Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 15:46:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De druppel....  (gelezen 9864 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
awakening
Gast
« Gepost op: Juni 15, 2009, 23:03:48 »

De dag begon als iedere andere dag, maar zijn einde is wat deze dag bijzonder maakte.
's middags, na een tijd in mijn motorpak op een kinder feestje te zijn geweest, mijn rugtas aan mijn vrouw gegeven om nog even een lekker rondje te doen opweg naar huis.
Ik rij op een industrie weg met een aardig tempo een ruime bocht in, kom ik achterop een blauwe golf (je weet wel zo'n typisch jonge jongen auto)
Deze golf neemt de volgende bochten met een zodanig tempo dat ik "natuurlijk" er voorbij moet om te laten zien hoe het nog harder kan. Na hem in de bocht voor bij te zijn geknald en nog even door trok zit hij weer op mijn achter wiel. We hebben dus te maken met een jonge bestuurder die last heeft van zijn hormoontjes, dus ik schakel terug en vlieg met een uitloper van 180 op een 60 weg er vandoor.     
Zit @#$#@!! die jonge jongen weer achter me en begint nog met zijn lichten te flikkeren ook....... dus, natuurlijk weer even gaan verzitten om hem de genade stoot te geven en met een onverantwoorde snelheid er weer vandoor.
Even later op een rotonde,... ja, je raad het al.... zit hij weer vlak achter mij. Maar de jongen die duidelijk zijn hormonen nog niet onder controle heeft toetert even om mij te atenderen op een politie auto die van een andere kant komt,... nou, toch wel een prima jongen dus.
Een stukje verder komt de politiewagen haast naast mij en bijna tussen mij en de tegenligger te zitten. Hm, da's toch wel een vreemde actie van oom agent. Weer iets verder zie ik een motoragent met zwaailampen de rotonde versperren en terwijl ik in verwarring voor mij kijk (ik zie immers geen ongeluk oid) wordt ik door de politiewagen klem gereden en de jonge jongen stapt ook uit met eenzelfde pet op waarvan er nu 3 naast mij staan. Da's dus niet goed dacht ik. En dat klopte ook......
geklokt op 120 waar 60 toegestaan is!
Maar na mijn verhaal gedaan te hebben zijn we, na de bekende verhalen over de gevaren van mijn rijgedrag, het eens geworden met een snelheidsovertreding van 45 km. Dat is toch zeer schappelijk.

Maar nu verder,
Eens even goed na gedacht over hoe ik eigenlijk rij.
Zonder alles op te sommen komt alles er op neer dat ik zo'n kick krijg van het racen op de openbare weg dat het een "beetje" (understatement) gevaarlijk begint te worden. Ik zit telkens met een adrenalinerush op de motor en dit wordt wel een beetje te gek, zeker met een jong gezin thuis!

Nou zijn er natuurlijk veel vaker situaties geweest waar ik nu aan terug denk die ook zeer onverstandig waren.
Maar vandaag is mij wel duidelijk dat ik diegene ben die soms (te vaak) last heeft van zijn hormoontjes en dat hoort niet op de openbare weg.

Duzzzzz,
Holwierde gaat afscheid nemen van een mille!

Ik wil nog wel even kwijt dat ik enorm genoten heb van dit forum maar ik denk dat ik langzamerhand afscheid ga nemen van de "snelle" jongens.


Gino.
Gelogd
Melanie.
Speedy Gonzales
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.949


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 15, 2009, 23:05:42 »

.. Jeetje.
Maar verstandige keuze met een gezin thuis.  
Circuit rijden zit er ook niet meer in?
Gelogd

Trotse eigenaresse van een Gixxer 600 K6! Smiley
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 15, 2009, 23:07:51 »

Heel bekend verhaal (over dat opgefokt knallen). Maar om daardoor nou afscheid van je Mille te nemen... 
Gelogd

Happy Mille
RSVulti
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.040


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 15, 2009, 23:15:55 »

Ik zou voor het circuitrijden kiezen, als je op straat zo rijdt denk je dat je dat circuit 'ook wel even doet'...

tot dat je er rijdt en er achter komt dat er op het circuit nog zooooooooooooooo ver schrik ke lijk veel te leren valt over motorrijden...

Succes met de keuze !
Gelogd

Het begin is er...het ergste moet nog komen...en het eind...is zoek !!
Vincent
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 16, 2009, 00:21:07 »

Jammer .... en nu dan een harley  Grin
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 16, 2009, 05:34:38 »

Jammer .... en nu dan een harley  Grin

Of een Pegaso...

... daarom wordt mijn volgende (als ik 21 ben en een volwaardig rijbewijs heb) een pegaso en geen RSV.
Ik zie hoe ik nu al met mijn rs'je door de eifel jakker, dus de volgende zal een comfortabelere maar tevens leuke stuurmoto zijn Wink
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 16, 2009, 06:19:44 »

Jammer, maar misschien wel een verstandige keuze

PS (pakketje gaat vanavond op de post??)
Gelogd

rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 16, 2009, 07:01:56 »

Jezus Gino, wat lul jij nou dan???  , je hebt gewoon verschrikkelijk mazzel gehad dat je je rijbewijs nog hebt en bent gewoon even zwaar onder de indruk van die juten  police, maar dit is natuurlijk een slechte reden de mille weg te doen, denk er nou eerst maar eens wat langer over  , je vrouw stond natuurlijk met de shotgun in je nek en dwong je dit stukje te posten 

Dus geen overhaaste reactie, kost je alleen nog veel meer geld zo, @ Jackske: hij heeft dat kuipdeeltje nog wel nodig 
Gelogd
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 16, 2009, 07:10:10 »

pppfff, slappe gedachte. Wat heeft de Mille nou te maken met jouw zelfbeheersing? Gewoon af en toe lekker knallen op het circuit, kun je pas echt de bink zijn
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
awakening
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 16, 2009, 07:10:53 »

Jezus Gino, wat lul jij nou dan???  , je hebt gewoon verschrikkelijk mazzel gehad dat je je rijbewijs nog hebt en bent gewoon even zwaar onder de indruk van die juten  police, maar dit is natuurlijk een slechte reden de mille weg te doen, denk er nou eerst maar eens wat langer over  , je vrouw stond natuurlijk met de shotgun in je nek en dwong je dit stukje te posten 

Dus geen overhaaste reactie, kost je alleen nog veel meer geld zo, @ Jackske: hij heeft dat kuipdeeltje nog wel nodig 
niets dan steun en begrip hier thuis....
Maar na een nachtje slecht slapen nog steeds dezelfde mening hoor. Heb er genoeg van.
Gelogd
Miccie
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 16, 2009, 07:10:58 »

herkenbaar...........


ik dacht echter altijd dat politie met zijn twee-en moest zijn om je aan te kunnen houden. dit vanwege het wellus nietus verhaal wat er kan ontstaan. Dus ik keek altijd achter me of er 1 of twee mensen in de auto zaten die volgde...........ook weer een illusie dus.........?
« Laatste verandering: Juni 16, 2009, 07:26:57 door Miccie » Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 16, 2009, 07:22:04 »

Nadat ik m'n rijbewijs kwijt was en nog een keer op 't grensje ben ik gewoon beter op gaan letten, dus over 't algemeen niet harder als +30 (op plaatsen waar je makkelijk gepakt wordt) en wat beter om je heen kijken, verder zijn er genoeg binnenwegen waar geen juut komt en je nog lekker kunt doorrijden, verder kijk ik altijd goed wat ik inhaal en of er iets achter me mee komt 
Gelogd
malle eppie
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 702


Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 16, 2009, 07:33:16 »

Ombouwen naar circuitfiets of beter gaan spiegelen.

Persoonlijk ga ik altijd vrijwel direct van het gas af als er een auto mee gaat. Zeker als het een redelijke middenklasser is, daar wordt ik altijd redelijk zenuwachting van.

Verder probeer ik vaak bij het inhalen te zien of er ook een camera oid langs/bij de binnenspiegel hangt, of er twee personen inzetten etc.

Maar ik kan me iets bij je verhaal indenken, zeker met een gezin thuis.
Gelogd
erik71
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Juni 16, 2009, 08:10:26 »

Heel herkenbaar; ik heb ook ooit Mille gereden (en nog wat ander snel spul) en ik ben overgestapt naar een Dorsoduro. En weet je; nog geen moment spijt van. Je kunt er lekker mee knallen, bij 200 is het echt op, maar als je bv 100 rijdt op een 80-weg dan voelt dat al alsof je lekker doorrijdt. Echt een goed alternatief om toch nog lekker motor te rijden (en af en toe te knallen) zonder dat je echt flinke boetes kunt krijgen (los van bv wheelies op het woonerf of een overval er mee plegen dan, maar ja, da's ook niet aan de alledaagse motorrijder besteed natuurlijk).
Succes in ieder geval (dat zul je nodig hebben met het afkicken)
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Juni 16, 2009, 08:53:08 »

Gewoon af en toe een circuitdag pakken, dan heb je (ik in ieder geval wel) minder de behoefte om op de openbare weg zo te knallen. En laat een Mille nu perfect geschikt zijn voor hier en daar een circuitdag.  Grin
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
rsv mille 2000 koppeling « 1 2 ... 5 6 » rsvmille2000 76 22123 Laatste bericht Mei 19, 2013, 20:44:48
door Flanders93
radiator dop pegaso 650 cube 1998 pegaso1980 6 3175 Laatste bericht Augustus 08, 2009, 15:52:37
door pegaso1980
Ducati in nieuwe handen klaaz 9 2371 Laatste bericht April 21, 2012, 21:12:54
door FerBa
Startkoppeling « 1 2 » George 28 8194 Laatste bericht December 20, 2009, 00:27:13
door Vincent S.
online shop voor originele shiver onderdelen... Dierick 8 9602 Laatste bericht Juni 13, 2013, 16:24:49
door Dierick

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!