Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 11:13:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Tintelende/slapende rechterhand tijdens motorrijden  (gelezen 15946 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Suus
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: September 02, 2009, 20:16:29 »

je weet zeker dat je nooit ergens anders een tintelende of slapende rechterhand van hebt Grin

Nu hĂ©b ik van horen zeggen dat er zijn hele volksstammen (ik zeg; grote vaart en groene baretten) zijn die dit als wekelijkse remedie gebruiken hoor...  angel Even kwartiertje op de rechterhand zitten en je hebt er veel meer plezier van!!!! 
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: September 02, 2009, 20:17:43 »

 
Gelogd
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: September 02, 2009, 20:21:11 »

Dr Dandie, zijn het erg lange wachtlijsten voor deze operatie??? angel angel angel angel angel angel angel
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
Dandie
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: September 02, 2009, 20:40:04 »

Nee hoor - en bovendien kan het poliklinisch; 2-3 dagen in een mitella, en na een week mag t verband eraf - hechtingen lossen vanzelf op.
Gelogd
Dandie
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: September 02, 2009, 20:43:04 »

De medische verklaring: in je pols loopt een zenuw - de nervus medianus heet die. Door het achterover buigen van je hand tov je onderarm komt deze knel te zitten in zijn tunneltje (carpaal tunnel) en geeft dan n tintelend gevoel. Ons lichaam is op die extreme flexie van het polsgewricht eigenlijk niet berekend, en zeker al niet voor langere tijd. Heb je dit nu al heel snel (bv bij aardappelen schillen of een tas dragen) dan heb je het Carpaal Tunnel Syndroom. Komt (gelukkig - hier ga ik commentaar op krijgen) vaker bij vrouwen voor, en komt regelmatig aan beide kanten voor. Begint zo ongeveer rond je 45e, als je dr aanleg voor hebt. Therapie: kleine operatie, bij de orthopeed of neurochirurg, waarbij de carpale tunnel wat wijder wordt gemaakt. Wacht je dr heel lang mee, kan de zenuw permanent schade oplopen. Bovendien zorgt t vaak voor slapeloze nachten. Duidelijk zo?

Volgende patient graag....




laat ik dat nou ook hebben...en heb ik een huisarts die er geen f*ck aan wil doen, heb van mijn neuroloog fysio voorgeschreven gekregen en als dit niet zou helpen moest ik terug komen maar mijn hele lieve k*tdoktor wil mij niet terug verwijzen naar de neuroloog...moet vanzelf overgaan...enne bedankt

k*tdokter? Je moet met dit soort kwaaltjes niet bij de gynaecoloog zijn hoor 
Gelogd
Suus
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: September 02, 2009, 20:58:37 »

Ik zit niet meer zo in de literatuur, maar enkele jaren geleden was de tendens dat na een operatie de klachten snel weer terug kwamen...  Undecided

Als je het dan ook alleen met lafjes motorrijden hebt zou ik me dan ook afvragen of je een operatie wilt...  Huh
Gelogd
Dandie
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: September 02, 2009, 21:06:42 »

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat iemand voor de 2e keer geopereerd moest worden aan het Carpaal Tunnel Syndroom. Zegt dit misschien alleen iets over de kwaliteit van de aanvankelijke operatie oftewel de kundigheid van de operateur? Er worden ook wel eens spuiten gegeven in de pols met corticosteroĂŻden, maar dat zijn de echte lapmiddelen, en helpen vaak maar even.
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: September 02, 2009, 21:18:12 »

Uhhh   te veel en verkeerd muizen ( ja ja computer muizen)  kan ook deze effecten veroorzaken.
RSI  ...   
Tel  hierbij dan een stukje motorbelasting bij op .

Het kan een kwestie van en .. en .. en  zijn > hiermee bedoel ik dat de belasting cumulatief is .
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: September 02, 2009, 21:24:34 »

Het kan ook vanuit je nek komen. Als hier kraakbeen tussenuit is kunnen er ook zenuwen klem komen te zitten. Dat heb je wel als je wat ouder wordt 
En ik kan het weten
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
Tormenta
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: September 02, 2009, 22:00:59 »

Heb het ook.Denk zelf dat het komt doordat ik onbewust te hard in de handvaten knijp.Hierdoor een slechtere doorbloeding in de vingers en dan begint de pret.Handjes los gooien, proberen je zithouding te veranderen of gewoon even stoppen bij de pomp en een bakkie doen.
Gelogd
Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #25 Gepost op: September 03, 2009, 14:41:39 »

Ik heb mijn gashendel dikker gemaakt met een zacht rubber buis en getaped. Voordeel minder trillen, meer controle door grotere diameter en minder kracht nodig. Nadeel rekening houden dat je met je vingers goed bij de remhendel kan Instelbaar type gebruiken.

Bevalt mij goed.

Gr. Onno
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: September 03, 2009, 15:56:01 »

Uhhh   te veel en verkeerd muizen ( ja ja computer muizen)  kan ook deze effecten veroorzaken.
RSI  ...   
Tel  hierbij dan een stukje motorbelasting bij op .

Het kan een kwestie van en .. en .. en  zijn > hiermee bedoel ik dat de belasting cumulatief is .

Heb een touchpad op de laptop  Grin geen muis meer 


Het kan ook vanuit je nek komen. Als hier kraakbeen tussenuit is kunnen er ook zenuwen klem komen te zitten. Dat heb je wel als je wat ouder wordt 
En ik kan het weten

Niet alleen als je ouder wordt hoor  komt jammer genoeg bij de jongere generatie ook steeds meer voor 

Heb het ook.Denk zelf dat het komt doordat ik onbewust te hard in de handvaten knijp.Hierdoor een slechtere doorbloeding in de vingers en dan begint de pret.Handjes los gooien, proberen je zithouding te veranderen of gewoon even stoppen bij de pomp en een bakkie doen.

Heb daar dus met opzet nog eens goed op gelet, want dat deed ik voorheen ook altijd  , maar was het niet 
En elke keer stoppen kan wel als ik alleen rij, maar als je met anderen rijdt worden ze daar gek van 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: September 03, 2009, 16:26:24 »

je weet zeker dat je nooit ergens anders een tintelende of slapende rechterhand van hebt Grin

Nu hĂ©b ik van horen zeggen dat er zijn hele volksstammen (ik zeg; grote vaart en groene baretten) zijn die dit als wekelijkse remedie gebruiken hoor...  angel Even kwartiertje op de rechterhand zitten en je hebt er veel meer plezier van!!!! 

  vergeet de rode nagellak niet  angel
Gelogd

if it runs , race it
Suus
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: September 04, 2009, 18:20:17 »

je weet zeker dat je nooit ergens anders een tintelende of slapende rechterhand van hebt Grin

Nu héb ik van horen zeggen dat er zijn hele volksstammen (ik zeg; grote vaart en groene baretten) zijn die dit als wekelijkse remedie gebruiken hoor...  angel Even kwartiertje op de rechterhand zitten en je hebt er veel meer plezier van!!!! 

  vergeet de rode nagellak niet  angel

Zulke details kunnen alleen van een ervarings-expert komen! Geeneen weldenkend mens komt hier vanzelf op! 
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: September 04, 2009, 18:30:47 »

 Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes Grin Grin

 
Gelogd

if it runs , race it
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35390 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16971 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21753 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10313 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 9958 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!