Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 23:00:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Boete geluid  (gelezen 13454 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
olivier
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 429


Netherlands
WWW
« Gepost op: Juli 17, 2009, 19:55:33 »

Ging net een stukje rijden langs een polder bij bleiswijk. Wordt ik aangehouden door een agent en een parkwachter. Nou geluid natuurlijk veel te hard. Maar weet iemand wat de boete hiervoor is?   Ze hebben geen meting gedaan (nieteens een bon uitgeschreven, had zijn bonneboekje niet bij zich). Ik moet me maandag melden met een andere uitlaat (leovince SBK met demper goed hoop ik!!??)     

Ik vraag dit omdat ik d8 dat de boete afhankelijk was van het aantal DB dat ie produceerde, hebben ze nu gewoon een algemene boete 'geluids overlast' gegeven  of beetje gegokt van 'nou ummhh  wat zeg jij 110db?'  Hij wist niet hoeveel het werd (geen bonneboekje) maar zei nouuu uhh het wordt geen 300 euro......

 
Gelogd
bigbang
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 221


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 17, 2009, 19:57:50 »

Een vriend van me is ook aangehouden voor geluid: 180 euro. geen meting dus of het rechtsgeldig is betwijfel ik.
Het is de moeite om na te vragen.

Sterkte,

BB
Gelogd

Groetjes Big Bang
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 17, 2009, 21:17:41 »

zeikerds!

ze moeten de regels gelijk trekken voor iedereen zodat iedereen ook weet waar ie daadwerkelijk aan toe is of het gewoon weg gedogen.
maar goed ome snor mag er wel een boete voor uit schrijven...

aangezien je een cruciaal onderdeel van je motor hebt veranderd, is zo de fiets dus niet type goedgekeurd.
Buiten dat je een bekeuring kunt krijgen voor te veel geluid is je motor zo ook niet toegelaten op de openbare weg, maar goed dan heb je wel een hele "echte strevert" police voor je...

dus ik zeg een originele dempert dr op en klaar is kees.

ik lees het volgende trouwens op MF
Citaat
geluid tot 5 DB te hard =waarschuwing
tot 10DB te hard=bekeuring+invordering kentekenbewijs deel 1 omdat het motorvoertuig niet meer aan de gestelde eisen voldoet
boven 10 tot 15 DB te hard=ongeldig verklaring van kenteken=herkeuring RDW op eigen kosten=duur grapje
« Laatste verandering: Juli 18, 2009, 08:10:26 door teddek » Gelogd
dutchphantom
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 17, 2009, 21:31:40 »

Ok maar ik neem aan dat wat je net zegt alleen geld als er daadwerkelijk een meting heeft plaats gevonden. Volgens mij weten de meeste agenten het verschil niet tussen de orginele dempers of een open setje gewoon door er naar te kijken. Daar komt nog bij dat sommige aftermarket sets gewoon legaal zijn.  daarom moet je waarschijnlijk ook naar het bureau omdat ze daar gaan kijken of je dempers orgineel zijn. zou het heel raar vinden als je een boete kreeg zonder dat ze hebben kunnen vast stellen of je dempers illigaal zijn.

maar goed hang me er niet aan op ofc Wink
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 17, 2009, 22:05:45 »

Lijkt mij ook raar dat je hier zomaar een boete voor krijgt zonder meting en dat je met een andere uitlaat langs moet komen, kun je er geen db killers in hangen en dan zeggen van: meet de db's maar dan?
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 17, 2009, 23:15:03 »

J*zus, dat is ook snel  Undecided Al kan je niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb?  Wink Uit je korte Termi komt echt een dikke bak herrie. Behoorlijk meer dan uit mijn open Mivv die ook al niet stil is... 

Je moet maandag langs dus? Neem geen risico en kom dit weekend ff bij mij mijn standaard demper halen. Dan weet je zeker dat je geen gezeik hebt. Jouw hoge Leo maakt op zeker meet herrie dan de standaard demper. We bellen! 
Gelogd

Happy Mille
tmbmw
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 18, 2009, 07:59:55 »

Was zeker in een natuur/rekreatie gebied, omdat meneer de parkwachter er bij was.
Schrikken de vosjes wakker.
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 18, 2009, 08:34:03 »

ff een andere demper erop en langs gaan.

dat stukje van het mf komt mij ook bekent voor tot 5 db een waarschuwing , tussen 6 en 10 db een  en boven de 10 db invordering kenteken

dit alles bij een statische meting 
Gelogd

if it runs , race it
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 18, 2009, 10:27:13 »

nou zou het zonder meting gewoon aan vechten goed herrie ok maar wat is teveel en dat kan meneer niet zeggen weet zeker dat ze zonder bewijs ver;iezen zou het zeker proberen succes
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
olivier
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 429


Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Juli 18, 2009, 10:27:56 »

Lijkt mij ook raar dat je hier zomaar een boete voor krijgt zonder meting en dat je met een andere uitlaat langs moet komen, kun je er geen db killers in hangen en dan zeggen van: meet de db's maar dan?

Heb geen db killer voor die uitlaat(en betwijfel of er een inzetten bij deze veel uitmaakt),  ik leen die van rossifumi wel want ik heb geen origineel en dan weet ik dat het cker goed komt
J*zus, dat is ook snel  Undecided Al kan je niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb?  Wink Uit je korte Termi komt echt een dikke bak herrie. Behoorlijk meer dan uit mijn open Mivv die ook al niet stil is...  

Je moet maandag langs dus? Neem geen risico en kom dit weekend ff bij mij mijn standaard demper halen. Dan weet je zeker dat je geen gezeik hebt. Jouw hoge Leo maakt op zeker meet herrie dan de standaard demper. We bellen!  

dank je

Was zeker in een natuur/rekreatie gebied, omdat meneer de parkwachter er bij was.
Schrikken de vosjes wakker.

Ja klopt, ik denk ook wel dat ik wat vogels enzo heb laten schrikken -->  aangezien er een tegen mijn helm aan vloog   Maar je zou zeggen met zo hard geluid hoort ie me al van ver aankomen.....
ff een andere demper erop en langs gaan.

dat stukje van het mf komt mij ook bekent voor tot 5 db een waarschuwing , tussen 6 en 10 db een   en boven de 10 db invordering kenteken

dit alles bij een statische meting  

Ja maar dan ga ik dus langs met een standaart demper, geluid klopt.... en dan?  Hebben ze nog steeds geen meting gedaan voor die openpijp....  dan maar geen boete? Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Juli 18, 2009, 10:34:09 »

dat is hun probleem , jij moest je melden voor een keuring , nou dat doe je dan toch .

hadden ze maar op dat moment de moeite moeten nemen om alle spullen aan te laten rukken

je gaat jezelf toch geen bekeuring geven , dat is hun werk moeten ze het maar meteen goed doen.

gewoon zeggen dat je ff je circuit uitlaat erop had omdat je straat uitlaat opnieuwe gevuld werd  angel

zonder juiste meting kunnen ze nooit een juiste bekeuring/ inbeslagname doen 
Gelogd

if it runs , race it
olivier
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 429


Netherlands
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Juli 18, 2009, 10:47:29 »

dat is hun probleem , jij moest je melden voor een keuring , nou dat doe je dan toch .

hadden ze maar op dat moment de moeite moeten nemen om alle spullen aan te laten rukken

je gaat jezelf toch geen bekeuring geven , dat is hun werk moeten ze het maar meteen goed doen.

gewoon zeggen dat je ff je circuit uitlaat erop had omdat je straat uitlaat opnieuwe gevuld werd  angel

zonder juiste meting kunnen ze nooit een juiste bekeuring/ inbeslagname doen 

idd Grin  en die open Termignoni die heb ik gelijk verkocht en kan er dus niet meer onder Roll Eyes Tongue Roll Eyes
Gelogd
dutchphantom
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Juli 18, 2009, 10:51:26 »

ik zou helemaal niet melden dat je op dat moment je open demper erop had. jij hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling, dus mogen ze je vragen 'volgens ons zijn dit niet de zelfde dempers' zeg je gewoon geen commentaar, of iets in die trant
Gelogd
FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Juli 18, 2009, 11:34:43 »

dat is hun probleem , jij moest je melden voor een keuring , nou dat doe je dan toch .

hadden ze maar op dat moment de moeite moeten nemen om alle spullen aan te laten rukken

je gaat jezelf toch geen bekeuring geven , dat is hun werk moeten ze het maar meteen goed doen.

gewoon zeggen dat je ff je circuit uitlaat erop had omdat je straat uitlaat opnieuwe gevuld werd  angel

zonder juiste meting kunnen ze nooit een juiste bekeuring/ inbeslagname doen 

idd Grin  en die open Termignoni die heb ik gelijk verkocht en kan er dus niet meer onder Roll Eyes Tongue Roll Eyes

Laat je je zo snel afschrikken Huh
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
olivier
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 429


Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Juli 18, 2009, 11:39:04 »

dat is hun probleem , jij moest je melden voor een keuring , nou dat doe je dan toch .

hadden ze maar op dat moment de moeite moeten nemen om alle spullen aan te laten rukken

je gaat jezelf toch geen bekeuring geven , dat is hun werk moeten ze het maar meteen goed doen.

gewoon zeggen dat je ff je circuit uitlaat erop had omdat je straat uitlaat opnieuwe gevuld werd  angel

zonder juiste meting kunnen ze nooit een juiste bekeuring/ inbeslagname doen 

idd Grin  en die open Termignoni die heb ik gelijk verkocht en kan er dus niet meer onder Roll Eyes Tongue Roll Eyes

Laat je je zo snel afschrikken Huh
Nee....   ik bedoel als de politie vraagt wat er met die andere uitlaat is gebeurd Tongue    natuurlijk zet ik hem daarna gewoon weer op, klinkt veel geil  Wink
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 57731 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 49975 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4] « 1 2 ... 23 24 » Grrrsv 351 121820 Laatste bericht April 14, 2011, 17:06:25
door steegie
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8885 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
28 t/m 30 mei DCR 2010 « 1 2 ... 8 9 » Gertjan 121 32584 Laatste bericht Juni 05, 2010, 07:42:25
door FastJ

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!