Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 05:57:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rapid Bike 2  (gelezen 28616 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Tuono04
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 299


Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: September 05, 2009, 15:07:41 »

  Huh ???Lijkt me toch echt het vermogen aan de krukas en niet op het achterwiel.
Met zo'n relatief simpele ingreep zoveel vermogen.Als je op de site van de duitse tuner Amann
kijkt wat je zoal moet doen om dit te bereiken.Ik zeg dit niet om te zeiken,maar gewoon als nuchtere kaaskop
Gelogd
Hallieknar
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: September 05, 2009, 17:48:29 »

Dan moet ik je helaas teleurstellen,.... vermogen is echt gemeten aan het achterwiel.
Heb ook even gekeken op de site waar jij het over hebt, die van Amann.
Ik kan me nu ook inderdaad jouw twijfel voorstellen,....
Als ik de grafiek van Amann naast de mijne zet, zie ik dat mijn Tuono veel sterker door het toerengebied heen is zonder al die poespas.
Eigenlijk ben ik nu wel heeeeeel erg blij!.
Vraag me niet hoe 't kan, misschien is mijn Tuono wel erg goed ingereden ofzo?

Ruud Fredriks zei ook al: "Hij is erug sterk!"


Gelogd
cees
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 818


Belgium
« Antwoord #17 Gepost op: September 06, 2009, 20:51:54 »

140 achterewiel pk's voor een Tuono lijkt me ook wel veel met een standaard blok, mijn 2004 (race)Mille met Powercommander, openm luchtfilter en Akra's heeft 141 achterwielpk's en dat is al erg netjes.........
Gelogd

Shit doesn't happen, it's made by assholes!
Hallieknar
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: September 06, 2009, 22:00:40 »

Standaard wat bedoel je met standaard?
Ik heb alleen de luchtrestrictie eruit gehaald, een K&N luchtfilter geplaatst en akra's dempers gemonteerd en natuurlijk de RB2.
Gelogd
Den The Man
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: September 07, 2009, 04:53:44 »

140 achterewiel pk's voor een Tuono lijkt me ook wel veel met een standaard blok, mijn 2004 (race)Mille met Powercommander, openm luchtfilter en Akra's heeft 141 achterwielpk's en dat is al erg netjes.........

Kan wel kloppen: de bank van Ruud is wel erg optimistisch.
Trek er gerust maar 3-5 PK af en dan heb je een reële waarde die je bij een willekeurige andere bank krijgt welke ook de waarde in SAE weergeeft.

Ook frappant dat de correctie factor bij de 0-run altijd lager is (in dit geval 098%) dan de uiteindelijke score (0.99%) Lips Sealed
« Laatste verandering: September 07, 2009, 04:56:27 door Den The Man » Gelogd
Hallieknar
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: September 07, 2009, 12:37:54 »

Tja ik heb dat wel vaker gelezen hier op het forum over de bank van Ruud, maar er is nog niemand geweest met de juiste defintitie van een goed metende dynobank. We weten allemaal wel dat elke bank anders meet. Maar om dan niet onderbouwde conclusies te trekken vind ik wat ver gaan door te zeggen dat de ene optimistisch is en de andere bij GekkeGerrit wel goed is.
Feit is dat alles te maken heeft met de slipfactor.
Misschien heeft Ruud die slipfactor wel goed onder controle waardoor er hoger gemeten wordt,... wie zal het zeggen,.....ik niet in elk geval.
Ik, trouwens helemaal niemand!, kan een juiste definitite schrijven (of conclusies trekken) voor een juist metende dynobank.
Met bijvoorbeeld een twee-jaarlijkse kalibratie door een externe firma kan dit wel natuurlijk, maar dan moet diezelfde firma ook bij derden meten.
Pas dan kun je onderlinge verschillen zien en conclusies trekken.

Verder is de correctiefactor waar jij het over hebt helemaal niet zo frappant want het vermogen van een motor is afhankelijk v/d luchtdruk, temperatuur en luchtvochtigheid.
Als tijdens een vermogensmeting 1 van die waarden verschilt met de vorige meting kun je de verschillende metingen niet met elkaar vergelijken.
Daarom wordt op het gemeten vermogen een bepaalde correctie uitgevoerd. Steeds worden de meetwaarden terug gerekend naar een luchtdruk van 1000 mbar, 20C en een luchtvochtigheid van nul. De metingen worden dus gecorrigeerd met een correctiefactor onafhankelijk met welke standaard er gemeten wordt (DIN, SAE of EEC).

Grtz Rob
« Laatste verandering: September 07, 2009, 12:43:03 door Hallieknar » Gelogd
DrRossi
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 171


If its not blown it sucks

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: September 07, 2009, 15:39:30 »

Zucht!!!  
140 krukas pk's is al prachtig volgens Aprilia.
Trek daar 10 a 12 % vanaf en je komt op achterwiel pk's.
Laat je niets wijsmaken, het is onmogelijk met een standaard setup.
Maar zo te horen werkt het voor jou fantastisch dat jij een geweldig vermogen hebt.
Iedereen tevreden toch?!
Maar loop alsjeblieft niet uit je gat te lullen!
« Laatste verandering: September 07, 2009, 15:44:38 door DrRossi » Gelogd

'I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?'
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #22 Gepost op: September 07, 2009, 16:21:32 »

Dan moet ik je helaas teleurstellen,.... vermogen is echt gemeten aan het achterwiel.
Heb ook even gekeken op de site waar jij het over hebt, die van Amann.
Ik kan me nu ook inderdaad jouw twijfel voorstellen,....
Als ik de grafiek van Amann naast de mijne zet, zie ik dat mijn Tuono veel sterker door het toerengebied heen is zonder al die poespas.
Eigenlijk ben ik nu wel heeeeeel erg blij!.
Vraag me niet hoe 't kan, misschien is mijn Tuono wel erg goed ingereden ofzo?

Ruud Fredriks zei ook al: "Hij is erug sterk!"



Bestaat niet  de bank van Freriks staat erom bekend dat ie nogal royale waarde's geeft  Wink Wink Wink
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: September 07, 2009, 16:25:06 »

Bij Ruud hebben ze altijd 10pk erbij  Grin of hij kan onwijs goed afstellen natuurlijk  Wink.
Gelogd
Hallieknar
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: September 07, 2009, 16:54:52 »

Zucht!!!  
Maar zo te horen werkt het voor jou fantastisch dat jij een geweldig vermogen hebt.
Iedereen tevreden toch?!
Maar loop alsjeblieft niet uit je gat te lullen!
Leer jij eerst maar eens lezen,.... als er 1 uit z'n gat lult ben jij 't.
Misschien als het je lukt snap je wat er staat,..... maar dat zal wel niks worden met je.
Je doet net alsof ik hier aan 't vertellen ben hoe fantastisch en geweldig ik ben met m'n motor.
Gelogd
Hallieknar
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: September 07, 2009, 16:58:09 »

Bestaat niet  de bank van Freriks staat erom bekend dat ie nogal royale waarde's geeft  Wink Wink Wink
[/quote]

Zou best kunnen, ik weet het niet.
Gelogd
Den The Man
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: September 07, 2009, 16:59:03 »

Tja ik heb dat wel vaker gelezen hier op het forum over de bank van Ruud, maar er is nog niemand geweest met de juiste defintitie van een goed metende dynobank. We weten allemaal wel dat elke bank anders meet. Maar om dan niet onderbouwde conclusies te trekken vind ik wat ver gaan door te zeggen dat de ene optimistisch is en de andere bij GekkeGerrit wel goed is.
Feit is dat alles te maken heeft met de slipfactor.
Misschien heeft Ruud die slipfactor wel goed onder controle waardoor er hoger gemeten wordt,... wie zal het zeggen,.....ik niet in elk geval.
Ik, trouwens helemaal niemand!, kan een juiste definitite schrijven (of conclusies trekken) voor een juist metende dynobank.
Met bijvoorbeeld een twee-jaarlijkse kalibratie door een externe firma kan dit wel natuurlijk, maar dan moet diezelfde firma ook bij derden meten.
Pas dan kun je onderlinge verschillen zien en conclusies trekken.

Verder is de correctiefactor waar jij het over hebt helemaal niet zo frappant want het vermogen van een motor is afhankelijk v/d luchtdruk, temperatuur en luchtvochtigheid.
Als tijdens een vermogensmeting 1 van die waarden verschilt met de vorige meting kun je de verschillende metingen niet met elkaar vergelijken.
Daarom wordt op het gemeten vermogen een bepaalde correctie uitgevoerd. Steeds worden de meetwaarden terug gerekend naar een luchtdruk van 1000 mbar, 20C en een luchtvochtigheid van nul. De metingen worden dus gecorrigeerd met een correctiefactor onafhankelijk met welke standaard er gemeten wordt (DIN, SAE of EEC).

Grtz Rob

Bij Ruud had ik 123PK topvermogen na afstellen met een RB2 (120PK voor het afstellen), terwijl ik een andere bank een tijdje later ineens net aan de 118PK kwam.

Dat van die correctiefactor klopt: dat is afhankelijk van factoren als luchtdruk en luchtvochtigheid en temperatuur.
Maar als deze waardes in negatieve zin dermate veranderen dat het gemeten waardoor vermogen lager uitvalt, dan wordt het vermogen na correctie hoger.
Eigenlijk is het dus de boel neppen: je hebt gemeten X-pk's, maar omdat de luchttemperatuur hoog is zou je eigenlijk meer hebben dus de correctie krijg je dit er gratis bij!
Als je het werkelijke verschil had willen zien had je zowel voor als na dezelfde correctiefactor moeten hebben.


Bestaat niet  de bank van Freriks staat erom bekend dat ie nogal royale waarde's geeft  Wink Wink Wink

Zou best kunnen, ik weet het niet.

Het is zo.
De bank bij TK lijkt de hoogste waardes van allemaal aan te geven.
« Laatste verandering: September 07, 2009, 17:02:35 door Den The Man » Gelogd
Hallieknar
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: September 07, 2009, 18:09:20 »

Ok, maar dan weten we nog steeds niet, zoals ik al eerder aangaf, wie wel een nauwkeurige dynobank heeft, en dat zal zo blijven ook want iedereen gist maar wat.
Elk blok is anders en de werkelijkheid ook, dat weten we allemaal wel,....toch?
De vloeiende lijn in de vermogensafgifte ziet er leuk uit, en ja er zal een niet te definieren afwijking inzitten.


 
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #28 Gepost op: September 07, 2009, 18:51:08 »

Ok, maar dan weten we nog steeds niet, zoals ik al eerder aangaf, wie wel een nauwkeurige dynobank heeft, en dat zal zo blijven ook want iedereen gist maar wat.
Klopt, daarom had het ook zo mooi geweest als je eerst een dyno uitdraai had laten maken voordat je de RB gemonteerd had en een van erna. Nu weet je en niet hoeveel PK hij levert, en niet hoeveel hij leverde. Het is niet iets nieuws dat bank verschillen van elkaar, daarom heeft het ook niet zoveel zin om te concluderen dat deze (of een andere) fiets "zoveel" PK levert. Het is maar relatief.

Laatst was er iemand hier met een veel te laag koppel en wel een redelijk vermogen. Leek me ook een gevalletje "bank niet lekker". Punt is dat zo iemand graag voor een second opinion bij een ander te raden wil gaan, terwijl iemand met 140PK dat niet zo snel zal doen.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Hallieknar
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: September 07, 2009, 18:59:15 »

Jah, daar heb je helemaal gelijk in Droef.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10630 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka
CPZ 29 september « 1 2 ... 5 6 » Blijhoofd 83 28303 Laatste bericht Oktober 01, 2011, 18:15:58
door black bee
Intermot Keulen « 1 2 3 4 » herman 59 33876 Laatste bericht Oktober 20, 2008, 18:51:34
door jandetimmerman
eindelijk stel ik mij even voor... Dierick 10 5201 Laatste bericht Januari 28, 2012, 16:40:07
door Dierick
No Budget Cup en Club Met cees 12 5453 Laatste bericht April 25, 2013, 19:50:52
door FastJ

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!