Hallo,
Ik ben Hendrik, 21 jaar oud en Belg.
Op aanraden van Thomas lid geworden van dit forum na de aanschaf van mijn laatste speeltje. Sinds vorige week staat er immers weer een Aprilia in de schuur, een AF1 Sintesi uit 1989 (met rotax 123 blok).
Ding opgehaald in Hoorn (NH) en hoewel ze niet meer moeders mooiste is, doet alles het. Enkel de rechterschetsplaat is gebroken waardoor het rempedaal spoorloos is verdwenen.
Ik heb deze Sintesi gekocht om als Track bike te gebruiken om mijn technieken wat bij te schaven en wat vertrouwen te krijgen. Ik ben 2 geleden met mijn honda VFR NC30 op circuit wezen rijden, maar ik zou het doodzonde vinden om daarmee tegen de vlakte te gaan.
Specificaties van dit ding:
rotax 123 blok met gila cilinder (versie zonder fluiters)
ori uitlaat
28mm dell'orto
oud type PV
Oja, ding heeft standaard een ram-air (en geen fake ding zoals op de af1 futura en latere rsjes, maak ik wel eens goede foto's van).
Plannen met dit ding zijn:
- uit elkaar halen en alles goed schoonmaken
- blok reviseren, alsook zuiger en koppeling vervangen
- andere achterveer zoeken
- voorvork aanpassen (Thomas heeft nog een RS125 voorvork, misschien komt die erin, dan staat ze vooraan wat lager)
- RS125 rempomp (deze voelt aan als ja, een houten stok ofzo
)
- stalen remleidingen
- 34mm carburator
- andere demper
- alles deraf halen wat niet nodig is op circuit
- fris bandensetje
En in een later stadium
- andere uitlaat
- ignitech
Volgens aprilia goed voor 31,7 krukaspk's (met andere woorden, nipt 26 aan het achterwiel, aprilia kennende).
Graag had ik wat tips gehad over dingen waar ik moet op letten en als er ergens leuke 2takt race-evenementen zijn (op amateur/liefhebber basis) had ik dat graag gewetenHier wat foto's