Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 30, 2024, 16:09:31 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Banden lezen Michelin Pilot Power Ct2  (gelezen 7557 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
irish wolfie
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Juli 26, 2009, 12:48:06 »

Eigenlijk niet nee, maar ik verkies dan toch om beter een bocht door te komen dan foute wheelietjes te maken. Als een wheelie goed wordt afgerond is er geen probleem, het is alleen bij de lomp afgebroken wheelie dat hij doorslaat. We zien wel, misschien mag ik de veervoorspanning en/of ingaande demping toch weer wat verhogen. Eerst maar eens zien wat hij op Zolder doet.
Gelogd
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 17, 2009, 22:16:28 »

ok topic van een paar weken oud, maar wat ik me afvraag is de juiste banden spanning niet van net zon groot belang als je vering?
ik lees dat dit kan verschillen per band, buiten temperatuur maar ook de hitte die een coureur er instopt kan verschillen (ervaring) etc

als ik de foto's zo bekijk zou ik achter een ligt rebound probleem kunnen hebben maar atm ik maak me persoonlijk meer zorgen over de juiste banden spanning.  is er een goed basis? of is het beter dit per dag/circuit te informeren bij de banden boer ter plekke
« Laatste verandering: Augustus 17, 2009, 22:22:51 door teddek » Gelogd
irish wolfie
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 18, 2009, 13:40:33 »

Update na dagje Zolder gisteren.
Over het algemeen een hele verbetering. De bandjes zijn veel mooier afgesleten nu, veel gelijkmatiger. Nu is Zolder natuurlijk wel een vooral rechterbochtencircuit en dat zie je wel, maar tegen vorige keer veel minder uitgesproken en op een meer normale plaats van de band.
Motor zelf is nu veel stabieler, hij bokt niet meer. Wel kwispelt hij een beetje bij het remmen en wiegt hij lichtjes bij insturen met de rem erop, maar niks waar je ongerust van wordt. Veervoorspanning mag dus toch weer wat omhoog.
Wat de bandenspanning betreft, ik hou meestal de -0.3 aan, zowel voor als achter.
Vooral op circuitdagen als deze, waarbij je maar 20 minuten na elkaar kan rijden. De band warmt naar mijn gevoel dan wat eerder op en de sessies zijn niet lang genoeg om de band te verbranden. Hangt ook wel van merk en type band af natuurlijk, bij de Metzeler Rennsport was dat vroeger -0.2, anders verbrande je de achterband blauw.
Is een beetje aanvoelen en proefondervinden denk ik.
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51678 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21891 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50260 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10080 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10361 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!