Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
augustus 01, 2021, 11:23:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rapid Bike 2  (gelezen 21720 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hallieknar
Gast
« Gepost op: september 02, 2009, 16:29:42 »

Hoi allemaal,
Ik was vandaag naar Ruud Fredriks geweest om m'n grote vriend te laten finetunen.
Gelukkig is het aan/uit effect foetsie en het benzineverbruik op de terugweg was ong. 2ltr minder!.
In de bijlage nog even de uitdraai,.... ben d'r wel erg happy mee Cheesy
140Pk/112,4Nm

Grtz Rob



* Tuono 001.jpg (170.94 KB, 1461x1063 - bekeken 517 keer.)
« Laatste verandering: september 02, 2009, 16:38:50 door Hallieknar » Gelogd
Bladefreak
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: september 03, 2009, 15:15:18 »

Is da gemeten op het achterwiel of de krukas?
Gelogd
Hallieknar
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: september 03, 2009, 15:21:48 »

Achterwiel,....
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: september 03, 2009, 16:20:02 »

dat zijn waardes daar kan je wat mee 
Gelogd

if it runs , race it
Hallieknar
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: september 03, 2009, 17:32:03 »

Thx,.... 't is inderdaad geen maandagochtend rotaxie.
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: september 03, 2009, 18:09:08 »

Wat is de zwarte lijn? Zonder RB?

Duidelijk te zien dat bij de prestatie gerepresenteerd door de zwarte lijn het mengsel te rijk stond, iets waar ik zelf ook last van had...
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Hallieknar
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: september 03, 2009, 18:43:09 »

De zwartelijn is ook met RB.
De map die erin stond had ik gekregen v/d verkoper v/d de RB, ik had nml. erg leuk email contact met deze goeie tuner.

Het mengsel stond inderdaard behoorlijk te rijk.
Zoals ik al zei is het verbruik, na finetunen, ook erg afgenomen,... precies uitgerekent voor mij reed ik (rustig aan) de heenreis 1:14,3 en terug 1:16,8.
De "overal" performance is merkbaar verbeterd met deze custom map.

Maarja,... there can be only one,... en voor mij is dat Ruud Fredriks.
« Laatste verandering: september 03, 2009, 18:49:07 door Hallieknar » Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: september 03, 2009, 19:56:57 »

De RB die jij hebt is ook in staat de instekings karakteristieken te overschrijven toch? Is daar nog iets mee gedaan?
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: september 03, 2009, 20:35:16 »

Ik heb ook eens overwogen om een rapidbike of een powercommander te monteren.
De bevindingen en meningen zijn verschillend maar de meeste verwachten weinig verbetering van vermogen (meestal zonder aanpassing van onstekings mappen)
Zie ook de topics hierover.

De prijs van de kit + montage en afstelling komt al gauw op 500 euries.
Door deze hoge prijs en geringe verbetering heb ik het niet gedaan.

Want voor zuiniger maken > moet je heel wat km's maken.

Bij een besparing van 10%  kan je dus 5000 euro aan benzine tanken (die 500 euro)
Dat is ca 4000 liter = of te wel 50000 km !!!!!
DUS   heeft alleen zin als het merkbare verbeteringen geeft ..
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: september 03, 2009, 20:52:29 »

Duur of niet, die grafiek is om te smullen! 
Gelogd

Happy Mille
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: september 03, 2009, 20:56:58 »

Inderdaad. 140 pk op het achterwiel is absoluut iets om blij mee te zijn.

Had wel mooi geweest om data te hebben van voor de installatie.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Hallieknar
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: september 03, 2009, 20:57:47 »

De RB die jij hebt is ook in staat de instekings karakteristieken te overschrijven toch? Is daar nog iets mee gedaan?
Ja aan het begin en het eind v/h toerengebied zijn kleine aanpassingen gemaakt in het tijdstip v/d onsteking.

Trouwens Droeftoeter, kijkend naar je avatar,.... een maat van mij was ook mee en die heeft ook zo'n mooie Falco zoals jij.
Hij heeft 2 maanden terug een Eeprom gekocht uit Italie van een raceteam.
Daarbij waren de settings van de potmeters, en van twee andere schroefjes waar ik de naam effe van kwijt ben, bijgeleverd.
Kosten waren 75 euro --> gevolg zijn motor op de bank bij Ruud op zoek naar bevestiging.
Conclusie is dat een Falco onderin sterker is dan een Tuono en dat heeft ook te maken met de karakteristiek van het blok zei Ruud.
Met mooie powercurve's en bevestiging van het gevoel reden we allebei weer naar huis.

Grtz Rob
Gelogd
Hallieknar
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: september 03, 2009, 21:07:42 »

Ik heb ook eens,....
......Want voor zuiniger maken > moet je heel wat km's maken.

500 euro,... no way zie ander topic van mij.
Inbouwen doe je zelf,... plug/play,... kind kan de was doen.

Geloof me; al lijkt op de grafiek het verschil niet groot, je merkt het echt.
Vooral omdat de trekkracht over een breed gebied gelift is.

EDIT: snel samengevat; RB 395 dollar, een half uurtje inbouwen en afstellen Ruud (70 euro),.... mag je 't zelf effe optellen Wink
« Laatste verandering: september 03, 2009, 21:17:41 door Hallieknar » Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: september 03, 2009, 21:22:28 »

370 euro  >  iszeker niet veel geld voor de set in vergelijking mat de nederlandse prijs.

Maar wat vind Ruud als importeur daar nou van .....
Hij verkoopt zo niets ?? 

Ik heb ff naar mijn oer Tuono gekeken.
129 pk  en 110.7 nm > zonder RB
Ik weet niet wat de nieuwere blokken std als vermogen meer hebben.

Wat wel belangrijk is >> bruikbaarheid   en MERKbaar sterker.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Hallieknar
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: september 03, 2009, 21:31:45 »

Ja mooie prijs he Wink
Niet iedereen koopt via het net, dus dat zal wel loslopen.
Op de waardes die jij noemt zat mijn maat met z'n Falco ook bijna op,.... mooi man!

Met het laatste ben ik met je eens.
Toch vindt ik de toegenomen actieradius ook erg prettig.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 9304 Laatste bericht augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka
CPZ 29 september « 1 2 ... 5 6 » Blijhoofd 83 19817 Laatste bericht oktober 01, 2011, 18:15:58
door black bee
Intermot Keulen « 1 2 3 4 » herman 59 27542 Laatste bericht oktober 20, 2008, 18:51:34
door jandetimmerman
eindelijk stel ik mij even voor... Dierick 10 3846 Laatste bericht januari 28, 2012, 16:40:07
door Dierick
No Budget Cup en Club Met cees 12 4155 Laatste bericht april 25, 2013, 19:50:52
door FastJ

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!