Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 18:48:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Levensduur ketting  (gelezen 4134 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: November 18, 2009, 16:49:13 »

Ja hier ook 22.000. Maar ik moet er wel bij zeggen dat 't kreng eigenlijk al een tijd aan vervanging toe is. Maar ik wilde 't seizoen er nog mee uitzingen... 

Vervangen moet geen probleem zijn! Je hebt nog een fotoreportage thuis liggen!

Ja met zo'n gek klein dikkertje in een opzienbarende bijrol... 
Gelogd

Happy Mille
Tuonojack
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 225

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: November 18, 2009, 18:24:09 »

Ja hier ook 22.000. Maar ik moet er wel bij zeggen dat 't kreng eigenlijk al een tijd aan vervanging toe is. Maar ik wilde 't seizoen er nog mee uitzingen... 

Rijdt met een ocso-smeersysteem erop.
25000 km is haalbaar en dat gaat niet in de langzaam aan-modus.

Zoals altijd goed vet houden met name bij regen en slecht weer.

Rij ook met een Osco bevalt erg goed en na 6000km de DID ketting nog niet hoeven stellen.
Gelogd

Tuono Factory 07, Akra`s, AF1 linkplates, gsxr zijstandaard, Osco.
Kawa W650, Yamaha TW125
patrickhenr
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: November 21, 2009, 21:49:44 »

vergeet ook niet dat verkeerde kettingspanning de levensduur van de ketting enorm kan verkorten. Zie ze vaak genoeg rijden, ketting zo strak als een snaar... ai ai ai.

Zag laatst een motor......persoon had zelf zijn wiel gemonteerd na een bandenwissel. ketting als een snaar gespannen....na enkele kilometers liep het lager van zijn uitgaande as kapot. Kan inderdaad raar lopen zo, snaarspannig op je ketting Sad
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: November 21, 2009, 22:01:19 »

vergeet ook niet dat verkeerde kettingspanning de levensduur van de ketting enorm kan verkorten. Zie ze vaak genoeg rijden, ketting zo strak als een snaar... ai ai ai.

Zag laatst een motor......persoon had zelf zijn wiel gemonteerd na een bandenwissel. ketting als een snaar gespannen....na enkele kilometers liep het lager van zijn uitgaande as kapot. Kan inderdaad raar lopen zo, snaarspannig op je ketting Sad

Dat snap ik zelfs dat er speling moet zijn   
Hem mijn DID gold chain ookal weer een tijdje, maar heb hem ook nog niet opnieuw hoeven te spannen 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Dalman
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: November 22, 2009, 00:21:30 »

Wel ff je speling meten als je drop zit. En ik 'smeer' m na elk ritje met WD40... Nu 14000, 1e set
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: November 22, 2009, 08:44:10 »

Wel ff je speling meten als je drop zit. En ik 'smeer' m na elk ritje met WD40... Nu 14000, 1e set
WD40 is niet goed voor je ketting  Het dringt tot binnen de O-ringen en lost daar het vet op.
Niet doen, niet goed voor de levensduur..
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #21 Gepost op: November 22, 2009, 10:18:50 »

vergeet ook niet dat verkeerde kettingspanning de levensduur van de ketting enorm kan verkorten. Zie ze vaak genoeg rijden, ketting zo strak als een snaar... ai ai ai.

Zag laatst een motor......persoon had zelf zijn wiel gemonteerd na een bandenwissel. ketting als een snaar gespannen....na enkele kilometers liep het lager van zijn uitgaande as kapot. Kan inderdaad raar lopen zo, snaarspannig op je ketting Sad

Dat snap ik zelfs dat er speling moet zijn   
Hem mijn DID gold chain ookal weer een tijdje, maar heb hem ook nog niet opnieuw hoeven te spannen 

Jij bent ook een slimme jongen Jelmer  Wink.

Maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat de ketting strak komt te staan als de schokdemper (veel) inveert (drempel, kuil etc).
Gelogd

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35506 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25550 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Off Topic « 1 2 ... 174 175 » zeeslot 2618 470746 Laatste bericht April 01, 2011, 20:03:42
door B-Art
uitje met de Tuono... in de sneeuw! « 1 2 » P-TĂ€ 22 12166 Laatste bericht Maart 01, 2011, 16:21:47
door P-TĂ€
bijtunen van een Tuono van 2003 « 1 2 » sanka 15 8094 Laatste bericht Mei 28, 2010, 22:06:30
door Nald

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!