Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 10:23:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Geen kilometerheffing motoren  (gelezen 16071 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
The kapitein
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.148


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Gepost op: November 14, 2009, 11:51:15 »

13-11-2009
Kabinet: geen kilometerheffing motoren

--------------------------------------------------------------------------------

Weggebruikers gaan in de komende jaren betalen voor het gebruik van hun auto en niet langer voor het bezit ervan. Maar motoren zijn na een jarenlange lobby door de MAG vrijgesteld van de kilometerheffing.

De Motorrijtuigenbelasting (MRB) en de aanschafbelasting (BPM) worden afgeschaft. In plaats daarvan komt er een prijs voor elke kilometer die in Nederland wordt gereden, van snelweg tot woonerf. Dat betekent dat de gebruiker gaat betalen. De opbrengsten uit de kilometerprijs zullen niet méér zijn dan de 'oude' belastingen samen. Hierdoor gaat 59 procent van de automobilisten er in het nieuwe stelsel op vooruit. De opbrengsten van de kilometerprijs gaan rechtstreeks naar het infrastructuurfonds. Uit dit fonds worden wegen, spoorlijnen en andere infrastructuur aangelegd


Voor elke kilometer wordt een basistarief betaald. Het tarief is net als nu verschillend voor verschillende categorieën voertuigen: personenauto's, bestelauto's particulier/ondernemer, autobussen en vrachtwagens. De hoogte van dit basistarief voor personenauto's hangt net als nu af van de CO2 uitstoot. Bij andere voertuigen blijft het gewicht bepalend voor het basistarief. Gewicht is sterk verbonden met de CO2 uitstoot. Het gemiddelde tarief voor een personenauto ontwikkelt zich tot 2018 (1) als volgt:


2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018
3,0 3,5 4,0 4,6 5,3 6,1 6,7


Naast dit basistarief maakt de wet het mogelijk om een spitstarief te heffen. Dit is voorzien voor structurele knelpunten in het wegennet en potentiële sluiproutes. Per locatie wordt in lagere regelgeving besloten of er een spitstarief komt.

In elk voertuig komt een GPS-apparaatje dat bijhoudt hoeveel, wanneer en waar er gereden wordt. Deze voorziening verzendt de informatie naar een inningskantoor waar de rekening wordt opgemaakt. Automobilisten kunnen straks kiezen voor een provider die aanvullende diensten levert bij deze voorziening, zoals routenavigatie. De informatie die door de voorziening wordt verzonden is wettelijk en technisch beschermd. Alleen de automobilist gaat over deze gegevens. De overheid ontvangt geen reisgegevens en kan geen auto's volgen. Zo is de privacy van weggebruikers gewaarborgd.

Voor het hele verslag , kijk bij MAG.nl

Marco.
Gelogd

Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: November 14, 2009, 12:29:53 »

En de files worden daardoor minder zeggen ze. Nou vergeet het maar, die zouden ook minder worden als de benzine duurder zou worden. EĂ©n grote zeepbel die belofte.
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
5h1v3r
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: November 14, 2009, 12:47:30 »

hoe zijn we toch aan deze gruwelijke heilstaat gekomen? of, hoe komen we ervan af? hoeveel mensen zijn tegenwoordig bezig andere mensen te volgen, bekijken, controleren of te betuttelen. weer een fijn instrument om iedereen te controleren... een triest volk van dominees...
« Laatste verandering: November 14, 2009, 15:06:40 door Big Chris » Gelogd
m.cornelissens
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: November 14, 2009, 20:02:45 »

Eerst zien dan geloven, wbt geen kilometerheffing op motoren En mocht de minister echt niet meer van gedachten veranderen over, geen
kilometer heffing op motoren, dan.......

En voor de mensen in de koekblikken... je zal maar afhankelijk zijn (mensen in dorpjes e.d

Greetz 
Gelogd
arius
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.319


do it on twins

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: November 15, 2009, 09:44:50 »

Hallo allemaal,


pfff de eerste jaren maak ik me nog niet druk hoor, ik hoor bij de 59% die er op vooruit gaan, ik heb nu een dikke diesel ruim € 300 per drie maanden, daar kan ik 10000 km per drie maanden voor rijden, meer als ik nu doe  , maar je zal net een lekker zuinig en klein autootje gekocht hebben, waar je maar €36 per drie maanden betaald, dan ben je pas zuur, voor die €36 kun je nu dus onbeperkt rijden, straks maar 1200 km rijden da's dan per drie maanden he, dus 400 km per maand, de meeste komen dan al te kort op alleen woonwerk, dan ben je pas genaaid  , ik rijd nu al 720 km woon werk, stel ik heb zo'n klein ding gekocht kom ik dus 320 km tekort, die zou ik dus extra moeten betalen, dus per maand ben ik dan €9,60 duurder uit, lekker landje, en wat als je naar het buitenland gaat Huh, de gps registreerd wel toch  , en dan nog alle extra's die er moeten komen gps palen, poortjes, mensen voor de rekening te sturen, enz enz , dit wordt eerst weer een miljoenen verslindend projeckt, om dan (hopeljk) uiteindelijk weer te worden afgeschaft , wat een ministers van verkeer hebben we toch voorbij zien komen ,


grtjes arius
Gelogd

Mijn vrouw zei de motor eruit of ik eruit .... soms mis ik haar
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: November 15, 2009, 10:20:16 »

Hallo allemaal,


pfff de eerste jaren maak ik me nog niet druk hoor, ik hoor bij de 59% die er op vooruit gaan, ik heb nu een dikke diesel ruim € 300 per drie maanden, daar kan ik 10000 km per drie maanden voor rijden, meer als ik nu doe   , maar je zal net een lekker zuinig en klein autootje gekocht hebben, waar je maar €36 per drie maanden betaald, dan ben je pas zuur, voor die €36 kun je nu dus onbeperkt rijden, straks maar 1200 km rijden da's dan per drie maanden he, dus 400 km per maand, de meeste komen dan al te kort op alleen woonwerk, dan ben je pas genaaid  , ik rijd nu al 720 km woon werk, stel ik heb zo'n klein ding gekocht kom ik dus 320 km tekort, die zou ik dus extra moeten betalen, dus per maand ben ik dan €9,60 duurder uit, lekker landje, en wat als je naar het buitenland gaat Huh, de gps registreerd wel toch  , en dan nog alle extra's die er moeten komen gps palen, poortjes, mensen voor de rekening te sturen, enz enz , dit wordt eerst weer een miljoenen verslindend projeckt, om dan (hopeljk) uiteindelijk weer te worden afgeschaft , wat een ministers van verkeer hebben we toch voorbij zien komen ,


grtjes arius
Je gaat in je berekening uit van de GEMIDDELDE kilometerprijs van 3 cent. Diesels en LPG-auto's moeten nog een toeslag gaan betalen.
Ook gaat de prijs per km afhangen van de hoeveelheid uitgestoten CO2. Sad
Ik denk dat je (en ik zelf ook) duurder uit bent met je dikke diesel.
« Laatste verandering: November 15, 2009, 10:42:44 door Jesse J » Gelogd
Big Chris
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.816


Gaat vreemd ;-)

Thailand
« Antwoord #6 Gepost op: November 15, 2009, 10:40:10 »

Eurlings schermt met het argument dat de afschaffing van de BPM het verschil gaat maken. Maar je hebt nu een auto waar je BPM voor hebt betaald. Dat krijg je vast niet terug en de waarde bij inruil zeker lager zijn  Angry   In eerste instantie hebben alleen 'starters' op de automarkt mogelijk een voordeel  Undecided
Gelogd
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: November 15, 2009, 11:12:09 »

Het is niet meer dan eerlijk dat de gebruiker betaalt, zeker voor het vrachtverkeer is dit belangrijk.
Zoals het nu gaat is het niet goed, zelfs op zondag hoor je de filemeldingen

Ik ben wel bang dat ze dergelijke gegevens meer gaan misbruiken en als ze hun budget niet voor elkaar
krijgen dat ze weer een of andere belasting verzinnen
Gelogd

ZAC#4
arius
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.319


do it on twins

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: November 15, 2009, 11:16:46 »

Hallo allemaal,


Citaat
Je gaat in je berekening uit van de GEMIDDELDE kilometerprijs van 3 cent. Diesels en LPG-auto's moeten nog een toeslag gaan betalen.
Ook gaat de prijs per km afhangen van de hoeveelheid uitgestoten CO2.
Ik denk dat je (en ik zelf ook) duurder uit bent met je dikke diesel.

hmm, dat zal dan wel weer, reken ik me eigen weer rijk , maar zal deze toeslag dan zoveel gaan zijn dat we er niet mee weg komen  , dan maar iets gaan inbouwen waardoor het gps ding dan per ongeluk kortsluiting maakt  , of een stuk lood mee,


grtjes arius

Gelogd

Mijn vrouw zei de motor eruit of ik eruit .... soms mis ik haar
arius
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.319


do it on twins

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: November 15, 2009, 11:21:52 »

Hallo allemaal,


Citaat
Ik ben wel bang dat ze dergelijke gegevens meer gaan misbruiken en als ze hun budget niet voor elkaar
krijgen dat ze weer een of andere belasting verzinnen


wat te denken van de snelheid!!!, de gps registreert een te hoge snelheid op een bepaald stuk weg, krijg je dan gelijk een boete thuis, het staat toch vast dat je te hard hebt gereden, of zou ik nu zo in het kabinet kunnen ,


grtjes arius

Gelogd

Mijn vrouw zei de motor eruit of ik eruit .... soms mis ik haar
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: November 15, 2009, 11:31:30 »

Toch zag je op tv ook al de eerste reacties van mensen..."dan ga ik toch over een motor nadenken". En dat is een goede zaak natuurlijk. Grin Grin Grin Grin

Maar files die oplossen.. With stupid With stupid With stupid With stupid With stupid
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
G Factory
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.085


No Vtwin No Fun Know Vtwin Know Fun

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: November 15, 2009, 13:04:52 »

En als er teveel motoren komen worden deze ook belast met de kmheffing, want de schatkist moet toch door ons gevuld worden.

Gerard
Gelogd

wat vandaag niet komt komt morgen komt morgen niet dan hoef je het vandaag niet te doen.
wimmie
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: November 15, 2009, 13:11:07 »

Hier kun je zoeken op het type auto wat je hebt: https://atp63126937qyzmtvrs345mntp678vs.rdw.nl/StartScreen.aspx


Ik ga er met mijn focus diesel er in ieder geval niet op vooruit
Gelogd
The kapitein
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.148


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Antwoord #13 Gepost op: November 15, 2009, 14:31:22 »

Ik vraag me wel af wat wij als motorrijders dan wel moeten gaan betalen? En vervalt de BPM voor motoren ook?

Wat me ook niet bevalt is, dat registratie kastje wat in de auto komt en alles registreerd.  Is nu helemaal niets meer heilig Angry  Waarom niet gewoon een km registratie maken samen met de jaarlijkse APK. eventueel samen met een co2 en brandstof toeslag.  Veel eenvoudiger.

Gaan we toch maar eens uitkijken naar een elektrische scooter ofzo.

Voorlopig duurt het nog wel even.

Eerst nog de landelijke verkiezinging Evil

Marco
Gelogd

heavy
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: November 15, 2009, 20:21:42 »

Ik zeg de oplossing is er al.. en gewoon weer een stratenboek op schoot.

GSM Jammers / GPS Portable Jammer

Stoort uitsluitend GPS, geen GSM, Bluetooth etc.

 
Battery capacity:400mAh Lion battery
Work time :6 hours
Charge time:1.5 hours
Block distance:Radius:5-10m
Work currency:65mA
Transmit:Build-in antenna
Frequency :L1/L2
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 102842 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18579 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
Forumhandleiding voor nieuwkomers « 1 2 » zeeslot 20 15225 Laatste bericht Februari 17, 2014, 15:37:52
door Brontolo
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19369 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
Vrijdag 6 Januari 2012 - ARA Nieuwjaarsborrel & Clubkarten(Ook voor forumleden!) « 1 2 ... 10 11 » 2 Fast 2 See 161 56789 Laatste bericht Februari 02, 2012, 22:45:11
door Rossifumi

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!