Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 08, 2024, 16:21:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 49 50 [51] 52   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Het grote banden-topic !  (gelezen 173505 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
tripakis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 668


RSV 2007

Netherlands
« Antwoord #750 Gepost op: Juli 22, 2014, 18:33:33 »

Vanmorgen met de Pirelli Angel GT door de regen, wat een glibber band zeg
Deze band geeft mij niet het vertrouwen in de regen wat een 2CT wel doet

Sorry maar dit kan ik toch niet beamen.

Heb ondertussen al erg goede ervaring met de Angel GT op droog en nat wegdek. Ook in tests blijkt dat ie erg goed is in de regen.
Durf te zeggen dat deze band meer grip geeft dan de Power 2CT, welke ook zeker een hele goede band is maar toch al best wat jaren oud en zeker qua natte grip van sport-toer banden hebben de fabrikanten niet stil gezeten.

Heb je die rit met je GT's niet misschien op een vervuilde weg gereden of staat je vering niet veel te hard afgesteld als je motor gaat "glibberen" in de regen?


Hij begon al door te slippen bij een inhaalactie op de snelweg, dit heb ik met de 2CT nooit gehad 
Verder staat de vering redelijk stug ja maar ik vind het gripniveau echt beneden maats.  Huh
Gelogd
Willie-84
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 171

Netherlands
« Antwoord #751 Gepost op: Juli 22, 2014, 23:21:16 »

Vanmorgen met de Pirelli Angel GT door de regen, wat een glibber band zeg
Deze band geeft mij niet het vertrouwen in de regen wat een 2CT wel doet

Sorry maar dit kan ik toch niet beamen.

Heb ondertussen al erg goede ervaring met de Angel GT op droog en nat wegdek. Ook in tests blijkt dat ie erg goed is in de regen.
Durf te zeggen dat deze band meer grip geeft dan de Power 2CT, welke ook zeker een hele goede band is maar toch al best wat jaren oud en zeker qua natte grip van sport-toer banden hebben de fabrikanten niet stil gezeten.

Heb je die rit met je GT's niet misschien op een vervuilde weg gereden of staat je vering niet veel te hard afgesteld als je motor gaat "glibberen" in de regen?


Hij begon al door te slippen bij een inhaalactie op de snelweg, dit heb ik met de 2CT nooit gehad 
Verder staat de vering redelijk stug ja maar ik vind het gripniveau echt beneden maats.  Huh

Met het vermogen van een RSV moet zo'n band echt niet zomaar gaan spinnen op de snelweg. Heb het met mijn eigen Tuono nog nooit gehad onder normale omstandigheden. Staat de bandendruk niet veel te hoog?
Gelogd
tripakis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 668


RSV 2007

Netherlands
« Antwoord #752 Gepost op: Juli 24, 2014, 22:16:30 »

Vanmorgen met de Pirelli Angel GT door de regen, wat een glibber band zeg
Deze band geeft mij niet het vertrouwen in de regen wat een 2CT wel doet

Sorry maar dit kan ik toch niet beamen.

Heb ondertussen al erg goede ervaring met de Angel GT op droog en nat wegdek. Ook in tests blijkt dat ie erg goed is in de regen.
Durf te zeggen dat deze band meer grip geeft dan de Power 2CT, welke ook zeker een hele goede band is maar toch al best wat jaren oud en zeker qua natte grip van sport-toer banden hebben de fabrikanten niet stil gezeten.

Heb je die rit met je GT's niet misschien op een vervuilde weg gereden of staat je vering niet veel te hard afgesteld als je motor gaat "glibberen" in de regen?


Hij begon al door te slippen bij een inhaalactie op de snelweg, dit heb ik met de 2CT nooit gehad 
Verder staat de vering redelijk stug ja maar ik vind het gripniveau echt beneden maats.  Huh

Met het vermogen van een RSV moet zo'n band echt niet zomaar gaan spinnen op de snelweg. Heb het met mijn eigen Tuono nog nooit gehad onder normale omstandigheden. Staat de bandendruk niet veel te hoog?

  2.5 en volgens pirelli moet het 2.8 zijn 
Misschien maandagmorgen rubber Grin heb er in ieder geval niet zoveel vertrouwen meer in Roll Eyes
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #753 Gepost op: September 18, 2014, 11:58:29 »

Even weer een update over de PP 3's.
Na 8000 KM 1 keer assen met 35 graden en 2 keer lelystad heb ik ze vervangen omdat ik weer op assen ging rijden.
De achterband had kwa profiel diepte nog ongeveer 1000km mee gekund, voor de slijtage nok werd geraakt.
Voor zat nog heel ruim profiel maar die is puur vervangen ivm de circuitdag.
Wat mij opviel op Lelystad was dat met een lagere temperatuur het warmrijden van de banden even wat meer tijd kosten dan in het begin.
Al met al meer dan tevreden over de banden, van regen op italiaanse wegen tot assen met 35 graden hebben ze het perfect gedaan.
Daarom voor de laatste circuitdag op assen een verse set er onder gelegd.
Dit keer was de buiten temperatuur 19 graden en ben ik gestart in groep drie van Racecracks.
Ik kon duidelijk merken dat de banden het nu meer naar hun zin hadden, en na 5 sessies en een snelste ronde van 2:10 hebben ze zeker in verhouding de vorige keer amper getekend.

Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
ElSjiepo
Brokkenpiloot
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 413

Netherlands
« Antwoord #754 Gepost op: September 18, 2014, 15:29:54 »

Dat zijn serieuze afstanden!! Ben benieuwd hoe mijn bandjes het gaan doen - heb sinds een paar honderd km de S20 Evo's eronder. Zouden ook een behoorlijke tijd mee moeten gaan, dus dat gaan we zien (note to self: nu 44xxx km op de tellert). De grip is in de km's die ik er nu mee heb gereden heel goed te noemen, zowel koud, warm, droog en nat. Banden laten zich heel makkelijk en precies sturen, stuk fijner dan de MPP2ct's die ik eerst had. Krijg ze in tegenstelling tot de Michelins niet echt warm, maar dat ligt misschien ook meer aan mijn p*ssy rijstijl. Is ook niet echt nodig, want tot dusver dus grip zat voor hoe en waar ik rij.
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #755 Gepost op: September 18, 2014, 20:34:29 »

Heb nu ook net een paar honderd km de s20 evo's er op, bevalt heel goed,banden komen ook heel goed en snel op temperatuur, ben benieuwd naar de levensduur, mijn vorige gewone s20 achter was snel versleten
Gelogd
Zwijntje
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 630


Netherlands
« Antwoord #756 Gepost op: September 18, 2014, 20:58:12 »

Heb 1 S20 evo achterband opgereden nu.
Fijne band, maar slijt nog te snel. Vooralsnog dus weer de pipo's erop.
Gelogd

1990 Yamaha FZR600
1994 Yamaha FZR600 R, Wayne Rainey replica

2002 Aprilia RSV Mille R, 2003'R' Ă–hlins & radiale remmen, >04 RSV 2-2 uitlaat, SBK stuur
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #757 Gepost op: September 18, 2014, 22:04:18 »

Rij met Conti Road Attack 2 op de Tuono, bevalt super
Gelogd

ZAC#4
Martin
ARA Newbie
*
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9

Netherlands
« Antwoord #758 Gepost op: December 07, 2014, 14:52:54 »

De s 20 evo bevalt mij perfect. Bij mij zit hij duidelijk veel langer dan de gewone s 20. De gewone heeft 5000 k gezeten. De evo zit nu ruim 2500 km en er is amper slijtage zichtbaar. In september nog een lang weekend Sauerland gedaan.Gaat sowieso voorbij de 6000 km komen.(Ook nog avondje Lelystad meegenomen)  :)Ik doe er voornamelijk secondaire pretkilometers mee in noord Nederland. Voor onze jaarlijkse alpentrip draai ik er een T 30 op. Ook een prima band. Na een week dolomieten en twee snelle autobahn daten amper slijtage zichtbaar. (3500 km). Ook knee down geen probleem. Beide banden in de maat 190/55.
Gelogd
Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #759 Gepost op: Januari 06, 2015, 20:32:36 »

Ik heb een Pirelli Diablo Rosso 2 voor en achter liggen. Mijn voorband kan nog wel een tijdje mee maar mijn achterband is aan vervanging toe. Ik rijd al tijden met de Diablo Rosso 2 en ben er niet ontevreden over.
In de regen geven ze me erg weinig vertrouwen, maar dat komt misschien ook wel omdat ik sowieso een pussy ben in de regen :p.

Ik zou de Michelin PP3 ook wel eens willen proberen. Maar, zou dit een combi zijn die goed rijdt met de Diablo Rosso 2 aan de voorkant? Iemand ervaringen / ideeën hiermee?
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #760 Gepost op: Januari 07, 2015, 06:00:50 »

Ik ben zeer tevreden over de PP 3
Heb er bijna 10k mee gereden Inc 3 circuitdagen en ze waren nog steeds goed.
Ook in de regen zelfs op Italiaanse wegen geven ze geen krimp.
Ze gaan combineren met een Pirelli zou ik niet doen.
Het zijn 2 totaal verschillende banden met andere bolling, karkas en compound.
Fabrikanten maken hier dus vaak echt een set van.
Daarnaast is het natuurlijk fijner rijden met voor en achter nieuw rubber.
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #761 Gepost op: Januari 30, 2015, 15:49:42 »

Na 2 seizoenen op de Bridgestone S20's (2 achterbanden en 1 voorband) kan ik kort zijn over deze banden n.l. Uitstekende straatbanden! Korte opwarmtijd, veel grip onder alle omstandigheden en neutraal sturen. Velen vinden de slijtage een issue (de evo schijnt beter te zijn). Ik vind dit echter niet zo heel erg. Ik wil sowieso geen grip inleveren voor wat meer kilometers.
Voor het komende jaar heb ik besloten weer voor echte plakkers te gaan. Omdat ik steeds meer op het circuit ga rijden en pure straatbanden dan niet helemaal voldoen. De S20's gaan een beetje smeren als ze te heet worden.
De RS10 is de nieuwste"Racing- street" band van Bridgestone. Ze zijn gisteren binnen gekomen en ga ze binnenkort monteren.
Ik zal mijn ervaringen hier posten.

« Laatste verandering: Januari 30, 2015, 15:52:25 door Jesse J » Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #762 Gepost op: Januari 30, 2015, 17:32:43 »

Na 2 seizoenen op de Bridgestone S20's (2 achterbanden en 1 voorband) kan ik kort zijn over deze banden n.l. Uitstekende straatbanden! Korte opwarmtijd, veel grip onder alle omstandigheden en neutraal sturen. Velen vinden de slijtage een issue (de evo schijnt beter te zijn). Ik vind dit echter niet zo heel erg. Ik wil sowieso geen grip inleveren voor wat meer kilometers.
Voor het komende jaar heb ik besloten weer voor echte plakkers te gaan. Omdat ik steeds meer op het circuit ga rijden en pure straatbanden dan niet helemaal voldoen. De S20's gaan een beetje smeren als ze te heet worden.
De RS10 is de nieuwste"Racing- street" band van Bridgestone. Ze zijn gisteren binnen gekomen en ga ze binnenkort monteren.
Ik zal mijn ervaringen hier posten.

Gewoon een paar goedkope brembo velgen op de kop tikken en goede circuitbanden erom leggen.Even wisselen zodra je een circuitdagje gaat doen 
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #763 Gepost op: Januari 30, 2015, 18:06:11 »

ga komend seizoen weer op slicks rijden ( metzlers)
Gelogd

if it runs , race it
ElSjiepo
Brokkenpiloot
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 413

Netherlands
« Antwoord #764 Gepost op: Januari 30, 2015, 18:36:59 »

Na 2 seizoenen op de Bridgestone S20's (2 achterbanden en 1 voorband) kan ik kort zijn over deze banden n.l. Uitstekende straatbanden! Korte opwarmtijd, veel grip onder alle omstandigheden en neutraal sturen. Velen vinden de slijtage een issue (de evo schijnt beter te zijn). Ik vind dit echter niet zo heel erg. Ik wil sowieso geen grip inleveren voor wat meer kilometers.
Voor het komende jaar heb ik besloten weer voor echte plakkers te gaan. Omdat ik steeds meer op het circuit ga rijden en pure straatbanden dan niet helemaal voldoen. De S20's gaan een beetje smeren als ze te heet worden.
De RS10 is de nieuwste"Racing- street" band van Bridgestone. Ze zijn gisteren binnen gekomen en ga ze binnenkort monteren.
Ik zal mijn ervaringen hier posten.

Gewoon een paar goedkope brembo velgen op de kop tikken en goede circuitbanden erom leggen.Even wisselen zodra je een circuitdagje gaat doen 

Ik heb nog een setje Brembo velgen van m'n '04 RSV liggen (voorwiel heeft een kleine schaafplek van een schuiver van de vorige eigenaar, maar is absoluut recht! Ook qua balanceren heb ik er geen moeite mee gehad) met nog redelijke Michelin Pilot Powers (voor 2ct geloof ik en recente dots, maar niet zo boeiend als je er circuitbanden op zou willen leggen, kan ze er ook afhalen als je dat liever hebt). Zonder schijven (en spacers, die heb je wel nodig voor jouw vork), dat dan weer wel. Ik denk dat ik er nog wel een tandwieldrager bij heb, maar dat zou ik ff moeten checken. Als je eventueel interesse hebt, hoor ik het wel!
Gelogd
Pagina's: 1 ... 49 50 [51] 52   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51735 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10093 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10379 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8950 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
ketting aanspannen - regelen - uitlijnen (alle types) Danduy 3 6873 Laatste bericht Augustus 23, 2011, 16:00:23
door lummelke

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!