Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 10:38:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Test van Gardner  (gelezen 2010 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Gepost op: November 18, 2009, 17:57:39 »

1987 500cc wereldkampioen Wayne Gardner heeft de dag na de Superbike races op PortimĂŁo de zeven verschillende merken aan de tand mogen voelen en deed daarbij enkele opvallende uitspraken.



Wayne Gardner op de Aprilia 
 
In zijn professionele racecarrière heeft voormalig GP held Wayne Gardner nooit langer dan een race per jaar met Superbikes gereden. Het toenmalige bijna jaarlijkse uitstapje voor de coureurs naar de 8 uur van Suzuka was lange tijd de enige keer per jaar dat Gardner in aanraking kwam met de viercilinder machines waar de Australiër overigens zeer succesvol mee was.
Gardner kreeg in PortimĂŁo de gelegenheid om met de topmachines van de zeven fabrikanten te rijden en gaf eerlijk zijn mening over de Superbikes.

"Het is in de eerste plaats een eer om hier te zijn, het is de eerste keer dat ik op dit circuit kom en het is al een tijd geleden dat ik met zulke goede motoren heb gereden. De tests waren heel interessant, ik heb met de zwakkere en met de sterkere gereden, sommigen hebben een lange weg te gaan en een aantal heeft me verrast in die mate dat ze bijna net zo goed of zelfs beter zijn dan mijn GP machines uit de jaren 80 en 90. Zover zijn de straatmachines in korte tijd gekomen," vertelde Gardner.

"Het testen van deze motoren was als het hebben van zeven vrouwen op een dag , ze hebben allemaal een andere persoonlijkheid en karakter en sommigen waren best lastig."

"De Aprilia was de beste motor, de machine is erg nauwkeurig en heeft genoeg vermogen. Het was niet de snelste maar had het beste directionele en vertrouwen gevend rijwielgedeelte en het geeft een goede feedback van de banden."

"Vlak achter de Aprilia zit de BMW! Deze stuurt erg nauwkeurig en ook erg goed gezien het feit dat het viercilinder blok dwars onder het frame hangt. Van de vier viercilinder motoren waren de BMW en de Honda het best hanteerbaar."

"Op dit op en neer circuit is de Ducati een van de beste motoren, ik heb daar erg veel plezier mee gehad. De machine heeft veel v-twin vermogen maar dat vermogen kan je goed kwijt en de motor was dan ook erg fijn om mee te rijden."

"De Honda is altijd snel en erg goed. De versnellingsbak voelde via het snelschakelsysteem soepel en nauwkeurig aan. De snelheid op het rechte stuk is goed en de machine heeft een goede acceleratie. Met meer dan 215 pk in mijn handen zou ik bijna vergeten hoe leuk het is om met een snelle racemotor te rijden."

"De Kawasaki was de grote verrassing, die zat er goed bij. Ik reed hier een van mijn beste rondetijden mee en had er erg veel vertrouwen op, hun tractiecontrol is te sterk. Als ze dat kunnen oplossen dan zal dat volgend jaar een sterke motor zijn."

"De Suzuki is waarschijnlijk de zwakste motor. Deze voelt groot en oud aan. Er zat een goed motorblok in maar het rijwielgedeelte is een beetje te oud aan het worden. Ik denk dat de Japanners wat te doen hebben als ze voorin mee willen rijden."

"De grootste verrassing was voor mij de Yamaha. Ik had er veel meer van verwacht. Het heeft waarschijnlijk het beste motorblok maar de moeite die je er voor moet doen om de bocht door te komen heeft me verrast. Het laat zien hoe goed Ben Spies is. Ik ben van mening dat hij niet met de beste motor gewonnen heeft, het is een testament van zijn kunnen."

 
Bron: Racesport
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: November 18, 2009, 18:43:29 »

 
Gelogd
G Factory
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.085


No Vtwin No Fun Know Vtwin Know Fun

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: November 19, 2009, 15:06:38 »

Dus Ben Spies  op een Aprilia is.............
Gelogd

wat vandaag niet komt komt morgen komt morgen niet dan hoef je het vandaag niet te doen.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10071 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Voorjaarstraining VdV 2013 ! « 1 2 ... 50 51 » denish41 761 124861 Laatste bericht Oktober 05, 2013, 17:38:46
door robz
vreemd geluid, tikkent geluid warme motor « 1 2 » Gerard-030 24 13865 Laatste bericht April 14, 2011, 23:45:23
door Isdatzo
Veneman weg bij Hoegee Suzuki « 1 2 3 » FastJ 35 13203 Laatste bericht Juni 14, 2009, 14:18:52
door FastJ

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!