Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 21:37:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Stuurproblemen RSV  (gelezen 7920 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
irish wolfie
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: September 20, 2009, 21:04:47 »

Jij en Herman zitten helemaal goed. Ik heb namelijk vrijwel hetzelfde gedaan zonet, na enkele overpeinzingen. De veervoorspanning achter stond nog redelijk hoog dus ik heb de achterkant 2 cm laten zakken. Nu is het mikken en gooien met die hap. Ik begon al aan mezelf te twijfelen... Wel zonde dat ik m'n circuitdag hierdoor heb laten vergallen.
Gelukkig heb je een manier gevonden om je setup weer rijbaar te maken, maar je hoogte mag je absoluut niet veranderen door de veervoorspanning te veranderen, dit zijn twee heel verschillende dingen.
Gelogd
bass
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: September 20, 2009, 21:40:31 »

Eindelijk iemand die hetzelfde probleem heeft als ik !!!!
Ik heb hier ook een topic ( bocht "invallen" ) over geopend, maar weinig reacties gekregen waar ik iets mee kon.
Voor mijn gevoel stuurde mijn vorige motor ( ook een TL, wel met compleet aangepaste vering etc. ) veel beter dan mijn RSV-R.
Ben destijds met de RSV bij HK geweest en dit heeft enige verbetering opgeleverd, maar persoonlijk ben ik nu van mening dat de RSV erg gevoelig is voor het merk banden waar mee gereden wordt. Ik heb Dunlops maar dit is volgens mij gewoon geen goeie combi.

Al met al heb minder plezier in het motorrijden dan vroeger omdat ik niet meer zo hard durf  Grin Grin
Maar bij mij kan ook mijn schuiver hier debet aan zijn.
« Laatste verandering: September 20, 2009, 21:42:11 door bass » Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: September 21, 2009, 07:21:27 »

Jij en Herman zitten helemaal goed. Ik heb namelijk vrijwel hetzelfde gedaan zonet, na enkele overpeinzingen. De veervoorspanning achter stond nog redelijk hoog dus ik heb de achterkant 2 cm laten zakken. Nu is het mikken en gooien met die hap. Ik begon al aan mezelf te twijfelen... Wel zonde dat ik m'n circuitdag hierdoor heb laten vergallen.
Gelukkig heb je een manier gevonden om je setup weer rijbaar te maken, maar je hoogte mag je absoluut niet veranderen door de veervoorspanning te veranderen, dit zijn twee heel verschillende dingen.

Nou, als ie erg hoog staat is het niet erg om 'm met de veervoorspanning iets te laten zakken. Daarnaast heb ik nu de rijhoogte ook laten zakken.

Bass, heel goed mogelijk dat jou rijhoogte achter ook te hoog staat. Je kunt ook de vork meer door laten steken maar dan wordt ie nog hoger en de RSV is al een hoge fiets van zichzelf. Ik zou 's onderaan je schokbreker kijken. Ook bij de Öhlins is de rijhoogte verstelbaar. Je moet ff de onderkuip demonteren en de linkplates los maken. Dan kun je 'm vrij makkelijk aan passen.
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: September 21, 2009, 08:11:06 »

Misschien wat aan je houding doen 
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: September 21, 2009, 09:01:17 »

Wanneer ga jij nou 's een echte motor kopen? Kiss
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: September 21, 2009, 09:57:36 »

Offtopic offtopic offtopic  Grin
Gelogd
bass
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: September 21, 2009, 15:59:16 »

@ V-Twim

Heb ik reeds gedaan, de voorpoten waren 4 ringen doorgestoken en ik heb ze weer teruggezet naar 3 ringen. Achter ook al een stuk naar beneden gedraaid, maar nog niet het gewenste resultaat. Het is wel een kleine verbetering. Ga binnenkort de achterzijde eens op zijn laagst zetten en eens kijken wat dan het resultaat is.
Weet wel dat de Ohlins-onderdelen erg gevoelig zijn voor de kleinste veranderingen ( staat ook in een test die ik ooit een gelezen heb ), ach ja ook een uitdaging om dat goed te krijgen he....
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #22 Gepost op: September 21, 2009, 16:22:47 »


Qua vering en demping is ie echt wel goed. Ik ben tijdens de dag nog bij Rooske geweest en volgens hem was ie prima


blijft inderdaad de rijhoogte over.....waarbij 2 cm wel een erg grote stap is om te verstellen, vlgns HK, ik had laatst ook zo'n akkefietje, na de onderhoudsbeurt was het karakter van de fiets heel anders..is inmiddels weer opgelost (geheel gratis en de voor nix  , verschil tussen oude en nieuwe situatie 6 mm !) in mijn geval ging de voorkant omlaag want hij wilde geen bocht meer in 
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: September 21, 2009, 16:46:34 »

Wanneer ga jij nou 's een echte motor kopen? Kiss


au au au gevoelige tik 

 
Gelogd

if it runs , race it
v-TWim
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: September 21, 2009, 19:40:21 »

Ben net nog wat aan het pielen geweest met de voorkant. Ik heb wel de indruk dat bij mij het verlagen van de rijhoogte achter veel meer effect heeft dan het verhogen van de voorkant. Terwijl je eigenlijk hetzelfde doet.  Huh

Inmiddels heb ik de rijhoogte achter vrijwel op zijn laagst staan. Voor weer 3 ringen zichtbaar. Zo laat ik het eerst wel even staan, mocht het nodig blijken dan gaat ie voor naar 2 ringen zichtbaar.
Gelogd
bass
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: September 21, 2009, 20:27:16 »

Op
Ben net nog wat aan het pielen geweest met de voorkant. Ik heb wel de indruk dat bij mij het verlagen van de rijhoogte achter veel meer effect heeft dan het verhogen van de voorkant. Terwijl je eigenlijk hetzelfde doet.  Huh

Inmiddels heb ik de rijhoogte achter vrijwel op zijn laagst staan. Voor weer 3 ringen zichtbaar. Zo laat ik het eerst wel even staan, mocht het nodig blijken dan gaat ie voor naar 2 ringen zichtbaar.
Ben net nog wat aan het pielen geweest met de voorkant. Ik heb wel de indruk dat bij mij het verlagen van de rijhoogte achter veel meer effect heeft dan het verhogen van de voorkant. Terwijl je eigenlijk hetzelfde doet.  Huh

Inmiddels heb ik de rijhoogte achter vrijwel op zijn laagst staan. Voor weer 3 ringen zichtbaar. Zo laat ik het eerst wel even staan, mocht het nodig blijken dan gaat ie voor naar 2 ringen zichtbaar.
\
Op Sportrider.com hebben ze rijhoogte achter ook op z'n laagst staan en vóór 4 ringen zichtbaar.
IK ga dit toch eens proberen, ik dacht dat het veel werk was om de rijhoogte achter te verstellen maar dat valt gelukkig wel mee.
Ben benieuwd hoe het je bevalt. Wat voor banden heb jij trouwens ?
« Laatste verandering: September 21, 2009, 20:28:48 door bass » Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: September 21, 2009, 23:21:47 »

Sinds kort Conti Race-Attacks 190/55/17 maar die zijn flink hoger dan de Mpp's die ik had. Mogelijk dat dat er ook mee heeft te maken.
Gelogd
bass
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: September 22, 2009, 18:34:58 »

Sinds kort Conti Race-Attacks 190/55/17 maar die zijn flink hoger dan de Mpp's die ik had. Mogelijk dat dat er ook mee heeft te maken.
Ik heb met de TL altijd met Dunlop 208's gereden en dat ging super !! Nu dacht ik: Die Dunlops zijn zo fijn, die leg ik ook op de RSV. Nu zijn het wel de Qualifiers geworden maar ik vind het niet zo'n beste combinatie. Lijkt een erg "kantel"punt te hebben in de voorband, achter vind ik de band wel fijn.
Ga toch maar eens een ander merk proberen voor de RSV, eens kijken wat dat uithaalt.
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: September 22, 2009, 19:18:55 »

Van de gewone Qualifiers (er zijn nogal wat soorten) heb ik nog niet echt positieve verhalen gelezen. Da's echt zo'n band waarvan ik denk: "Die komt er nooit onder". Ben helemaal geen Dunlop fan eigenlijk.... Ben wel redelijk tevreden met de Race-Attacks. Koud ook best grip. Voordat ik het dorp uit ben heb ik de knie al aan het asfalt.  Voor die tijd heb ik de laatste jaren alleen maar met MPP's gereden. Superband voor op straat. 
Gelogd
Bladefreak
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: September 30, 2009, 09:31:32 »

Alles is door een Öhlinsspecialist onlangs gereviseerd.

Heb net hetzelfde voorgehad als jij. De mijne ging ook voor geen meter meer en ik stond ook op het punt hem te verkopen.
Liep altijd wijt en ik kon ook geen enkele korte bocht meer nemen.
Heb hem binnen gestoken bij een Ohlins specialst (EMC37) maar dat bracht geen soelaas.
Heb hem dan op mijn laatste circuit dag op Zolder dit jaar eens onder handen laten nemen door een makker die racet met motoren en die kon meteen zien dat de veringafstelling totaal verknoeit was. Vering stond steenhard (ingaande demping) en veerde zelf niet meer uit (uitgaande demping stond bijna volledig toe). Nochtans had die vering specialist van EMC37 de vork net gereviseerd en afgesteld. Daar zien ze me dus niet meer. Je kunt dus niet altijd afgaan op het specialisten label hoor!

Mijn tip dus: Laat eens iemand met motor en race bloed en verstand van zaken kijken naar de afstelling van de vering!
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!