Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 03:28:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: radiator dop pegaso 650 cube 1998  (gelezen 3192 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
pegaso1980
Gast
« Gepost op: Augustus 05, 2009, 18:45:42 »

hallo,

ik zal me eerst even voorstellen, ik ben tineke en woon in friesland.
ik ben met mij motorrijbewijs bezig op dit moment, en hoop dit op 1 september te kunnen halen.
want dan staat er een hele mooie motor te wachten op mij, ik ben sinds kort in het bezit van een pagaso cube uit 1998.

ik val gelijk met de deur in huis, ik ben namenlijk  op zoek naar een radiatordop voor een pegaso cube 1998.
wie heeft er 1 voor mij liggen (nieuw) of waar zou ik dit eventueel kunnen bestellen?

mijn motor loopt namelijk warm, ik heb hier idd al veel gelezen op dit forum.
mijn motor stoot geen witte uitlaatgassen uit, en lekt verder niet.
bougie is verder ook goed.
mijn vriend heeft zijn rijbewijs al, en heeft erop gereden, toen hij hem ophaalde was er niks aan de hand, heeft er +/- 250km op gereden.
de volgende dag hebben we er met zijn 2en op gereden, en begon hij warm te lopen, en de ven sloeg pas na 110 graden aan.

ik ben gelijk op dit forum gaan kijken waar het aan kon liggen, we hebben koelvloeistof bijgevult, en daarna was het weer over. we hebben hem even getest in het hok, en de temp bleef tussen de 75 en 80 graden. de ven sloeg toen bij 85 graden aan.
daarna is hij er weer op gaan rijden en was het goed, na een dag of 2 begon weer hetzelfde probleem.
we hebben weer koelvloeistof erbij gedaan, +/- 1cm uit de fles weg, het expansievat was nu weer tot het maximum gevuld. terwijl mijn vriend hem na de eerste keer had geleegd tussen min en max.
we vermoeden dus dat de radiatordop valse lucht trekt, en dat er daardoor geen vacuum onstaat.

gr tineke
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 05, 2009, 19:48:18 »

welkom hier tineke, er is inderdaad al veel geschreven over de Pegaso en zijn warmte. De radiatordop die valse lucht zuigt, dat kan maar controleer eens het rubber, is dat nog heel.

succes


rolf
Gelogd
Amanandhisdogs
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 05, 2009, 20:10:43 »

Welkom Tineke,

Er is inderdaad al veel geschreven over de temperatuur van de Pegaso. Kijk maar eens even tussen de topics in deze groep.

Check eerst even of het inderdaad je radiatordop is, want als je fan pas bij 110 graden aanslaat, ligt het probleem misschien ergens anders (heren techneuten..., HELP???). Maar mocht het je dop zijn: ik heb een nagelnieuwe liggen, vorige maand ontvangen uit Italië (maar ik had inmiddels al ergens anders een nieuwe gescoord). Voor €22,50 mag je 'm hebben, komen er natuurlijk nog wel verzendkosten bij.

Laat maar weten.

Ciao,
Marcel.
Gelogd
mandos
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 05, 2009, 22:01:22 »

Hoi Tineke,

Welkom hier.
Ik heb hetzelfde probleem al vanalles geprobeerd, nieuwe dop enz.
Probleem bij mij is de koppakking die een klein beetje lekt waardoor druk te hoog wordt bij rijden met toerentallen vanaf zo'n 6000 toeren.
Hierdoor gooit ie doordat de druk hoger wordt in koelsysteem koelvloeistof naar overloop tankje. Doordat de kop niet helemaal dicht is werkt het vacuum ook niet al te best en zuigt ie het niet terug.
Doordat er steeds meer koelvloeistof in het overloop tankje komt en dus minder in het koelsysteem wordt ie steeds sneller warm en gooit dus ook sneller weer vloeistof naar het overlooptankje. Gooi je de vloeistof terug in het koelsysteem werkt het weer goed.
Probeer maar eens te rijden en dan niet meer dan 4000 toeren ofzo te maken en je zult zien dat er dan zo goed als niets aan de hand is.
Heb de enige bout van de kop waar je zo bij kunt een tikje aangetrokken (aan die kant zag ik ook weleens een druppel koelvloeistof) en heeft toen een hele tijd goed gewerkt. De rubberbutt was net iets teveel van het goede en lekt nu weer iets. Ik zit nu in dubio of de kop helemaal na te trekken of meteen maar een nieuwe koppakking erin. Heb nu radiatorstop erin gegooid en deze tijdelijke oplossing werkt voor zover nu goed.
Om te testen of de kop lekt kun je hem een keer laten meten.

Heb gelezen dat de kop na 1000 km nagetrokken diend te worden, echter dan moet de kleppendeksel eraf en de twee nokkenassen want daar zitten de overige bouten onder.
Heb het idee dat het vaak niet gedaan wordt want er zijn er veel meer die dit probleem hebben. Na vervanging van de koppakking is het probleem ook meestal blijvend verholpen.

Succes, verder een geweldige motor hoor heb er een hoop plezier van.

Gr. Ton
Gelogd
Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 06, 2009, 08:55:16 »

Hallo Tineke welkom hier met je mooie brommert.
Gelogd
pegaso1980
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 08, 2009, 09:00:29 »

hallo,
bedankt voor de reacties.
de motor is altijd dealer onderhouden voordat ik hem kocht.
het is een demo motor geweest, ik denk dat ze dan toch wel wat verstand van die motor zouden moeten hebben.
het vreemde is gewoon dat je helemaal niks ziet, geen witte rook of lekage.
we laten hem waarschijnlijk wel even doormeten bij de dealer.

als iemand nog een werkhandleiding van deze motor heeft liggen (digitaal of in papieren vorm) houd ik mij aanbevolen.

groet tineke.
Gelogd
pegaso1980
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 08, 2009, 15:52:37 »

inmiddels heb ik de handleiding al.

zie rest van he forum, daar heb ik hem namelijk ook even bijgezet
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 182099 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103335 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51448 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Omdat er nog steeds domme motorrijders zijn « 1 2 ... 8 9 » Sjaakie 129 48700 Laatste bericht Juli 08, 2014, 05:26:46
door Edward
Intermot Keulen « 1 2 3 4 » herman 59 34027 Laatste bericht Oktober 20, 2008, 18:51:34
door jandetimmerman

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!