Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 13:39:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 13   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Winterproject RSV 2002  (gelezen 51305 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: December 03, 2009, 10:08:10 »

Heb je er foto's van?

Ga ik er vanmiddag opzetten Afro

« Laatste verandering: December 03, 2009, 17:34:05 door Technieker » Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Mille_Moret
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 741


Mille R 2001 & CBR 600 Circuitmotor

Netherlands
WWW
« Antwoord #16 Gepost op: December 03, 2009, 20:58:44 »

Ziet er goed uit....
Weet niet of je dat makkelijk dicht krijgt.
Wat je wel kan proberen is misschien vloeibaar metaal... Belzona o.i.d.
Of iemand die het kan Tig lassen..
« Laatste verandering: December 03, 2009, 21:00:26 door Mille_Moret » Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: December 05, 2009, 10:03:53 »

Nee dit is hardsoldeer .
Gebruik geen lasapparaat .

De radiateur is gemaakt van koper (of legering zoals messing)  of aluminium.
Beiden zijn heeeeeeeel  slecht te lassen.

Dus soldeer met een lasvlam van ca 500 gr. Als vulmiddel kan je soldeer draad gebruiken( afhankelijk van de te solderen materialen, wordt ook wel zilversoldeer genoemd)
Dit is niet de soldeer tin die je met een soldeerbout aanbrengt. Deze heeft nl een smelt temp van ca 150gr C. 

Google even op radiator reparatie bedrijven , dierepareren dit voor een klein bedrag denk ik.

ff google op wikipedia
Hardsolderen wordt uitgevoerd met een acetyleen/zuurstof gasbrander. Bij hardsolderen wordt vaak gebruik gemaakt van soldeer dat bestaat uit koper, zink en ook wel zilver. Dit soldeer geeft verbindingen die veel sterker zijn dan de verbindingen die met soldeertin bij zachtsolderen gemaakt worden. Wat sterkte betreft is een hardgesoldeerde verbinding te vergelijken met een verbinding die tot stand is gekomen door lassen. Als vloeimiddel kan borax en of daarop gebaseerd middel gebruikt worden. Bij hardsolderen van koper moet van tevoren het te solderen gedeelte ingesmeerd worden met S-39 of een ander, op zoutzuur gebaseerd, middel

   
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: December 05, 2009, 11:51:22 »

Heb je er foto's van?

Ga ik er vanmiddag opzetten Afro





de zwakke plek  komt me bekend voor en ik heb er verleden jaar om dezelfde reden wat info over gezocht.
en persoonlijk zou ik op Ebay oid zoeken naar een 2e handsje voor weinig

de oorspronkelijke verbinding is samen geperst (starre verbinding) en dmv capilaire werking zacht gesoldeerd. ik vraag me af of dit goed te Tig lassen is ivm de geringe dikte en oppervlak.

Aluminium hard solderen word in Nederland weinig gedaan, maar is wel mogelijk. het probleem is dat het soldeer smelt bij 585 graden, terwijl het smeltpunt van aluminium rond de 650 graden ligt. je hebt dus grote kans op inzakking van het aluminium.

zacht soldeer smelt bij 365 graden en is daarom een beter optie mits je al een goede (starre) verbinding hebt. (zie origineel) maar aluminium zacht soldeer verbindingen kun je vergelijken met het zacht solderen van koper en daar waar trillingen plaats vinden in koper leidingen kunnen word hard soldeer toegepast. of zacht soldeer zonder starre verbining ook geschikt is voor een V-Twin vraag ik me af.

maar voordat je wilt gaan solderen moet je weten of het om een zuiver aluminium gaat of om een legering.
een legering is moeilijk hard te solderen ivm de verschillende smelt punten. en zacht solderen van een aluminium met veel legering gaat ws helemaal niet lukken.
« Laatste verandering: December 05, 2009, 11:56:26 door teddek » Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: December 05, 2009, 14:27:16 »

Kijk dat is de reden dat ik op het forum rond hang, KENNIS!

Met zulke informatie kan ik wat. Ik heb geen idee hoe ik moet gaan ontdekken of het alu is of en legering maar ik ga me er zeker in verdiepen.
Een paar straten verder op zit een automaterialen zaak, volgens mij ook met garage. Daar ga ik, als de tijd er is, van de week even naar toe.

Maar hoe zit het met "lijmen" zoals Mille Moret schreef?

Ziet er goed uit....
Weet niet of je dat makkelijk dicht krijgt.
Wat je wel kan proberen is misschien vloeibaar metaal... Belzona o.i.d.
Of iemand die het kan Tig lassen..
« Laatste verandering: December 05, 2009, 14:28:59 door Technieker » Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Mille_Moret
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 741


Mille R 2001 & CBR 600 Circuitmotor

Netherlands
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: December 05, 2009, 15:49:24 »

Is een 2 componenten pasta, wanneer je die 2 vermengt onstaat er een chemische reactie.
Wanneer het is uitgehard dan is het supersterk, wij op het werk gebruiken hiervoor Belzona..
Het is alleen best prijzig.. http://www.xtrack.nl

Je hebt het ook van loctite weet alleen niet hoe goed dat is..
http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=10004041

Maar denk idd dat je het beste ff kan navragen bij wat bedrijven die ervaring met dat soor reparaties hebben.
Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: December 06, 2009, 11:32:55 »

Ik zal deze week eens even gaan rondbellen. anders ga ik het gewoon proberen met vloeibaar metaal van Loctite.

Zometeen weer eens even stickers er af krabben en schuren Wink

Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: December 06, 2009, 14:29:18 »

De eerste zijkap is met korrel 400 nat geschuurd. Deze is klaar voor de laag plamuur. Ik ben van plan om daar allebastine Polyester plamuur voor te gebruiken. Foto's komen nog.


Ik ben ook nog bezig geweest met de topkuip.
Met sticker


Zonder sticker


Schade. Het wordt een geplamuur maar ik denk dat ik er wel wat van kan maken.




Wat denken jullie over het totaal plaatje? Orgineel maken of de" leeuw" erin verwerken verder nog pimp dingen?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: December 06, 2009, 19:00:09 »

je kunt er iig wat origineels van maken. "strak" plamuren is wel veel werk maar niet moeilijk. plamuren en schuren en dit blijven herhalen tot je tevreden bent. en het is altijd bevredigend als de eerste verf laag erover gaat 
Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: December 07, 2009, 19:08:35 »

Ja ik kan ook niet wachten totddat de eerste laag verf erop zit, maar omdat ik de hele week werk moet ik het van de weekende hebben. Nu we richting de kerst gaan heb ik ook niet erg veel tijd om te klussen maar in jauari wordt het alweer beter Smiley

Als de superbikes in assen komt wil ik het klaar hebben  Mooi streven toch?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: December 10, 2009, 15:50:21 »

Even een update,

De radiateur ligt bij de lasboer. Die gaat er een plaatje tussen maken om het metaal dikke verschil op te vangen. OF hij ging eerst het puntje dichtlassen en dan het beugeltje erop.

Morgen middag ligt hij al klaar  Nu hopen dat ik dat kwa tijd met werk red.... Shocked

Als ik hem weer in huis heb maak ik wel weer foto's! 
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Zattara
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: December 10, 2009, 18:53:30 »

Mijn radiateur Had precies hetzelfde euvel.



Hartgers in Zuthen heeft het echt goed en snel (en niet duur imho) gerepareerd!  
Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: December 11, 2009, 18:32:48 »

Mijn radiateur Had precies hetzelfde euvel.



Hartgers in Zuthen heeft het echt goed en snel (en niet duur imho) gerepareerd!  

Klopt, Ik had hun gemaild kost 25 euro.
Maar omdat ik voor het werk nog wel is bij een lasboer kom heeft deze hem voor 5 euro gemaakt 
Welles waar met een plaatje ertussen maar dat maakt niet zoveel uit.

van het weekend zal ik wel even een foto ervan maken.
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #28 Gepost op: December 13, 2009, 14:38:24 »

Weer even een update en gelijk wat vragen.

de radiateur is gelast maar tijdens het schoonmaken heb ik hem met water gecontroleerd en wat bleek; LEK....
Maandag dus even terug naar de lasboer. Het is echt een heel klein puntje dus het stelt niet zoveel voor maar toch.

Foto van de radiateur




En het kontje
[IMG]http://img51.imageshack.us/img51/5856/kontje.jpg[/IMG

Dan heb ik nog wat vrage aan jullie:
- Het kontje is oorspronkelijk van grijs kunstof, Aprilia heeft daar een zwarte folie laag overheen gedaan. Valt zoiets te repareren of kun je beter de kont mat zwart spuiten en nieuwe stickers erop doen of het beste helemaal vervangen voor een zwarte kont?

- Het tellerframe is krom maar ik weet niet wat daar de opbouw van is geweest. Is er iemand die daar wat foto's van heeft? misschien zowel met alszonder kap. ( thanks )

- Waar halen jullie stickersets vandaan? Ik wil graag de orginele van 2002.
« Laatste verandering: December 13, 2009, 14:40:05 door Technieker » Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #29 Gepost op: December 14, 2009, 08:11:27 »

stickers op maat zoals jij wil kan je bij een clublid halen. www.stikkur.nl
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 13   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10042 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50197 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
olie verversen RSV Mille « 1 2 ... 13 14 » jornboeijen 197 64803 Laatste bericht Mei 10, 2014, 13:03:59
door Brontolo
Bandenspanning straat en circuit « 1 2 3 4 » zeeslot 50 34358 Laatste bericht September 20, 2010, 19:59:44
door FerBa
"Funny" stories............ « 1 2 » nohairrobbie 15 6606 Laatste bericht Oktober 31, 2008, 21:21:24
door nohairrobbie

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!