Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 21:08:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 52   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Het grote banden-topic !  (gelezen 172953 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
irish wolfie
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: September 22, 2009, 14:14:00 »

goeie info zeg 

maar als ik de verhalen zo een beetje lees gaat iedereen wel voor een 190 achterband ipv een 180 die volgens mij toch standaard op de R versie werd geleverd? Huh

 

Ik gebruik alleen maar 180ers, begin dit jaar een 190er gehad maar ik kon niet wennen aan het wat zwaardere insturen

Ik ben begonnen met MPP 2ct, goede band met veel grip
Inmiddels verschillende Pirrelli's gehad (Diablo, Diablo Supercorsa en de Diablo Corsa 3) bevallen beter dan de Michelins, alleen moet je ze wel eerst goed warmrijden is mijn ervaring.

Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk alleen op droog wegdek rij, dus heb weinig ervaring met regenrijden of nat wegdek

Ik ga ook lekker terug naar een 180, niet alleen omdat de ketting soms wat aanloopt, maar inderdaad ook om het insturen wat lichter te maken en omdat ik te weinig grondspeling heb op de Falco.
Veel gaat het niet geven denk ik maar elk beetje is welkom. (hoe smaller de band, hoe minder plat je moet gaan tegen dezelfde snelheid)
Gelogd
Kaiii
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 24


Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: September 22, 2009, 15:09:00 »


Ha lui !

Dit topic begint nu echt een beetje te lopen!
Ik wil iedereen bedanken die zijn ervaringen met ons heeft gedeeld. Ik blijf natuurlijk nieuwsgierig naar nog meer ervaringen.
Blijf schrijven.

Hartelijk dank!     


Gelogd
MrKneedown
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431


Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: September 22, 2009, 15:58:23 »

Na de originele Pirelli's nu het volgende gemonteerd;
Voor => Bridgestone BT016 (120/70ZR17)
Achter => Bridgestone BT021 (_190_/55ZR17)

Combinatie voldoet tot op heden prima !
 

Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #18 Gepost op: September 22, 2009, 15:58:37 »

Ik heb onder mijn 2001 altijd Michelin Pilot Powers en 2CT's gehad, perfecte band! Onder mijn 2006 ook PP 2ct's
Onder mijn huidige 2007 Factory 1e setje af fabriek Pirelli's supercorsa's maar daarna direct weer 2CT's, heb dit jaar ook de Power one geprobeerd maar die was na 2700km helemaal op. Ik heb nu weer een setje 2CT's klaar liggen, die ik er zaterdag even onder zet. PP & PP 2CT's gaan achter ongeveer 5000km mee en voor een x zo lang.

Gr
Michaƫl

Power one is echt een super band echter de levensduur is mij te kort! De 2CT's volstaan prima en de levensduur is ook acceptabel  Michelin rules!!!!!
Mee eens  Wink Wink Wink  
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: September 22, 2009, 16:06:38 »

Ik heb onder mijn 2001 altijd Michelin Pilot Powers en 2CT's gehad, perfecte band! Onder mijn 2006 ook PP 2ct's
Onder mijn huidige 2007 Factory 1e setje af fabriek Pirelli's supercorsa's maar daarna direct weer 2CT's, heb dit jaar ook de Power one geprobeerd maar die was na 2700km helemaal op. Ik heb nu weer een setje 2CT's klaar liggen, die ik er zaterdag even onder zet. PP & PP 2CT's gaan achter ongeveer 5000km mee en voor een x zo lang.

Gr
Michaƫl

Power one is echt een super band echter de levensduur is mij te kort! De 2CT's volstaan prima en de levensduur is ook acceptabel  Michelin rules!!!!!
Mee eens  Wink Wink Wink  
With stupid
Ik vind het de perfecte band voor op de weg.
Ik heb ook vele merken en types gebruikt maar kom elke keer weer bij PP en PPct.
En met een 180 achter.
 
Gelogd
beer
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: September 22, 2009, 16:52:51 »

ik weet niet of ik het goed begrijp hoor maar corrigeer me als ik het fout heb

met een 190 band heb je dus meer grip en met een 180 band kun je makkelijker plat door de bocht?
Gelogd
Shrek!
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: September 22, 2009, 17:13:41 »

ik zeg: MPP 2CT, goede eigenschappen op droog wegdek en vooral met nat wegdek. Achterband doe ik 6000km mee op de Tuono, en ik rij toch lekker door hoor 
Gelogd
jandetimmerman
Tuono 1000 special
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.866

Waar blijft de zon en 20 graden???

Vatican City State
« Antwoord #22 Gepost op: September 22, 2009, 19:27:15 »

ik weet niet of ik het goed begrijp hoor maar corrigeer me als ik het fout heb

met een 190 band heb je dus meer grip en met een 180 band kun je makkelijker plat door de bocht?
N 180er stuurt wat makkelijker int korte werk.
Gelogd

Ik wil beter weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!
v-TWim
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: September 22, 2009, 20:08:05 »

Of je moet gaan voor een 190/55 ipv 190/50 maar dit past niet altijd. Conti Race-Attack in ieder geval wel.
Gelogd
Jelle
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: September 22, 2009, 20:50:17 »

Op de Tuono heb ik voor m'n trip naar Misano een nieuwe Dunlop Qualifier 2 laten monteren en na 3500 km nog in prima staat.
In de regen veel vertrouwen en op het droog een goede plakker (wel de bandenspanning laten zakken).
Voor zit een Bridgestone Bt 016, doet het ook prima.
Gelogd

ZZR 600
YZF 750
R1 2000
CB 900 HORNET

TUONO 2003!
Pimmie
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 457

Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: September 22, 2009, 21:15:57 »

Mijn Tuono uit 2003 draagt aan de voorkant een BT003 en de achterkant een BT002 in de maat 190/55...

Voor op het circuit een supercombinatie omdat je op een Tuono zoveel mogelijk grip wilt hebben. De 003 warmt snel op op het circuit maar op straat moet je even rustig aan doen.
In de regen heb ik ze nog niet echt kunnen uitproberen maar op een nat wegdek afgelopen weekend in de Eifel gaven ze geen krimp. Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik in de regen de MPP 2ct prefereer...

Het afgelopen weekend ben ik dus in de Eifel geweest, inclusief 6 rondjes Nurburgring. De banden tekenen heel mooi en geven massa's vertrouwen en grip.  ƉƩn keer een situatie gehad met glijden voor en achter maar dat ging heel gecontroleerd en kon je ook al aan voelen komen...
1 rondje met passagier kon ik bijna net zo snel afleggen als solo mede door het vertrouwen in de banden...

Helaas bij thuiskomst vond ik een 5 cm lange spijker in de achterband...  Cry
Gelogd
The kapitein
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.148


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Antwoord #26 Gepost op: September 22, 2009, 22:11:13 »

Ook mijn Tuono wordt verwent met Michelin pp zonder 2 ct. Ben er erg over te spreken .

Bij mij gaat de achterband ongeveer 7000km mee. De voorband een keer zo lang. En dat bij veel duo gebruik. Perfect dus

Grt Marco.
Gelogd

Suus
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: September 23, 2009, 18:25:48 »

ff biechten...  Embarrassed Heb er Bridgestone SportTour BT weetikveel's onder zitten...   Lips Sealed

Maar... bevalt me prima! 
  • Door de multi-meer-lagen-marketing blabla worden het geen tonnetjes bij rechtuit rijden
  • Ze gaan tenminste paarduizend km mee  Lips Sealed
  • Ze houden zich m.i. op het circuit met mijn 'vloeiende' rijstijl prima
  • Ze tekenen wel stoer op't circuit! Mooie korrels tot voorbij de rand vd band! 
  • Hollands-eigen; ze zijn betaalbaar

Maar... ik houd dit topic id gaten voor suggesties want het eind is in zicht na alle circuitsessies vh jaar 
Gelogd
Markie
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: September 23, 2009, 19:02:23 »

Heb er sinds zo'n 2000km Pirelli Angels onder liggen.
Deze slijten tenminste niet dramatisch hard, grip zat voor mijn rijstijl, sturen vrij neutraal.

Nu staat alleen mijn voorvork op de hoogste stand en achter redelijk neutraal. Dus ik wil mijn voorvork nog een ring of 2 door laten steken voor een iets sportiever stuurgedrag.

Hiervoor zaten er Dunlop D208 onder. Stuurde ongeveer even zwaar in, alleen kon je merken dat de voorband aardig gecupt was.
Deze plakten wel vrij goed (na 3 rondjes klaverblad bleef het grind er letterlijk in plakken), had er door het cuppen alleen geen vertrouwen meer in.

Owja, met nat weer waren de Dunlops dramatisch. Met de Pirelli's nog geen ervaring op nat wegdek.
« Laatste verandering: September 23, 2009, 19:05:34 door Markie » Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #29 Gepost op: September 24, 2009, 08:12:18 »

ik weet niet of ik het goed begrijp hoor maar corrigeer me als ik het fout heb

met een 190 band heb je dus meer grip en met een 180 band kun je makkelijker plat door de bocht?

Ik heb een 190 eronder echter een 55-er. Met een 190-55-17 (ipv 190-50-17) staat de band iets boller en loopt het loopvlak iets meer de hoek om. Ik denk dat een 190-55-17 vergelijkbaar is met een 180-50-17
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 52   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51572 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10071 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10350 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8915 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
ketting aanspannen - regelen - uitlijnen (alle types) Danduy 3 6853 Laatste bericht Augustus 23, 2011, 16:00:23
door lummelke

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!