Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 12:10:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Tintelende/slapende rechterhand tijdens motorrijden  (gelezen 16019 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Gepost op: September 02, 2009, 16:27:39 »

Hallo iedereen

Sinds begin deze zomer heb ik regelmatig onder het motorrijden last van tintelende vingers tot een half
slapende rechterhand die ik dan regelmatig weer ff moet "losschudden"  Undecided Erg vervelend  

Nou dacht ik eerst dat ik te hard in de gashendel kneep, maar heb daar eens op gelet en viel mee  
Heb grotere motorhandschoenen te leen van iemand nu... maar ook dat maakt niet zoveel uit

Laatste bij de chiropractor geweest om te kraken, en toen even gevraagd... de chiropractor zei dat het waarschijnlijk
door het "trillen" komt  Lips Sealed En dat ik er niet eerder last van had omdat dit zich "opstapelt" als het ware...  

Heeft iemand dit ook? Of weet iemand hier een oplossing voor? Heb eens ergens gelezen dat andere stuurgewichten
zouden helpen  Huh

Ik hoor het graag  

Groetjes,

Jelmer
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
ApriliaMan
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: September 02, 2009, 16:37:10 »

Je hebt van mij al antwoord via Mijn Berichten. 
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: September 02, 2009, 16:42:31 »

Je hebt van mij al antwoord via Mijn Berichten.  

Zag het ja Wink dank u  

Het domme bij mij is... heb toen ik 18 was lichte hernia gehad en heb nu nog wel us last van me onderrug
en uitstraling naar 1 been   Maar als ik ergens onder het motorrijden GEEN last van heb is
dat wel mijn rug en been  
Het is ook alleen mijn rechterhand, terwijl je die juist het meeste gebruikt onder het rijden qua gas geven enzo  Undecided

Vorige keer heeft de chiropractor me hand ook even meegepakt met kraken, maar hoef over 2 maand pas weer...
zou dan eigenlijk eerst even een paar keer vaker moeten, misschien helpt het... maargoed, 40 euro per keer vind ik teveel van het goede
daarvoor 
« Laatste verandering: September 02, 2009, 16:51:58 door 2 Fast 2 See » Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
mvanderwoude
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: September 02, 2009, 16:52:43 »

Dit herken ik wel. Heb bij mijn Mille ook als ik een constante snelheid zo rond de 100 km/h rijd.
Denk toch dat het trillingen zijn want op mijn Speed Triple heb ik er geen last van.

Dat van de stuurgewichten heb ik ook meerdere keren gehoord maar niet geprobeerd.
Wanneer rij ik nou 100 konstant?    Alleen op weg naar de TT door Drenthe 
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #4 Gepost op: September 02, 2009, 16:58:28 »

Ik heb het ook wel eens met lange afstanden, voor mijn gevoel moetie weer eens afgesteld worden want dat is alweer 1,5 jaar gelden
Gelogd

mvanderwoude
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: September 02, 2009, 17:02:48 »

Zat nog eens na te denken. Als ik naar mijn brommers kijk, misschien wordt het wel versterkt bij een Mille bijvoorbeeld omdat je daar toch duidelijk meer op je polsen en dus handen leunt. Huh
Gelogd
nebur
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: September 02, 2009, 17:50:25 »

Vast en zeker trillingen, heb er ook meer last van sinds ik een ietwat luidere uitlaat eronder heb zitten. Je kan natuurlijk ook een lekker stille viercylinder kopen 
Gelogd
Dandie
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: September 02, 2009, 18:02:12 »

De medische verklaring: in je pols loopt een zenuw - de nervus medianus heet die. Door het achterover buigen van je hand tov je onderarm komt deze knel te zitten in zijn tunneltje (carpaal tunnel) en geeft dan n tintelend gevoel. Ons lichaam is op die extreme flexie van het polsgewricht eigenlijk niet berekend, en zeker al niet voor langere tijd. Heb je dit nu al heel snel (bv bij aardappelen schillen of een tas dragen) dan heb je het Carpaal Tunnel Syndroom. Komt (gelukkig - hier ga ik commentaar op krijgen) vaker bij vrouwen voor, en komt regelmatig aan beide kanten voor. Begint zo ongeveer rond je 45e, als je dr aanleg voor hebt. Therapie: kleine operatie, bij de orthopeed of neurochirurg, waarbij de carpale tunnel wat wijder wordt gemaakt. Wacht je dr heel lang mee, kan de zenuw permanent schade oplopen. Bovendien zorgt t vaak voor slapeloze nachten. Duidelijk zo?

Volgende patient graag....
« Laatste verandering: September 02, 2009, 18:08:04 door Dandie » Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: September 02, 2009, 18:20:35 »

had hier ook last van op de falco , bleek dat de eprom kapot was en daardoor liep hij op een soort backup programma
welke weer niet goed was voor de open uitlaten die eronder zaten daardoor veel trillingen in de handels en dus tintelende handen
wanneer heb je hem voor het laatst laten co2 afstellen, je hebt er nu toch ook een ander uitlaatsysteem onder 
Gelogd

if it runs , race it
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: September 02, 2009, 18:43:16 »

Je tempo is gewoon te laag  , als ik iets langer langzaam rijd krijg ik 't ook, is ook alleen rechts omdat je die hand praktisch niet van 't stuur haalt en de linker leg je ook wel eens op de tank of zo, mede hier door rijd ik ook nooit mee met van die slome toer ritjes met andere soorten motoren, dus remedie is gewoon 't gas er meer op zodat de druk van de hand af is  probeer maar eens 
Gelogd
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #10 Gepost op: September 02, 2009, 18:48:12 »

wanneer heb je hem voor het laatst laten co2 afstellen, je hebt er nu toch ook een ander uitlaatsysteem onder 

idd, afstellen kan al een hoop schelen

Je tempo is gewoon te laag  , als ik iets langer langzaam rijd krijg ik 't ook, is ook alleen rechts omdat je die hand praktisch niet van 't stuur haalt en de linker leg je ook wel eens op de tank of zo, mede hier door rijd ik ook nooit mee met van die slome toer ritjes met andere soorten motoren, dus remedie is gewoon 't gas er meer op zodat de druk van de hand af is  probeer maar eens 

Ik moet eigenlijk ook zeggen dat ik er alleen last van heb bij snelweg rijden Tongue
Gelogd

2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: September 02, 2009, 19:21:09 »

De medische verklaring: in je pols loopt een zenuw - de nervus medianus heet die. Door het achterover buigen van je hand tov je onderarm komt deze knel te zitten in zijn tunneltje (carpaal tunnel) en geeft dan n tintelend gevoel. Ons lichaam is op die extreme flexie van het polsgewricht eigenlijk niet berekend, en zeker al niet voor langere tijd. Heb je dit nu al heel snel (bv bij aardappelen schillen of een tas dragen) dan heb je het Carpaal Tunnel Syndroom. Komt (gelukkig - hier ga ik commentaar op krijgen) vaker bij vrouwen voor, en komt regelmatig aan beide kanten voor. Begint zo ongeveer rond je 45e, als je dr aanleg voor hebt. Therapie: kleine operatie, bij de orthopeed of neurochirurg, waarbij de carpale tunnel wat wijder wordt gemaakt. Wacht je dr heel lang mee, kan de zenuw permanent schade oplopen. Bovendien zorgt t vaak voor slapeloze nachten. Duidelijk zo?

Volgende patient graag....


Dat tunnelsyndroom heb ik ookal voorbij zien komen ergens anders...maargoed dat is het voor zover ik weet niet, want dan had
de chiropractor dit ook wel kunnen merken en die benadrukte de trilling vooral. En met andere dingen als tas dragen of aardappelschillen (jaja, dat doe ik ook  Grin ) heb ik er geen last van 


had hier ook last van op de falco , bleek dat de eprom kapot was en daardoor liep hij op een soort backup programma
welke weer niet goed was voor de open uitlaten die eronder zaten daardoor veel trillingen in de handels en dus tintelende handen
wanneer heb je hem voor het laatst laten co2 afstellen, je hebt er nu toch ook een ander uitlaatsysteem onder  

Opzich heb je daar wel een punt. Ik heb hem met de nieuwe uitlaten nog niet weer laten afstellen, moest nog steeds  
Maar de eerste ritten met de uitlaten had ik er geen last van, maar was misschien kwestie van tijd  

Je tempo is gewoon te laag  , als ik iets langer langzaam rijd krijg ik 't ook, is ook alleen rechts omdat je die hand praktisch niet van 't stuur haalt en de linker leg je ook wel eens op de tank of zo, mede hier door rijd ik ook nooit mee met van die slome toer ritjes met andere soorten motoren, dus remedie is gewoon 't gas er meer op zodat de druk van de hand af is   probeer maar eens  

Hahahaha, mag ik dat dan ook als excuus bij de politie gebruiken  Grin  police of trappen ze daar niet in  
« Laatste verandering: September 02, 2009, 19:22:40 door 2 Fast 2 See » Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Silke
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 2.929


Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: September 02, 2009, 19:39:43 »

De medische verklaring: in je pols loopt een zenuw - de nervus medianus heet die. Door het achterover buigen van je hand tov je onderarm komt deze knel te zitten in zijn tunneltje (carpaal tunnel) en geeft dan n tintelend gevoel. Ons lichaam is op die extreme flexie van het polsgewricht eigenlijk niet berekend, en zeker al niet voor langere tijd. Heb je dit nu al heel snel (bv bij aardappelen schillen of een tas dragen) dan heb je het Carpaal Tunnel Syndroom. Komt (gelukkig - hier ga ik commentaar op krijgen) vaker bij vrouwen voor, en komt regelmatig aan beide kanten voor. Begint zo ongeveer rond je 45e, als je dr aanleg voor hebt. Therapie: kleine operatie, bij de orthopeed of neurochirurg, waarbij de carpale tunnel wat wijder wordt gemaakt. Wacht je dr heel lang mee, kan de zenuw permanent schade oplopen. Bovendien zorgt t vaak voor slapeloze nachten. Duidelijk zo?

Volgende patient graag....


laat ik dat nou ook hebben...en heb ik een huisarts die er geen f*ck aan wil doen, heb van mijn neuroloog fysio voorgeschreven gekregen en als dit niet zou helpen moest ik terug komen maar mijn hele lieve k*tdoktor wil mij niet terug verwijzen naar de neuroloog...moet vanzelf overgaan...enne bedankt
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: September 02, 2009, 19:59:21 »

De medische verklaring: in je pols loopt een zenuw - de nervus medianus heet die. Door het achterover buigen van je hand tov je onderarm komt deze knel te zitten in zijn tunneltje (carpaal tunnel) en geeft dan n tintelend gevoel. Ons lichaam is op die extreme flexie van het polsgewricht eigenlijk niet berekend, en zeker al niet voor langere tijd. Heb je dit nu al heel snel (bv bij aardappelen schillen of een tas dragen) dan heb je het Carpaal Tunnel Syndroom. Komt (gelukkig - hier ga ik commentaar op krijgen) vaker bij vrouwen voor, en komt regelmatig aan beide kanten voor. Begint zo ongeveer rond je 45e, als je dr aanleg voor hebt. Therapie: kleine operatie, bij de orthopeed of neurochirurg, waarbij de carpale tunnel wat wijder wordt gemaakt. Wacht je dr heel lang mee, kan de zenuw permanent schade oplopen. Bovendien zorgt t vaak voor slapeloze nachten. Duidelijk zo?

Volgende patient graag....


Dat tunnelsyndroom heb ik ookal voorbij zien komen ergens anders...maargoed dat is het voor zover ik weet niet, want dan had
de chiropractor dit ook wel kunnen merken en die benadrukte de trilling vooral. En met andere dingen als tas dragen of aardappelschillen (jaja, dat doe ik ook  Grin ) heb ik er geen last van 


had hier ook last van op de falco , bleek dat de eprom kapot was en daardoor liep hij op een soort backup programma
welke weer niet goed was voor de open uitlaten die eronder zaten daardoor veel trillingen in de handels en dus tintelende handen
wanneer heb je hem voor het laatst laten co2 afstellen, je hebt er nu toch ook een ander uitlaatsysteem onder  

Opzich heb je daar wel een punt. Ik heb hem met de nieuwe uitlaten nog niet weer laten afstellen, moest nog steeds  
Maar de eerste ritten met de uitlaten had ik er geen last van, maar was misschien kwestie van tijd  

Je tempo is gewoon te laag  , als ik iets langer langzaam rijd krijg ik 't ook, is ook alleen rechts omdat je die hand praktisch niet van 't stuur haalt en de linker leg je ook wel eens op de tank of zo, mede hier door rijd ik ook nooit mee met van die slome toer ritjes met andere soorten motoren, dus remedie is gewoon 't gas er meer op zodat de druk van de hand af is   probeer maar eens  

Hahahaha, mag ik dat dan ook als excuus bij de politie gebruiken  Grin  police of trappen ze daar niet in  

Probeer maar eens uit te vinden of je er bij sportiever rijden ook last van hebt, als het meer bij langzamer werk is is een superbike stuur misschien een oplossing voor jou.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: September 02, 2009, 20:11:03 »

je weet zeker dat je nooit ergens anders een tintelende of slapende rechterhand van hebt Grin
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35511 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17014 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21839 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10350 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10034 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!