Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 20:01:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Accu laat onvoldoende bij!  (gelezen 2739 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Capo-Roel
Gast
« Gepost op: Juni 12, 2009, 10:29:49 »

Ik heb een Capo van 2004 die ergens een probleem heeft met het bijladen van de accu. Het komt erop neer dat de dynamo wel voldoende stroom afgeeft, maar ergens in de weg naar de accu toch wat verliest. En net iets teveel verliest! De accu krijgt wel stroom erbij, maar verbruikt net wat meer dan hij krijgt en loopt dus langaam leeg.
Ik heb er geen extra stroomverbruikers als handvatverwarming of navigatie op, dus daar ligt het niet aan. Dat zou hij trouwens ook gewoon aan moeten kunnen.

Vorig jaar weekje Franse alpen en dit jaar weekje Schotland rijden gaven hetzelfde effect. Na 5/6 dagen rijden is de accu leeg en valt alles stil. Niet echt leuk als je de boot terug moet halen!

Vorig jaar was alles zo leeg dat de accu definitef overleden is en de gelijkrichter ook de geest had gegeven. Dacht dat daar het probleem zat, maar dat bleek een paar week geleden in Schotland dus niet het probleem. Ik word er nu wel een beetje moe van. Een paar dagen rijdens is geen probleem. Maar een weekje weg is garantie voor stilstaan voordat ik thuis ben. Niet echt lekker.  Sad

Volgens de laatste wegenwachtman die ik erbij had, zou er er ergens een rotte schakeling/stekkerverbinding moeten zitten die voor het verlies verantwoordelijk zou zijn.
Heeft iemand ervaring met ditzelfde probleem? Het is nu zo zoeken en heb geen idee waar te zoeken. 
Gelogd
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 12, 2009, 11:56:54 »

welkom.


er zal idd ergens een klein stroom vetertje zitten.
dat zul je per onderdeel moet uitsluiten.
Gelogd
Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 13, 2009, 11:47:30 »

Meestal is het niet opladen van de accu als de dynamo voldoende spanning geeft de oorzaak slechte conrectors. Als ik goed geĂŻnformeerd ben zit er op Capo links een connector blok. Dit schijnt in veel gevallen de oorzaak te zijn en doorsolderen de is beste oplossing.
Ik kan me niet voorstellen dat er hier geen andere Capo rijders zijn die dit probleem niet hebben gehad.

Geef Italianen een goed werkend stuk elektronica en ze weten er snel een twijfelachtig iets met verrassende uitwerking van te maken. Maar het ziet er dan wel heel gelikt uit
Gelogd
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 13, 2009, 14:42:50 »


Geef Italianen een goed werkend stuk elektronica en ze weten er snel een twijfelachtig iets met verrassende uitwerking van te maken. Maar het ziet er dan wel heel gelikt uit


 
Gelogd
Han
Aprilia Falco SL1000
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 918


Black&Blue Falco is the Best

United Arab Emirates
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 15, 2009, 08:11:55 »

had ik op m'n Falco ook last van, ik weet niet of de onderstaande link ook voor Capo's van toepassing is maar het heeft op m'n Falco wel geholpen !!

Mvg, Han

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=64758
Gelogd

BlueVFRank
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 19, 2009, 11:08:06 »

Kijk maar even op het hierbovengenoemde apriliafoprum bij de Capo sectie. Staan hele boekwerken over geschreven inclusief installatieschema's hoe e.e.a. aangepast moet worden.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17054 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44157 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10365 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103992 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16343 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!