Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 03:02:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Stuurproblemen RSV  (gelezen 7923 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
v-TWim
Gast
« Gepost op: September 20, 2009, 08:55:04 »

Ik krijg mijn RSV niet lekker aan het sturen. Ondanks gereviseerde/omgebouwde vering door Rooske, vrijwel nieuwe race-attacks, goede bandenspanning en onlangs vervangen balhoofdlagers gaat het niet lekker. Nu heeft mijn val er misschien ook iets mee te maken maar op het korte werk wil ie over het voorwiel de bocht invallen. In lange bochten lijkt het of ie naar buiten wil lopen wanneer ik het gas er op zet. Het voelt niet lekker en vertrouwd. En zeker niet neutraal.

Na de circuitdag van afgelopen vrijdag (Assen 2:21.... terwijl ik met de TL 2.07,5 reed) was ik eigenlijk zover dat ik 'm wil verkopen. Hij krijgt nog Ă©Ă©n kans....

Qua vering en demping is ie echt wel goed. Ik ben tijdens de dag nog bij Rooske geweest en volgens hem was ie prima. De bandjes slijten mooi egaal af zonder dat er dikke rullen aan hangen.

Wat is er bij mij niet goed? Voorvork staat 3 ringen doorgestoken en achter heb ik ong. 2cm zichtbaar van de veervoorspanning en is de rijhoogte tot op ong. 2 mm ingedraaid. Bandmaat achter: 190/55/15 met nog flink ruimte tussen ketting en band. Hij is dus wel wat hoger dan mijn MPP's.
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: September 20, 2009, 09:42:05 »

misschien een overbodige vraag , maar heb je op de bandspanning gelet en zit je zelf ontspannen op de bike

ga je niet te vroeg van het gas af en te laat erop , rem je niet te vroeg omdat je nog met die val in je

achterhoofd zit , spoort de bike nog wel netjes
Gelogd

if it runs , race it
v-TWim
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: September 20, 2009, 09:52:25 »

Bandenspanning is oké. Tja, te vroeg van het gas af, volgens mij niet. Ook tijdens proefrijden op straat is ie nerveus, ik verzit, stuur in en vervolgens valt ie veel verder de bocht in dan ik wil.
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: September 20, 2009, 10:18:01 »

voor zover mijn kennis gaat van vering is het van zijn lijn lopen in bochten inderdaad gewoon een instelling probleem.

voor rest lees ik dat haast alles aan de bike veranderd is qua vering en banden , misschien is het ook weer ff wennen

aan het nieuwe stuurgedrag , hoe lang was het geleden dat de vering onder handen was genomen tov de laatste keer door rooske

zou zelf toch zeker ook ff naar de sporing kijken van de bike staan de wielen recht en netjes achter elkaar

ben benieuwd wat het uiteindelijk is
Gelogd

if it runs , race it
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: September 20, 2009, 10:30:30 »

Ik heb dit ook eens meegemaakt na een ongeluk. Toen ik weer op een nieuwe motor stapte na een tijdje, stuurde hij voor geen meter.
Je gaat eerst opzoek naar een technisch probleem of een andere afstelling. maar het probleem was dat ik gewoon te verkrampt op de motor zat.
Door met gespannen armen te sturen loopt hij de bochten uit en stuurt niet lekker in. Ik was er helemaal klaar mee.
Na een tijdje ging het steeds beter, zonder aan de afstelling iets te veranderen.
Dit hoeft niet jou probleem te zijn maar motorrijden zit voor zeker 70% tussen je oren.
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: September 20, 2009, 11:09:19 »

Volgens mij is het niet verkrampt rijden. Anders had ik wel flink spierpijn gehad na de circuitdag, maar ik heb geen centje pijn gehad.
Gelogd
Ronaldo
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: September 20, 2009, 12:01:21 »

Bandenspanning is oké. Tja, te vroeg van het gas af, volgens mij niet. Ook tijdens proefrijden op straat is ie nerveus, ik verzit, stuur in en vervolgens valt ie veel verder de bocht in dan ik wil.

Ik had ongeveer dezelfde problemen toen er geen stikstof meer in mijn achterdemper zat... ()
Gewoon niet neutraal/stabiel, zonder gas niet door de bocht willen lopen.

Gelogd
DrRossi
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 171


If its not blown it sucks

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: September 20, 2009, 12:20:52 »

Toen ik last had van het vallen in langzame krappe bochten bleek het aan de verkeerde vorkolie te liggen.
Ik heb toen originele olins gebruikt en nu is het veel beter.
Ik merk ook dat als je deze motor echt de nek om draait dat alles veel beter gaat !
Gelogd

'I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?'
v-TWim
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: September 20, 2009, 12:31:47 »

Alles is door een Ă–hlinsspecialist onlangs gereviseerd.
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: September 20, 2009, 13:13:01 »

Denk ook dat het aan de instelling en banden keus licht, als je 'm nou eens een ring minder ver laat doorsteken, maakt dat geen verschil? (heb er ook niet echt verstand van natuurlijk  )
Gelogd
bellyo
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: September 20, 2009, 13:15:00 »

nou ik ken iemand die ooit een mille r van 2001 had maar die had ook het probleem dat hij hem niet aan het sturen kreeg en toch had hij daar voor een gewone mille uit 2000 die reed super. na verder onder zoek bleek hij ook schade te hebben gehad hij heeft hem gewoon weg gedaan.
alles verniewd hij heeft een kennis bij wp werken dus daar lag het niet aan...
dus jou schade geval kan wel degelijk iets te maken hebben met het niet sturen van de fiets.

gr
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: September 20, 2009, 14:03:31 »

ik zou de voorvork minder ver laten doorsteken. Dat stuurt minder direct en kan een vertrouwd gevoel geven. Bij hogere bochtensnelheden zou het geheel ook stabieler moeten blijven.

Andere optie: probeer een ander merk banden. Misschien kun je een sessie met iemand wielen/banden wisselen om een idee te krijgen.
Gelogd

v-TWim
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: September 20, 2009, 15:05:51 »

ik zou de voorvork minder ver laten doorsteken. Dat stuurt minder direct en kan een vertrouwd gevoel geven. Bij hogere bochtensnelheden zou het geheel ook stabieler moeten blijven.

Andere optie: probeer een ander merk banden. Misschien kun je een sessie met iemand wielen/banden wisselen om een idee te krijgen.

Jij en Herman zitten helemaal goed. Ik heb namelijk vrijwel hetzelfde gedaan zonet, na enkele overpeinzingen. De veervoorspanning achter stond nog redelijk hoog dus ik heb de achterkant 2 cm laten zakken. Nu is het mikken en gooien met die hap. Ik begon al aan mezelf te twijfelen... Wel zonde dat ik m'n circuitdag hierdoor heb laten vergallen.
« Laatste verandering: September 20, 2009, 15:09:37 door V-TWim » Gelogd
Velocemente
Aprilia RSV Mille R '03
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.428


Kiss French, ride Italian!

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: September 20, 2009, 16:48:37 »

Geen technische man hier maar heb je je wiellagers wel eens na gekeken?

Ik had precies hetzelfde een tijdje terug!

Heb ze toen laten vervangen en het probleem was weg!
Gelogd
johanmiller
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: September 20, 2009, 19:14:27 »

heb ditzelfde ook gehad,
wist niet waar het aan lag en heb toen de voorvork minder door laten steken.
Dit hielp zeker,

Na het monteren van een vers setje pilots was het klaar,voorvork is nu 3 ringen door gestoken.

Moet er wel bij zeggen dat de druk in de banden zeer belangrijk is.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!