Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 01:17:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: welke navigatie systeem?  (gelezen 2349 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ajvandenbrink@hetnet.nl
Gast
« Gepost op: Mei 26, 2009, 21:04:33 »

Beste leden

Ik ben op zoek naar een navigatie systeem voor op de Mille van 2003 oud model.
Nu heb ik 3 systemen gevonden nl. Garmin zumo 660 Europa
                                               Garmin zumo 550
                                               Tom-Tom Ride Europa 2nd edition
Welk systeem werkt volgens jullie het beste en waarom zou ik deze dan moeten aanschaffen.
Ik wacht met veel plezier op jullie aanbeveling.

groetjes  Appie (ja echt) van den brink
Gelogd
kakketoe
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333


Laat die Zomer maar komen !

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 26, 2009, 21:17:18 »

Ik zou zoiezo voor een Garmin Zumo gaan,persoonlijke mening.
Heb zelf zumo 500,de 660 heeft nog een hoop kinder ziektes.

Zou is op het gps forum kijken als ik jou was ,http://forum.gps.nl


Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 27, 2009, 06:24:57 »

een GPS is zelfs heel persoonlijk. Wat wil je ermee doen, van A naar B, dat voldoet de goedkoopste Tom Tom al.

Echt mooie routes, opnemen van routes(trackspoor), uitzetten routes, omschakelen van Automotive naar Marine, gebruiken zonder de motor, gebruikersvriendelijk, touchscreen, etc. het zijn allemaal zaken die je eerst op een rij moet zetten en dan de passende GPS erbij zoeken.

Daarom ben ik op de 276c uitgekomen ooit van Garmin.

succes

grtjs rolf

ps. lezen op het GPS forum daar leer je veel van, echter goed laten adviseren doet meer, ga eens langs in Notter of Schoonhoven, één gevaar je loopt misschien wel naar buiten met iets moois Wink
Gelogd
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 29, 2009, 19:35:41 »

Hoi,

Ik heb zelf de Garmin 550 en ben er zeer tevreden mee. En recent heb ik een stucgatie rijder met een tomtom zien stoeien. Bijvoorbeeld een route volgen en een waypoint voorbij rijden: Garmin berekend opnieuw en gaat door. Stom stom blijft maar terug sturen naar de gemiste waypoint met als gevolg dat deze waypoint(onder het rijden ) verwijderd moest worden om door te kunnen gaan met de route. Ook een klein weggetje was op de Garmin zichtbaar en de Stom stom reed in een weiland en begon te loeien  . Was voor mij de bevestiging dat de Garmin beter is. 
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
erik71
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 29, 2009, 20:13:35 »

Ik heb er zelf geen, dus kan je er niet veel over vertellen. Wat ik wel heb gedaan is een paar weken geleden bij Waypoint geweest, die hadden een introduktieavond van de nieuwe Garmin; conclusie daaruit was dat het twijfelen is tussen de oude en de nieuwe; allebei hebben ze hun sterke en zwakke punten.
Ik moet wel zeggen (dus dat is mijn tip) dat die jongens bij waypoint (www.mywaypoint.nl) er veel verstand van hebben en zich oa richten op de motorrijders (de eigenaar rijdt zelf ook veel op een GS) en dat merk en zie je in het assortiment (veel op voorraad!) dus ik denk dat die je veel meer kunnen vertellen dan een dealer. Ze zitten op 2 of 3 plaatsen in het land meen ik (ik was in Vessem)
« Laatste verandering: Mei 29, 2009, 20:17:24 door erik71 » Gelogd
Nald
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 30, 2009, 20:20:07 »

Hoi,

Ik heb zelf de Garmin 550 en ben er zeer tevreden mee. En recent heb ik een stucgatie rijder met een tomtom zien stoeien. Bijvoorbeeld een route volgen en een waypoint voorbij rijden: Garmin berekend opnieuw en gaat door. Stom stom blijft maar terug sturen naar de gemiste waypoint met als gevolg dat deze waypoint(onder het rijden ) verwijderd moest worden om door te kunnen gaan met de route. Ook een klein weggetje was op de Garmin zichtbaar en de Stom stom reed in een weiland en begon te loeien  . Was voor mij de bevestiging dat de Garmin beter is. 

We gaan niet schelden he  Grin

De verplichte route langs een waypoint is idd niet echt handig. Het weggetje is gewoon kaartmateriaal wat niet lekker is. Dit kan ook bij een garmin gebeuren weet ik uit ervaring.

Tijdens dat weekend heb je waarschijnlijk ook de overige 3 garmin rijders horen bekvechten omdat elk een andere route aangaf.  Roll Eyes
Ga al heel veel met garmin rijders op stap en het is om het even. Als ik er nu 1 moest kopen kocht ik de Zumo, maar meer om het kunnen oppakken van de route op elk willekeurig punt en dat bijna alle routes worden verspreid in Gdb formaat.

De Tomtom is echter een prima alternatief. 


Gelogd
heavy
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 30, 2009, 21:56:03 »

Ik ben nog een Quest II gebruiker, ben er zeer tevreden over en koop je voor een leuk bedrag op MP.
Gelogd
bigbang
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 221


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 31, 2009, 16:34:55 »

jarenlang een garmin 2610 met veel plezier gebruikt, echt top is de software voor planning tochjes e.d. voor op de PC. ik weet niet of de tom tom nu zo geschikt is voor tochtplanning e.d.

Nu een zumo 660 besteld, ik ben benieuwd.

P.S. voor een appel en een ei is de 2610 te koop.

Gr BB
Gelogd

Groetjes Big Bang
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25451 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 49977 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21755 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16231 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35396 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!