Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 23:28:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Beginners vraagjes  (gelezen 6154 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
marcoxx
Gast
« Gepost op: November 10, 2009, 23:46:14 »

Hallo allemaal,

Ik ben een beetje internet het afstruinen voor een mooi steun voor mijn Garmin Zumo. Ik wil hem wel graag midden op mijn stuur hebben.
Ik heb wel mooie gezien maar die zijn alleen geschikt tot het model 2005. Dus heren, alle tips zijn welkom. Shocked

Ik heb nog een RB liggen van 4 maanden oud.Die heb ik door Ruud Fredriks in een Yamaha 1300 FJR in laten bouwen. Deze Yam heb ik inmiddels ingeruild op de huidige Tuono en zit nu vreselijk te twijfelen
wel of niet inbouwen. Ik heb dit nu twee keer gedaan, 1 x een PC in een blackbird en de RB in de Yam. Ik heb dit gedaan om het aan uit effect eruit te halen. Dit is met de BB 100% gelukt en met de Yam 90%.
De Tuono komt bij Roke Motors vandaan en moet zeggen dat zij hem perfect hebben afgesteld. Niets geen aan uit effect. Het gas is heerlijk te doseren en hij pakt goed op. Dus vandaar mijn twijfel.

Aangezien ik de standaard ketting toch niet mooi vind komt er volgende een nieuwe set. 1 met goude schakels en meteen voor een 15 tands.
Dus ik wil de huidige ketting set (3000Km) te koop zetten maar geen idee wat een redelijke prijs is. Suggesties?

En hier de laatste vraag.
Ik zag van de week een Tuon rijden met topkoffertje Shocked
Zag er niet uit maar voor een weekendje weg verdomd makkelijk. Bij het hotel direct koffertje eraf en dekseltje of zitje er weer op.
Kent iemand dit systeem?

 

Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: November 11, 2009, 08:55:40 »

Als je toch voor een nieuwe ketting gaat, dan zou ik voor een 16-nogwat gaat. Hoe kleiner je vóór gaat, deze te meer je kettingschakels tov elkaar verdraaien. De boel slijt wat sneller. Een verhouding van 15-41 is bv hetzelfde (+/- een hussie) als een 16-44.

Een RB of PC is nooit weg. Als je hem in het verleden hebt gemoteerd voor een reden die er nu niet is dan zou ik het niet doen. Wil je los gaan met andere uitlaten, throttle bodies, airboxen en wat niet dan kan een RB of PC zeker van pas komen.

Engels maatje van me heeft een bagage systeem dat bestaat uit een bevestingssteun, een losse tasbeugel, en een mooie, stevige en waterdichte rugtas. De tas en de losse beugel zijn in no-time te verwijderen, wat blijft zitten is een steuntje dat bijna niet opvalt. Ik zou voor me verdriet geen bagage willen, maar als het dan toch moet, dan zou ik zoiets nemen. Heb helaas geen naam voor je, kan het wel navragen als je wilt...

Oh, en welkom...
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
jackske
Aprilia, a way of life!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.422


Australia
« Antwoord #2 Gepost op: November 11, 2009, 13:33:12 »

 With stupid
Ik ben een beetje internet het afstruinen voor een mooi steun voor mijn Garmin Zumo. Ik wil hem wel graag midden op mijn stuur hebben.
Ik heb wel mooie gezien maar die zijn alleen geschikt tot het model 2005. Dus heren, alle tips zijn welkom. Shocked

Hier kun je verschillende spullen kopen, zelf heb ik de RAM balhoofdsteun, werkt perfect
Gelogd

MAC7R
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: November 11, 2009, 14:26:17 »

kettingset => jos smit haarlem! 
Gelogd
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: November 11, 2009, 19:09:40 »


Ik ben een beetje internet het afstruinen voor een mooi steun voor mijn Garmin Zumo. Ik wil hem wel graag midden op mijn stuur hebben.
Ik heb wel mooie gezien maar die zijn alleen geschikt tot het model 2005. Dus heren, alle tips zijn welkom. Shocked


Ik heb zelf het standaard motorsysteem van Garmin met een draadeind door het balhoofd zitten en dit werkt perfect. Goed overzicht op mijn display en ook mijn Garmin zit stevig en overzichtelijk. Kost een paar euro en beschadigd helemaal niets.
Perfect.
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: November 11, 2009, 19:13:38 »


Ik ben een beetje internet het afstruinen voor een mooi steun voor mijn Garmin Zumo. Ik wil hem wel graag midden op mijn stuur hebben.
Ik heb wel mooie gezien maar die zijn alleen geschikt tot het model 2005. Dus heren, alle tips zijn welkom. Shocked


Ik heb zelf het standaard motorsysteem van Garmin met een draadeind door het balhoofd zitten en dit werkt perfect. Goed overzicht op mijn display en ook mijn Garmin zit stevig en overzichtelijk. Kost een paar euro en beschadigd helemaal niets.
Perfect.

With stupid
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
The Marshall
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.810


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: November 11, 2009, 20:14:24 »






Gelogd

Ouder worden betekent dat je botten zijn uitgegroeid maar je vel nog niet ;-)
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: November 11, 2009, 20:28:06 »

Zit dat niet heel erg onstabiel?  Undecided
Gelogd

Happy Mille
Hallieknar
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: November 11, 2009, 20:28:06 »

Mooi gedaan eifeljoep maar volgens mij praten we hier over een Tuono?

Dus gewoon effe deze "Upper U-bolt" (nr.4) bestellen en 2 gaatjes erin boren en schroefdraad van 4mm tappen.
Dan een vierkant ALU plaatje op deze U-bolt schroeven (verzonken).
In het vierkante plaatje tap je weer 4 gaten op de steek v/d Zumo houder.
Rubber om de ultrasone trillingen zo goed mogelijk te filteren natuurlijk niet vergeten.

De antwoorden op je overige vragen staan er al,.... succes!

Grtz Rob
Gelogd
The Marshall
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.810


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: November 11, 2009, 21:08:37 »

 Embarrassed  helemaal gelijk , maar het zit best wel stabiel
Gelogd

Ouder worden betekent dat je botten zijn uitgegroeid maar je vel nog niet ;-)
marcoxx
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: November 12, 2009, 23:49:16 »

Thanks voor de tips mannen. Ik vind de Zumo bij eifeljoep er erg mooi zitten en thanks voor de pics.

De volgende zaken gaan vast gebeuren.

De RB laat ik toch inbouwen en afstellen. Ik laat dat doen bij Roke Motoren. Ik heb veel vertrouwen in die zaak en zeker in de kennis die ze van Aprillia hebben.

Ik heb een Zumo steun van dezelfde fabrikant gevonden als die op mijn Blackbird zit. Ze zijn erg mooi en wat ik handig vind is dat de Zumo houder zelf erop vast geschroefd wordt.

Dus hij gaat binnenkort naar Roke en dan wordt alles ingebouwd. Autocom ,RB en voor meteen een tandje 15 tandwiel
Ben zo benieuwd hoe hij rijdt als ik hem ophaal. Maarre ik laat het jullie weten.

 


Gelogd
Remco
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: November 13, 2009, 20:13:06 »


Koffer op de Tuono....

Koop bijvoorbeeld deze;
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.com/search%3Fq%3Dmarktplaats+koffer%26rls%3Dcom.microsoft%3Anl%3AIE-SearchBox%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26sourceid%3Die7%26rlz%3D1I7MEDC_nl&url=http%3A//motoren.marktplaats.nl/accessoires-koffers-en-tassen/293547411-top-case-top-koffer-voor-motor-scooter-en-brommer-nieuw.html%3Fxref%3D1
+ zelfgebouwde montageplaat op de plek van de buddyzit van de passagier (kosten circa €15) en je bent klaar !

Heb ik bij mijn RSV Mille R gedaan....100% waterdicht, muurvast met 1 klik en dus inderdaad superpraktisch !!
(maar mooier wordt de brommer er uiteraard niet van)

Wil je foto's of tips mail dan even. Succes !
Gelogd
Remco
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: November 13, 2009, 20:14:44 »

Sorry ......koffer moet zijn deze:
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.com/search%3Fq%3Dmarktplaats+koffer%26rls%3Dcom.microsoft%3Anl%3AIE-SearchBox%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26sourceid%3Die7%26rlz%3D1I7MEDC_nl&url=http%3A//motoren.marktplaats.nl/accessoires-koffers-en-tassen/293547411-top-case-top-koffer-voor-motor-scooter-en-brommer-nieuw.html%3Fxref%3D1
Gelogd
marcoxx
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: November 13, 2009, 21:58:17 »


Hoi Remco, als ik op de link klik dan krijg ik een hele batterij koffers en weet dan nog steeds niet over welke je het hebt.
Ik denk dat je aan wilt geven dat de truuk in de grondplaat zit. Ik zou wel een fotootje willen zien daarvan
Ik weet dat het foei lelijk is maar voor een weekendje weg lijkt het me ideaal. Als ik richting Italië ga dan gaat de Tuono
toch op de aanhanger Grin Heb jij je grondplaat aangepast voor 1 merk?
Gelogd
Hallieknar
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: November 13, 2009, 22:47:05 »

Voor een weekendje of zelfs een weekje weg raad ik je toch echt deze aan!
Echt dit is mijn beste aankoop geweest in m'n 20jr motorvakanties.
Dit jaar heb ik er zelfs 10 dagen verschoning in gepropt,.. ze zijn er in diversen kleuren.
« Laatste verandering: November 13, 2009, 22:50:09 door Hallieknar » Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10924 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17036 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Het NIEUWE aankopen topic « 1 2 ... 285 286 » Sjaakie 4282 731963 Laatste bericht Maart 25, 2010, 07:08:46
door rolf
En weer paar vraagjes :) emielfellinger 0 1614 Laatste bericht December 01, 2008, 21:50:44
door emielfellinger
Nordschleife « 1 2 » P968 17 8778 Laatste bericht Juli 07, 2008, 18:55:06
door P968

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!