Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 18, 2024, 05:26:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: RSV Mille R project  (gelezen 40424 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Chrisz
Gast
« Gepost op: Oktober 28, 2009, 16:54:45 »

Hoi allemaal,

Mijn eerste bezoek op dit forum!
Ik heb mezelf aangemeld omdat ik sinds mijn laatste/huidige motor, een groot fan van appies ben geworden Smiley

Mijn eerste Aprilia was een SL 1000 Falco. Superfiets! Zat boordevol extra's waardoor alle Aprilia kwaliteiten nog's extra benadrukt werden.
Motor staat momenteel te koop trouwens, op zowel Motor Forum als marktplaats, eventueel geĂŻntresseerde hoor ik graag. http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=14335.0

Maar daar gaat het nu niet om! Ik verkoop de Falco vanwege 1 nadeel waar ik afgelopen zomervakantie achter ben gekomen.
We hebben toen met onze motorclub een flinke tourtocht door europa gehouden, zo'n 2000km in 6 dagen. En al vanaf dag 4 had ik dusdanige last van polsen en nek dat het plezier er vanaf was...

Ik wilde echter wel in de Aprilia's blijven en ben ook wel een sportieve rijder, dus dan is de Tuono eigenlijk de enige optie die Aprilia bied. Na echter al verschillende weken zonder succes gezocht te hebben naar een mooie tuono binnen mijn budget,, kreeg ik een andere ingeving!
Voor het geld wat de "gemiddelde" 2004 Tuono namelijk kost heb ik ook een RSV Mille R en hou ik nog geld over voor een superbike ombouw set!

Dezelfde modificatie had natuurlijk ook op mijn Falco gekunt, maar ik ben bang dat de Falco daarna geen stuiver meer zal opbrengen bij verkoop. En bovendien heeft de Mille R toch wat meer te bieden.

Deze beauty is het gewoden.  






Behalve alle R-versie upgrades die bekend zijn:
-OZ wielen
- Ohlins voor en achtervering
- Ohlins stuurdemper
- Carbon voorspatbord, hugger, kuipdelen.

Heeft de motor ook nog:
- Alarm! big-plus!
- Akra demper  . Geen e-keur maar originele demper is erbij.
- Lucas rem-schakel setjes
- MDA (ofzoiets) ruitje
- Nieuw remschijven
- Mooie subtiele knippers

En ik vergeet vast nog wel wat Smiley

Nu zal deze winter de Mille dus voorzien worden van een superbike-kit. Ik heb al wat voorbeelden gevonden op deze site, maar ik zit toch nog met een paar vragen.

Welke set is het meest geschikt?
Ik heb namelijk al meerdere aanbieders gevonden die allemaal een complete set bieden:
998cc.com  MDI motorcycle equipment en de plaatselijke motorzaak (die ABM onderdelen kan bestellen)
Nu vroeg ik me af welke sets misschien al eens ooit door mensen besteld zijn? En hoe deze zijn bevallen?

Laatste en misschien wel belangrijkste vraag,
Ik zie dat sommige mensen ervoor gekozen hebben om een kroonplaat+risers van een Tuono te kiezen.
Maakt dit enig verschil met bijvoorbeeld een ABM-kit? Verschil als in: andere houding, meer/minder aanpassingen aan topkuip, kosten??

Mocht iemand me kunnen helpen met info, voorbeelden/afbeeldingen dan graag!

Groeten Chris  
« Laatste verandering: November 23, 2009, 09:39:37 door Chrisz » Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 28, 2009, 17:11:52 »

Je gaat toch niet zo'n prachtige '01 RSV R verbouwen???  Shocked
Gelogd

Happy Mille
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 28, 2009, 17:15:40 »

mooie bike , vrees wel dat je helemaal gek gaat worden van dat alarm 
Gelogd

if it runs , race it
Chrisz
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 28, 2009, 19:14:31 »

Je gaat toch niet zo'n prachtige '01 RSV R verbouwen???  Shocked

Ik ben me ervan bewust dat veel mensen dit als heiligschennis zullen zien Smiley
Maar het gaat er mij alleen maar om dat ik voor mezelf de ultieme fiets ga maken.
En dat is in dit geval al het goede van de Mille R gecombineert met een sbk-kit, zodat ook lage snelheden en toertochten wat comfortabeler zijn Smiley


M.b.t. het alarm hoop ik dat het zal meevallen.
Ik ken inderdaad mensen die er altijd mee aan het rommelen zijn en altijd met lege accu staat e.d. 
Hopelijk valt het mee Smiley
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 28, 2009, 19:40:29 »

Welkom hier!
Mooi fiets zeg, leuke schijven,mooie rearset en exhausthanger

Gelogd
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 28, 2009, 20:18:43 »

Je kunt hem ook ombouwen naar een Tuono, heb ik ook met een Mille R 2003 gedaan  Wink
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
Kefke
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 28, 2009, 20:24:52 »

Mooie bike, jammer dat je hem gaat ombouwen...
Gelogd
Chrisz
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 28, 2009, 20:25:56 »

Je kunt hem ook ombouwen naar een Tuono, heb ik ook met een Mille R 2003 gedaan  Wink

Ik heb inderdaad al meer voorbeelden gezien van omgebouwde Milles.
Maar het begint allemaal met de andere kroonplaat en risers.
Of dat ik vervolgens in de topkuip ga zagen of de gehele kuip eraf gaat dat is van latere zorg.

(Tot nu toe neig ik overgens naar topkuip aanpassen)

Maar de vraag die ik daar dus wel over heb, en die jij mogelijk kunt beantwoorden:

Zit er verschil in de aftermarket sets en tuono kroonplaat?
Andere hoogte risers, andere hoek stuur? etc.
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 28, 2009, 20:46:32 »

Mijne was toch mooier geweest Chris  Grin Grin
Welkom en suc6 met ombouwen 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 28, 2009, 20:57:54 »

Je kunt hem ook ombouwen naar een Tuono, heb ik ook met een Mille R 2003 gedaan  Wink

Ik heb inderdaad al meer voorbeelden gezien van omgebouwde Milles.
Maar het begint allemaal met de andere kroonplaat en risers.
Of dat ik vervolgens in de topkuip ga zagen of de gehele kuip eraf gaat dat is van latere zorg.

(Tot nu toe neig ik overgens naar topkuip aanpassen)

Maar de vraag die ik daar dus wel over heb, en die jij mogelijk kunt beantwoorden:

Zit er verschil in de aftermarket sets en tuono kroonplaat?
Andere hoogte risers, andere hoek stuur? etc.

Ja vooral de prijs  Wink
De originele onderdelen van de Tuono zijn peperduur, de concurrerende onderdelen iets minder duur.
Hou er met een hoger stuur rekening mee dat je ook langere rem- en koppelingsleiding nodig hebt.
Je kon een paar jaar terug een complete ombouwset voor het stuur kopen bij Leo Teunissen, maar of dat nog zo is weet ik niet zeker.
Succes!
Eric
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
Chrisz
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 29, 2009, 09:01:42 »

Maar als ik zou kiezen voor Tuono risers, dan hoef ik net per cé een andere kroonplaat toch?
Dan moet ik alleen de Mille kroonplaat aanpassen zodat de Tuono risers bevestigd kunnen worden?

En die complete sets zijn nog steeds beschikbaar (alleen Leo Teunissen zegt me niets).
Kroonplaat, risers, superbikestuur, nieuwe koppeling- en remleidingen, stuurgewichtjes en soms ook handvaten.
-MDI motorcycle equipment bied een set aan van ABM.
-Kan ook direct bij ABM bestellen via de plaatselijke motorzaak.
-En http://www.998cc.com/rsv_mille_r/862
-Laatste optie is het gebruiken van Tuono onderdelen.

Waar ik vooral benieuwd naar ben zijn de onderlinge verschillen tussen de sets.
Ik heb al enkele afbeeldingen gevonden, sommige zelfs afkomstig van dit forum, maar graag zou ik weten welke set op welke foto te zien is?
Soort van get the picture Tongue

Dit is de MDI set:
http://img337.imageshack.us/img337/2048/rsvrombouw.jpg

De volgende plaatjes heb ik van forums.

Waarvan deze gebruik hebben gemaakt van Tuono risers:
http://img11.imageshack.us/img11/6775/milleono.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/5897/gedc0096.jpg

En de rest:
http://img141.imageshack.us/img141/2791/afb051.jpg
http://img156.imageshack.us/img156/1803/img0523g.jpg
http://img251.imageshack.us/img251/1829/m51100042.jpg

Daarvan is me onbekend welke set het precies is geweest?
En zo op de foto's lijkt het alsof deze risers lager zijn dan de Tuono risers. Wat waarschijnlijk invloed heeft op aanpassingen aan topkuip en natuurlijk invloed heeft op de houding.

Mocht iemand z'n eigen fiets (of een bekende fiets) herkennen dan graag wat meer info Smiley


Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 29, 2009, 09:17:08 »

Persoonlijk zou ik de kuip eraf halen. Het ziet er vreemd uit .. een volledig bekuipte sportmotor met een superbikestuur. In Duitsland zie je dat veel meer, maar ik kan het niet mooi vinden. 

Een stuurkuip van een Tuono kan niet zo moeilijk te vinden zijn. Zet je de orignele RSV-R kuipdelen op zolder en kun je bij verkoop de motor ook weer origineel maken...

Just my 2 cents.
Gelogd

Chrisz
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 29, 2009, 10:37:37 »

Persoonlijk zou ik de kuip eraf halen. Het ziet er vreemd uit .. een volledig bekuipte sportmotor met een superbikestuur. In Duitsland zie je dat veel meer, maar ik kan het niet mooi vinden. 

Een stuurkuip van een Tuono kan niet zo moeilijk te vinden zijn. Zet je de orignele RSV-R kuipdelen op zolder en kun je bij verkoop de motor ook weer origineel maken...

Just my 2 cents.

Is ook een optie inderdaad.
Alleen vind ik de naakte Aprilia's niet super mooi..
Komen er bovendien nog een hoop extra kosten bij voor beugeltjes en afdekkapjes voor bv: bobines, koelvloeistof reservoir, etc.
Gelogd
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 29, 2009, 10:52:21 »

Maar als ik zou kiezen voor Tuono risers, dan hoef ik net per cé een andere kroonplaat toch?

Ja zal toch echt een kroonplaat moeten hebben met (draad)gaten voor de risers, toch?

Die sets op de foto's ken ik persoonlijk niet.
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
Chrisz
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 29, 2009, 10:54:53 »

Maar als ik zou kiezen voor Tuono risers, dan hoef ik net per cé een andere kroonplaat toch?

Ja zal toch echt een kroonplaat moeten hebben met (draad)gaten voor de risers, toch?

Die sets op de foto's ken ik persoonlijk niet.

Ja precies, maar dat is een "kleine aanpassing". Ben zelf wel in staat dat soort zaken te boren/frezen.
Alleen helemaal zelf mooie risers frezen is dan weer iets teveel van't goede Smiley

Alleen zal ik als ik kies voor een Tuono set natuurlijk ook van een Tuono R moeten hebben ofniet?
Omdat de Ohlins voorvorkpoten iets dikker zijn dan de originele Mille/Tuono poten?
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 8   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50087 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16270 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
ZAC Assen 9 september « 1 2 3 4 5 » robz 61 33779 Laatste bericht September 13, 2009, 16:26:51
door FastJ
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 9987 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
RIP Marcel Aprilia 2000) « 1 2 3 » scarfaces 39 25949 Laatste bericht April 08, 2009, 11:28:07
door zeeslot

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!