Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 06:12:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Reisverslag Noorwegen  (gelezen 35361 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: Juli 12, 2009, 22:15:41 »

Wow dat ziet er fantastisch uit! Wat een schitterende reis!
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Juli 13, 2009, 00:32:04 »

Schitterend land! Ik heb het laatst van een wat grotere hoogte mogen bewonderen tijdens een vluchtje langs de kust richting Förde en ik moet zeggen, afgezien van de temperaturen en vliegjes lijkt het me het IDEALE motorland!
Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #17 Gepost op: Juli 13, 2009, 07:23:57 »

 With stupid meer foto's  nog last gehad van de politie???
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
johansc
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Juli 13, 2009, 14:23:33 »

Schitterend land! Ik heb het laatst van een wat grotere hoogte mogen bewonderen tijdens een vluchtje langs de kust richting Förde en ik moet zeggen, afgezien van de temperaturen en vliegjes lijkt het me het IDEALE motorland!

Sja vliegen niet meer last van gehad als in Nederland. Temperatuur rond de 20 tot 23 graden is ook niet behelpen.............
We hebben alleen de laatste dag terug naar de boot veel regen gehad, beetje vervelend om het rijwater   (letterlijk een golf op hoofdhoogte) van de tegemoetkomende vrachtwagens op de vierbaansweg tegemoet te zien komen....... Vizier dicht en bukken maar..........

Groet Johan
« Laatste verandering: Juli 13, 2009, 14:27:15 door johansc » Gelogd
johansc
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Juli 13, 2009, 14:26:15 »

With stupid meer foto's   nog last gehad van de politie???

Er volgen absoluut nog wel meer foto's! ik wacht even tot ze binnen zijn... Een bepaald persoon zou deze afgelopen vrijdag komen brengen en is ze vergeten op het kastje  

Wel een erg mooi album gekregen van dezelfde persoon dus ik ben erg happy  

Van de politie geen last gehad, alleen in de grote steden hebben we er een of twee zien rijden, overigens controleren ze met name in het hoogseizoen. Daar vielen wij dus buiten.

Enkele boetes............. te vinden op http://www.noorwegen.org/index.php/reizen/in_noorwegen/verkeersboetes

Trajecten met een maximaal toegestane snelheid van 60 km/h of minder:
25 km te hard € 716,-

Trajecten met een maximaal toegestane snelheid van 70 km/h of meer:
35 km te hard € 860,-

Leuk als alles goed gaat en je niet gepakt word daar.............


Groet Johan
« Laatste verandering: Juli 13, 2009, 15:32:08 door johansc » Gelogd
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Juli 13, 2009, 17:51:11 »

Schitterende reis. Prachtig. Een dergelijke rit wil ik in de toekomst ook nog maken. Helemaal na het bekijken van de reisverslagen van Ewan Mc Gregor en zijn maat Charley Boorman in de Long Way Round (de mooiste en meest avontuurlijke reis) en de Long Way Down.

Zijn er ook specifieke zaken mee- of tegengevallen en wat zou je een volgende keer anders/niet doen?
Gelogd
johansc
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Juli 13, 2009, 19:54:23 »

Zijn er ook specifieke zaken mee- of tegengevallen en wat zou je een volgende keer anders/niet doen?

Er is mij niets tegengevallen, wel is het zo dat hotels e.d. moeilijk te vinden zijn als je gaat zoeken op hotels van € 50,- incl. ontbijt. Buiten dat is het niet erg goedkoop om daar uit eten en naar de kroeg te gaan. Maar goed hangt van iedereen zijn budget af denk ik, je kan uiteraard ook wat goedkoper eten en drinken uitzoeken. Het tegenovergestelde elke avond naar de Mac is alleen ook niet alles.......... hoewel? Tongue Ergens zal hier wel een middenweg in zitten. Denk dat je voor hetzelfde geld ook een week met het vliegtuig All-Inclusief met je hele gezin in een warm land zit.
 
Moet er wel bij zeggen dat we het weer meehadden! Als we een week regen hadden gehad was het allemaal behoorlijk anders geweest zijn. Het is redelijk uniek om bij Bergen droog weer te hebben laat staan in die buurt 3 dagen aaneengesloten zon.

Sja anders doen.... 2 weken gaan? Noordkaap wil ik in ieder geval zeker gaan doen nu   
Gelogd
BlueVFRank
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: Augustus 14, 2009, 09:45:59 »

Even reageren op R1-ner en jouw opmerking wat neit te doen, de Noordkaap. Boven de poolcirkel wordt het rap minder leuk. Is eigenlijk een lijn omhoog met kaal rotslandschap. Zonde van je tijd. De lofoten zou je nog kunnen overwegen maar ik vond het zwaar tegenvallen afgezien van ene heel klein dorpje daar waar iedereen dan ook naar toe gaat.



Walvissafari is wel erg aan te bevelen



evenals de oude "feijen" Dit zijn eeuwenoude gravelwegen door de meest verlaten gebieden. Ook met een gewone motor zijn deze na wat gewenning goed te bereiden.

Het is een land dat je minstens een keer in je leven gezien moet hebben. En als je geluk hebt gehad een ook 2 weken stralend weer eigenlijk niet meer terugkomen omdat het er in de regen heel anders is.

Vooruit nog 1 foto


Gelogd
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: Augustus 14, 2009, 10:48:18 »


Moet eerlijk zeggen dat mijn vriendin en ik slechts 1 dag regen hadden waarna het 2 weken mooi weer was,
zelfs in Bergen

Wij hadden hotels geboekt maar de blokhutten zijn prima (mits het droog is), en het is inderdaad een erg
duur land, zeker zoals wij iedere keer buiten de deur gegeten hebben!



* Noorwegen 1 klein.jpg (90.75 KB, 881x552 - bekeken 759 keer.)
Gelogd

ZAC#4
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: Augustus 14, 2009, 12:23:50 »

Mooi verslag. Wist niet dat Noorwegen zo mooi was voor motoren!
Alleen die boetes staan mij enorm tegen. Met zulke mooie wegen kan ik gewoon niet rustig rijden...(helaas).

Dus hou ik het maar bij de dolomieten. Daar stond afgelopen voorjaar nog een motoragent met de duim omhoog toen we met onze 2 italiaanen redenlijk hard voorbij denderden......


* Dolomieten Kim&Daan 049 reseize.jpg (134.54 KB, 825x614 - bekeken 777 keer.)
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: Augustus 14, 2009, 12:49:57 »

Mooi verslag. Wist niet dat Noorwegen zo mooi was voor motoren!
Alleen die boetes staan mij enorm tegen. Met zulke mooie wegen kan ik gewoon niet rustig rijden...(helaas).

Dus hou ik het maar bij de dolomieten. Daar stond afgelopen voorjaar nog een motoragent met de duim omhoog toen we met onze 2 italiaanen redenlijk hard voorbij denderden......

We zijn er in het hoogseizoen geweest (augustus) en we hebben enkel politie gezien in de steden.
De flitsers worden van te voren met borden aangegeven en de locals zeiden dat de politie in augustus
ook met vakantie waren Grin
Maar als je gepakt wordt
Gelogd

ZAC#4
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: Augustus 14, 2009, 13:10:10 »

Hoe was dat in Augustus, was het druk op de wegen??  Wij zijn halverwege mei gegaan, en hebben soms een uur passen gereden zonder ook maar Ă©Ă©n auto of motor tegen te komen!
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: Augustus 14, 2009, 14:23:08 »

Hoe was dat in Augustus, was het druk op de wegen??  Wij zijn halverwege mei gegaan, en hebben soms een uur passen gereden zonder ook maar Ă©Ă©n auto of motor tegen te komen!

In en rond de steden was het druk en af en toe een camper inhalen op een pas,
dus goed te doen En van insecten hebben we weinig last gehad (muskietennet
niet gebruikt)
Gelogd

ZAC#4
johansc
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: Augustus 17, 2009, 21:26:42 »

Nog wat foto's!


* DSC00555.JPG (60.92 KB, 640x428 - bekeken 742 keer.)

* DSC00518.JPG (55.43 KB, 640x428 - bekeken 719 keer.)

* DSC00575.JPG (42.13 KB, 640x428 - bekeken 714 keer.)
Gelogd
johansc
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: Augustus 17, 2009, 21:30:32 »

En nog maar een paar


* DSC00578.JPG (38.93 KB, 640x428 - bekeken 757 keer.)

* DSC00581.JPG (60.47 KB, 640x428 - bekeken 751 keer.)

* DSC00582.JPG (75.48 KB, 640x428 - bekeken 750 keer.)
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10291 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Wisten jullie dat Sjaakie 5 4187 Laatste bericht Januari 28, 2010, 10:49:56
door Sniep
Omdat er nog steeds domme motorrijders zijn « 1 2 ... 8 9 » Sjaakie 129 48436 Laatste bericht Juli 08, 2014, 05:26:46
door Edward
Winterklustopic 2008 « 1 2 ... 30 31 » zeeslot 460 113973 Laatste bericht September 15, 2009, 08:54:57
door zeeslot
Ook ik neem afscheid « 1 2 3 » arius 43 17860 Laatste bericht September 20, 2010, 21:15:09
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!