Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 23:31:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Uitleg over gebruik Pirelli SC1, SC2, SC3  (gelezen 11575 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 17, 2009, 14:42:59 »



Alleen heb ik "hot tear" op de achterband  Angry Ik heb in 1 dagje die hele band verkloot
Pirelli slicks: achterband warm gemeten: 1.7 tot 1.8 bar. Anders rijd je ze aan snot....Voorband warm 2.0
Oeps, ik had 1.7 koud  Undecided  Zal dat het zijn geweest?
Dan wordt de band warm te hard en daardoor weer te warm waardoor je ... inderdaad hot tear krijgt. Ik heb al meer dan eens in 2 sessies op die manier een achterbandje opgestookt. Is niet leuk voor de portemonnee! Zo komt die RSV4 er natuurlijk nooit  Wink
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 17, 2009, 15:09:50 »



Alleen heb ik "hot tear" op de achterband  Angry Ik heb in 1 dagje die hele band verkloot
Pirelli slicks: achterband warm gemeten: 1.7 tot 1.8 bar. Anders rijd je ze aan snot....Voorband warm 2.0
Oeps, ik had 1.7 koud  Undecided  Zal dat het zijn geweest?
Dan wordt de band warm te hard en daardoor weer te warm waardoor je ... inderdaad hot tear krijgt. Ik heb al meer dan eens in 2 sessies op die manier een achterbandje opgestookt. Is niet leuk voor de portemonnee! Zo komt die RSV4 er natuurlijk nooit  Wink
Ja dat begrijp ik.... ik deed er 5 sessies over om die band te verknallen...... geeft wel duidelijk ons verschil in nivo aan Jarno!  Grin
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 17, 2009, 15:29:00 »

Ah, ook maar eens deze waarden met warme banden gebruiken ipv koud 
Slijtage zag er netjes uit eigenlijk bij koud 1.7a en 1.8 v , warm kwam ik dan op 2.1 voor en achter, ik dacht altijd dat  een verschil van +/-0.3 bar koud/warm een redelijke indicatie was .
Er valt nog zooooveel te leren  Smiley Smiley
Gelogd
mikem
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 17, 2009, 15:52:09 »

diablo superbike slicks heb ik volgens Danny op Zandvoort op 2.1 voor en 1.9 achter staan (warm gemeten), koud dus resp 1.9 en 1.7. Met bandenwarmers erop zien ze er na twee dagen nog goed uit (ik ben niet snel, dat helpt ook).
Maar toen ik vorige week in m'n haast 1 trage opwarmronde reed met koude banden zaten er al flinke happen in de achterband. Gelukkig was ik na dat rondje gestopt anders had het idd. heel snel kunnen gaan.
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: Augustus 17, 2009, 19:49:02 »

diablo superbike slicks heb ik volgens Danny op Zandvoort op 2.1 voor en 1.9 achter staan (warm gemeten), koud dus resp 1.9 en 1.7. Met bandenwarmers erop zien ze er na twee dagen nog goed uit (ik ben niet snel, dat helpt ook).
Maar toen ik vorige week in m'n haast 1 trage opwarmronde reed met koude banden zaten er al flinke happen in de achterband. Gelukkig was ik na dat rondje gestopt anders had het idd. heel snel kunnen gaan.
Slicks heb inderdaad meer opwarmtijd nodig. Omdat ze geen profiel hebben vervormen ze veel minder en warmen dus minder snel op. Houd daar rekening mee.

De 1e 2 rondes zet ik de fiets ook altijd helemaal rechtop voordat ik vol op het gas ga, anders vreet je hem op. Onze twins hebben daar meer last van dan de gezapige 4 in lijn fietsen omdat wij heerlijk koppel hebben onderin. Wink
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: September 13, 2009, 13:59:21 »

Voor Assen moet er een nieuw achterbandje op.
Mijn voorband ziet er nog prima uit dus die hoeft niet vervangen te worden.
Assen is in Oktober, dus dan kan het wel eens fris zijn.
Ik twijfel nu of ik voor een sc2 of sc3 pirelli diablo slick zal gaan, ik rijd nu met sc2 voor en achter.
Wat denken jullie?
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: September 13, 2009, 16:27:30 »

Voor Assen moet er een nieuw achterbandje op.
Mijn voorband ziet er nog prima uit dus die hoeft niet vervangen te worden.
Assen is in Oktober, dus dan kan het wel eens fris zijn.
Ik twijfel nu of ik voor een sc2 of sc3 pirelli diablo slick zal gaan, ik rijd nu met sc2 voor en achter.
Wat denken jullie?
Ik denk sc2
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: September 13, 2009, 16:36:34 »

diablo superbike slicks heb ik volgens Danny op Zandvoort op 2.1 voor en 1.9 achter staan (warm gemeten), koud dus resp 1.9 en 1.7. Met bandenwarmers erop zien ze er na twee dagen nog goed uit (ik ben niet snel, dat helpt ook).
Maar toen ik vorige week in m'n haast 1 trage opwarmronde reed met koude banden zaten er al flinke happen in de achterband. Gelukkig was ik na dat rondje gestopt anders had het idd. heel snel kunnen gaan.
Slicks heb inderdaad meer opwarmtijd nodig. Omdat ze geen profiel hebben vervormen ze veel minder en warmen dus minder snel op. Houd daar rekening mee.

De 1e 2 rondes zet ik de fiets ook altijd helemaal rechtop voordat ik vol op het gas ga, anders vreet je hem op. Onze twins hebben daar meer last van dan de gezapige 4 in lijn fietsen omdat wij heerlijk koppel hebben onderin. Wink

En vind je een 4 in lijn nog steeds gezapig zonder koppel onderin?  angel  Wink
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
mikem
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: September 13, 2009, 16:57:43 »

Vandaag is het een graadje of 19, af en toe een lichte bui, wat miezerig, dan weer even het zonnetje dat doorbreekt, maar voornamelijk bewolkt.
Als jullie zouden kiezen, wat zou je dan monteren?
-diablo superbike slicks sc1/sc2 of
-bridgestone bt-003 (compounds analoog aan de diablo)

(de weersvoorspelling voor morgen ziet er net uit als vandaag en zit te tobben wat ik er morgen op zandvoort op zet...)



Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: September 13, 2009, 18:32:12 »

Vandaag is het een graadje of 19, af en toe een lichte bui, wat miezerig, dan weer even het zonnetje dat doorbreekt, maar voornamelijk bewolkt.
Als jullie zouden kiezen, wat zou je dan monteren?
-diablo superbike slicks sc1/sc2 of
-bridgestone bt-003 (compounds analoog aan de diablo)

(de weersvoorspelling voor morgen ziet er net uit als vandaag en zit te tobben wat ik er morgen op zandvoort op zet...)




Als het af en toe een beetje miezert, zou ik GEEN slick er op zetten. Een sc3 of bt003 heeft nog een beetje profiel en vervormt  waardoor er sneller opwarming van de band is. Sc's zijn opvallend prettig op een vochtige baan, met bt003 heb ik geen ervaring.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
mikem
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: September 13, 2009, 20:04:56 »

tnx.
Denk dan dat ik morgenvroeg de bt003's d'r op zet. De bt003 schijnt bij vochtig weer zich te gedragen als sc's.
Ik zal wel even heel rustig aan doen want het is het setje waarmee ik twee maanden terug op Assen onderuit ben gegaan...
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35396 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
tips ter voorkoming van kramp. « 1 2 » rolf 29 31174 Laatste bericht Mei 10, 2013, 12:50:24
door hanske
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10862 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 102819 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10647 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!