Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
oktober 01, 2022, 16:24:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Heeft iemand hier ervaring mee?  (gelezen 2867 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
alpina
Gast
« Gepost op: september 13, 2009, 17:51:36 »

Kameraad van mij heeft ook een rsv van 2004.
Nu lekt deze olie sinds paar dagen geleden vanonder aan een bout van de cilinder.
Heeft iemand dit ook al meegemaakt,en kan men deze bout een beetje aandraaien of moet dit door een dealer gebeuren?
Als deze stationair draaid,lekt hij druppel per druppel op de uitlaat en dat stinkt en rookt natuurlijk.
Wat kan hij hieraan doen.

Bedankt al.


* Basket Seppe 027.JPG (186.92 KB, 964x1143 - bekeken 304 keer.)
Gelogd
alpina
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: september 13, 2009, 17:52:23 »

Nog een foto.


* Bout lek.jpg (34.81 KB, 1068x712 - bekeken 299 keer.)
Gelogd
Roddy
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 629


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: september 13, 2009, 18:58:21 »

heren expert bevistig mij even is dit  niet de bout van de kettingspanner??


doe zowieso maar niet aandraaien tot nader order
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: september 13, 2009, 19:10:50 »

heren expert bevistig mij even is dit  niet de bout van de kettingspanner??
Ja, dit is hem inderdaad niet. De (nokkenas)ketting spanner zit achter een inbus dop in de zijkant van de cilinder geschroeft.

Lijkt op 1 van de kopbouten die van onderuit in de kop geschroeft zitten.

Heb het zelf een keer gehad met een kopmoer die via de draad lekte (van een voorgaande motor). Wat je kunt doen is de bout verwijderen, 1 baantje intapen en weer op moment aandraaien. Ga er geen pakket omheen draaien anders kom je in de knoei met je aanhaal moment. Doe het ook wanneer de motor koud is, nooit aan kopbouten gaan draaien al je motor warm is.

Als laatste, ga er geen ringen onder leggen. Koper walst op den duur uit waardoor de bout losser kan gaan zitten. Je wilt uiteindelijk geen lekkende koppaking aan overhouden.

Weet je zeker dat er olie onder de bout vandaan lekt? Een kleppen deksel lijkt meer voor de hand liggend...
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
v-TWim
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: september 13, 2009, 20:25:20 »

Off-topic: Droef, geniaaaaale avatar.
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: september 13, 2009, 20:26:56 »

Off-topic: Droef, geniaaaaale avatar.

idd meesterlijk 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: september 13, 2009, 22:37:19 »

Dank u

Ik heb overigens nog even gekeken naar de boutgaten in de kop (heb hier een setje koppen liggen), en die gaten zijn een beetje een raar geval. In principe zijn de gaten in de kop, waar vanaf de onderkant door de cilinder heen een bout in wordt geschroeft, dicht. In pricipe, want het lijkt dat er een kleine plug in is geschroeft. De kop van de plug lijkt een beetje op die van een anti diefstal schroef, zo'n kop die je alleen maar vast kunt schroeven en niet los. Alleen is het bij deze boutkop net andersom (als het rechtse draad is tenminste), hij kan alleen los... Zo in de eerste instantie lijkt het erop dat er helemaal geen olie via die bougaten kan lekken. Of er moet een scheur in een kop zitten, maar dat is iets dat ik nog nooit gehoord of gelezen heb...

Ik zou het blok proberen om goed schoon te maken, maar dan ook echt brandschoon, en goed kijken waar de olie precies vandaan komt. Ik vind het een beetje een rare plaats om olie vandaan te lekken.

Hebben we het hier trouwens over de voorste of achterste cilinder?
« Laatste verandering: september 13, 2009, 23:17:47 door Droeftoeter » Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
alpina
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: september 14, 2009, 08:15:08 »

Vandaag alles proper gemaakt en hij lekt echt uit deze bout.
Niet dat het er uitloopt maar het is er wel.
 Huh
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: september 14, 2009, 09:53:43 »

Vandaag alles proper gemaakt en hij lekt echt uit deze bout.
Niet dat het er uitloopt maar het is er wel.
 Huh
Dan zou ik de bout met een baantje teflon tape aftapen en weer op moment aandraaien. Veel meer kun je zelf niet doen.

Waarschijnlijk zweet de koppakking door naar het boutgat, en via de draad naar buiten. Als je met tape de draad goed afdicht ben je er vanaf.

Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
alpina
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: september 14, 2009, 10:33:43 »

Heb jij een idee op hoeveel ik deze mag aantrekken?

En bedankt al voor de reactie.

Mvg.
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: september 14, 2009, 17:33:45 »

28nm
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
alpina
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: september 14, 2009, 20:04:26 »

Bedankt.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 9295 Laatste bericht augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 159715 Laatste bericht januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 17715 Laatste bericht maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 8687 Laatste bericht juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
Viva Italia 2012 - TT Circuit Assen - 27 mei - pinksterzondag « 1 2 3 4 5 » Itakura 67 28021 Laatste bericht mei 27, 2012, 22:12:31
door Extremo

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!