet zitten omdat ik 2 daagjes geleden de motor in de silicone heb gezet  Afro  dus kijk dat morgen wel even aan...

« Laatste verandering: Mei 24, 2009, 18:38:08 door teddek » Gelogd
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 24, 2009, 18:49:01 »

Ben er morgen ook, kom wel 'gezellig' met m'n Jap bij jullie staan Grin

Hij mag wel naast mijn Jap staan hoor  Grin
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 24, 2009, 18:53:39 »

Heeft iemand nog het tijdschema?
Graag ff mailen naar breed30 apestaart zonnet punt nl

 

Beste Racer,

Over anderhalve week is het zover en gaan we rijden op het TT circuit van Assen ! Lees onderstaande informatie goed door, dit voorkomt onduidelijkheid en onplezierige verrassingen.

Graag je aandacht voor de volgende zaken:

Belangrijk

Zoals je inmiddels weet is er een groot probleem met de overschrijding van de geluidsnorm op het circuit van Assen. Als er teveel geluid wordt gemaakt riskeren we een boete van 10.000,00 euro en zal de circuitdag voortijdig beëindigd worden zonder restitutie van het inschrijfgeld !!!

Hierdoor zijn wij genoodzaakt tot het nemen van een aantal geluidsbeperkende maatregelen:

1. Het is alleen toegestaan om om met je originele uitlaatdemper of een EC-gekeurde uitlaat te rijden !
Zorg er dus voor dat de originele uitlaatdemper of een EC-gekeurde uitlaat is gemonteerd (wij zullen hier samen met de circuitorganisatie streng op controleren).
Een aantal tips: zorg ervoor dat je ketting en tandwielen in goede staat en gesmeerd zijn, als je een racekuip hebt plak dan geluidsisolatie aan de binnenkant (dit scheelt al gauw 1-2 DB), zorg dat er niet al te veel speling op je rem-en koppelingshendel zit (rammelen) en monteer het originele luchtfilter.

Motoren die desalniettemin toch nog te veel geluid maken, krijgen Ă©Ă©n waarschuwing: mocht men constateren dat bij een 2e keer de geluidslimiet weer wordt overschreden dan mag er niet meer gereden worden en wordt het inschrijfgeld niet gerestitueerd.

2. Procedure op- en afrijden circuit !
Je dient 10 minuten voor aanvang de sessie aanwezig zijn in het Parc-fermé. Het Parc-fermé ligt tussen het restaurant en de toren. Daar word je gecontroleerd op je rijnummer welke is verbonden aan je groep en wordt je transponder op de motorfiets bevestigd. Deze dus niet zelf bevestigen !!! Iedereen wordt dan gedoseerd het circuit op gelaten zodat je niet allemaal tegelijkertijd langs de geluidspaal op de Veenslang rijdt.
De sessie is ten einde als met een zwart-wit geblokte vlag wordt “afgevlagd” bij de Start-Finish op het rechte stuk voor de hoofdtribune. Na het passeren van de vlag is je sessie voorbij en je wordt dan meteen bij de eerste bocht (einde pitsstraat) van de baan gehaald. Als je afgevlagd wordt minder dan gelijkmatig je snelheid !!! Blijf dus niet volgas doorrijden of knijp niet vol in je rem. Deze methode is vorig jaar getest bij onze circuittrainingen en KNMV-cup races en hierdoor kunnen we het daggemiddelde van het geluid weer een stuk omlaag brengen omdat dit op één dag honderden passages langs de geluidspaal scheelt.

3. Probeer niet constant in een groepje te rijden !
Het kan goed mogelijk zijn dat als je alleen langs de geluidspaal rijdt, je binnen de geluidsnorm valt maar dat als je in een groep langskomt je er toch uitgehaald wordt ! Dit komt omdat dan het geluid zogenaamd wordt vermenigvuldigt ! We weten dat dit niet altijd mogelijk is maar hou er wel rekening mee.

Veiligheid

Een rugprotector is verplicht !
Er gebeuren nog steeds veel te veel ongevallen met ernstig rugletsel waarbij de voornaamste oorzaak het niet dragen van een rugprotector is. Wij stellen het dragen van een rugprotector verplicht en zullen er streng op controleren. Mocht je nog geen (goede) rugprotector hebben dan is deze eventueel vooraf te bestellen op www.race-shop.nl of kun je deze ter plaatse kopen bij de Pirelli servicetrailer. Dit is een investering in je eigen veiligheid ! Daarnaast is het niet toegestaan om zonder integraalhelm, lederen combi cq overall, laarzen en handschoenen het circuit te betreden met de motorfiets.
Je motorfiets dient in algehele goede staat te verkeren en remblokken en banden mogen niet versleten zijn. Eventuele aanwezigheid van koplamp, achterlicht, richtingaanwijzers dient verwijderd c.q. afgeplakt te worden en de kentekenplaat dient verwijderd te worden.

Inschrijving
De inschrijving vindt maandagochtend plaats van 7:00u - 8:00u in het Mediacenter dat gelegen is op de eerste verdieping, boven pitboxen 3 t/m 8. De inschrijving gaat op achternaam; dus deelnemers wiens achternaam begint met de letter A t/m E melden zich aan bij “inschrijftafel A t/m E”, deelnemers wiens achternaam begint met de letter F t/m K  melden zich aan bij “inschrijftafel F t/m K” enz. enz. Je krijgt dan je rijnummer toegewezen, tevens dien je een aansprakelijkheidsstelling in te vullen en te ondertekenen. De transponder haal je daarna op bij "Time keeping", deze vind je ook op de eerste verdieping in de toren. De transponder is niet bedoeld voor tijdwaarneming maar voor meting van het geluid van je motorfiets. Er worden deze dag dus geen rondetijden uitgegeven !

Briefing
De briefing vindt plaats van 8:30u - 8:50u in het Mediacenter. Het is voor iedereen verplicht om daarbij aanwezig te zijn omdat er informatie wordt verstrekt over allerlei belangrijke zaken.
Tip: ga naar de briefing in rij-uitrusting en zorg dat je motorfiets rijklaar is/staat vóór aanvang van de briefing. Denk eraan dat groep 2 onmiddellijk na de briefing moet rijden.

Tijdsindeling groepen

De eerste ronde van iedere sessie wordt er rustig gereden in alle groepen. Dit is zeer belangrijk om het circuit te verkennen en om de banden op te warmen.

De groepen zijn als volgt ingedeeld:

-       Groep 1, rijnummers 1 t/m 40.

-       Groep 2, rijnummers 41 t/m 80.

-       Groep 3, rijnummers 81 t/m 120.

-       Groep 4, rijnummers 121 t/m 160.

-       Groep 5, rijnummers 161 t/m 200.

 

Ochtend

 

09:00u – 09:25u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)

09:25u – 09:50u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)

09:50u – 10:15u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)

10:15u – 10:40u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)

10:40u – 11:05u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)

11:05u – 11:30u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)

11:30u – 11:55u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)

11:55u – 12:20u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)

12:20u – 12:45u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)

12:45u – 13:10u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)

 

Middag

 

14:10u – 14:30u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)

14:30u – 14:50u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)

14:50u – 15:10u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)

15:10u – 15:30u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)

15:30u – 15:50u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)

15:50u – 16:10u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)

16:10u – 16:30u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)

16:30u – 16:50u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)

16:50u – 17:10u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)

17:10u – 17:30u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)

 

Vlaggencodes

Zorg dat je de onderstaande vlaggencodes goed kent:

Rode vlag
Sessie gestopt. Snelheid verminderen en rustig doorrijden tot de pitstraat of een door official (baco) aangegeven plaats. Inhalen verboden!
Witte vlag
Voertuig (ambulance) in het baanvak na deze vlag, inhalen verboden! Als men het voertuig is gepasseerd, geldt een groene vlag situatie, dus inhalen toegestaan!
Groene vlag
Baan weer vrij, rijders mogen voluit.
Gele vlag
Gevaar in baanvak(ken) erna. Snelheid verminderen. Inhalen verboden!
Geel/rood gestreepte vlag
Ook wel de olievlag genoemd. Olie, vloeistof of regen op het hiernavolgende baanvak. Glad asfalt!
Zwart/wit geblokte vlag
Finishvlag. Einde sessie. Rustig doorrijden tot het punt waar met een rode vlag wordt aangeduid dat het circuit moet worden verlaten.

Je rijdt volledig op eigen risico !
 
Regels

-       Het is uitdrukkelijk verboden om burn outs, wheelies, stoppies e.d. op het rennerskwartier, in de pitstraat en op het circuit zelf te maken.

-       In het rennerskwartier dient stapvoets gereden te worden.

-       Oude banden e.d. dien je zelf af te voeren en mogen dus niet achter gelaten worden !

-       De deelnemer dient te allen tijde de instructies op te volgen van organisator, instructeurs en baancommissarissen ten einde de veiligheid te waarborgen, overtreding hiervan kan met uitsluiting van de circuittraining worden bestraft zonder restitutie van het inschrijfgeld.

Circuitservice

Pirelli bandenservice
De kosten voor montage en balanceren van een zelf meegebrachte band zijn € 10,00. Bij aanschaf van een nieuwe Pirelli of Metzeler band zijn kosten voor montage en balanceren € 5,00 per wiel. Er worden speciale raceprijzen gehanteerd door de Pirelli Raceservice bij aanschaf van een nieuwe Pirelli of Metzeler band. De prijs van bijv. een set Pirelli Supercorsa Pro in de  maten 120/70/17 + 180/55/17 is 275,00 euro, de setprijs van de nieuwe Pirelli Diablo Supercorsa is 360,00 euro.

De courante maten Pirelli banden (120/70/17, 180/55/17 en 190/55/17) en regenbanden zijn op voorraad. Wil je een ander type Pirelli band, een speciale maat en/of wil je verzekerd zijn van banden dan dien je deze uiterlijk 1 week voor aanvang te bestellen via info@circuitrijden.nl.

HK Suspension veringservice
HK Suspension is aanwezig voor advies en het afstellen van de vering van je motorfiets. Tevens kunnen er kleine reparaties e.d. ter plaatse uitgevoerd worden.

Onderdelenservice
Bij de Pirelli servicetrailer zijn vele onderdelen verkrijgbaar zoals o.a. remblokken, oliën, smeermiddelen, kettingen, tandwielen, hendels, kuipruiten, clip-ons, rem-schakelsets, valblokken, motorbokken, etc,etc.

Total Tankstation
Het tankstation op het circuit is deze dag geopend.

Fotografie
Voor de mooiste foto's kun je terecht bij Ad Kievit van Wegraceinfo. Deze kun je ter plaatse bestellen of via zijn website www.wegraceinfo.nl

Tot ziens op 25 mei in Assen !

Met Sportieve Groet,
Jeroen Versteeg


Road Race Promotion
Postbus 53
9422 ZH Smilde
The Netherlands
Tel: +31(0)592-420011
Fax: +31(0)592-420194
www.race-shop.nl
www.circuitrijden.nl
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 24, 2009, 19:15:24 »

veel plezier mannen!!
Gelogd
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 24, 2009, 20:18:25 »

dank je.

we krijgen het zwaar  Roll Eyes   Wink



* assen24.jpg (13.06 KB, 211x221 - bekeken 576 keer.)
Gelogd

ZAC #65  DCR #365
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 24, 2009, 20:45:51 »

o nee toch.... 
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 25, 2009, 06:57:04 »

Die gasten krijgen het lekker vandaag 
Gelogd
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 25, 2009, 17:26:31 »

het was top!
het weer was super en er zijn naar mijn weten geen ongelukken gebeurt.

het waren 4 sessies (wieowiehadditookalweervoorspeldivmjeroenpoen) ipv de beschreven 5, maar 2 sessies waren wel 25 min ipv 20.
ik zat in groep 5 beginners maar heb heerlijk vrij kunnen rijden. volgende keer wel een groepje hoger want ben elke ronde ook wel iemand tegen gekomen.  al met al toch nog een 2.22 op de laptimer kunnen zetten voor de eerste keer vrij op Assen niet slecht toch???

heb Breed nog ontmoet, maar de rest spijtig genoeg niet ivm met een olie (Ducati) probleem bij het clubbie waar ik zat.

wat betreft alle negative verhalen over RRP...
kwa organisatie is RRP zeker geen MSL. dat straalt er ook niet van af, maar al met al is het best aardig geregeld.
je kon er gratis vering afstellen en een poets beurt krijgen voor je Shoei helm 
de groepen, 40 man, waren imo ook niet te groot voor Assen. ws omdat het niveau per groep aardig gelijk lag?

Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 25, 2009, 18:30:20 »

Mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad.
Waren er minder sessies door geluidsperikelen?

Ben benieuwd hoe de anderen het hebben gehad.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10862 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16971 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16229 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
ZAC 2011 Reglement « 1 2 » malle eppie 16 11130 Laatste bericht Januari 07, 2011, 13:46:59
door malle eppie
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51323 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!