Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 19:45:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vraagje over een probleem van een "kwaak" (Mag het voor deze keer :$?)  (gelezen 4636 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Gepost op: Juni 22, 2009, 19:02:45 »

Heeyheey  

Ik wist even niet in welke categorie hij moest, omdat het geen Aprilia is maar het over een Kawa gaat  
Jaja, ik weet het, het is een Aprilia forum hier, maar het lijkt me een probleem die niet zozeer motormerk gerelateerd is  

Een vriendin van me heeft een Kawasaki ZXR 400cc (op 25kW gezet)... jaajaa heb der nog niet tot de Aprilia liefde kunnen overhalen .

Nu was ze laatst op de motor naar school en toen we er weer vandoor gingen startte ze haar motor; maar dat klonk niet bepaald goed  
Hij startte vrij moeilijk, maar dat deed hij bijna altijd volgens haar... De startmotor draaide naar mijn mening wel rond, maar hij pakte hem gewoon niet (lekker).
Pas toen ik paar keer met goed gas hem startte, deed hij het  Undecided

Het vreemde was, toen ze sochtends vertrok uit Groningen startte hij goed en toen ze vanuit Leeuwarden (motor had 2 uurtjes stilgestaan hooguit) weer naar
Groningen wou vertrekken, deed hij dat dus.

De accu is het volgens mij niet, want hij had wel aardig power om gewoon elke keer weer door te starten. Iemand idee wat het probleem kan zijn?

Vette bougie? of is dat te makkelijk gedacht?

Als de motor tijd stil heeft gestaan(langer dan een maand) en ze gaat rijden, dan wil hij niet lekker optrekken en moet er veel gas bijgegeven worden
bij het optrekken anders valt hij uit. Misschien dat dat er ook mee in verband staat?

Groeten,

Jelmer (2 Fast 2 See)

« Laatste verandering: Juni 22, 2009, 19:16:19 door 2 Fast 2 See » Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 22, 2009, 19:17:05 »

Dat is toch nog zo'n ding met carbs?, zou ik die eerst maar eens goed reinigen, starten klinkt wel als een accu probleem, ik weet niet hoe oud die accu is maar door langere stilstand of volledig ontladen gaat zo'n accu wel een keer stuk, gewoon een verse er in, bougie kleur even nakijken + elektrode afstand en eventueel vervangen (accu + bougietjes ben je voor minder dan 100 euro klaar), denk als je deze dingen gedaan hebt het probleem wel opgelost is, succes 
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 22, 2009, 19:19:29 »

Maar toen ik met me RS een slechte accu had, merkte je dat gelijk dat bij het doorstarten hij minder power kreeg 

Nu kon hij wel telkens vlot doorstarten, zonder dat het ook maar ernaar neigde dat er minder power was  Huh
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 22, 2009, 19:26:56 »

O.k., dan eerst de carbs eens schoonmaken 
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 22, 2009, 19:33:17 »

En de tank... Want carbs schoonmaken (ultrasoon aub) met een smerige tank heeft weinig nut.
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 22, 2009, 20:02:05 »

Wordt dus opzoek naar een manual 

En dan nog maar de vraag of ik er aan begin, want wil er niet verantwoordelijk voor zijn dat de kwaak
straks helemaal niet meer rijdt   
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 22, 2009, 20:11:19 »

en dan nog maar de vraag of ik er aan begin, want wil er niet verantwoordelijk voor zijn dat de kwaak
straks helemaal niet meer rijdt   

Dan maak je geen goeie beurt nee Grin angel
Gelogd

rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 22, 2009, 20:17:24 »

Als het een leuke studente is zijn er misschien wel meer vrijwilligers  angel Grin
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 22, 2009, 21:12:33 »

Misschien eerst een flesje Forte carb reiniger aan de benzine toevoegen  Wink
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 22, 2009, 22:13:29 »

Is de choke in orde ??

Slechte response bij koude motor >> kunnen heel goed de bougies zijn of een bougie kabel

Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 23, 2009, 07:34:07 »

en dan nog maar de vraag of ik er aan begin, want wil er niet verantwoordelijk voor zijn dat de kwaak
straks helemaal niet meer rijdt   

Dan maak je geen goeie beurt nee Grin angel

En Jelmer wil haar nu juist een andere "beurt" geven. Even haar "curbs" ultrasoon cleanen......  Grin
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 23, 2009, 08:28:20 »

Mensen mensen, ja ze is een student en ja ze heeft al een vriend dus hou de praatjes maar achter wegen Wink

ik ben nu even aan het kijken naar manual, hetgeen wat ik gevonden heb is 120 jpg's van elke pagina ingescand 
Eens zien of ik daar wijs uit kan worden  Maar carberateurs e.d. schoonmaken, weet niet of ik me daar wel aan ga wenden 
Bougies kan ik er nog wel uitdraaien en ff schoonmaken  verder zal ik wel ff zien  angel
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Drexarr
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 143


Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 23, 2009, 21:10:16 »

Goeie Kawa: wel naar Ljouert rijden maar niet terugwillen naar Grunning.
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Juni 23, 2009, 21:13:22 »

 
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Juni 24, 2009, 11:08:08 »

Goeie Kawa: wel naar Ljouert rijden maar niet terugwillen naar Grunning.

 Grin Trouwens..het is Ljouwert en GrĆ¼nn(toch?)   
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
autoscout 24 arius 14 15341 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
Re: Overzicht circuit-dagen 2010: wie is waar? « 1 2 ... 7 8 » teddek 116 45810 Laatste bericht Juni 19, 2011, 15:36:46
door B-Art
RSV 4 motor van het jaar 2009 « 1 2 » Sjaakie 28 18304 Laatste bericht Mei 03, 2009, 16:43:12
door Henk RS 250
Superbike 2011 « 1 2 » TuonoPeet 19 10580 Laatste bericht Mei 08, 2011, 08:13:04
door black bee
Even voorstellen driverx111 4 2440 Laatste bericht Februari 23, 2014, 18:21:52
door tripakis

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!