Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 23:55:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Boete geluid  (gelezen 13455 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kappie
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Juli 18, 2009, 11:40:19 »

je kan je toch gewoon melden met de originele dempers,en zeggen ja die zaten er ook op toen ze me aan hadden gehouden.
die gast weet echt niet wat je op dat moment voor dempers je erop had hangen.
zonder meting weten ze echt hoe hard het klinkt,ze kunnen alleen gokken,wie zegt dat zijn gehoor 100% goed is?
hij zal toch geen db meeting in zijn hoofd hebben.

(zoiets zou ik doen)

 
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Juli 18, 2009, 11:42:33 »

Ja hoeft helemaal niets van de vorige keer te zeggen. Jij komt je maandag melden met mijn standaard demper eronder. Daar kunnen ze je geen boete voor geven en daarmee zullen ze het moeten doen. Punt  Wat zich vrijdag heeft afgespeeld doet er niets meer toe.
Gelogd

Happy Mille
FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Juli 18, 2009, 11:58:47 »

dat is hun probleem , jij moest je melden voor een keuring , nou dat doe je dan toch .

hadden ze maar op dat moment de moeite moeten nemen om alle spullen aan te laten rukken

je gaat jezelf toch geen bekeuring geven , dat is hun werk moeten ze het maar meteen goed doen.

gewoon zeggen dat je ff je circuit uitlaat erop had omdat je straat uitlaat opnieuwe gevuld werd  angel

zonder juiste meting kunnen ze nooit een juiste bekeuring/ inbeslagname doen 

idd Grin  en die open Termignoni die heb ik gelijk verkocht en kan er dus niet meer onder Roll Eyes Tongue Roll Eyes

Laat je je zo snel afschrikken Huh
Nee....   ik bedoel als de politie vraagt wat er met die andere uitlaat is gebeurd Tongue    natuurlijk zet ik hem daarna gewoon weer op, klinkt veel geil  Wink

Oooh gelukkig, ik schrok me al een hoedje! Wink Grin
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
olivier
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 429


Netherlands
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: Juli 18, 2009, 17:01:09 »

wil ik vandaag de uitlaat er onder uithalen om die originele van rossifumi er onder te zetten ( bedankt nog )  Is de band ook nog PLAT    Nou moet ik hem maandag laten zien aan de politie, en dan kom ik met een smoes als 'sorry kan niet band lek'      alleen bij mij is het geen smoes.....       
Gelogd
arius
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.319


do it on twins

Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: Juli 19, 2009, 12:35:23 »

Hallo allemaal,


hebben ze je kenteken opgeschreven dan(aangezien ze geen boekje bij zich hadden), anders zou ik niet eens gaan, meewerken aan je eigen bekeuring :rotfl2:mooi niet het zou niet gekker kunnen denk ik,


grtjes arius
Gelogd

Mijn vrouw zei de motor eruit of ik eruit .... soms mis ik haar
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: Juli 19, 2009, 18:03:56 »

Nou toch mijn ervaring van een paar jaar geleden maar is typen 

Was 3 jaar geleden naar de TT, bij Beilen werden we er voor de 1ste er afgehaald, eenmaal op de parkeerplaats kwam er meteen een overijverig agentje bij mij staan, en ik moest meteen mee naar de plek om geluid te meten. Ik reed wel met originele pijp, had alleen zo'n renegade luchtfilter. Zo'n ding waarbij de airbox vervalt en je alleen een filter overhoud, snorkelt mooi onder de tank  Grin ik werd gemeten op 106 dB dacht ik, pin me er niet op vast, weet het niet zeker meer. standaard mille mag geloof ik 95 maken ofzo?
Afijn, ik moest m'n kenteken dus inleveren, mocht wel verder rijden naar assen, en mocht zaterdag ook weer naar huis met de motor 
Het kromme was, maatjes van me reden met open uitlaten, mochten gewoon door, en 1 had een fireblade van 2006, die konden ze niet meten  Ik had dus vette pech dat ik zo'n idioot had die zich nog omhoog moest likken bij de politie 

Maandag meteen de originele airbox er weer opgezet en gebeld voor herkeuring. Kon woensdag al voor de herkeuring naar Driebergen, het was heel warm die dag...

Aangekomen bij het hol van de leeuw, stond ik voor de poort. Meldde me netjes, en de betreffende agent met wie ik een afspraak had zou naar me toe komen.
Daar kwam mijnheer snorremans aan met een dB-meterje in de hand.

Agent: Zo, heb je de originele uitlaat er weer opgezet?
Ik: Nee, hoor, heb er niks aan gedaan.
Agent: Wat denk je hier te komen doen dan??? (heel geïrriteerd meteen)
Ik: Die collega kan niet meten, heeft gewoon de meting niet goed gedaan.
Agent: Oh ja, en wat denkt mijnheer dan dat er niet goed aan was??
Ik: Apparaat niet goed afgesteld, verkeerde toerental, positie van de microfoon.
Agent: Start hem maar eens, en hou hem op 4200 toeren.
Hij meten, en meet netjes 95 dB
Agent: Had je hem wel op 4200 toeren.
Ik: Ja hoor
Agent: Nog een keer.
Weer meting gedaan, agentje stond over mijn schouder mee te kijken naar het toerental hahaha, en wederom de goede waarde van 95 dB.
Ik: Mag ik nu m’n kenteken terug?
Agent tegen de portier: (nog geïrriteerder) gooi dat hek open, deze jongeman moet naar binnen.
Dus daar reed ik dan met de mille in het hart van de verkeerspolitie op het plein. Midden op het plein moest ik hem neerzetten. De agent belde en daar kwamen ze met 3 man sterk met de originele testapparatuur aan gesjouwd. Ze gingen de hele opstelling weer opzetten, want mijnheer de agent was niet overtuigd.

Ik tegen de agent: Vind U het erg als ik in de schaduw ga staan, krijg het een beetje warm.
Agent: Mompelde wat dat het wel goed was, hij stond inmiddels aardig te zweten.
Na een kwartiertje hadden ze het zover, en wederom werd er gemeten, en wederom was het prima, heel raar :-P
Toen dachten ze dat ik aan de uitlaat had zitten lassen enz, er lag er zelfs 1 onder de motor om te kijken of er was gerotzooid hahaha. Ik nogmaals benadrukt dat die desbetreffende agent gewoon niet kon meten. Dat was op het zere been van zijn collega en die ging bellen of er foto’s waren gemaakt. Uiteindelijk hebben ze die gevonden, en ja, de originele zat netjes gemonteerd! Dat klopte dus wel.
Vervolgens nog maar is gevraagd of ik nu het kenteken terug mocht want ik wou weer naar huis heen. Met veel gemor en gemopper kreeg ik hem terug, en daarbij werde mede gedeeld dat waarschijnlijk mijn procesverbaal ook verscheurd werd, maar daarover zou ik nog gebeld worden.
Week later, uiteraard niks gehoord, dus ik dacht, bel de beste man zelf wel even haha.
Helaas was hij er niet, maar zijn collega kon wel vertellen dat het zo klaar was en dat het procesverbaal verscheurd was.
Wat was dat heerlijk, om die agentjes, niet gehinderd door enige technische kennis, zo om de tuin te leiden. Alle 3 hadden ze het zweet op de kop staan, en uiteindelijk stonden ze nog met lege handen. Ze snapten er geen ruk van, hoe het kon dat ik 11 dB minder produceerde zonder dat de uitlaat was vervangen, hahaha.
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Juli 19, 2009, 18:50:53 »

Ja Bart, het technisch niveau / inzicht van jou kan niet tippen aan die van de gemiddelde diender   Grin Grin Grin

 
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: Juli 19, 2009, 19:34:47 »

  prachtig, was er graag bij geweest 
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #23 Gepost op: Juli 19, 2009, 19:51:46 »

Ja Bart, het technisch niveau / inzicht van jou kan niet tippen aan die van de gemiddelde diender   Grin Grin Grin

 

Zoveel inzicht hoef je er niet voor te hebben  Grin maar dienders denken dat alleen de uitlaat invloed heeft op het geluid, dan ben je toch wel een beetje simpel, zeker als je opgeleid/getraind bent voor geluidsmetingen en dergelijke 

@ Rsv mille evo: Ik kon daar nauwlijks mijn lach onderdrukken toen ik ze zag zweten met die apparatuur  Grin echt, die kop van die bromsnor naar weer een bijdehante opmerking van mijn kant 
Wist dus ook nog de naam van de agent die gemeten had, en die heeft hij ook nog gebeld, alleen was hij die dag er niet 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
olivier
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 429


Netherlands
WWW
« Antwoord #24 Gepost op: Juli 21, 2009, 10:23:36 »

Moest dus gister naar de politie om mijn uitlaat te laten zien, maar mijn band was dus lek.  Nou hij geloofde het allemaal wel en ik hoefde niet meer te komen.   Wel krijg ik nog een boete van 150 euro voor geluidshinder......   Neem aan dat dit dus een soort van algemene boete is, niet gerelateerd aan het aantal db's?  Ik wacht de boete even af en kijk wel even of ik daar nog iets mee kan.
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #25 Gepost op: Juli 21, 2009, 10:49:44 »

Ik zou direct bezwaar maken als ik de bon kreeg, ze kunnen niets bewijzen.
Als mijn buurman gras gaat maaien stoor ik me ook aan zijn geluid
Gelogd

Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: Juli 21, 2009, 14:31:56 »

Ik zou direct bezwaar maken als ik de bon kreeg, ze kunnen niets bewijzen.
Als mijn buurman gras gaat maaien stoor ik me ook aan zijn geluid

With stupid

Wat een aap zeg!  Zou me niks verbazen als je die boete ook niet eens krijgt. Maar goed, ff afwachten.
Gelogd

Happy Mille
kappie
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: Juli 21, 2009, 18:24:41 »

ik zou direct bezwaar aantekenen,rede

dat er niet over geklaagd is 

het aantal dbs zijn niet bekend .

dit zou helemaal mooi zijn zeg   Angry
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 57732 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 49976 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4] « 1 2 ... 23 24 » Grrrsv 351 121821 Laatste bericht April 14, 2011, 17:06:25
door steegie
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8886 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
28 t/m 30 mei DCR 2010 « 1 2 ... 8 9 » Gertjan 121 32584 Laatste bericht Juni 05, 2010, 07:42:25
door FastJ

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!