Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 14:51:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Veneman weg bij Hoegee Suzuki  (gelezen 13201 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
erik71
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: Juni 12, 2009, 22:23:03 »

Yes!! 
Het is zeker:

Barry Veneman op een Ten Kate Honda.

Twee weken na zijn beslissing om te stoppen bij het Hoegee Suzuki Team heeft Barry Veneman een overeenstemming weten te bereiken met Gerrit en Ronald ten Kate om de komende World Supersport wedstrijden aan de start te verschijnen op een snelle Ten Kate Honda CBR 600RR.

Na de beslissing om te stoppen bij zijn huidige team kreeg Veneman diverse aanbiedingen om zijn motorsportcarrière voort te kunnen zetten in het World Supersport kampioenschap. Na het krijgen van de mogelijkheid om de komende races op een snelle Honda van de kampioenstuners uit Nieuwleusen hoefde de coureur uit Dalfsen niet lang na te denken.

Veneman krijgt de beschikking over twee identieke Honda CBR600RR motoren waarmee Andrew Pitt het Wereldkampioenschap in 2008 behaalde. Deze motoren werden door het Ten Kate team nog ingezet tijdens de eerste 2 races van 2009, waarmee de rijders Andrew Pitt en Kenan Sofuoglu op respectievelijk de eerste en tweede plaats in de WK tussenstand stonden. Hoewel Veneman officieel geen deel uit zal maken van het Ten Kate Honda Team zal hij wel terug kunnen vallen op de kennis van het team dat de afgelopen zeven jaar de wereldtitel in de Supersport klasse in de wacht wist te slepen.
Met een deel van zijn eigen vaste crew zal Veneman aanstaande maandag al een test af gaan werken op het circuit van Magny Cours om vervolgens het weekend daarna in Misano zijn debuut te gaan maken op de Honda CBR600RR.

Gezien de korte periode voorafgaand aan de komende World Supersport wedstrijd is de samenwerking voorlopig voor de komende drie races en wordt er door het management van Veneman hard gewerkt om een goed gefundeerd plan neer te leggen voor de rest van het seizoen en de komende jaren. Momenteel worden er met diverse potentiële sponsors gesprekken gevoerd om dit, voor de Nederlandse wegrace sport unieke project, te doen slagen en men is ervan overtuigd dat de samenwerking Ten Kate -Veneman een goede basis is voor een langdurige samenwerking en een belangrijke impuls kan zijn voor de Nederlandse motorsport.

Barry Veneman:
"Het is geweldig om te zien en te merken dat iedereen enorm achter me staat! Natuurlijk was het moeilijk om na Salt Lake City de draad weer op te pakken maar de afgelopen weken heeft iedereen keihard gewerkt om dit mogelijk te maken. De monteurs van het Ten Kate team hebben overuren gedraaid om mijn motoren te bouwen en dat waardeer ik enorm! Samen met een aantal jongens van mijn "oude team" zijn we gebrand om ervoor te gaan. Ik heb veel steun aan de partners die me de afgelopen jaren ondersteund hebben en hierdoor kan ik de komende drie races starten. Voor voltooiing van het seizoen ben ik natuurlijk druk bezig. Maandag zal ik voor het eerst een been over de Honda CBR600RR slaan, de motor die vorig jaar de wereldtitel behaalde! Ik ben benieuwd en vind het zeer spannend."

Gerrit ten Kate (teameigenaar Ten Kate Honda):
"Nadat het nieuws bekend werd dat Barry Veneman zonder motoren stond, hebben we vrij snel een plan gesmeed om hem van competitief materiaal te voorzien. Het mag niet gebeuren dat de beste Nederlandse coureur van dit moment zonder baan thuis op de bank zit!

Voor velen zal dit nieuws nogal onverwacht en verrassend zijn. In het verleden heeft Barry (Veneman) echter ook al succesvol op Ten Kate Honda's gereden, zo behaalde hij het Nederlands Kampioenschap in 2003. Daarna zijn onze wegen abrupt gescheiden door zijn keus om met een ander merk te gaan rijden. Dat verleden laten we nu achter ons en we willen nadrukkelijk werken aan de toekomst.

Alhoewel onze verwachtingen qua prestaties van Barry hooggespannen zijn, laat ik me liever niet uit over concrete uitslagen. Als Barry goed in zijn vel zit, kan hij echter mee in de top van het WK, dat heeft hij eind 2008 nadrukkelijk laten zien."
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: Juni 13, 2009, 09:00:26 »

Mooi nieuws, ik hoop dat hij een beetje overweg kan met de honda .
Ik kan niet wachten om te zien hoe het zal gaan.
Mooi gebaar van Tenkate, gelukkig heeft Sjaakie geen gelijk gekregen  Grin Grin
Gelogd
RSVulti
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.040


Netherlands
« Antwoord #32 Gepost op: Juni 13, 2009, 09:32:24 »

Goed nieuws voor Barry en de Nederlandse motorsport !

Ik wens hem veel succes, dat de vonken er vanaf mogen vliegen !
Gelogd

Het begin is er...het ergste moet nog komen...en het eind...is zoek !!
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #33 Gepost op: Juni 13, 2009, 14:28:03 »

Fantastisch nieuws! Hopelijk kan Barry met de Honda voor een plaats in de top 3 strijden
Gelogd
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #34 Gepost op: Juni 13, 2009, 16:16:08 »

geweldig nieuws hij verdient het

 
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: Juni 14, 2009, 14:18:52 »

Dat zou super zijn, eindelijk een Nederlander bij wat zo ongeveer het beste team ter wereld is.

Gerucht gaat dat TK tevens een 4e fireblade gaat inzetten met als rijder een begenadigd nederlands rsv mille courreur  Grin Grin

maar die BNRMC gaat toch voor dat andere japanse merk  Wink?
Er is nog niks beslist.

Mooi voor Barry, en ondanks dat het 2008 fietsen zijn, ben ik er van overtuigd dat hij in de punten zal rijden.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10677 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka
goedkoop 2 of/en 3 oktober zandvoort « 1 2 ... 5 6 » patrickhenr 85 26298 Laatste bericht Oktober 09, 2010, 09:21:27
door black bee
Rondetijden « 1 2 ... 35 36 » zeeslot 539 164699 Laatste bericht Maart 25, 2015, 10:09:52
door Zoeperman
Update « 1 2 » emielfellinger 24 10762 Laatste bericht December 16, 2011, 13:38:44
door emielfellinger
Wisten jullie dat Sjaakie 5 4209 Laatste bericht Januari 28, 2010, 10:49:56
door Sniep

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!