Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 20, 2024, 05:29:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: vermogen op 1 cilinder en benzine uit de uitlaat. RS250  (gelezen 3105 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rs 250
Gast
« Gepost op: Juli 20, 2009, 20:55:03 »

Hee hallo

Vandaag de 250 uit zijn winterslaap ontwaakt.
Jaaaa, das laat, ik weet het, had eerder helaas geen tijd.
Hij sloeg na bijna een jaar slapen in 1 trap aan. . . .

Waarna hij een hele tijd benzine spoog uit de bovenste uitlaat. Alleen de bovenste.
Kan dat wat te maken hebben met het feit dat het benz.kraantje ook bijna een jaar heeft opengestaan Huh

Na wat gas geven en een klein rondje tuffen was de benzine weg.
Maar nu merk ik dat de rook-straal of hoe-je-het-noemen-wil uit de bovenste cilinder veeel harder is als uit de onderste.
De bovenste is echt een straal, de onderste is meer wat wolken.

Als je bij stationair een beetje gas-bij geeft, word bij de bovenste pijp je hand zowat weggeblazen, en bij de onderste voel je alleen wat wind.
Ook merk ik dat hij onderin toeren er echt weinig zin in heeft. Wegrijden moet spelend met de koppeling om een beetje op gang te komen en blijven.

Waar gaat ik dit probleem in zoeken ?? Zuigers lijkt me niet. Ze zijn nog niet zo oud, en het is een verschil tussen de cilinders.
Kan het de bougie zijn, of is dat een kwestie van hij-doet-het of hij-doet-het-niet Huh

(welke cilinder is de onderste pijp eigenlijk ??)

Mvgrt NIels
Oja, het gaat over een RS250 1e model Reggiani replica
« Laatste verandering: Juli 20, 2009, 20:56:41 door RS 250 » Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 20, 2009, 21:55:50 »

Uitlaat bij cilinder zoeken: demonteer even een kuip luiwammes!  Wink Grin

Bougies vervangen?
Verse benzine?

Zo nee: eerst doen.

En kraantje open laten staan.... ai ai ai. Als er ook maar iets fout zit in de carbs had je nu een carter vol benzine gehad (en dan slaat ie echt niet aan) Wink
Gelogd

rs 250
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 20, 2009, 22:26:01 »

Als er peut (benz) in de carters loopt, dan perst hij dat er toch weer uit Huh
Dan moet ie na een aantal malen rondgaan toch van lief en lee aanslaan ?

Dat is toch neem ik aan hoe het nu in de pijp kwam, door starten het carter leegpersen.
ANders kan ik die benz. nog ff niet verklaren.

En ik ben echt niet te lui om er ff een kuip af te rukken, ik pakt er zo een koevoet bij. . . Grin Grin Grin
Zonder gein, was wel de planning, maar voor ik de hele schur voor een maand vol met onderdelen leg, wil ik ff weten wat ik van te voren ken halen.
En ik neem aan dat het altijd standaard is welke pijp waarbij hoort . . .

De peut is voor 1 liter van vorig jaar, en voor 6 liter van dit jaar (vers dus)
Helaas wel gewone euro95, had geen 98 op voorraad.

Welk type bougies moet ik hebben ? Gewoon de standaard spetter kaarsen, of zijn daar inmiddels "herziene" ideeen over ??

mvrgt Niels
« Laatste verandering: Juli 20, 2009, 22:32:44 door RS 250 » Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 21, 2009, 07:11:59 »

Hij perst die benzine er wel uit maar dat kan goed mis gaan.. benzine is niet samendrukbaar zoals een gasmengsel dus als je niet uitkijkt is de boel heel snel kapot. Niet zo handig om em te laten draaien en een stukkie te gaan rijden zo, liever stopzetten en de boel er uit zien te krijgen. Mazzel gehad denk ik ? (of hoop ik)

Ik zou er eens een verse bougie in draaien, 1 van de bougies heeft waarschijnlijk een jaar in de benzine gelegen.

controleer ontsteking, carbs uit elkaar en schoonmaken en laat je kraan niet open staan (al helpt dicht doen niet heel veel want die dingen lekken als een zeeg. Snelsluiter dus en ontkoppelen als je'm wegzet)

Bougie ? BR9ECM volgens handboek en die zijn prima.
« Laatste verandering: Juli 21, 2009, 07:14:22 door Redmer » Gelogd

rs 250
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 21, 2009, 08:20:49 »

Redmer, tijd niets van je gehoord (ik ben ook een tijdje niet op het forum geweest)

 Het vage is dat de bovenste pijp dus de benz, spoog, en die loopt nu als een tierelier.

De onderste pijp (das dus de andere cilinder, geen idee, nog geen koevoet bij de hand gehad . . .) loopt dus niet, of niet goed.
Ik zou denken dat zo een bougie wel wat schoonbrandt.
Hoelang gaat zo een knetterkaars eigenlijk mee Huh Hoeveel km staat daarvoor, of wat is de ervaring ?
Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 21, 2009, 11:22:17 »

Zo'n ding gaat mee tot ie stukgaat  Grin

Gewoon ff 2 nieuwen er in, kost de wereld niet. Kijk eerst eens ff of ze allebei goed vonken, controleer of kapjes goed op de bougiekabels zitten gedraaid en de kabels goed in de spoelen, alle stekkers ff nalopen etc. Accu ook eens flink opladen voor de zekerheid, die zal na een jaar ook niet al te fris zijn als ie niet aan de lader heeft gehangen.

Let op voor de klap als je bougies test  lukt me ieder jaar wel een keer om een oplawaai te krijgen ....

Je kan een een reiniger in de benzine gooien al weet ik bij god niet welke, motor 2000 deed dat ook om het spul wat schoon te houden, ik trek gewoon de carbs uit elkaar.
Gelogd

rs 250
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 21, 2009, 12:09:55 »

accu heeft tot een maand terug aan de druppellader gehangen, dus die zal wel oke zijn.
Dashlampjes branden ook gewoon fel.

Die carbs, is dat een monsterklus, of net zo eenvoudig als bijeen gewone schakelbrommert. Huh
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 21, 2009, 12:35:57 »

dat gaat je wel even wat moeite kosten. Niet zozeer het schoonmaken, maar wel het in- en uitbouwen uit de motor.  Grin
Gelogd

defik
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 28, 2009, 13:49:05 »

dat roken komt doordat in (ik meen) je verticale cilinder een grotere sproeier staat. heeft ermee temaken dat deze warmer word als de andere iig. geen echt probleem dus.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Juli 28, 2009, 14:59:25 »

Je kan een een reiniger in de benzine gooien al weet ik bij god niet welke, motor 2000 deed dat ook om het spul wat schoon te houden.

M2000 gebruikt forte reiniger voor Carbs.

Maar wat je eigenlijk al adviseert redmer, gewoon even het boeltje uit elkaar trekken, zoveel werk is dat ook weer niet.
Persoonlijk als je alles loshaalt heb ik gelijk weer een check voor alles.
Trouwens als je luchtfilterhuis eruit is kan je ook makkelijker bij de bovenste bougie. Kijk gelijk eens naar binnen in de verbrandingskamer of alles er een beetje gezond eruit ziet.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 juli 2009 emille 14 8833 Laatste bericht Juli 05, 2009, 07:18:04
door cees
Scottoiler gemonteerd op de Tuono. « 1 2 » Motorpsycho 20 11624 Laatste bericht Oktober 07, 2011, 18:39:35
door APAKWA
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25518 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
vandaag tegen een 360 modena gesport « 1 2 3 » ronaldje18 32 15729 Laatste bericht Juli 28, 2008, 18:57:38
door novaterra
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 9993 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!