Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 20, 2024, 10:45:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rs 250 Rossi Peace and Love replica  (gelezen 42885 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Kefke
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Juni 21, 2009, 21:42:55 »

Waarom het inrijden niet te lief?
Gelogd
apriliavalerossi
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Juni 22, 2009, 06:06:46 »

de jongen die hem gereviceerd heeft heeft mij aangeraden niet te veel in de powerband te rijden de komende 500 km.
het mag af en toe een keer, maar als hij goed warm is....
en wat betreft een dynorun, ja dat zou ik wel willen, maar dan pas als ik vhm koppen heb laten monteren.
dat is eigenlijk nog de grootste aanpassing die ik wil doen.
maar die koppen geven onderin helemaal geen power, en vanaf een 8000 toeren wordt je bijna van de fiets geslingert zo bruut komt het vermogen erin..
maar het blok loopt als een zonnetje, probeer nu niet echt boven de 7000 toeren uit te komen, maar dan begint de uitlaat al mooi een herrie te geven Grin

en wat betreft het rijden tov een 125, bij de 250 zit je iets hoger, en waarschijnlijk omdat ik er nog circuitbanden onder heb zitten, valt hij wel heel abrupt de bocht in, is ef wennen maar je leert het snel...
moet niet te snel wat willen, kan me wel voor me kop slaan als ik een schuivert maak.....
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #17 Gepost op: Juni 22, 2009, 06:11:56 »

Waarom het inrijden niet te lief?

Het beste voor het inslijten van de zuigers op de cilinders is warmdraaien met wisselend gas tussen de 1500 en 6500 tpm.
(Het bekende gejengel van een tweetakt als je op de paddock staat) Tot de temperatuurmeter ca. 60 graden aangeeft.

Daarna ga je rijden, probeer wisselend rijden dus niet constant op een vast toerental, temperatuur zal iets oplopen tot 65 graden misschien 70 graden max.
Niet vol belasten maar lekker opbouwen tot 9000 tpm. is prima. Het beste is dit de eerste 500km te doen en dan lekker opbouwen naar volbelast rijden.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: Juni 22, 2009, 06:17:27 »

de jongen die hem gereviceerd heeft heeft mij aangeraden niet te veel in de powerband te rijden de komende 500 km.
het mag af en toe een keer, maar als hij goed warm is....
en wat betreft een dynorun, ja dat zou ik wel willen, maar dan pas als ik vhm koppen heb laten monteren.
dat is eigenlijk nog de grootste aanpassing die ik wil doen.
maar die koppen geven onderin helemaal geen power, en vanaf een 8000 toeren wordt je bijna van de fiets geslingert zo bruut komt het vermogen erin..
maar het blok loopt als een zonnetje, probeer nu niet echt boven de 7000 toeren uit te komen, maar dan begint de uitlaat al mooi een herrie te geven Grin

en wat betreft het rijden tov een 125, bij de 250 zit je iets hoger, en waarschijnlijk omdat ik er nog circuitbanden onder heb zitten, valt hij wel heel abrupt de bocht in, is ef wennen maar je leert het snel...
moet niet te snel wat willen, kan me wel voor me kop slaan als ik een schuivert maak.....

terwijl je antwoordt antwoordt ik ook, hahaha. Maar volgens mij zeggen we hetzelfde!!

Ik heb geen ervaring met VHM koppen, ik heb fischerkoppen waar de bougie ook recht geplaatst is. Voordeel is dat de verbranding optimaal is. Met een andere ontstekingsunit kan je hem meer optimaler maken, dan komt het vermogen eerder en niet zo abrupt.
Gelogd
apriliavalerossi
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Juni 22, 2009, 18:26:07 »

oke, dan geen we daar nog even voor sparen....

dat gejengel mag ik nog niet doen, ik moet hem de eerste 1000 km gewoon warm rijden...
dat gejengel mag ik pas doen als hij ingereden is...anders wordt het blok te veel belast....
in tegenstelling tot wat ook in de boekjes staat, maargoed ik doe dit ook maar ivm de garantie van de revisie....
misschien is het normaal wel te doen omdat je normaal alleen de zuigers vervangt, maar ik heb alles nieuw ook de cilinders enzovoort...
deze zijn meteen bewerkt, dus in en uitlaatpoort zoveel bijgevijlt dat alles maximaal op de zuiger staat.
Ook is mijn clinderwand opnieuw gelast en daarna weer gehoont tot de exacte dikte van de zuiger...

ik hoop dat alles heel blijft, en daarna gaan we eerst de pv afstellen, zodat deze ook volledig open staan bij vol gas.
deze staan ivm het inrijden nu op standaard fabrieksafstelling, dus niet volledig open..

groet marcel
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Juli 10, 2009, 11:32:11 »

De t*ring wat een gave replica is dit geworden zeg!   

Heb je ook een bijpassende helm? AGV heeft ooit eens een L&P helm uitgebracht maar dat is alweer 10 jaar terug ofzo...  Undecided
Gelogd

Happy Mille
apriliavalerossi
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Juli 14, 2009, 18:55:21 »

ja ik heb een helm van agv van rossi, alleen niet de peace and love...
komt misschien nog wel, evenals een bijpassend pak... maarja kosten ook centjes he....
heb inmiddels 360 km gereden, en hij loopt als een speer...
Morgen komt de fotograaf om een fotoshoot te doen voor het Motor blad, dus afwachten hoe het gaat.

groet marcel
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #22 Gepost op: Juli 15, 2009, 06:11:20 »

ja ik heb een helm van agv van rossi, alleen niet de peace and love...
komt misschien nog wel, evenals een bijpassend pak... maarja kosten ook centjes he....
heb inmiddels 360 km gereden, en hij loopt als een speer...
Morgen komt de fotograaf om een fotoshoot te doen voor het Motor blad, dus afwachten hoe het gaat.

groet marcel

welk motorblad, trouwens dit doe je wel goed. Super zo'n belangstelling, veel plezier straks.

Meldt even de clubwebsite van ons, ook een beetje promoten.

grtjs rolf
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #23 Gepost op: Juli 15, 2009, 08:10:54 »

ik denk het blad "Motor" ?  Grin
Gelogd

apriliavalerossi
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Juli 15, 2009, 20:02:52 »

ja het motorblad Motor....ik heb het aprilia-riders genoemd, ik weet niet of hij het vermeld...
Het komt waarschijnlijk in het Augustus nummer te staan, onderandere omdat het een italie editie wordt van het blad...dus veel aprilia's duc's en andere exoten.
ben benieuwd het is allemaal goed gegaan en nu het resultaat afwachten.

groet marcel
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #25 Gepost op: Juli 15, 2009, 20:29:17 »

prima, ik ben zeer benieuwd
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: Juli 15, 2009, 21:53:25 »

Ik ben tot nu toe erg onder de indruk van het blad "Motor". Stukken beter dan Motoplus waarop ik een abo heb gehad.

Ben overigens nog altijd ernstig onder de indruk van deze RS  Ik hoop 'em nog eens in 't echt te bewonderen 
Gelogd

Happy Mille
Tomba la bomba
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.692


Il Colombo Tricolore

Zambia
« Antwoord #27 Gepost op: Juli 16, 2009, 00:01:50 »

Leuk, ik ben benieuwd naar het stuk. Echt een prachtige RS zo. Heb je het spuitwerk zelf gedaan of laten doen? En zijn de sponsornamen etc. ook gespoten of gestickerd?

Tombaaa
Gelogd

Als je iedere dag met het verkeerde been uit bed stapt, moet je misschien eens een keer blijven liggen.
apriliavalerossi
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: Juli 16, 2009, 05:16:40 »

46, nastro asurro, playstation, groen en geel is allemaal gespoten....de kleine reclame aan de onderkant van de kuip zijn stickers onder de blanke lak.
dit heb ik allemaal laten doen bij motopaints in assen. www.motopaints.nl.
er zit meer dan 40 uur spuitwerk in de fiets....exclusief voorbewerking.

groet marcel
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: Juli 18, 2009, 22:30:37 »

Ik kwam daarnet op MF dit topic tegen 

Ik vind dat jouw bike daar zĂ©ker in thuis hoort!! En als je geen MF-account hebt wil ik je foto's daar graag plaatsen. Als dat mag natuurlijk  Smiley
Gelogd

Happy Mille
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
RSV4 - wat vinden we ervan! « 1 2 ... 44 45 » Jesse J 664 159671 Laatste bericht April 01, 2010, 22:53:02
door FerBa
Wisten jullie dat Sjaakie 5 4205 Laatste bericht Januari 28, 2010, 10:49:56
door Sniep
Modellen RSV Mille (R) 1998 t/m '03 en RSV1000R (Factory) '04 t/m '09 « 1 2 3 » emille 38 42245 Laatste bericht Februari 08, 2014, 15:50:52
door ninja pinguin
A63 eprom vervangen door RP58? james 14 8573 Laatste bericht Mei 10, 2010, 17:48:53
door ruud.
Viva Italia 2012 - TT Circuit Assen - 27 mei - pinksterzondag « 1 2 3 4 5 » Itakura 67 32024 Laatste bericht Mei 27, 2012, 22:12:31
door Extremo

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!