Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 12:51:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: MSL extra circuitdag Assen 11 oktober  (gelezen 44945 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #210 Gepost op: Oktober 10, 2009, 14:50:35 »

waterpomp gerepareerd, nieuwe koppelingsplaten erin, nouja rijden maar Grin

regenbanden staan klaar om eronder geplaatst te worden, nu maar afwachten of ze mijn geluid accepteren Undecided laatste keer 1,5 jaar geleden was de reden niet meer op assen te rijden nadat ik eraf gehaald was.
Ik heb het maximale eraan gedaan voor de 2T.

Zou zonde zijn als je eraf word gehaald, doosje schuursponzen mee dan maar  Grin
Gelogd
Huub1983
Gast
« Antwoord #211 Gepost op: Oktober 10, 2009, 21:45:44 »

Febo zit in het centrum van de stad, Mc donald snelweg Assen-noord

lekker ,een "speciaaltje" bij de Febo 

Zooitje K#tweer word het morgen, hopelijk komen m'n regenbanden vandaag nog binnen met de post,anders 

Ik heb een nieuwe set regenbanden voor je... van Continental
Gelogd
Melanie.
Speedy Gonzales
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.949


Netherlands
« Antwoord #212 Gepost op: Oktober 10, 2009, 22:18:19 »

Jongens, veel plezier morgen. 
Gelogd

Trotse eigenaresse van een Gixxer 600 K6! Smiley
MarK
Gast
« Antwoord #213 Gepost op: Oktober 11, 2009, 20:14:44 »

 


* Assen box.jpg (100.74 KB, 951x634 - bekeken 278 keer.)
Gelogd
MarK
Gast
« Antwoord #214 Gepost op: Oktober 11, 2009, 20:20:56 »

Van glimletters gaat ie sneller!


* Mooie brommers.jpg (93.97 KB, 951x634 - bekeken 289 keer.)
Gelogd
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #215 Gepost op: Oktober 11, 2009, 20:21:32 »

Iedereen van onze box heeft de goede kant boven gehouden

Verder lekker dagje met veel sleutelen, tot 2 keer toe wielen wisselen.
De laatste keer hebben we niet meer gewisseld

In de regen ging het wel lekker, dan kun je je concentreren op mooie lijnen
en een beetje op je techniek letten Lips Sealed
Samen met Rolf iedereen in onze groep voorbij gereden dus ook weer
inhalen kunne oefenen.

PS; pitbox was uiteindelijk 85 euro ipv 100 (kreeg 15 retour), zullen we dit de volgende
keer verrekenen met het huren van een pitbox Huh
Gelogd

ZAC#4
MarK
Gast
« Antwoord #216 Gepost op: Oktober 11, 2009, 20:29:13 »

Rolf aan het varen in Assen:


* RS Rolf.jpg (90.4 KB, 1205x655 - bekeken 277 keer.)
Gelogd
MarK
Gast
« Antwoord #217 Gepost op: Oktober 11, 2009, 20:36:18 »

Tjsa, dat krijg je ervan als je je Duc de hele ochtend binnen laat staan 


* Gloeiende gloeinede...jpg (77.62 KB, 951x473 - bekeken 297 keer.)
Gelogd
MarK
Gast
« Antwoord #218 Gepost op: Oktober 11, 2009, 20:42:34 »

Iedereen had het echt reuze naar zijn zin:


* Rare snuiter.jpg (63.41 KB, 951x634 - bekeken 265 keer.)
Gelogd
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #219 Gepost op: Oktober 11, 2009, 20:45:38 »

dus toch nog flink wat regen gehad?
ach als je maar heb kunnen rijden en de voel heel houd Evil

leuke foto's
Gelogd
Huub1983
Gast
« Antwoord #220 Gepost op: Oktober 11, 2009, 20:53:01 »

dus toch nog flink wat regen gehad?
ach als je maar heb kunnen rijden en de voel heel houd Evil

leuke foto's

Ik zie dat ik niks gemist heb  Grin
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #221 Gepost op: Oktober 11, 2009, 20:59:29 »

gave foto mark, stuur maar op in maximale grootte.

Gisterenavond om 19.30u waren we op het circuit waar frank op ons stond te wachten, spullen in de pitbox gezet en bakkie koffie.

Daarna naar de FEBO eh eh MacDonald eh eh nee naar een leuk restaurantje midden in het centrum van assen om een lekker varkenshaasje naar binnen te werken.
Vervolgens gaan slapen op de paddock en lekker uitgeslapen want om 11.00u was pas de eerste sessie.

Vanmorgen kwamen de andere binnendruppelen, letterlijk want na de technische keuring Undecided is de ketting wel gespannen en doet je achterrem het angel stickertje erop, kwam de regen ook Grin. Nico(voor oude ARA leden een hele bekende ) kwam als verassing ook meerijden op een snelle R1.

Vervolgens kwam de regen Grin met zweet op het voorhoofd snel de regenbanden eronder, helaas voor sommige die geen regenbanden hebben

Groep 4 ging rijden en gelijk een valpartij, velen gingen na een paar ronden al naar binnen vanwege de regen, maar die op de baan bleven hadden plezier.

Groep 3 hetzelfde, Frank en ik gingen de baan op en kwamen in een complete inhaalrace terrecht, als je weet dat je met regenbanden best hard rond kan gaan is het leuk. Mooie lijnen rijden, soepel de bochten nemen en vooral bochten lang maken.
Het asfalt op Assen is ook van prima kwaliteit waardoor je in de regen redelijk grip houdt.
Maar het mooiste van alles dat ik frank redelijk kon bijhouden en we volgens mij de snelste dan wel bij de snelste op de baan hoorde.
De regen was wisselend van stortbui tot miezer. Inderdaad varen door compleet water, soms zag je de curvestones nog geeneens.

De tweede sessie was droger maar nog steeds leuk. De derde sessie kwamen droge lijnen op de baan en waren mannen op droogweer banden in het voordeel, maar ik zag ruud voor me rijden en die wilde ik voorbij, na een paar plaagsteken door hem uit te remmen op de natte stukken kwam ik hem voorbij. Jawel de eerste 1098 voorbij gestoken

Henk(sjaakie) en mieke kwamen gezellig langs voor een bakkie

De vierde sessie was droog, dus tussen de sessies door iedereen snel wisselen van banden. Tja nu was het een omgekeerde wereld, links en rechts kwamen de R1, 1000cc kanonnen en Duc1098 me voorbij gestoken.
Maar zoals de dag begon eindigde deze ook, tijdens onze sessie begon het te regenen, jawel Haarbocht lag er al eentje, GT-bocht iemand onderuit, dus naar binnen de baan was te glad.

Even overleggen wat we doen weer met zweet op het voorhoofd banden wisselen of gaan we inpakken, nou dat was snel beslist inpakken Wink

Inmiddels kwam het met bakken naar beneden.

Na iedereen een hand gegeven te hebben weer naar huis, onderweg zag ik al frank(andere frank) en ruud rijden, tot aan Amersfoort een perfecte wissel om in te voegen in de drukte op de weg

Nico, ruud, frank, mark, frank bedankt voor de gezellige dag, was erg leuk weer eens op assen te rijden. ik heb slechts twee tijden, 2.21 op een opdrogende baan en 2.49 in de stromende regen.

Stefan bedankt voor je plek, ik heb er van genoten.

grtjs rolf

nog even onderstrepen dat we veel gesleuteld hebben maar niet aan de RS250 Grin behalve de bandenwissel dan Evil goede voor de statistieken
« Laatste verandering: Oktober 12, 2009, 06:29:03 door rolf » Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #222 Gepost op: Oktober 12, 2009, 08:34:10 »

Ondanks het weer , een super leuke dag gehad.
Onderweg kregen we al een sms van Rolf dat we pitbox 4 hadden, dus dat was mooi geregeld door de mannen/vrouw die wat eerder waren gekomen.

De boel afgeladen en na wat geschuif had iedereen z'n plekje in de box gevonden.
Het circuit was nat maar het regende (nog) niet,dus wat te doen,het eeuwige dilemma Grin Grin
Rob was zo vriendelijk om me zijn regenwielen te lenen,dus keuze gemaakt en iedereen ging aan het sleutelen.

Mark, Nico en ik gingen als eersten de baan op ,mark en ik als allereerste .
Dat rijden met regenbanden viel me zwaar tegen eigenlijk, ik kon de knop niet echt omzetten,zeker nadat ik een paar flinke momenten aan de achterkant had, in Ă©Ă©n van de eertse bochten was er al 1 onderuit gegaan .
Mark en Nico waren inmiddels in geen velden of wegen meer te zien, inmiddels begon het steeds harder te regenen en het zicht was derhalve tot minimaal gereduceerd.
Toch maar de sessie uitgereden om te proberen het juiste regengevoel te krijgen,dit kwam niet   Grin Grin
Er waren er verschillende afgegaan maar wij hadden alles heel gehouden.

Tussendoor nog naar groep 3 gekeken waar Frank en Rolf ,pittig aan het boenderen waren, en iedereen met huid en haar opvraten in de regen ,supervet om te zien  

De tweede sessie viel de regen weer met bakken uit de lucht,maar toch weer gaan rijden en dit keer ging het voor mijn gevoel al iets beter,al werd ik wel aan alle kanten voorbij gevlogen, toch nog wat lui in weten te halen, wsl reden die dan op supercorsa's ofzo  angel angel
Wel een goed gevoel aan deze sessie overgehouden en het vertrouwen kwam iets meer, ook omdat ik nu niet zoveel aan het sliden was.

Inmiddels werd het droog en door de wind begon het circuit enigszins op te drogen ,maar was nog wel nat .
De derde sessie toch gestart ,maar na 1 rondje waren de lijnen dermate droog dat ik gelijk maar de pits ben ingereden.
Goed besluit zo bleek later, want toen Mark binnen kwam waren z'n regenbanden aardig "opgeruld".

Wat nu ,volgens buienradar bleef het redelijk droog.
Ik had nog een paar nieuwe sc's bij me, die maar om de oz's laten leggen want de slicks die erom lagen konden vandaag niet echt van dienst zijn.

Sessie vier ,droog  
De supercorsa's waren al lekker opgewamd door de bandenwarmers ,maar wel nieuw dus de eerste 2 rondjes maar niet al te wild gereden
Dit ligt me toch wat beter ,lekker gereden, ontspannen ook en ook lekker mensen in kunnen halen .
Mark zat voor me ,maar zo goed als hij ging in het natte, op de Ă©Ă©n of andere manier ging het op het droge juist niet zo .
Op een gegeven moment, (was het binnendoor strubben?), Mark ingehaald, in de hoop met z'n tweeën op te rijden maar dat ging niet helemaal door.
Misschien kwam het door die mooie witte laarzen die Mark bij Damen gekocht had??

Toen weer naar groep drie gekeken waar dit keer ook Ruud ging rijden, die had een leuke battle met ene rs250 ,1100 v.s 250 ,Aprilia v.s Ducati 3x raden wie deze strijd won  Grin Grin
Blijft geweldig dat geluid van die tweetakt en die dikke twins tussen het 4cilinder gejank  

Ondanks dat weerradar tot 5 uur droog aangaf begon het toch weer pittig te regenen en unaniem werd besloten om niet wéér de regenwielen eronder te zetten,dus de laatste sessie hebben we niet meer gereden.

Iedereen ging weer orde in de, inmiddels ontstane, chaos van de pitbox scheppen en zn spullen inladen , de motors opladen en de thuisreis werd aanvaard.

Ik vond het ,al met al , een superleuke en bovenal gezellige dag ondanks het weer.
Zo'n pitbox met z'n allen huren is zeker voor herhaling vatbaar.

Oja ,Frank had nog een akkefietje met z'n remblokken, eh welke remblokken ,twee remblokken eruit gevallen.
Gelukkig werd dit nog opgelost en kon er toch nog gereden worden.

Onderweg naar huis kwamen we nog in een file terecht, bleek er een camper met Apriliasticker de boel op te houden (geintje ,we konden lekker doorrijden )

@Mark, we hadden afgesproken dat je die foto zou deleten! Afro
« Laatste verandering: Oktober 12, 2009, 08:48:54 door rsvfrank » Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #223 Gepost op: Oktober 12, 2009, 08:42:16 »

mooie sticker toch
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #224 Gepost op: Oktober 12, 2009, 09:09:05 »

Zo, zijn de geluidsnormen opgerekt daar ?

We rijden toch allemaal binnen de geluidsnorm  Grin Grin

ik wil dit nog even aanhalen, we waren gewaarschuwd dat op het circuit een norm geldt van max. 85 dB, echter we weten dat een standaard RSV oud model al 95 dB haalt.

Mijn RS250 is in het voorjaar gemeten zoals ze op de meeste circuits gemeten wordt, 88 db en nog wat.

Ik heb gelezen dat op het circuit van assen de geluidsnorm iets opgerekt gaat worden, maar daar hadden we gisteren niets aan. Dus tijdens de technische controle was iedereen in volle verwachting wat ging komen, niets dus, geen controle.

De eerste sessie's ben ik bij de meetpaal bewust even van het gas gegaan, echter daarna niet meer. Zoals ik het geluid kon beoordelen was meerendeel harder als 85 dB maar niemand is er afgehaald. Op zich een goede zaak echter hoe gaan ze ermee om.

Tijdens de 3e sessie werd ik aangesproken door iemand van race-controle dat ze mijn transponder niet herkende, of het een eigen transponder of die van het circuit. Ik schrok al toen de mannen naar me toe liepen, echter achteraf bleek dat de fout bij hun lag en ze 2 nummers omgewisseld hadden.

Dus resultaat niemand van de baan vanwege geluid en geen geluidsmeting tijdens de technische controle.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35535 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
tips ter voorkoming van kramp. « 1 2 » rolf 29 31351 Laatste bericht Mei 10, 2013, 12:50:24
door hanske
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10352 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10042 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
eemshaven 2008 rolf 10 8198 Laatste bericht Mei 09, 2008, 09:15:53
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!