Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 09:53:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Het rijden met de Tuono is FUN  (gelezen 6638 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hallieknar
Gast
« Gepost op: Augustus 01, 2009, 11:48:23 »

Hoi allemaal,

Hier wat leesvoer:
Ik wou een paar dingen kwijt over mijn nieuwe vriend, de Tuono '2007.
Vorige week had ik nog een CBR1000RR en ben blij dat ik overgestapt ben, de funfactor, het koppel onderin en de sound is echt kicke!

Gister wezen blazen met een maat van me die een Falco '2000 heeft,......
Met de Blade liep ik voorheen flink bij die Falco weg met een sprint vanaf 80 Km/h.
Grappig is dat beide motoren (Tuono en Falco) nu aan elkaar gewaagd zijn qua trekkracht, we bleven nu bij diezelfde sprint vanaf 80 naast elkaar.
Nu komt het dus op de stuurmanskunst aan,...... maar dat komt met die Tuono wel goed Wink

Omdat ik zo'n figuur ben die overgestapt is kan ik je wel vertellen dat je in de bergen een Blade het snot voor de ogen rijdt.
Wat rijdt en stuurt de Tuono goed zeg Grin
Ik ben benieuwd naar het verschil op Assen, met de Blade reed ik daar 1m:17s
Ben nu na 1 weekje Tuono rijden ervan overtuigd dat dat sneller kan,.... ronde tijd Tuono volgt nog,...

Grtz

EDIT: Moet 2:17 zijn Wink
« Laatste verandering: Augustus 02, 2009, 18:54:55 door Hallieknar » Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 01, 2009, 11:51:08 »

1.17 op Assen? Ga heel snel op een motogp-fiets zitten!  Grin Grin
Gelogd
hanske
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 01, 2009, 15:43:55 »

 With stupid

1:17 ga je met de tuono niet halen 

bron wikipedia:
het ronderecord voor de MotoGP staat op naam van de Italiaan Valentino Rossi. In 2009 reed hij op een Yamaha naar een tijd van 1:36:025 tijdens de kwalificatietraining voor de Dutch TT
 
Gelogd
Hallieknar
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 01, 2009, 17:41:11 »

Lol moet natuurlijk 2:17 zijn,.... type foutje Roll Eyes
Die 1:36 klopt, als Ros daar een wedstrijdje rijdt wordt ik 11 keer gelapt.
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 01, 2009, 18:56:08 »

neemt niet weg dat een tuono een kicken fiets is 
Gelogd
Silke
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 2.929


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 02, 2009, 17:59:49 »

Vond mijn Blade geweldig sturen in de Harz  Grin...maar ja een Appie in de bergen  Roll Eyes...dat is het echt werk    ...
Gelogd
Hallieknar
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 02, 2009, 18:50:52 »

Tuurlijk rijdt een Blade ook goed, heb er een hoop lol mee gehad.
Ben zoal in de Dolomieten, Franse Alpen, Jura, Vogezen en het Zwarte woud geweest met 'm.
Zal m'n ouwe vriend dan ook zeker niet de grond intrappen,....maar zo'n Tuono, zoals je zelf al schrijft, is echt andere koek. Wink
Gelogd
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 03, 2009, 07:42:23 »

Welke tandwiel verhouding heb je??

Anders moet je 15-42 verhouding eens proberen. dat is voor een tand kleiner, en achter 2 tanden groter.
Loopt ie gelijk een stuk soepeler mee . je levert wel 10 km aan topsnelheid in, maar das niet zo boeiend.(de mijne loopt met 15-42 nog steeds 268 )

Heb je open uitlaten??? Haal dan de restrictor uit het luchtfiter, open mapping erin...gromt ie lekker !!!!!!

Veel plezier met je Tuono!!!
« Laatste verandering: Augustus 03, 2009, 07:45:37 door erikske » Gelogd

DONDER-PILOOT
Hallieknar
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 03, 2009, 10:16:23 »

Hey bedankt voor je tips!
Ik heb 15/40,.... v/d winter komt er een nieuw ketting/tandwielsetje op (goudkleurig).
Wordt het met 15/42 niet te dolletjes?,....hier bedoel ik mee te zenuwachtig Huh
Dit omdat de Tuono nu (met 15/40) ook op z'n gas in de 2e versnelling al spontaan het voorwiel lift.
Hier bedoel ik mee (te zenuwachtig) dat ik wel hard wil blijven optrekken zonder de hele tijd naar de lucht zitten te kijken Wink
En als je steeds je gas dicht moet doen, of doseren moet, om het voorwiel meer aan de grond te houden (hard optrekken dus) weet ik het nog niet of 15/42 de juiste keuze is.
Wat is jouw/jullie ervaring?

Open mapping zit er al in (Akra's),.... en restrictor is er ook al uit (zie ook jouw eigen topic).
Ook meteen een K&N luchtfilter uit de UK besteld, kost thuisbezorgd slechts 51 euro.
En de oiliefiltermod compleet, ook thuisbezorgd, slechts 28 euro. Wink

Grtz
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 03, 2009, 10:27:03 »

Als je dan toch voor een nieuwe ketting gaat zou ik voor terug gaan naar origineel, en achter gaan compenseren. Je ketting slijt nu eenmaal sneller als het op een 15 tands tandwiel de hoek om moet, dan op een 16 tands.

Ik zou zelf naar een vergelijkbare overbrenging gaan. 15/40 wordt dan 16/43. Is nog steeds met 108 schakels te behappen. Als je nu al op z'n sloffen wheelies trekt, waarom zou je achter dan nog groter gaan...?
« Laatste verandering: Augustus 03, 2009, 10:29:42 door Droeftoeter » Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Hallieknar
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 03, 2009, 10:54:35 »

Heb je helemaal gelijk in daarom sprak ik ook mijn twijfel uit.
En aan die 16/43 had ik, i.v.m. vesnelde slijtage zoals jij beschrijft, nog niet gedacht.
Bedankt voor de tip!
Gelogd
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 03, 2009, 13:10:12 »

Heb je helemaal gelijk in daarom sprak ik ook mijn twijfel uit.
En aan die 16/43 had ik, i.v.m. vesnelde slijtage zoals jij beschrijft, nog niet gedacht.
Bedankt voor de tip!


15-40 is ook leuk , ikzelf heb gekeken(en opt forum nagevraagd)wat het meeste gebruikt wordt op een nieuwe Tuono.
De meeste zeiden dat 15-42 ze erg goed bevalt.Ikzelf had er ook eerst mijn twijfels over, ook ivm het wheely-effect.

Maar in de praktijk valt dat reuze mee....... oke, hij wordt iets feller, maar dat is puur in de eerste 2-3 versnellingen.
zijn maar twee tanden achter he, geen 5 of zo...
Maar met een goede gasdosering is dit prima te doen, ik vind het belangrijker dat het blok nu wel een stuk soepeler loopt.
bij rijden in hoge versnelling heb je rond 6000 toeren veel minder trillingen, hij rijd net wat soepeler weg vanuit en is bij langzeem rijden(in dorpjes, rotondes enz) een stuk minder "bokkig" ik praat dan rond de 3000 toeren.....
Gelogd

DONDER-PILOOT
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 03, 2009, 15:56:58 »

16-44   
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Frankj
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 16


Belgium
« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 04, 2009, 12:48:23 »


Heu, volgens het boekje zit er standaard op mijn Tuono (van 2007) een 17-40 vertanding. Ik heb nu net een nieuwe set gekocht met een 16tanden tandwiel vooraan. Ik moet het oude er nog halen, nu hoop ik maar dat dat ook geen 16tanden is.... Ik vind hem in ieder geval nu vrij lang overzet, vandaar dat ik dacht dat een tandje kleiner voor wel leuk zou zijn...

Groeten,
Tuonofrank
Gelogd
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 04, 2009, 15:00:19 »


Heu, volgens het boekje zit er standaard op mijn Tuono (van 2007) een 17-40 vertanding. Ik heb nu net een nieuwe set gekocht met een 16tanden tandwiel vooraan. Ik moet het oude er nog halen, nu hoop ik maar dat dat ook geen 16tanden is.... Ik vind hem in ieder geval nu vrij lang overzet, vandaar dat ik dacht dat een tandje kleiner voor wel leuk zou zijn...

Groeten,
Tuonofrank

17-40 Huh Huh Huh
nieuwe tuono heeft toch 16-40?Huh  mischien typfout??

Gelogd

DONDER-PILOOT
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21757 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18579 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
Navigatie « 1 2 » Huertecilla 15 9167 Laatste bericht Augustus 21, 2013, 20:46:40
door MrKneedown
ketting aanspannen - regelen - uitlijnen (alle types) Danduy 3 6830 Laatste bericht Augustus 23, 2011, 16:00:23
door lummelke
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19369 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!