Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 16:52:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Dynamo vervangen RSV06 bij 10k op de klok, nu nog afstellen........waar?  (gelezen 8616 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
RSV-Rene
Gast
« Gepost op: Juli 17, 2009, 19:03:15 »

Het euvel was dat de machine stationair anders klonk, rauwer, en in laag toeren gebied haperde, bij de echt koude motor zelfs inhield....en dit precies bij de service indicatie en dus maar een combi afspraak maken.

Helaas werd ik geconfronteerd met het feit dat mijn dynamo defect was terwijl ik de motor alleen maar voor een 10k beurt weg bracht.


Iets wat je weet als je de motor vanaf nieuw hebt en weet hoe hij altijd reed merk je aan je eigen fiets dat er iets mis is.
Goed, voor de 10k beurt wegbrengen maar, ja 10k na ruim 2 jaar maar ach soms heb je niet veel tijd, mijn vorige RSV had er al ruim 24k opstaan na twee jaar!
En dus wegbrengen naar een dealer, wordt je opgebeld blijkt je dynamo defect te zijn.....nooit iets van gemerkt, en als je zegt dat je een model hebt dat je in 2006 nieuw gekocht hebt,  een verlengde garantie kent van 2 jaar (dus 4 in totaal) je service pas....(type creditcard) welke te naam gesteld is, afgeeft staat men te kijken wat moeten we hier mee?

Originele dynamo niet aan te raden en het verlengde garantie verhaal kennen we niet......tja........ik heb geen zin in een wel niet spelletje.........dus vervang dat ding maar, althans opnieuw laten wikkelen...schijnt beter te zijn.

Kan een een slechte dynamo dan de klachten die ik opgegeven had veroorzaken, nee werd er gezegd maar je computer gaf deze storing aan.
De machine draait op een z.g. MAP2 setting en er zit een volledig AKRA systeem onder.

Vandaag de fiets opgehaald, div afstellingen, gedaan......en dus ik met goede hoop mijn fiets weer bereden.
De smile verdween al heel snel, bij de start merkte ik al dat de motor net zo reageerde als voor dat ik hem weg bracht....
Een heel klein tikje tegen de gas hendel en ik merkte  dat de machine net zo reageerde als voorheen.....

Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar het voelt een beetje alsof je een vier cylincder rijd op 3 pitten, en hoe hoger het toerental wordt hoe soepeler hij gaat rijden, uiteindelijk doet de 4e pitter ook weer mee.....tuurlijk is dit twee pitter maar wil even het gevoel reconstrueren.

Dit gevoel was er nooit en dat weet ik, iedereen weet hoe zijn motor aanvoelt, en hoe het was voor het defect erin zat.
Hij klinkt ook anders bij stationair draaien.....maar goed ik wist van te voren toen ik de afspraak maakte dat de klacht er niet zou gaan.........die twijfel was gegrond....
Ik heb nu eenmaal sterke twijfel over kennis in het algemeen bij div motorbedrijven, en elke keer weer wordt het bewijs geleverd.

En nu........nee ga niet terug geen optie, de motor haalde ik zelfs op dat mijn klok niet op tijd stond en mijn toerental limiter weer op fabrieks instelling stond, kleine details waar ik...en waarom zou dat niet mogen, gevoelig voor ben. Het zijn kleine details en voor mij een indicatie over kwaliteit en service. De prijs viel opzich wel mee, 10.000 beurt, nieuwe, althans opnieuw gewikkelde dynamo en 450 euro lichter.
De meeste kosten zitten in hardware t.o.v. arbeidsloon on de fiets juist af te stellen.

Het lullige was, ik haalde de fiets net voor sluitingstijd op, en dus trok ik buiten mijn pak aan, ondertussen was de bemanning van de zaak weg, anders had ik er nog wel even gebleven om een discussie aan te gaan.

Ik ga hier geen namen noemen van de betreffende dealer, vind ik niet nodig, mijn maatstaven liggen misschien (te) hoog en zou andere mensen tegen het verkeerde been kunnen stoten. Daarbij zijn de standaard uitgevoerde werkzaamheden goed gedaan.

Nee, wat ik wil weten......wie, wie heeft er ervaring met een monteur, welke helemaal in to Aprilia en afstellingen is, wie is ervan overtuigd dat jou monteur/dealer een klacht terug kan annalyseren naar de oorzaak?
Wie heeft er uberhaupt ervaring met een dergelijke klacht als de mijne? gehad of ervaart hetzelfde?
Laat ik het zo zeggen dat de ervaringen in mijdrecht ook niet zo goed waren, echter is bovenstaande verhaal niet op hun van toepassing.

Het liefst omgeving Den Haag....alhoewel voor kwaliteit wil ik nog wel naar Groningen!

Ik zou wel graag wat ervaringen willen horen over delaers hun kennis van zaken en behandeling van jullie klachten.......mijn eigen dealer is bezig met het wederopbouwen van zijn zaak, en dus even geen tijd.
 
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 17, 2009, 19:44:12 »

Roke in Mijdrecht?
Gelogd

v-TWim
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 17, 2009, 20:50:49 »

Ik geloof dat hij toch echt schrijft dat hij in Mijdrecht ook niet vond wat hij zocht... Motor2000 in euh, Heinkenszand?, schijnt ook een hoop er vanaf te weten.

Oh, en stel je nog ff voor als je wilt in de daarvoor bedoelde afdeling. 
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 17, 2009, 22:15:24 »

Tja, hier zou ik ook stevig van balen, kan je ook geen goed adres geven, kom met mijn 03 mille eigenlijk nooit bij de dealer, is ook niet nodig
Gelogd
klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 17, 2009, 23:50:39 »

Ik ga ook geen namen van slechte noemen maar veel dealers moeten het vooral hebben van de verkoop van kleding en motoren (in die volgorde) waarbij de werkplaats is verworden tot een kwikfit (vooral gespecialiseerd in olie, filters, bougies en banden). Het echte specialisme gaat daarbij weg omdat deze mensen vaak solo interessanter werk hebben en een leukere toekomst hebben.

Voor diagnostische werkzaamheden kan je dus beter bij de kleine specialist aankloppen. Daar zijn er vele van en Roké is al genoemd. Als je echt naar het Noorden wil kan ik je HdeB in Sleen aanraden. Een vent met olie in zijn oren en de juiste apparatuur inclusief dyno om de zaak weer goed aan de rol te krijgen.

Ik vind overigens dat je gewoon je garantie aanspraken moet doen. De importeur schijnt tegenwoordig veel coulanter om te gaan met claims, ook als deze na de garantie periode worden gedaan. Kwestie van de slechte naam willen wegwerken van weinig voorraad en weinig focus. Een goede merkdealer weet dat en zal daar gebruik van maken.

Het kan overigens goed zijn dat de kapotte dynamo ook iets anders heeft beschadigt waardoor de problemen niet weg zijn. Wellicht is dat andere de oorzaak van het falen van de dynamo. Bij mij op mijn RSV 2004 nam de dynamo de HAL sensor mee bijvoorbeeld, een extra schadepostje van 140 euro en maar liefst 6 weken levertijd. Gewoon je garantie claimen en als je je dealer technisch niet vertrouwd de importeur bellen en je verhaal voorleggen. Om met Kees van Roké te spreken: "Aprilia's moeten blijven rijden!"
Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 18, 2009, 13:59:03 »

Wat een gedoe allemaal...  Undecided Ik heb weinig ervaring met dealers maar ik wens je er iig veel succes mee! 
Gelogd

Happy Mille
RSV-Rene
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 05, 2009, 21:35:30 »

Tja het heeft even geduur voordat het antwoord daar was, maar laat dit een ervaring rijker voor iedereen zijn, daar de oplossing 83 euro kostte!!!

Tja met je handen in het haar, en dat heb ik niet eens (meer) ..........wederom bevestigd dit dat dealers over het algemeen geen kaas gegeten hebben van complexe klachten, het analyseren van opgegeven symptomen en daaraan een conclusie hangen.

Het was dus niet de dynamo, het was dus ook niet de afstellingen die deze motordealer uitgevoert had.....eigenlijk heeft hij niets ter verbetering gedaan aan mijn fiets m.b.t. de door mij opgegeven klachten!

Ik heb Ruud Frederiks in Goes benaderd, als er iemand verstand van afstellingen zou moeten hebben dan lijkt hij mij de aangewezen persoon.
Dus het hele verhaal aan hem uitgelgd via de mail, netjes antwoord terug, Rene...laat je injectoren maar reinigen daarna praten we wel verder, daar kwam het op neer.
En dus de Injectoren naar Westec gestuurd via TNT, het eruihalen is een peuleschil voor de handige doe hetzelver.
Na een week netjes de injectoren terug twee nieuwe O-ringetjes erop en vanavond er weer ingezet.....................

Big smile op het gezicht alleen de eerste stapjes al zoals ik in mijn eerste verhaal al vertelde voelde en hoorde ik iets aan de machine waarvan andere zich afvroegen of dat nou wel zo verkeerd was......conclusie.....JA Duidelijk verschil merkbaar bij de eerste stapjes, en dus even heerlijk gereden, mijn ap rijd weer als voorheen, gewoon vuile injectoren......
Dus google je eens op klachten die kunnen ontstaan door vuile injectoren, tja.......bijna alle symptomen van mij hoorde bij het beeld van vuile injectoren.
Iets wat een dealer die met deze materie werkt wel had kunnen weten!

Google maar eens op vervuilde injectoren en hoe het ontstaat, je zal schrikken, tevens is het volgens mij niet eens verkeerd om dit standaard bij een grote beurt even mee te nemen en daarna pas de motor laten afstellen.

Voor mij is het duidelijk, deze dealer never again!

Rene

Gelogd
AeroX
RSV R 2008
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.846


Mille, er is geen betere

Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 06, 2009, 00:19:28 »

Gelukkig maar dat 't zo goedkoop en goed is opgelost
Gelogd

Aprilia RS 125 [2004]
Yamaha R6 [1999]
Aprilia RSV Mille R [2005]
Aprilia RSV Mille R [2007]
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 06, 2009, 06:26:03 »

waarom iets in Groningen kopen wat niet bevalt en je slecht behandeld wordt, terwijl om de hoek je zekerheid krijgt Huh
Is prijs de 1e bepalende factor dan Huh
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 06, 2009, 06:40:08 »

Mmmmmmmmmmmmmmmmmm Rene jammer dat ik dit nu pas lees, want ik heb dit eerder meegemaakt bij een rsv 04. Iedereen denkt met injectie bij vuil/verdampte benzine van een happerende motorblok af te zijn.
Met injectie heb je het een stuk minder dan met carbs, maar ook die kunnen aardig vuil worden. Denk maar aan vieze carbs van de opgedroogde bezine. 9 van de 10 keer staan de votternaalden vast en loopt je bike op 2 of 3 pitjes. Met injectie kan het ook gebeuren door bvb hhet aantrekken van valse lucht door een kapotte pakking dat er olie in je inlaat terrecht komt. Reken maar dat als je dit niet schoon maakt, dat je injectie goor is.

Ik had voor mijn injectie gewoon een cleaner. Je had het dus ook zelf kunnen doen. Had je 83 euro bespaard. 

 
Gelogd
Gert-Jan Tuono
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 772


Aprilia Liefhebber

Virgin Islands, U.S.
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 06, 2009, 06:43:12 »

Dat je dynamo is gewisseld voor een gewikkelde is niet zo erg; uiteindelijk ben je daarmee beter af al kost dat wel wat geld nu. Als je het onder garantie vervangen had gekregen had je hetzelfde orginele aprilia onderdeel terug gekregen wat vroeger of later toch weer stuk gaat. Blijft staan dat je je motor natuurlijk wel goed terug had moeten krijgen. Ik denk dat je wel terug had moeten gaan naar je dealer; wellicht was er dan wel een oplossing gekomen. Het blijft mensenwerk; ook dealers kunnen niet 100% alles goed doen. Van alle dealers zijn er wel goede en slechte verhalen te vinden.

Voor mij is Niwa in Zwaagdijk een zeer goed adres, Roké in Mijdrecht is dat ook.

Maar gelukkig is alles toch weer goed gekomen  

Groeten,  
Gert-Jan Tuono

De foto's van je mille kun je posten in het voorstel topic  Afro Afro
Gelogd

B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 06, 2009, 06:59:24 »

Het is tegenwoordig ook geen benzine meer wat je tankt, maar chemische rotzooi. Vooral de eerste auto's met injectie hebben last van verstopte injectoren door de "benzine" van tegenwoordig. Had er bij een Mille nog nooit van gehoord. Maar gelukkig is het opgelost! En dat van die dealers herken ik   1 keer m'n balhoofdlagers laten wisselen, kreeg ik ook heel m'n voorvork in een andere setting terug, en bij een andere dealer in Olst reed ik terug, wilde de Mille niet harder dan 160  , thuis tank maar is open geklapt, hadden die klojo's de gaskleppositiesensor niet eens gemonteerd  , die weer vast gezet starten, dooie accu   zadel eraf, zat mijn accu er niet in  Angry
Maar wat Herman al zegt, in principe kom ik ook niet bij de dealer, ding loopt altijd   en voor de rest kan ik het zelf wel, behalve uitlezen en afstellen  Grin
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Vers van de pers: Aprilia nieuws voor beurs Big Chris 4 5209 Laatste bericht Februari 25, 2011, 23:18:00
door plutomille
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18583 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
KNMV- Cup, Juniorcup, SV-cup en CRT-C « 1 2 ... 10 11 » Bitaktus_Snellus 154 59586 Laatste bericht Oktober 12, 2011, 14:06:37
door Bitaktus_Snellus
temperatuur 2004 Mille « 1 2 » cees 23 16541 Laatste bericht Juni 25, 2010, 21:41:00
door rsvjan
goedkoop 2 of/en 3 oktober zandvoort « 1 2 ... 5 6 » patrickhenr 85 26121 Laatste bericht Oktober 09, 2010, 09:21:27
door black bee

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!