Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 16:52:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Winterproject RSV 2002  (gelezen 51310 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
ruud.
Gast
« Antwoord #165 Gepost op: April 18, 2010, 16:40:32 »

Zit alleen links inderdaad!
Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #166 Gepost op: April 18, 2010, 21:12:46 »

En rechts zit alleen een "hekje". Net als waar je sensor in zit bij de andere kant Cool

Vandaag maar eens een flinke slag gemaakt. Alles is gespoten. Een nadeel is wel dat er wat stofdeeltjes op de kappen zitten Embarrassed Lips Sealed Maar voor een eerste keer ziet het er netjes uit! Het kontje heeft een iets wat sinasappelhuidje op 1 vlak maar ik vind het wel even goed zo. Vandaag de motor schoon gemaakt en een hoop kappen er weer op gezet. Morgen of overmorgen, afhankelijk van het werk, zal ik even een foto maken. De foto;s die ik heb gemaakt zijn erg donker. Wat me opviel was dat de airkap die op het frame zit niet helemaal afsluit. Is dat bij jullie ook zo?

Plannen voor aankomende week:
koppelingspomp pakking vervangen
brandstofpomp terug plaatsen
Tankdop terug plaatsen
benzine erin mikken en laten lopen.
Standaard eronder schroeven.

Ik had bij motorparts-online.com een standaard gekocht. krijg ik zaterdag een pakketje met een schakkeldingen voor een bmw k100...... Die vent maar gelijk gebeld maarja voicemail he. Het is was ook zaterdag... Nu heb ik hem gemaild en gebelt en hij mag het oplossen Zal toch wat zijn als ik volgende week niet naar de sbk kan op de mille omdat ik geen standaard heb

Is er iemand die voor het geval dat een weekje een standaard te leen heeft Grin
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Bart-Jan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 472


TUONOSTRUCK

Netherlands
« Antwoord #167 Gepost op: April 19, 2010, 10:25:36 »

Dat was bij die van mij ook zo en dat is bij alle milles die ik heb gezien ook zo. Op AF1 stond eens iets over het dichtkitten daarvan en dat heb ik maar gedaan, met blanke siliconenkit en dan vanaf de binnenkant. Zie je niets van. Kan niet schaden, druk blijft zo beter in de airbox. Heb inmiddels edwardstubes er in dus dan maakt het niet meer uit maar ik zou ze lekker dichtkitten!
Gelogd

ride the lightning!
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #168 Gepost op: April 19, 2010, 21:04:01 »

Dat was bij die van mij ook zo en dat is bij alle milles die ik heb gezien ook zo. Op AF1 stond eens iets over het dichtkitten daarvan en dat heb ik maar gedaan, met blanke siliconenkit en dan vanaf de binnenkant. Zie je niets van. Kan niet schaden, druk blijft zo beter in de airbox. Heb inmiddels edwardstubes er in dus dan maakt het niet meer uit maar ik zou ze lekker dichtkitten!

Goed plan Ga i morgen gelijk doen! Mocht het nodig zijn krijg je de kit er wel weer af.
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #169 Gepost op: April 20, 2010, 11:47:55 »

En rechts zit alleen een "hekje". Net als waar je sensor in zit bij de andere kant Cool

Vandaag maar eens een flinke slag gemaakt. Alles is gespoten. Een nadeel is wel dat er wat stofdeeltjes op de kappen zitten Embarrassed Lips Sealed Maar voor een eerste keer ziet het er netjes uit! Het kontje heeft een iets wat sinasappelhuidje op 1 vlak maar ik vind het wel even goed zo. Vandaag de motor schoon gemaakt en een hoop kappen er weer op gezet. Morgen of overmorgen, afhankelijk van het werk, zal ik even een foto maken. De foto;s die ik heb gemaakt zijn erg donker. Wat me opviel was dat de airkap die op het frame zit niet helemaal afsluit. Is dat bij jullie ook zo?

Plannen voor aankomende week:
koppelingspomp pakking vervangen
brandstofpomp terug plaatsen
Tankdop terug plaatsen
benzine erin mikken
en laten lopen.
Standaard eronder schroeven.

Ik had bij motorparts-online.com een standaard gekocht. krijg ik zaterdag een pakketje met een schakkeldingen voor een bmw k100...... Die vent maar gelijk gebeld maarja voicemail he. Het is was ook zaterdag... Nu heb ik hem gemaild en gebelt en hij mag het oplossen Zal toch wat zijn als ik volgende week niet naar de sbk kan op de mille omdat ik geen standaard heb

Is er iemand die voor het geval dat een weekje een standaard te leen heeft Grin

Motorparts heeft netjes maandag ochtend gebeld en uitgezocht wie de standaard had. Ze hadden gewoon 2 pakketjes gewisseld. Nu stuurt de man die iets van de k100 wilde hebben mij de standaard en ik hem zijn knopjes.
Verzendkosten worden vergoed. Dus opzich netjes opgelost.

Ik wilde wat foto posten maar ze waren niet mooi geworden dus die houden jullie tegoed.
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #170 Gepost op: April 20, 2010, 18:42:39 »

Standaard lag netjes op mij te wachten en zit er inmiddels al onder. gelijk de schakelaar opnieuw opnieuw moeten solderen wat de aders waren afgebroken..... Nu is het weer goed.

In het begin had ik de brandstof slang er verkeerd op zitten dus het spoot eruit haha. Leiding er anders opgezet en toen was die goed. Eerst maar gaan eten zodat de benzine die er uitkwam kon verdampen. daarna 1 klap en lopen 

De motor netjes op temperatuur laten komen en ook de koelfans slaan aan. De linker heeft een loscontact dus die ga ik zo ook nog even fixen.

Ook heb ik gelijk gemeten of de motor de accu bijlaad en dat doet hij netjes. 4000 toeren geeft hij net geen 14 volt aan dus dat is goed  Smiley

Ik heb net al een ander topic met het zelfde verhaal "vervuild" maar ik zal het nog eens melden. Als ik de motor laat lopen en in de versnelling tik dan gaat het wiel op hol. Koppeling is ingeknepen. Is dit dan niet goed ontlucht?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #171 Gepost op: April 20, 2010, 21:10:10 »

Toch nog even een foto weten te maken
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #172 Gepost op: April 21, 2010, 19:45:10 »

Vandaag weer eens bezig geweest met de koppeling. Er is iemand bij geweest die het vaker met motoren heeft gewerkt dus dat gaf een goed gevoel. Helaas wel weinig tijd dus het is nog niet helemaal op gelost kwam ik achter. De koppeling is goed ontlucht. Je kunt het wiel door de 1 heen draaien maar het kost wel wat moeite, sterker nog, als de motor loopt en ik tik hem in de 1 slaat hij af. Standaard is ingeklapt en het lampje van de standaard is uit. Zet ik hem in de paddock stand blijft de motor lopen en gaat het achterwiel draaien.

Wat voor een optie's hebben jullie?
Mijn idee;

-lekke cilinder
-lucht

Wie kan me helpen wat het wordt zo wel een eenzaam topic  Lips Sealed
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Antwoord #173 Gepost op: April 21, 2010, 19:49:44 »

Als ik je verhaal goed begrijp dan zit er dus lucht in je koppeling?

Je Mille is van voor 2004 en heeft dus een "zelfontluchtende" koppeling. Kwestie van een tiental keren de koppeling inknijpen en weer los. Op een gegeven moment komt de lucht eruit en is je koppeling weer in orde.
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #174 Gepost op: April 21, 2010, 20:04:44 »

Als ik je verhaal goed begrijp dan zit er dus lucht in je koppeling?

Je Mille is van voor 2004 en heeft dus een "zelfontluchtende" koppeling. Kwestie van een tiental keren de koppeling inknijpen en weer los. Op een gegeven moment komt de lucht eruit en is je koppeling weer in orde.

O, Hoe werkt dat dan? en waar komt de lucht dan uit?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #175 Gepost op: April 21, 2010, 22:28:35 »

Ik had ook moeite om verleden week mijn koppeling goed ontlucht te krijgen na het vervangen van de dichting van de slave-cilinder.

Aangezien jou RSV en mijn Caponord dezelfde slave-cilinder gebruiken, dacht ik toch, heb je misschien wat aan het volgende:

Na het standaard ontluchten kwam mijn koppeling ook niet goed vrij, motor op de middenbok, koppelinghendel ingetrokken, eerste versnelling ingeschakeld en met heel veel moeite kreeg ik het achterwiel een beetje in beweging.
Tijdje nadenken  , en toen een doorzichtig stuk aquarium slang gevonden van zo'n 2 meter lengte en dat op de ontluchtnippel gestoken en over het stuur heen gehangen. Weer gewoon ontlucht, nippeltje open, pompen, nippeltje dicht, pompen, enz,... Toen de remolie in het slangetje ongeveer op een 20-tal cm ter hoogte van het stuur kwam, zag ik opeens verschillende keren een trits kleine luchtbelletjes uit de nippel komen. Ik ben toen blijven ontluchten tot de belletjes verdwenen waren en ziedaar, nu kon ik het achterwiel wel ronddraaien met ingetrokken koppeling.
Ik heb de motor nog niet kunnen starten wegens geen tank en plaatwerk, dus moet ik nog even afwachten of alle lucht er wel helemaal uit is.

Groeten, Freddy 
Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #176 Gepost op: April 23, 2010, 14:59:13 »

Ik vraag me af of het nog in de ontluchting zit.

Diagnose:

Motor loopt, standaard in koppeling in plof uit
motor loopt 4000 toeren koppeling in plof uit
Hierbij stond de motor op de paddock stand.

Motor uit ( ong. 50 graden ) in de vrij, wiel is rond te draaien.
Motor uit ( ong 50 graden ) koppeling in, 1ste versnelling, koppeling los wiel niet te draaien.
Motor uit ( ong 50 graden ) Koppeling in, 1ste versnelling, koppeling in, moeizaam het wiel te draaien.

Vandaag heb ik het rubbertje van de koppelingspomp cilider vervangen. (@ kuipers, had er 1 besteld bij motorcentervenlo die van jou is nog steeds niet aan gekomen)

Het is dus dat de koppeling niet ver genoeg ontkoppeld en als ik hem dan in de 1 zet is de overgang te groot en gaat hij uit. Zelfs als die op de paddockstand staat.

Of,

de standaard schakelaar is niet goed. Bij nader kijken van de soldereing zag ik dat het tin spoortje weg is dus ik vermoet dat het niet een succes is geweest. Als ik nu die schakelaar omzeil door + en - aan elkaar te knopen en hij gaat dan niet uit kan ik dat uit sluiten. Lampje brand overigens wel als ik hem uitklap.
De vraag is eigelijk welke kabels moet ik dan aan elkaar maken? + en - of + en Massa? de kleuren die erop zitten zijn zwart, groen, bruin.

Zal het nog lukken om voor zondag te rijden???


Het lag aan de schakelaar. Vandaag de eerste rit gemaakt en wat een machine zeg! Nu staat de motor rustig zonder kapjes te wachten op morgen. De laatste controle en dan gaan de kappen erop en een lange ritmaken! Zondag naar assen op de appie!
« Laatste verandering: April 23, 2010, 21:59:40 door Technieker » Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Sniep
Gast
« Antwoord #177 Gepost op: April 24, 2010, 00:14:44 »

 

En nou rijden met dat apparaat

Mischien zie ik em nog wel ergens staan zondag, hij moet opvallen. Have fun!

gr Sniep
Gelogd
Kupers
Gast
« Antwoord #178 Gepost op: April 25, 2010, 19:59:50 »

Mooi dat je het voor elkaar hebt. Ik heb je nog een pb gestuurd. Lekker beest is het he??  Afro
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #179 Gepost op: April 26, 2010, 08:20:38 »

Goed bezig. Kuipwerk ziet er goed uit zeg 
Gelogd
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10042 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50202 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
olie verversen RSV Mille « 1 2 ... 13 14 » jornboeijen 197 64803 Laatste bericht Mei 10, 2014, 13:03:59
door Brontolo
Bandenspanning straat en circuit « 1 2 3 4 » zeeslot 50 34358 Laatste bericht September 20, 2010, 19:59:44
door FerBa
"Funny" stories............ « 1 2 » nohairrobbie 15 6607 Laatste bericht Oktober 31, 2008, 21:21:24
door nohairrobbie

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!