Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 04:25:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Falco met Kroon Expulsa RR slippende koppeling...  (gelezen 7561 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ApriliaFalco2009
Gast
« Gepost op: Juni 12, 2009, 21:29:01 »

Zijn er onder jullie mensen die ervaring hebben met Kroon Expulsa RR 10W40? Heb pas olie ververst en heb gemerkt dat soms bij goed doortrekken tot 10k rpm dat de koppeling even slipt.

De vorige olie was ook 10W40 en daarmee had ik geen problemen, misschien was dat een halfsyntheet... die er nu inzit is volsyntheet. Heb er ook een beetje olie uit laten lopen, had iets teveel bijgevuld schijnbaar.. daarmee werd het slippen van de koppeling wel minder.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn... als er tenminste iemand is die Kroon olie ooit gebruikt heeft 

gr. Robert
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 12, 2009, 21:43:12 »

Niet gebruikt maar ik weet wel dat de Rotax blokken kieskeurig zijn. Gebruik gewoon de voorgeschreven halfsyntheet 15W50 en ik durf te wedden dat je probleem weg is.

Die van Motul is goed.
Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 12, 2009, 22:44:08 »

Ik heb 15W50 van shell maar dat is ook kroon oil dus .........
Gelogd
ApriliaFalco2009
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 13, 2009, 10:41:23 »

Ik heb 15W50 van shell maar dat is ook kroon oil dus .........

Oh, ik wist niet dat Kroon eigenlijk Shell was... dus met die 15W50 geen problemen met de koppeling?
Gelogd
Vincent
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 13, 2009, 12:31:22 »

nee ik heb geen last van slippende koppeling. maar ik hoor idd ook goede verhalen van motul 15w50.

Vincent
Gelogd
Markie
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 13, 2009, 13:05:40 »

Ik heb 2 weken terug Kroon Expulsa RR 15W50 in de Mille gegooid. Geen problemen.
Vorige eigenaar had er 10W40 in, daarmee vond ik hem bij een koude start de eerste 2 seconden even rauw klinken. Nu met de 15W50 minder "gerammel"

Kan natuurlijk ook zijn dat je platen al redelijk versleten waren. Een eenmaal slippende koppeling, krijg je moeilijk weer normaal met alleen even andere olie is mijn ervaring bij andere motoren.

Mijn oude Yamaha heb ik ook de volsyntheet van Kroon in, alleen de eerste rit direct na de wissel even rustig aan moeten doen met de koude olie. Daarna absoluut geen slip meer.
Gelogd
Benn
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 13, 2009, 13:22:01 »

Slippende koppeling is samen met de zwakke achterdemper een ziekte van de Falco.  Bij M2000 in Heinkenszand lossen ze dat probleem zeer professioneel op.  Als resultaat krijg je een Falco die de stenen uit de grond trekt.
Gelogd
Rappie
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 14

Aruba
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 13, 2009, 19:53:10 »

Mijn dealer gebruikt ook 10w40 voor mijn tuono, maar dit is wel een halfsyntheet en ik heb hier totaal geen problemen mee Wink..
Even een olieupdate, maar kroonolie is niet hetzelfde als shellolie; kroon schijnt de olie voor shell nederland te leveren maar dan met andere [lees mindere 'dopes'/ toevoegingen]
Gelogd
ApriliaFalco2009
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 13, 2009, 23:16:52 »

Slippende koppeling is samen met de zwakke achterdemper een ziekte van de Falco.  Bij M2000 in Heinkenszand lossen ze dat probleem zeer professioneel op.  Als resultaat krijg je een Falco die de stenen uit de grond trekt.
M2000 is daar niet een grote brand geweest laatst? Weet je ook wat ze aanpassen aan de koppeling?
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 14, 2009, 08:32:26 »

klopt maar inmiddels is de nieuwe zaak bijna of is al klaar, dus gewoon even bellen voor een afspraak.
Gelogd
Markbo
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 18, 2009, 22:50:45 »

Ik lijk ook problemen met een slippende koppeling te hebben. Met goed doortrekken en het eerder genoemde toerental slipt ie ook.
Wilde wachten om te kijken of dit erger wordt en dit eventueel neerleggen bij Roké.
Iemand enig idee wat dat ongeveer kan gaan kosten?
Ook bij M2000 (wat is dat voor een zaak trouwens?)
Gelogd
bellyo
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 19, 2009, 06:57:31 »

ik heb er net 10w40 vol synt. op gegooid.nog geen probleem gehad,maar moet er echt een half synt.op?

heb namelijk wel de type motor door gegeven aan de motor zaak.

gr
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 19, 2009, 07:09:58 »

Ik lijk ook problemen met een slippende koppeling te hebben. Met goed doortrekken en het eerder genoemde toerental slipt ie ook.
Wilde wachten om te kijken of dit erger wordt en dit eventueel neerleggen bij Roké.
Iemand enig idee wat dat ongeveer kan gaan kosten?
Ook bij M2000 (wat is dat voor een zaak trouwens?)

M2000 = Motor 2000 in Heinkenzand, één van de beste Aprilia dealers, hebben in het verleden meerdere modificaties op hun naam gezet door éénvoudig logisch na te denken(zoals de koppelingsmodificatie). Modificaties die inmiddels landelijk, europeesch of op wereldnivo gedaan worden. Hebben in het verleden meerdere keren rechtstreeks contact gehad met de RD afdeling in Noale.

Ze hebben ooit de Aprilia Challenge in Nederland ondersteunt en bijvoorbeeld de beroemde KNMV goedgekeurde challenge dempers ontwikkeld.

Net zoals Roke, Star twin etc. zijn het dealers die vanuit de technische invalshoek motoren verkopen en daarnaast commercieel het uitgebouwd hebben. Roke en M2000 hebben altijd een band met elkaar gehad en kennis uitgewisseld.

Helaas zijn ze in maart getroffen door een brand en is de gehele zaak afgebrand incl. alle technische ontwikkelingen, speciaal gereedschap, meet- en testapparatuur. Inmiddels hebben ze een nieuw bedrijf in Heinkenzand en kan je ze bellen.

Ik weet niet waar je woont maar Heinkenzand is nabij Goes.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #13 Gepost op: Juni 19, 2009, 07:12:42 »

ik heb er net 10w40 vol synt. op gegooid.nog geen probleem gehad,maar moet er echt een half synt.op?

heb namelijk wel de type motor door gegeven aan de motor zaak.

gr
de motorzaak = is ook een Aprilia dealer?Huh zo niet dan kan het wel eens anders zijn. De aprilia dealer moet weten welke olie geschikt is. Ook sommige vol synt. zijn prima.
In het boekje staat omschreven welke olieën geschikt zijn. Ze adviseren meestal een half synt.
Gelogd
Markbo
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Juni 19, 2009, 09:22:54 »

Ik woon in Amsterdam. Roké is niet zo ver van mij vandaan dus.
Heb je enig idee wat de kosten daarvan kunnen zijn?

gr Mark
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5187 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10041 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8918 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
Vers van de pers: Aprilia nieuws voor beurs Big Chris 4 5232 Laatste bericht Februari 25, 2011, 23:18:00
door plutomille
tips ter voorkoming van kramp. « 1 2 » rolf 29 31351 Laatste bericht Mei 10, 2013, 12:50:24
door hanske

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!