Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 04:34:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Montage beschrijving TRW rem- schakelset  (gelezen 22740 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
spikehome
Gast
« Antwoord #60 Gepost op: Maart 21, 2010, 22:15:23 »

Vandaag dan eindelijk op pad geweest, na het tanken (en bandjes op spanning brengen ) even een rondje warm rijden voor ik bij de club aan zou sluiten,
maar daar dacht de achterrem anders over... (zo heb je een Mille zonder achterrem, zo heb je een Mille met blokkerende achterrem... Shocked)

Wat bleek ; iets te veel 'standaard' druk er op, werd warm bij de eerste keren proberen 'voor het gevoel' en had dus na een aantal keren teveel druk wat 'ie niet kwijt kon...
Daar sta je dan met je fabrieksgereedsschapsetje ZONDER sleuteltje 10... ) Toch maar even bellen met iemand die wel zo'n ding heeft, en even later was het geheel wat afgekoeld en was er weer speling ! Uiteindelijk het pinnetje een slag er bij gegeven, vast gezet en klaar, Mille MET werkende achterrem !

Nog wel het schakelpookje wat naar beneden bijstellen maar dat komt goed, ik ben er erg blij mee en tevreden over !
En is het ook mogelijk om het rempookje ver genoeg naar beneden te zetten??
Gelogd
RSVulti
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.040


Netherlands
« Antwoord #61 Gepost op: Maart 21, 2010, 22:58:22 »

@spikehome ;

Ik ben begonnen met de fabrieksinstelling, eerst maar eens kijken hoe dat voelt !
Na het aanlopen vanmiddag even de zaak wat aangepast zodat het niet meer kan gebeuren, wat betreft de stand van de pedalen zit het voor mij zo goed, ik heb niet het idee dat ik 'te diep' moet trappen, wel onderschrijf ik Michael zijn beschrijving dat je het 'achterremgevoel' even opnieuw moet krijgen omdat het heel licht gaat allemaal.

Dat geldt voor het schakelen ook trouwens, het is tik tik tik er doorheen. werkelijk super, hoewel ik het schakelpookje wel lager ga zetten, heb graag contact met de laars en het pookje en daar is de afstand nu net iets te groot voor.

Wat betreft de algemene zitpositie moet ik zeggen dat ik er met mijn 1.85 altijd al goed op zat en dat nu nog steeds doe. Ik rijdt wel zo veel mogelijk met de bal van de voet op de steps zeg maar, ik hou er niet van om het midden van de voeten op de pedalen te zetten (met de hak tegen de steps), voor mijn gevoel heb ik dan niet de controle en alertheid op en over de motor dan wanneer ik de voorkant er op zet.

Om een echt goed antwoord op je vraag te geven denk ik echt dat je een keer op een fiets met een dergelijke set moet zitten/rijden en dan je gevoel laten spreken en zelf (be)oordelen wat je er van vindt !

@Michael ; heb jij ook aan e schakelkant dat het stangetje wel errug dicht tegen de schetsplaat aan zit ? Of heb je bij montage misschien meteen al een ringetje gebruikt als spacer (bij het hefboompje aan de voorkant zeg maar) om aanlopen tegen te gaan ?
Dat doet het nu (nog) niet maar de ruimte er tussen is wel heel erg weinig !

Gelogd

Het begin is er...het ergste moet nog komen...en het eind...is zoek !!
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #62 Gepost op: Maart 22, 2010, 10:55:01 »

Schakelpookje heeft idd maar een paar mm speling, maar hij raakt het echt niet! Ik vind dat je rempedaal te diep in moet drukken, de stand van je voet is niet lekker als het pedaal in trapt tot de "bodem". Ik denk dat ik op zoek ga naar een andere hoofdremcilinder. Heb ook wel eens op een 2007 R1 gereden en daar hoef je de achterrem niet zo belachelijk diep in te trappen.

Heb nog wel een TIP voor iedereen die een andere remschakelset monteert!
De onderdelen die al aan elkaar vast zaten (af-fabriek) heb ik niet na-getrokken, ging ervan uit dat, dat wel goed zat....... Niet dus! Wilde zondag voor een bocht terugschakelen en was het pedaal kwijt  Die hing verticaal omdat er een boutje uitgetrilt was. Heel toevallig zag een maat van me het boutje liggen en kon hem gewoon weer terug schroeven, zat een inbus sleutel in het gereedschap setje van Aprilia 
Ik heb thuis alles nagelopen en sommige delen met loctite ingesmeerd.

Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
RSVulti
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.040


Netherlands
« Antwoord #63 Gepost op: Maart 23, 2010, 00:06:13 »

Oh la laaaaa !! Dat was even schrikken vrees ik Huh!!

Ga ik meteen even tjekken van de week, dat zijn niet de grappen waar je op zit te wachten !
Gelogd

Het begin is er...het ergste moet nog komen...en het eind...is zoek !!
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #64 Gepost op: Maart 23, 2010, 09:11:13 »

Oh la laaaaa !! Dat was even schrikken vrees ik Huh!!

Ga ik meteen even tjekken van de week, dat zijn niet de grappen waar je op zit te wachten !

Schrok niet echt was meer verbaasd, waar is m'n pookje??
We reden ook net rustig, stukje ervoor waren allemaal bochten en ging het 200+............... dan wil je wel terug kunnen schakelen!
Gewoon even nalopen voor de zekerheid 
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Tuonojack
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 225

Netherlands
« Antwoord #65 Gepost op: Maart 27, 2010, 23:39:45 »

Ik zat aan deze te denken verstelbaar, omgekeerd schakelen mogelijk ā‚¬ 260,00 + verzend. uit UK (heb al gemaild wat de verz. kosten zijn).
Gevoeligheid ook te verstellen zo te zien (2 gaatjes achterop rem/schakel hevel)
Iemand bekend hiermee?


« Laatste verandering: Maart 27, 2010, 23:59:38 door Tuonojack » Gelogd

Tuono Factory 07, Akra`s, AF1 linkplates, gsxr zijstandaard, Osco.
Kawa W650, Yamaha TW125
RSVulti
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.040


Netherlands
« Antwoord #66 Gepost op: Maart 27, 2010, 23:45:18 »

Ik ken het niet maar moet wel zeggen dat ik het een mooie set vind voor het geld !
Gelogd

Het begin is er...het ergste moet nog komen...en het eind...is zoek !!
Tuonojack
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 225

Netherlands
« Antwoord #67 Gepost op: Maart 27, 2010, 23:50:20 »

Ja, vond ik ook al. Ik kwam hem tegen op AF1-forum.
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=195195
Gelogd

Tuono Factory 07, Akra`s, AF1 linkplates, gsxr zijstandaard, Osco.
Kawa W650, Yamaha TW125
spikehome
Gast
« Antwoord #68 Gepost op: Mei 14, 2010, 20:16:08 »

En nog enige updates nodig betreft de schakelset?
Ervaringen voornamelijk?
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #69 Gepost op: Mei 15, 2010, 10:12:30 »

En nog enige updates nodig betreft de schakelset?
Ervaringen voornamelijk?

Ben er heel erg blij mee, schakelen gaat zo soepel, wil alleen kijken of ik het rempedaal wat verder omhoog kan krijgen. Als je de achterrem wilt gebruiken dan vind ik de houding van je enkel niet echt natuurlijk  Wink
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
spikehome
Gast
« Antwoord #70 Gepost op: Mei 17, 2010, 13:30:34 »

En nog enige updates nodig betreft de schakelset?
Ervaringen voornamelijk?

Ben er heel erg blij mee, schakelen gaat zo soepel, wil alleen kijken of ik het rempedaal wat verder omhoog kan krijgen. Als je de achterrem wilt gebruiken dan vind ik de houding van je enkel niet echt natuurlijk  Wink
Wel raar dat het schakelen soepeler gaat.
Ik wil juist dat me rem pookje lager gaat.
Omdat ik vanwege mijn lengte in een behoorlijke hoek zit.
Maar volgens de leverancier staat alles hoger waardoor je een grotere bodem speling krijgt.
Dat zou voor mij betekenen dat ik in nog een grotere hoek zou zitten.
Voor ik 500 euro ga uitgeven zou ik toch heel graag kijken/zitten op zo'n systeem.
Misschien kan een keer naar iemand toe om te kijken?
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #71 Gepost op: Mei 17, 2010, 13:35:54 »

En nog enige updates nodig betreft de schakelset?
Ervaringen voornamelijk?

Ben er heel erg blij mee, schakelen gaat zo soepel, wil alleen kijken of ik het rempedaal wat verder omhoog kan krijgen. Als je de achterrem wilt gebruiken dan vind ik de houding van je enkel niet echt natuurlijk  Wink
Wel raar dat het schakelen soepeler gaat.
Ik wil juist dat me rem pookje lager gaat.
Omdat ik vanwege mijn lengte in een behoorlijke hoek zit.
Maar volgens de leverancier staat alles hoger waardoor je een grotere bodem speling krijgt.
Dat zou voor mij betekenen dat ik in nog een grotere hoek zou zitten.
Voor ik 500 euro ga uitgeven zou ik toch heel graag kijken/zitten op zo'n systeem.
Misschien kan een keer naar iemand toe om te kijken?

Waar woon je ?
Ik weet niet of je dicht bij zit (Groningen)

Gr
Michaƫl
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
spikehome
Gast
« Antwoord #72 Gepost op: Mei 17, 2010, 13:39:43 »

En nog enige updates nodig betreft de schakelset?
Ervaringen voornamelijk?

Ben er heel erg blij mee, schakelen gaat zo soepel, wil alleen kijken of ik het rempedaal wat verder omhoog kan krijgen. Als je de achterrem wilt gebruiken dan vind ik de houding van je enkel niet echt natuurlijk  Wink
Wel raar dat het schakelen soepeler gaat.
Ik wil juist dat me rem pookje lager gaat.
Omdat ik vanwege mijn lengte in een behoorlijke hoek zit.
Maar volgens de leverancier staat alles hoger waardoor je een grotere bodem speling krijgt.
Dat zou voor mij betekenen dat ik in nog een grotere hoek zou zitten.
Voor ik 500 euro ga uitgeven zou ik toch heel graag kijken/zitten op zo'n systeem.
Misschien kan een keer naar iemand toe om te kijken?

Waar woon je ?
Ik weet niet of je dicht bij zit (Groningen)

Gr
Michaƫl

Wil er gerust een stuk voor rijden.
maar woon zelf omg. Nijmegen
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #73 Gepost op: Mei 17, 2010, 13:54:19 »

En nog enige updates nodig betreft de schakelset?
Ervaringen voornamelijk?

Ben er heel erg blij mee, schakelen gaat zo soepel, wil alleen kijken of ik het rempedaal wat verder omhoog kan krijgen. Als je de achterrem wilt gebruiken dan vind ik de houding van je enkel niet echt natuurlijk  Wink
Wel raar dat het schakelen soepeler gaat.
Ik wil juist dat me rem pookje lager gaat.
Omdat ik vanwege mijn lengte in een behoorlijke hoek zit.
Maar volgens de leverancier staat alles hoger waardoor je een grotere bodem speling krijgt.
Dat zou voor mij betekenen dat ik in nog een grotere hoek zou zitten.
Voor ik 500 euro ga uitgeven zou ik toch heel graag kijken/zitten op zo'n systeem.
Misschien kan een keer naar iemand toe om te kijken?

Waar woon je ?
Ik weet niet of je dicht bij zit (Groningen)

Gr
Michaƫl

Wil er gerust een stuk voor rijden.
maar woon zelf omg. Nijmegen

Daar ben ik vrijdag nog langs gekomen om een 2009 R1 op te halen (Veghel). Eindje uit de richting, denk dat er er wel iemand dichter bij je in de buurt woont.
Maar je mag gerust langs komen  Grin
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Elmar
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 78


Aprilia RSV 1000 R 2007

Netherlands
« Antwoord #74 Gepost op: Juli 07, 2013, 19:13:03 »

Hadden jullie ook omgekeerd schakelen? Bij mij komt de schakel tegen mijn onderkap aan
Gelogd

Aprilia RSV 1000 R 2007
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Voorjaarstraining VdV 2013 ! « 1 2 ... 50 51 » denish41 761 124883 Laatste bericht Oktober 05, 2013, 17:38:46
door robz
Show je Shiver! « 1 2 ... 18 19 » Jordi 272 81671 Laatste bericht Januari 04, 2014, 12:26:57
door motorgirl
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109985 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51601 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Caponord Benzine slang vervangen ACTIE « 1 2 3 4 5 » Stanleybobly 68 35109 Laatste bericht November 06, 2013, 23:50:20
door Stanleybobly

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!